Як виховати щасливу дитину. Поради психолога батькам

Про матеріал

Даний матеріал розроблений для батьківських зборів. Містить у собі тестування, опис стилів виховання у родині, поради та рекомендації батькам у вихованні дітей.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тест « Стратегія сімейного виховання »

 

Інструкція: батькам пропонується з чотирьох варіантів вибрати самий кращий .

1. Чим, на вашу думку, більшою мірою визначається характер людини - спадковістю або вихованням ?

A. Переважно вихованням.

Б. Поєднанням вроджених задатків і умов середовища.

B. Головним чином вродженими задатками.

Г. Ні тим, ні іншим, а життєвим досвідом.

2. Як ви ставитеся до думки про те, що діти виховують своїх батьків?

A. Це гра слів, софізм, що має мало відношення до дійсності.

Б. Абсолютно з цим згоден.

B. Готовий з цим погодитися за умови, що не можна забувати і про традиційну роль батьків як вихователів своїх дітей.

Г. Важко відповісти, не замислювався про це.

3. Яке з суджень про виховання ви знаходите найбільш вдалим?

A. Якщо вам більше нічого сказати дитині, скажіть йому, щоб він пішов умитися. (Едгар Хоу )

Б. Мета виховання - навчити дітей обходитися без нас. (Ернст Легуве)

B. Дітям потрібні не повчання, а приклади. (Жозеф Жубер)

Г. Навчи сина послуху, тоді зможеш навчити і всьому іншому. (Томас Фуллер. )

4. Чи вважаєте ви, що батьки повинні просвіщати дітей у питаннях статі?

A. Мене ніхто цьому не вчив, і їх саме життя навчить.

Б. Вважаю, що батькам слід у доступній формі задовольняти виникаючий у дітей інтерес до цих питань.

B. Коли діти досить подорослішають, необхідно буде завести розмову і про це. А в шкільному віці головне - подбати про те, щоб захистити їх від проявів аморальності.

Г. Звичайно, в першу чергу це повинні зробити батьки.

5. Чи слід батькам давати дитині гроші на кишенькові витрати?

A. Якщо просить, можна і дати.

Б. Найкраще регулярно видавати певну суму на конкретні цілі і контролювати витрати.

B. Доцільно видавати деяку суму на певний термін ( на тиждень, на місяць), щоб дитина сам навчався планувати свої витрати.

Г. Деяку суму виділяємо на певний термін, а потім витрати ми зазвичай обговорюємо в довірчій бесіді.

6. Як ви поступите, якщо дізнаєтеся, що вашу дитину образив однокласник?

A. Засмучуся, постараюся втішити дитину.

Б. Відправлюся з'ясувати стосунки з батьками кривдника.

B. Діти самі краще розберуться в своїх відносинах, тим більше що їхні образи не довгі.

Г. Розповісти дитині, як йому краще себе вести в таких ситуаціях.

7 . Як ви поставитеся до лихослів'я вашої дитини?

А. Постараюся довести до його розуміння, що в нашій родині, та й взагалі серед порядних людей це не прийнято.

Б. Лихослів'я треба припиняти в зародку! Покарання тут необхідно, а від спілкування з невихованими однолітками дитину надалі треба захистити.

В. Подумає ! Всі ми знаємо ці слова. Не треба надавати цьому значення, поки це не виходить за розумні межі.

Г. Дитина має право висловлювати свої почуття, навіть тим способом, який нам не до душі.

8 . Ваша дитина - підліток хоче провести час на дачі у друга, де збереться компанія однолітків у відсутність батьків. Відпустили б ви його ?

A. Ні в якому разі. Такі зборища до добра не доводять. Якщо діти хочуть відпочити і повеселитися, нехай роблять це під наглядом старших .

Б. Можливо, якщо знаю його товаришів як порядних і надійних хлопців.

B. Він цілком розумна людина, щоб сам прийняти рішення. Хоча, звичайно, в його відсутність буду трохи хвилюватися.

Г. Не бачу причини забороняти.

9. Як ви відреагуєте, якщо дізнаєтеся, що дитина вам збрехала?

A. Постараюся вивести його на чисту воду і присоромити.

Б. Якщо привід не надто серйозний, не стану надавати значення .

B. Засмучусь .

Г. Спробую розібратися, що його спонукало збрехати.

10. Чи вважаєте ви, що подаєте дитині гідний приклад?

А. Безумовно.

Б. Намагаюся.

В. Сподіваюся.

Г. Не знаю.

Обробка результатів:

Стиль поведінки

Номера запитань

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Авторитетний

Б

В

В

Г

В

Г

А

Б

Г

Б

Авторитарний

А

А

Г

В

Б

Б

Б

А

А

А

Ліберальний

В

Б

Б

Б

А

А

Г

В

В

В

Індифферентний

Г

Г

А

А

Г

В

В

Г

Б

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтерпретація результатів тесту:

Користуючись таблицею, відзначте обрані вами варіанти відповідей і визначте їх відповідність одному з типів батьківської поведінки.

Чим більше переважання одного з типів відповідей, тим більше виражений у вашій родині певного стилю виховання.

Якщо серед ваших відповідей не переважає якась одна категорія, то мова, ймовірно, йде про суперечливому стилі виховання, коли відсутні чіткі принципи, і поведінка батьків диктується миттєвим настроєм.

Постарайтеся зрозуміти, якою ж ми все-таки хочемо бачити свою дитину, а також і самого себе як батька.

 

Описання стилів виховання:

Авторитетний (демократичний) стиль виховання

Авторитетний стиль — самий дисциплінований стиль виховання. Авторитетні батьки беруть на себе відповідальність за своїх дітей, їх поведінку і дії, поки діти не досягнуть емоційної зрілості. Авторитетних батьків деякі вважають занадто суворими, але насправді авторитетний тип виховання заохочує позитивну поведінку, так як вони застосовують помірну повністю обгрунтовану дисципліну.

Діти, виховані авторитетними батьками, в подальшому житті досягають найбільших успіхів, вони стають самостійними, відповідальними і впевненими в собі людьми. Завдяки турботі авторитетних батьків, їх увазі до життя і потребам дитини, він не тільки прагне їм догодити, але й отримує загальний напрямок для подальшого розвитку і особистісного зростання.

Авторитарний стиль виховання

Авторитарний стиль покладається на культивування в дитині страху і прагнення неухильно слідувати правилам. Авторитарні батьки намагаються з раннього віку прищепити дитині страх і дисципліну. Цей стиль виховання орієнтований на покарання, а не на заохочення. Він може негативно вплинути на самооцінку дитини і перешкоджає його повноцінному розвитку. Авторитарні батьки прагнуть контролювати всі сфери життя дитини. Діти з авторитарних сімей практично не мають прав і позбавлені свободи дій. Авторитарні батьки нерідко відправляють дітей вчитися в закриті навчальні заклади, наприклад, військові училища або школи-інтернати.

Якщо ви прагнете створити сприятливе середовище для розвитку дитини, рекомендує не використовувати цей стиль виховання. Найбільш сприятлива для розвитку дітей система, в якій існують чіткі правила, обмеження та цінності.

 

Ліберальний стиль виховання

Ліберальні батьки прагнуть дати своїм дітям усе найкраще, намагаються у всьому їм догодити. Батьки цього типу готові поступатися вимогам дитини з ранніх років і з готовністю потурають будь-яким його примх і примхам, не пред’являючи до нього практично ніяких вимог. Головною фігурою у відносинах «батьки — дитина» є дитина, а не батьки.

Ліберальні батьки, як правило, керуються благими намірами, але їх зусилля можуть призвести до прямо протилежних наслідків. Більшість з нас хоча б один раз зустрічалися з дітьми ліберальних батьків — вони безвідповідальні і інфантильні, вважають, що оточуючі їм зобов’язані, не люблять і не вміють працювати. Словом, це розпещені діти, характер яких сформувався під дією поєднання низького рівня очікувань і низького рівня дисципліни.

Індиферентний стиль виховання

На жаль, багато батьків практикують індиферентний стиль виховання, часто навіть не підозрюючи про це. Індиферентні батьки просто … індиферентні. Вони не беруть участі у житті дитини, не цікавляться його потребами. Діти в таких сім’ях, як правило, ростуть самотніми і замкненими, або ж агресивними і некерованими. Якщо ви усвідомили, що стали для своєї дитини чужою людиною, чи ви схильні до депресії і не можете приділяти йому належної уваги, зверніться за допомогою до професійного сімейного психолога і відвідайте кілька консультацій.

Діти, виховані індиферентними батьками, схильні до компенсує і антигромадської поведінки. Вони часто стають алкоголіками, наркоманами, гвалтівниками або злочинцями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Десять ключів успішного виховання

1. Ставтеся до виховання неформально. Звертайте увагу на якість проведеного з дитиною часу, а не на його кількість. Сучасне життя всіх нас навчила мимоволі економити на всьому, у тому числі на емоціях, розмовах, спілкуванні з дітьми. Тому замість того, щоб зосередити всю увагу на тому, що нам плутано розповідає дитина, ми слухаємо неуважно, думаючи про своє. Тим часом науково доведено, що діти «скупих» і невмілих в спілкуванні батьків погано себе ведуть і відчувають себе втраченими. Тому навіть негативне увагу (несхвалення, осуд) краще, ніж холодність і байдужість.

2. Поменше говорить, побільше робіть. Статистика стверджує: ми даємо своїм дітям до 2000 порад і зауважень на день. Тому не дивно, що наші діти стають «глухими». Якщо дитина, незважаючи на ваші прохання, із завидною байдужістю кидає в прання шкарпетки, вивернуті навиворіт, одного разу виперіть їх такими, які вони є. Нехай сам переконається, що в такому вигляді їх неможливо відіпрати і висушити. Справи переконливіше і голосніше слів.

3. Дайте дітям відчути, що вони сильні, легальними способами; інакше вони самі знайдуть нелегальні. А для цього з дітьми треба радитися, давати їм право вибирати, купувати, рахувати гроші, готувати нескладні страви. Дворічній дитині по силам вимити пластиковий посуд, фрукти і прибрати столові прилади у ящик. Звичайно, у вас це вийде швидше і краще, але хіба в цьому справа? Якщо ви будете обходитися без допомоги дітей, ви позбавите їх можливості відчувати себе потрібними і сильними.

4. Не забувайте думати про те, до чого можуть привести ваші слова і вчинки. Запитуйте себе так:

- Що сталося б, якщо б я не втрутився?

Якщо ми втручаємося , коли в цьому немає необхідності , ми позбавляємо дітей можливості бачити наслідки і вчитися на власних помилках. І тим самим підміняємо живе життя буркотливими моралями і залякуванням . Якщо ваша дитина забуває взяти з собою сніданок - не кладіть його день у день в портфель. Дайте йому забути його, зголодніти і запам'ятати, що вранці потрібно класти сніданок в портфель самому.

5. Всі ваші правила і вимоги повинні бути логічно обгрунтовані і зрозумілі дитині. А для цього наступного разу, коли він забуде щось зробити, не поспішайте вичитувати - він образиться, і урок не піде про запас. Не біжіть самі, не робіть за нього. Нехай він сам вирішує цю проблему і думає, як вирішити цю проблему. Наслідок для дитини має бути логічно пов'язаний з її власною поведінкою. І тільки тоді, коли вона виправить ситуацію, дитина побачить логіку у вашій дисципліні.

6. Уникайте конфліктів. Якщо дитина перевіряє вас істерикою, образою, злістю чи говорить з вами нешанобливо, краще піти і сказати, що ви його чекаєте в сусідній кімнаті, щоб спокійно поговорити. Не піддавайтеся на провокації і зберігайте незворушність щосили. Якщо ви образилися або розсердилися - ви програли.

7. Не звалюйте в одну купу провину і винуватого. Дитина може зробити щось нехороше, але не може бути поганим. Вона повинна завжди бути впевнена, що її люблять незалежно від того, що вона зробила. Якщо сумніваєтеся в правильності своїх вимог, запитайте себе чесно: «Чи буде дитина від цього впевненіше у своїх силах? »

8. Потрібно вміти бути добрим і твердим одночасно. Припустимо, ви сказали дочці, що потрібно одягнутися за п'ять хвилин, інакше посадите її в машину в нічній сорочці. Після закінчення зазначеного терміну маєте повне право спокійно і дбайливо віднести її в машину. І смію вас запевнити: наступного разу у вас не буде проблем вранці з одяганням. Тільки в цей момент ви повинні бути добрими і справедливими.

9. Потрібно завжди пам'ятати про вічність і про те, що наше слово відгукнеться не тільки зараз, а й через роки, коли наші діти будуть виховувати наших онуків. Виходячи з цих міркувань, іноді доводиться відмовлятися від простих і швидких рішень проблеми, перевагу віддавши складним і трудомістким, якщо це в майбутньому принесе велику користь нашим дітям і онукам. Якщо ми можемо вдарити дитину, то, намагаючись вирішити одномоментну проблему, ми заодно вчимо її гресивним діям у ситуаціях, коли чогось хочеш домогтися від іншої людини або дитини.

10. Будьте послідовні. Якщо ви домовилися, що не будете купувати в магазині цукерки, тримаєте своє слово, незважаючи на примхи, вмовляння і сльози, як би не було шкода дитини і як би не хотілося піти назад. Дитина буде більше поважати вас, якщо побачить, що ви вмієте тримати обіцянки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти вчаться жити у життя

 

- Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;

- Якщо дитина живе у ворожнечі, вона вчиться агресивності;

- Якщо дитину висміюють, вона стає замкнутою;

- Якщо дитина росте в терпимості, вона вчиться приймати інших;

- Якщо дитину підбадьорюють, вона вчиться вірити в себе;

- Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною;

- Якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;

- Якщо дитина в безпеці, вона вчиться вірити в людей;

- Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;

- Якщо дитину розуміють і дружелюбно до неї ставляться, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

 

C:\Users\admin\Desktop\Картинки для презентаций\i (1)варап.jpg

 

Для нотаток

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
6 вересня 2018
Переглядів
1145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку