Як подолати труднощі при навчанні та вихованні "особливих" дітей

Про матеріал

В доповіді викладені поради психолога Данілушкіна В.В. Про 5 категорій "особливих" дітей, які потребують особливої уваги педагогів і власний досвід роботи вчителя з гіперактивним учнем.

Перегляд файлу

 

Міскун Ольга Олександрівна.Вчитель біології,старший вчитель

Криворізької загальноосвітньої школи  I-III ступенів № 66

                                                               Доповідь   на т ему:  

                  « Як подолати труднощі при навчанні та вихованні «особливих» дітей ?

 

1.Думки психологів.

Психологи вказують,що існує декілька категорій дітей,робота з якими в навчальному процесі викликає труднощі,як у вчителів і батьків так і у самої дитини.

1.Діти .з хворобливою реакцією  та підвищеною емоційною збудливістю: може і заплакати, і нагрубіянити на зауваження  як вчителю в школі так і батькам,причому емоції можуть доходити до стану агресії та афекту.

2.Обдаровані діти. Діти з високим рівнем креативності не можуть звикати до суворого регламенту уроків,можуть втратити мотивацію до навчання,особливо в слабкому по навченості класу і тому мати низьку успішність..вони вразливі,болісно сприймають невдачі.

3 .Діти з розладами регуляції навчальної діяльності.Це гіперактивні та гіпоактивні діти.Синдром дефіциту уваги дає  негативні наслідки не тільки самій дитині.а і всьому класу,в якому він учиться.

Гіпоактивні діти мають теж проблеми з увагою,але по причині слабкої нервової системи.

4.  Діти з відставанням  в інтелектуальному розвитку та достатніми можливостями научуваності.

Це педагогічно запущені діти,у яких батьки з низькою педагогічною культурою.а можливо виховувались в поганому соціумі,тому мають недостатній розвиток мислення,обмеженість знань і уявлень про  життя і великі труднощі в навчанні.

5. Діти із зниженою научуваністю.Це діти з видимою затримкою психічного розвитку.Причин багато: від генетичних до траматичних,неврологічних.

6. Діти з  « набутою» проблемність.Вони мають звичайні здібності,а іноді і високий рівень інтелекту,але опинились в складних травмуючих    сімейних  обставинах і стали непотрібними рідним.психологічно самотніми.Звичайно  негативне оточення може привести навіть до криміналу.

 

 

 

7.Наші улюблені «важкі» підлітки. Підлітковий вік триває  не рік,тому   тільки тим батькам вдається  досягнути контакту,які набрались терпіння,навіть змінили самі себе і пережили всі ті неприємності,які відбувались з дитиною.

Вчитель тоді зможе подолати труднощі в роботі з такими категоріями дітей,коли зрозуміє причини нещастя,що спіткали дитину  і зможе знайти правильний підхід.

 

За матеріалами :

Данілушкін В.В .Особливості роботи вчителя з гіперактивними  учнями середнього шкільного віку//Педагогічна майстерня.-Х.:Видавнича група»Основа».-№2  (14),2012.

 

 

2. Думки педагогів.Власний досвід.

Гіперактивні учні в загальноосвітньому просторі зустрічаються доволі часто.Термін «гіперактивністЬ» складається із 2-х  частин:гіпер і активність.Активність –це добре,ми розуміємо енергійну діяльність дитини, а префікс « гіпер» означає перевищення норми.Часто батьки говорять про своїх дітей : « він такий гіперактивний» значить «молодець»,значить не байдужий,жвавий,веселий,правда іноді з незрозумілими вчинками. Насправді ,поведінка таких дітей є постійним стресом для батьків та перш за все, самої дитини,    та є проблемою в проведенні уроків  для вчителів. 

Вчитель повинен знати,що у гіперактивних знижена реакція на шум,присутні зорові образи,негатив і заборони вчителя- порожній звук.слова «припини» , «нетреба»  можна не вживати і уникати крайнощів = не потурати і не бути дуже розсердженим.

Але без заборон під час уроків не можна,наприклад,при проведенні лаб.робіт,тому треба про це поговорити з учнем  напередодні,розповівши як треба виконувати роботу в класі і що він буде покараним .якщо  порушить  прохання вчителя і пораду.

 

 

 

Гіперактивний не може слухати пояснення.Він імпульсивний,неуважний,може бігати по класу,тому для нього треба підбирати спеціальні завдання,якщо буде цікаво .то він затримається хвилин на 15 не більше.

.Я пропоную  скласти пазли із картинок тварин ( 7 клас),відібрати фото тварин певного класу,письмово переписати висновки з підручника,зробити  малюнок. Наш учень має генетичну ваду,яку йому виправили зовні хірургічно,але психічно  він особливий – буває різного настрою: то обнімає вчителів і говорить,що ви найкраща.,то лежить  на парті,але потрібно ще й настроювати терпимо учнів класу,щоб не  звертали  увагу,а були толерантними.

Гіперактивні чудово реагують на похвалу,заслужена похвала навіть за дрібне досягнння,за малюнок на уроці,за терпиму поведінку з записом в щоденник.

Гуперактивний учень потребує усамітнення,тому у нього  повинно бути постійна парта.

Зараз виявляються гіперактивні діти з  більш високим інтелектом,ніж у інших дітей. Наш учень найшвидше виконує завдання на уроках інформатики,хоч до математики і не береться. Такий парадокс.Його увага може тривати не більше 15 хвилин,за цей час якщо його посадити читати,то він запам,ятає швидше і більше,ніж інші за більш тривалий час. Вони рухливі.тому  їх енергію можна направляти а танці,в театральний гурток.

З віком гіперактивність зменшується і зникає,якщо за  цей час дитина не зруйнувалась негативами.

А нам ,вчителям, в такі класи,де є гіперактивні учні. Треба   входити з запасом завдань для «особливих»,таке наше педагогічне випробування і старанність врятує ю невинну душу .

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 9 клас, Майстер-класи
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку