ЯДС "Повітря. Як це працює."

Про матеріал
Мета: ознайомити дітей з поняттям "повітря", з його властивостями та значенні в житті людинина основі дослідницької діяльності.
Перегляд файлу

Я досліджую світ 1 клас

Тема: Повітря. Як це працює? Припускаємо – сперечаємось. Незвичайні   досліди: повітря і вода.

Мета: ознайомити дітей з поняттям «повітря», його властивостями та значенням в житті людини на основі дослідницької діяльності; сприяти накопиченню конкретних уявлень про властивості повітря; розвивати вміння дітей самостійно робити висновки та узагальнення, встановлювати зв’язки між предметами та явищами; виховувати інтерес до довкілля, допитливість, активізувати словник дітей: повітря прозоре, безбарвне, без смаку.

Обладнання: серветки, аркуші паперу, пластикові стакани, трубочки, повітряні кульки, свисток, святкові, мильні бульбашки, вітрячки, пластикова пляшка, тарілка, сірники, склянка, пластилін,фарби, поліетиленовий кульок; предметні малюнки.

                          Хід уроку

  1. Відгадування загадок.

У мене в коробці те, без чого ви не зможете ні пити, ні їсти, ні говорити. Що це?

Куди ступиш – всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш.

Воно таке велике, що займає цілий світ.

Воно таке маленьке, що в найменшу щілину зайде.

Все життя з ним живемо, а ні разу не бачили.

  1. Повідомлення теми і завдань  уроку.

Девіз уроку: Розкажи – і я забуду.

                        Покажи – і я запам’ятаю.

                        Дай спробувати – і я зрозумію.

У мене на столі багато предметів (називаю). Наприклад, ось цей пластиковий стакан.

Проблемне питання: скажіть він повний, чи порожній?

Хто вважає, що він порожній? Чому?

Хто  вважає , що він повний? Чому?

Що в ньому? А як довести, що він повний?

Дослід 1. Візьміть стакан, переверніть дном догори. Опустіть в бокс з водою? Що не дає опустити? Обережно переверніть його під водою. Що ви бачите? Отже, стакан заповнений повітрям.

Дослід 2. Подивіться на бокал. Що в ньому? (Водолаз). Попробуйте рукою, який він, сухий чи мокрий? Опускаю в бокс з водою. А тепер спробуйте, чи намок водолаз? Чому? Отже, повітря захищає його від намокання.

Отже, повітря є скрізь: у класі, у вас вдома, на вулиці. Порожнього нема нічого, все заповнюється повітрям.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Ознайомимось з властивостями повітря. (Таблиця, яка поступово заповнюється.)

  •  Чи можна повітря побачити?


Дослід 1. Наберемо повітря в пакет. Зробимо прокол і ,натискаючи на пакет, відчуємо струмінь повітря.

Подивіться довкола, чи бачите ви повітря? Чому?

Висновок: повітря не можна побачити, але можна відчути. Воно безбарвне, прозоре.


Дослід 2. Наберіть півстакана води . Візьміть трубочку, помістіть в стакан. Наберіть небагато повітря до рота. Легенько видихніть через трубочку в стакан з водою. Що ви бачите? Сильніше видихніть.

Висновок: чим більше повітря. Тим більше бульбашок.

  • Чи можна повітря відчути на дотик?

Спробуйте пощупати повітря на дотик. Чи можна відчути на дотик?

Висновок: повітря на дотик відчути не можна.

Дослід 1. Візьміть папірець, помахайте ним перед обличчям. Що ви відчуваєте?

Висновок: повітря на дотик відчути не можна, але рух повітря (вітер) ми відчуваємо.

  • Чи можна повітря почути?

Прислухайтесь, чи чуєте ви повітря? Наберіть повітря до рота, легенько видихніть на долоню. Чи відчуваєте ви струмінь повітря? Наберіть повітря повні легені. Видихніть . Що ви чуєте.

Дослід 1. Візьміть трубочку, прикладіть її до нижньої губи і дмухніть. Чи з*явився звук.

Висновок: повітря без звука, але рух повітря створює звуки.

Дослід 2. Надути повітряну кульку. Зробити вузьку щілину, через яку повітря виходить з кульки. Що чути ?

Дати дитині святкову дудочку, запропонувати дмухнути. Що чуєте?

Дати дитині свисток, запропонувати дмухнути. Що чути?

Дослід 3. А тепер промовте тихенько скоромовку «Бабин біб розцвів у дощ, буде бабі біб у борщ», приклавши пальці до горла. А тепер промовте голосно цю скоромовку. Що ви відчули?

Висновок: ми розмовляємо і чуємо завдяки повітрю.

  • Чи має повітря запах?

Вдихніть повітря через ніс. Чи відчуваєте запах?


Дослід 1. Обчистити апельсин. А тепер чи відчуваєте ви запах?

Висновок: повітря запаху не має, воно лише переносить  запахи.

Завдяки цій властивості, ви дізнаєтесь, що буде на сніданок, обід чи вечерю, не заходячи на кухню.

  • Чи має повітря смак?

Вдихніть повітря ротом. Чи відчуваєте ви смак?

Висновок: повітря смаку ну має.

Інші властивості повітря.

  • Вага. Легке. Цю властивість використовує в мильних бульбашках. Перевіримо.
  • Повітря від нагрівання розширюється і піднімається вгору.


Дослід : взяти пляшку, надіти на горлечко повітряну кульку. Опустити пляшку в гарячу воду. Спостерігаємо, кулька надувається. Опустити в холодну воду. Спостерігаємо. Кулька здувається. Люди використовують цю властивість в повітряних кулях, аеростатах.

Дослід: взяти стакан з водою, зафарбувати акварельною фарбою. На тарілці зробити «острів» з пластиліну, втикнути сірники. Налити в тарілку зафарбовану воду. Підпалити сірники і накрити склянкою. Вода заповнює склянку.Чому?

Висновок: частина повітря під склянкою згорає і цю частину заповнює вода.

  1. Закріплення матеріалу.

                                                          Розгляньте малюнки і розкажіть як повітря допомагає людині.

  1. Підсумок.

Наостанок, давайте разом поміркуємо. Що було б, якби навколо нашої планети Земля не було б повітря? Все живе загинуло б.

 

docx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
1771
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку