Я досліджую світ. 2 клас.
Тема: Вода. Дослідження властивостей води.
Мета: формувати уявлення дітей про воду, про зміни станів води ,
вміння встановлювати взаємозв*язки води з об*єктами жи-
вої і неживої природи; розвивати дослідницький підхід до
пізнання властивостей води; формувати соціальну компетен-
тність; виховувати повагу до традицій українського народу
шанувати воду, бережливе ставлення до води.
Обладнання: відеогра «Де сховалася краплинка?», лего «шість
цеглинок», відео «Вода. Її властивості, значення в природі та
житті людини», глобус, посуд для досліджень ( пластикові
стаканчики, пробірки, пробірко тримач, свічка, блюдце, таріл-
ка), вода, пісок, камінець, цвях, сіль , цукор, сода, фарба,
заготовки для виготовлення лепбука «Вода . Подорож крап-
линки», кросворд «Як називають воду в народі?», шаблони –
крапельки.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Доброго ранку! Здрастуйте всі!
Добра і здоров*я бажаємо всім.
Нам настрою гарного й розумних думок,
Щоб вдалим й веселим в нас вийшов урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Яка зараз пора року? Що можете сказати про погоду?
Сьогодні -… , день тижня - … .
Надворі - … погода, небо - ….
Опади - … . Небо - … .
( діти заповнюють віконечко погоди).
Вона прозора , як сльоза,
За кольором – як бірюза,
На все вона спроможна,
Без неї жить не можна. (Вода).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Отже, тема нашого уроку: вода. Сьогодні дізнаємось, яке значення має вода в природі, які властивості вона має. Як вода перетворюється на туман, або може стати шматочком льоду. Дамо відповіді на багато запитань, що стосуються води.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Роздати кожному лего «шість цеглинок», діти переглядають відео і підіймають відповідну цеглинку.
Об*єднаємось у групи по 5-6 учнів. Пригадаємо правила роботи в групі. Оберіть керівника, доповідача, секретаря, мудреців. Проведемо кілька дослідів.
Кожна група отримує завдання, яке виконує, решта спостерігають та роблять висновки.
Дослід №1. «Чи має вода колір?»
Запропонувати дітям опустити у склянку з водою чайну ложку. Чи добре видно ложку?
Висновок: вода прозора, безбарвна.
Дослід №2. «Чи має вода запах, смак ?»
Запропонувати дітям відчути запах води ( наголосити, що вода – це хімічна речовина, а нюхати речовини треба обережно, направивши струмінь повітря до носа). Спробувати воду на смак ( кожен свою, яку беруть із собою в школу).
Висновок: вода не має запаху і смаку.
Дослід №3. «Чи має вода форму?»
Запропонувати дітям перелити воду в посудини різної форми.
Висновок: вода не має власної форми, набуває форму посуду в який її наливають.
Дослід №4. «Чи розчиняє вода речовини?»
Запропонувати дітям розчинити такі речовини: сіль, цукор, фарбу, соду, пісок, камінь, цвях. Спостерігати які речовини розчиняються у воді.
Висновок: не всі речовини розчиняються у воді. Сіль, цукор, сода, фарба розчиняються у воді. Пісок, крейда, камінь, цвях - не розчиняються.
Дослід №5. «Перетворення води «.
Вчитель проводить дослід, а учні спостерігають та роблять висновки. Нагріти воду в пробірці до кипіння, потримати блюдце (холодне) над парою. Які перетворення спостерігали?
Висновок: при нагріванні вода перетворюється на пару - газоподібний стан, при охолодженні знову стає рідиною (конденсується).
Завдяки цій властивості вода може мандрувати. Розглянемо кругообіг води в природі.
Кожна команда отримує завдання:
V. Рефлексія.
Уявіть , що сьогодні у водички день народження. Напишіть своє побажання на шаблоні – крапельці і прикріпіть до дошки.
Додаток 1.
Прислів*я та приказки про воду:
Додаток 2 .
Загадки про воду:
Вийшли воли чорноброві.
Принесли водиці жбан,
Полили і ліс, і лан. ( Хмари).
І стріляє галушками. ( Град).
А в дім не попаде,
І я тоді лиш з дому йду,
Коли він вже не йде. ( Дощ).
Білий дим пливе рікою.
Тільки сонечко засяє –
Білий дим кудись зникає. (Туман).
З неба падають … (сніжинки).
Сонце встало і забрало. ( Роса).