Як знайти спільну мову з сучасним студентом
1слайд.Для того щоб зрозуміти як виховувати сучасну молоду людину, ми повинні знати з ким маємо справу, зрозуміти, які наші студенти, що люблять, чим насправді цікавляться, що має для них цінність. Зараз спробуємо розібратися чи знаємо МИ ЇХ.
2 слайд. Пропоную розглянути теорію поколінь, яку створили американські вчені Вільям Штраус і Ніл Хоув . Основою цієї моделі є цінності людей.
3 слайд.Теорію поколінь сьогодні широко використовують маркетологи, соціологи, економісти, психологи та управлінці.
4 слайд. Адже, розгадавши таємницю відмінностей поколінь, можна знайти ключик до представників різного віку.
5 слайд. У тому числі і до наших студентів.
6 слайд. Виділяють шість поколінь (з тих, що сьогодні живуть):
7 слайд. Покоління «Бебі-бумери»
(1943 – 1963)
Особливості: колективізм і командний дух, оптимізм і життєрадісність, чудове здоров’я, майстри на всі руки, патріоти.
8 слайд. Як з ними спілкуватися представникам інших поколінь:
9 слайд. Покоління Х
(1963 – 1983)
Особливості: самостійні у всьому, вірять в стабільність, готові до зміни, рівнопав’я статей , одинаки.
10 слайд. Як з ними спілкуватися представникам інших поколінь:
11слайд Покоління Y (абопокоління «Міленіум»)
(1983 – 2000)
Особливості: не працюють тільки за гроші, люблять гнучкий графік, не квапляться створювати сім’ю, не вірять в стабільність, швидко вчаться.
12слайд Як з ними спілкуватися представникам інших поколінь:
На наступному поколінні я б хотіла зупинитися більш детально. Одже…
13 слайд
Покоління Z
(2000 – 2023)
Особливості: Імунітет до реклами, слідкують за модою, не люблять фізичну працю, не відчувають межі між реальним та віртуальним життям.
14слайд. Як з ними спілкуватися представникам інших поколінь:
15 слайд.До покоління Z відносяться люди які покищо школярі та студенти. Покоління Z можна назвати цифровими аборигенами.
16 слайд. Навідміну від попереднього покоління, нинішні діти вже виросли зі смартфоном в однійруці і планшетом в інший.
Вони пов'язані соціальними мережами, але ізольовані один від одного фызично. Їх особливістю вважається інший формат сприйняття інформації.
17 слайд. Для покоління Z пост в Facebook і Twitter буде нести більше сенсу ніж прочитана книга.
Для них набагато легше знайти цікаву інформацію в інтернеті, вони повністю інтегрували свою особистість в світову павутину.
Віртуальне спілкування прибира є гендерні та вікові відмінності.
18слайд.Суспільство перетворюється в інформаційне, де вроджені ознаки - стать, колір шкіри - йдуть на другий план, і більше цінуються придбані якості або те, яку інформацію людина здатна запропонувати цьому цифровому світі.
Наше завдання допомогти максимально розкритися їхньому потенціалу та самореалізуватися. Інколи виникають труднощі у спілкуванні педагога та студента. Та кваліфікований педагог завжди знайде правильне рішення ситуації.
Пропоную розглянути конкретні ситуації і знайти шляхи їх вирішення.
Увага на екран.
19 слайд Приклади
1)Увійшовши в аудиторію, викладач побачив на дошці карикатуру на себе. Діти розраховували, що почнеться пошук винуватця й пару буде зірвано. Що робити?
Ваші варіанти.
20 слайд. (Викладач посміхнувся, підійшов до дошки, підправив малюнок і почав заняття. Студенти засмутилися та здивувалися. Пара пройшла нормально. Більше такого не повторювалося.)
21 слайд. 2)Викладачеві потрапила до рук записка, у якій студенти домовляються піти з пари й не дуже добре відгукуються про викладача. Що робити?
22 слайд .(Викладач демонстративно прочитав групі записку й сказав, що він тепер знає про їхні план, що його хвилює їхня думка про нього, але він не збирається мститися, а хоче вислухати студентів, але просить і їх вислухати його. Зрештою викладач й студенти порозумілися і виявилися задоволеними одне одним, заняття тривало далі.)
23 слайд.3) Після оголошення оцінок, один із студентів не погодився з результатом і почав вимагати поставити йому відміно. Які ваші дії?
24 слайд.(Викладач просить пояснити свою позицію і можливо задає пару запитань по пройденій темі, щоб надати змогу студенту довести, що він знає на «відмінно». )
Інколи дорослі студенти поводяться як діти. Причина простою – це їх скдадний вік. Василь Олександрович Сухомлинський словами молодої людини звертається до нас.
25 слайд.
,,Не опікуйте мене, не ходіть за мною, не зважуйте кожен мій крок... Я самостійна людина. Я не хочу , щоб мене вели за руку. Передімною висока гора, це мета мого життя. Я бачу її, думаю про неї, хочу досягти її, але зійти на цю вершину хочу самостійно. Я вже піднімаюсь, роблю перші кроки, і чим вище супає моя нога, тим ширший горизонт відкривається мені, тимбільше я бачу людей, тим більше пізнаю їх, мені робиться страшно. Я досягну своєї вершини, якщо буду спиратись на плече сильного і мудрого друга. Та мені соромно і боязко сказати про це. Я хочу, щоб вважали, наче я самостійно, своїми силами добрався до вершини.”
Наше завдання – допомогти студенту пізнати себе оцінити свої здібності і можливості, знайти своє місце у світі
27слайд. Дякую за увагу!