Як знайти спільну мову з сучасним студентом

Про матеріал
Щоб зрозуміти як виховувати сучасну молоду людину, ми повинні знати з ким маємо справу, зрозуміти, які наші студенти, що люблять, чим насправді цікавляться, що має для них цінність. Зараз спробуємо розібратися чи знаємо МИ ЇХ.
Перегляд файлу

 Як знайти спільну мову з сучасним студентом

1слайд.Для того щоб зрозуміти як виховувати сучасну молоду людину, ми повинні знати з ким маємо справу, зрозуміти,  які наші студенти, що люблять, чим насправді цікавляться, що має для них цінність. Зараз спробуємо розібратися чи знаємо МИ ЇХ.

2 слайд. Пропоную розглянути теорію поколінь, яку створили американські вчені Вільям Штраус і Ніл  Хоув . Основою цієї моделі є цінності людей.

3 слайд.Теорію поколінь  сьогодні широко використовують маркетологи, соціологи, економісти, психологи та управлінці.

4 слайд. Адже, розгадавши таємницю відмінностей  поколінь, можна знайти ключик до представників  різного віку.

5 слайд. У тому числі і до наших студентів.

6 слайд. Виділяють шість поколінь (з тих, що сьогодні живуть):

  • Покоління переможців та мовчазне покоління (народилися в 1901- 1942);

7 слайд.                                Покоління «Бебі-бумери»

                                                         (1943 – 1963)

Особливості: колективізм і командний дух, оптимізм і життєрадісність, чудове здоров’я, майстри на всі руки, патріоти.

8 слайд. Як з ними спілкуватися представникам інших поколінь:

  • Вислухайте до кінця (розмова може бути довгою)
  • Буде багато запитань
  • Потрібні аргументи, щоб переконати.

9 слайд.                                       Покоління Х
                                                       (1963 – 1983)

Особливості: самостійні у всьому, вірять в стабільність, готові до зміни,  рівнопав’я статей , одинаки.

10 слайд. Як з ними спілкуватися представникам інших поколінь:

  • Не перебивайте
  • Використовуйте нейтральну інтонацію
  • Конкретне запитання – конкретна відповідь
  • При розмові з ними заборонено використовувати такі слова як «ні», «не можливо» – завжди пропонувати їм якесь рішення.

11слайд                Покоління Y (абопокоління «Міленіум»)

                                                (1983 – 2000)

Особливості: не працюють тільки за гроші, люблять гнучкий графік, не квапляться створювати сім’ю, не вірять в стабільність, швидко вчаться.

12слайд Як з ними спілкуватися представникам інших поколінь:

  • Зрозумійтеїх
  • Давайте зворотнійзв’язок
  • Хваліть
  • Дозвольте їм швидше рости.

На наступному поколінні я б хотіла зупинитися більш детально. Одже…

 

13 слайд                                    

                                                    Покоління Z

                                                    (2000 – 2023)

Особливості: Імунітет до реклами, слідкують за модою, не люблять фізичну працю, не відчувають межі між реальним та віртуальним життям.

14слайд.  Як з ними спілкуватися представникам інших поколінь:

  • Постійно використовуйте зображення для привертання їхньої уваги
  • Говоріть як іздорослими, навіть на глобальні теми
  • Враховуйте, що в них є своя думка
  • Розвивайте в них дух підприємництва
  • Залучайте до вирішення соціальних проблем, до благодійності
  • Заохочуйте в них допитливість.

15 слайд.До покоління Z відносяться люди які покищо школярі та студенти. Покоління Z можна назвати цифровими аборигенами.

16 слайд. Навідміну від попереднього покоління, нинішні діти вже виросли зі смартфоном в однійруці і планшетом в інший.

Вони пов'язані соціальними мережами, але ізольовані один від одного фызично. Їх особливістю вважається інший формат сприйняття інформації.

17 слайд. Для покоління Z пост в Facebook і Twitter буде нести більше сенсу ніж прочитана книга.

Для них набагато легше знайти цікаву інформацію в інтернеті, вони повністю інтегрували свою особистість в світову павутину.

Віртуальне спілкування прибира є гендерні та вікові відмінності.

18слайд.Суспільство перетворюється в інформаційне, де вроджені ознаки - стать, колір шкіри - йдуть на другий план, і більше цінуються придбані якості або те, яку інформацію людина здатна запропонувати цьому цифровому світі.

Наше завдання допомогти максимально розкритися їхньому потенціалу та самореалізуватися. Інколи виникають труднощі у спілкуванні педагога та студента. Та кваліфікований педагог завжди знайде правильне рішення ситуації.

Пропоную розглянути конкретні  ситуації і знайти шляхи їх вирішення.

Увага на екран.

19 слайд                                                  Приклади

1)Увійшовши в аудиторію, викладач побачив на дошці карикатуру на себе. Діти розраховували, що почнеться пошук винуватця й пару буде зі­рвано. Що робити?

Ваші варіанти.

20 слайд. (Викладач посміхнувся, підійшов до дошки, підправив малюнок і почав заняття. Студенти засмутилися та здивувалися. Пара пройшла нормально. Більше такого не повторювалося.)

21 слайд. 2)Викладачеві потрапила до рук записка, у якій студенти домовляються піти з пари й не дуже добре відгуку­ються про викладача. Що робити?

22 слайд .(Викладач демонстра­тивно прочитав групі записку й сказав, що він те­пер знає про їхні план, що його хвилює їхня думка про нього, але він не збираєть­ся мститися, а хоче вислухати студентів, але просить і їх вислухати його. Зрештою викладач й студенти порозумілися і виявилися задоволеними одне одним, заняття тривало далі.)

23 слайд.3) Після оголошення оцінок, один із студентів не погодився з результатом і почав вимагати поставити йому відміно. Які ваші дії?

24 слайд.(Викладач просить пояснити свою позицію і можливо задає пару запитань по пройденій темі, щоб надати змогу студенту довести, що він знає на «відмінно». )

Інколи  дорослі студенти поводяться як діти. Причина простою – це їх скдадний вік. Василь Олександрович Сухомлинський словами молодої людини звертається до нас.

25 слайд.

,,Не  опікуйте  мене, не  ходіть  за  мною, не  зважуйте  кожен  мій  крок... Я  самостійна  людина.  Я  не  хочу , щоб  мене  вели  за  руку.  Передімною  висока  гора, це  мета  мого  життя.  Я  бачу  її, думаю  про  неї, хочу  досягти  її,  але  зійти  на  цю  вершину  хочу   самостійно. Я  вже  піднімаюсь, роблю  перші  кроки, і  чим  вище супає  моя  нога, тим  ширший  горизонт  відкривається  мені, тимбільше  я  бачу  людей,  тим  більше пізнаю  їх, мені  робиться  страшно. Я  досягну  своєї  вершини, якщо  буду  спиратись  на  плече сильного  і  мудрого  друга.  Та  мені  соромно  і  боязко  сказати  про  це. Я хочу,  щоб  вважали, наче  я  самостійно, своїми  силами  добрався  до  вершини.

Наше  завдання – допомогти студенту  пізнати  себе оцінити свої  здібності  і можливості, знайти своє  місце  у  світі 

                                           27слайд. Дякую за увагу!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Саєнко Світлана Вадимівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
19 березня 2019
Переглядів
598
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку