«Які сюрпризи нам готує зима»

Про матеріал
Розробка уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» 1клас на тему «Які сюрпризи нам готує зима»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку з інтегрованого курсу

«Я досліджую світ» 1клас

на тему

«Які сюрпризи нам готує зима»

 

 

 

 

 

 

 

 

                                Коробки Тамари Іванівни,

                                вчителя початкових класів

                               ОНЗ«Міловська гімназія»,

                                           вища категорія, учитель-методист

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         смт Мілове

                                            2020р.

                    Тиждень 13. Зима

Тема дня: Які сюрпризи нам готує зима?

Мета: сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі; ознайомити із зимовими місяцями; дослідити, які сюрпризи готує зима; пояснити як утворюються сніжинки; дослідити, яку форму мають сніжинки; ознайомити дітей із зимовими явищами природи; закріпити знання дітей про сезонні зміни в природі; закріпити вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки; закріпити вміння складати і розв’язувати задачі, назви геометричних фігур; закріпити вміння робити звуко - буквений аналіз слів; розвивати зв’язне мовлення дітей, увагу.

Очікувані результати навчання:

1.Уважно сприймає усні репліки вчителя і однокласників при ранковій  

    зустрічі.

2. Ставить питання до усного повідомлення і відповідає на запитання.

3. Підтримує і ініціює діалог на теми, що цікавлять.

  4.Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свою думку.

       5. Пояснює як змінюється природа взимку.

       6.Спілкується з однокласниками і учителем.

  7.Читає вголос короткі тексти для здобуття інформації.

       8.Визначає звуки у слові, кількість складів у слові.

       9.Уміє додавати та віднімати у межах десяти.

10. Працює в групі.

11. Презентує результати своєї роботи.

Обладнання: картки для індивідуальної і групової роботи, аудіозапис пісні.

                                   Хід уроку:

І. Ранкова зустріч

1.Привітання

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

 

1) Ігровий тренінг «Я обираю настрій …»

- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (чіпляють прищепки до смайликів).

 

 

 

 

 

 

- З хорошим настроєм ми розпочнемо нашу зустріч. І нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова :

   Клас у мене дружний  є.

   Він мене не підведе.

2. Обмін інформацією

    - Коли ви йшли до школи, що бачили на вулиці? (Діти по черзі розповідають)

  • Ви назвали ознаки якої пори року?
  • Молодці, діти. Настала зима. Тому зробімо наше вітання теплим і лагідним, щоб зігрітися після вулиці.
  • Вам потрібно привітати свого сусіда теплими словами і подарувати йому сніжинку.

               Вправа «Коло добра»

Діти, узявшись за руки, утворюють коло, промовляють з усмішкою одне одному щире слово, даруючи сніжинку.

3. Групове завдання

 -  У вас є сніжинки. Вони різного кольору. За цими кольорами обєднаємось в групи.

  • І ось ваше завдання в групах.

     Вам потрібно відгадати загадки і з’єднати з правильним малюнком.

    (Додаток 1)

4. Заповнення щоденних новин

- Дата…

- Місяць…

- Сьогодні…(день тижня)

- Який день тижня за порядком?

- Яка сьогодні погода?

- Опади…

Учитель назначає помічників дня

ІІ. Основна частина

1. Відгадування загадки.

Все пухнастим снігом вкрила 
Луки, річку, гай, дома... 
Білий ліс і поле біле — 
Значить, вже прийшла ...  (Зима)

      - Так, це зима.

2. Повідомлення теми тижня і дня.

 Максим  Рильський писав:

Як не любити зими сніжно-синьої

на Україні моїй,

Саду старого в пухнастому інеї,

сивих, веселих, завій…

- Ви любите зиму?

 (Діти по черзі розповідають за що вони люблять зиму.)

- Отже, сьогодні вирушимо назустріч зимовій красі. Ми пригадаємо все що знаємо про зиму. Ви будете слухати музику і вірші про цю чарівну пору року, дізнаєтесь про сюрпризи матінки-зими, закружляєте у танку з тендітними сніжинками, пограєте у сніжки, а потім виконаєте творче завдання.

- Тема цього тижня «Зима», а тема дня «Які сюрпризи нам готує зима?»

3. Складання асоціативного куща

- Які  асоціації виникають  у вас зі словом  ЗИМА ?

                      НОВОРІЧНІ СВЯТА                                      КАНІКУЛИ

                        МОРОЗ                               ЗИМА                       БІЛИЙ СНІГ

                                РОЗВАГИ                                               СНІЖКИ

4. Гра «Корисно - шкідливо»

1.Гуляти на свіжому повітрі.

2.Грати в хокей на дорозі.

3. Ліпити снігову бабу.

4. Качатися на снігу.

5. Їсти сніг.

6. Кататися на ковзанах.

Фізкультхвилинка «Завітала зимонька»

Станьте, будь ласка, у велике коло. Зараз  спробуєте себе у жанрі пантоміми. Ви пригадаєте зимові розваги та спробуєте відтворити їх у рухах.

 Покажіть рухами:

як рухається лижник;

як діти ліплять снігову бабу;

як людина пірнає в ополонку;

як дитина катається на ковзанах;

як морж плаває в річці;

як діти грають у сніжки.

 

5. Робота з анаграмами

Переставити букви, щоб утворилося слово

Нисінжик

6. Відгадайте загадку.         

 Летять, летять метелики

 І  стеляться до ніг.

 Сріблясто білі килими

 Утворюються з них.       

  (сніжинки)

  •      Зараз,  ми дізнаємося як  вони  народжуються ?

7. Розповідь учителя:

- Сніжинки народжуються  у великій хмарці. Завдяки сонячному промінню вода випаровується із  землі. У повітрі знаходяться крихітні часточки пилу. Водяна пара осідає на них і перетворюється на маленькі краплини, такі маленькі, що кожну окремо неозброєним оком не побачиш. Вони й утво­рюють хмари. Маленькі краплини зливаються одна з од­ною, ростуть. На хмарах, які  піднімаються вище, де панує сильний холод, краплини замерзають, утворюються крихітні крижинки-кристалики. Це ще не ті сніжинки, які падають на землю, вони ще дуже малі Але шестикутний кристалик весь час росте, збільшується і, нарешті, стає дивовижною зірочкою, повільно опускаючись на землю. Отже, сніжинка — кристалик льоду.

  Жодна сніжинка не схожа на свою сусідку. Вчені спостерігаючи за сніжинками виявили, що тільки за одну годину снігопаду випадає 40 різноманітних форм сніжинок. Найчастіше вони бувають у формі зірочок, пелюсток, стрілочок, але є правило сніжинка завжди – шестигранна. Звичайна сніжинка важить 2-3 міліграма, діаметр більшості 5 мм.

8. Дослідження сніжинок

    (Робота в групах)

- Зараз дослідимо, яку форму мають сніжинки.

(Діти розглядають ілюстрації сніжинок.) (Додаток 2)

9. Малювання сніжинок.

  - Намалюйте ту сніжинку, яка вам найбільше сподобалась.

 10. Народні прикмети (Крісло автора)

(Підготовлені діти по черзі розказують народні прикмети)

Багато снігу – багатий урожай.

Глибокий сніг –  узимку на дощове літо.

Лапатий сніг –  на тривалу негоду.

Снігурі туляться до оселі – на снігопад.

11. Гра у сніжки

 ( Завдання для груп. Кожна правильна відповідь – сніжинка).

Як сказати одним словом?

  •           Сильна заметіль (завірюха, віхола, хурделиця, метелиця).
  •           Замерзла вода (лід).
  •           Падає сніг (снігопад).
  •           Що росте догори коренем? (Бурулька).
  •           Хто спить взимку вниз головою? (Кажан).
  •           Що взимку їсть жаба? (Нічого, вона спить).
  •           Я – вода і на воді плаваю? (Лід).
  •           Якщо іде сніг, то це обов’язково зима? (Ні)

      -  У якій групі найбільше сніжинок?

 Фізкультхвилинка «Танці-зігріванці»

https://www.youtube.com/watch?v=A09aJ3gvLWs

 

 

12. Конструювання Сніговика з геометричних фігур (Додаток 3)

 - Група, яка перемогла, виходить до дошки і сконструює нам Сніговика з геометричних фігур.

 - Назвати, з яких геометричних фігур складається Сніговик..

 13. Гра «Докажи словечко»

Зима, зима! Усякий знає

Вона холодною… буває.

Летять, кружляють, як пушинки,

Легкі, білесенькі… сніжинки. 

От випав сніг. Яка  обнова!

Зима тоді така… чудова.

Вона й тоді усім хороша,

Коли мете  легка …пороша.

Вона буває і серйозна:

Суха і вітряна й …морозна.

А як насуне хмара сива,

Зима  по-своєму …красива.

І особлива і чарівна,

Як королева чи …царівна.

А вранці іній – от обнова,

Яка зима у нас… казкова.

Гілок од інею не видно,

Тоді вона, звичайно, …срібна.

Зима скажу вам, дуже гарна,

То сонячна , то дуже … хмарна.

Насунуть хмари звідусіль,

І закружляє… заметіль.

І не завадило б кожуха,

Така буває … завірюха.

14. Дидактична гра «Що зайве?»

Сніг, сугроби, мороз, квіти, заметіль, лижі, ковзани, велосипед.

15. Дослідження слова «Грудень»

             (Робота в групах)

- Назвіть зимові місяці.

- А Грудень хоче дізнатися, чи змоделюють діти звукову схему його імені?

І група     - Назвіть звуки.

ІІ група   - Назвіть голосні.

ІІ група   - Назвіть приголосні.

ІV група   - Скільки складів у цьому слові?

16. Складання задач про зиму

                       (Робота в групах)

  • Кожна група придумає задачу про зиму на додавання або віднімання. Розв’язання записати на сніжинці і прикріпити на дошці. (Додаток 4)

17. Гра «Комплімент зимі»

Необхідно сказати комплімент зимі. Переможе група, яка придумає більше компліментів.

Підбиття підсумків

Так які ж сюрпризи приготувала для нас зима?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         Використана література:

1. Білик С.В. Словникові цікавинки. Харків: Видавнича група  «Основа»,   2018.

2. Єременко А.І.. Вітаємо,граємось,навчаємось. Харків: Видавнича група ,  «Основа»,  2012. 

3. Кавцова Н.М. Новий словничок для маленьких діточок. Харків:       Видавнича група «Основа», 2017. 

4. Куріпта В.І. Корисне дозвілля. Харків: Видавнича група «Основа»,  2016.

5. Порощук В.П.. Читаємо з насолодою. Харків: Видавнича група «Основа», 2018.

6. Ягупа І.Д. Інтегровані уроки курсу «Я досліджую світ» у1-му класі,   ч. 2. Харків: Видавнича група «Основа»,  2019

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                 Додаток 1

Картинки по запросу елки зимой1) Біла морква взимку росте.
2) Ой, немає їм ціни!
По льоду біжать вони – 
Швидконогі…

Картинки по запросу снежинкиКартинки по запросу сосулька3) Що то за віз,
Що без коліс,
Влітку відпочиває
Взимку дітей катає.

Картинки по запросу ковзани4) Взимку вкрили все навкруг:
Ліс, дорогу, поле й луг,
А як сонце припече,
Ми струмочком потечем.

5) І маленькі, і старенькі,
Влітку, взимку, навесні
Всюди вдягнені гарненько

У зелені сукні всі.

Картинки по запросу рукавички

6) Ми - спортсмени, нас обох
Бачиш ти завжди удвох.
Ми по снігу швидко линем
Ще й стрибаємо з трампліну.

Картинки по запросу санки7) Невеличкі дві хатинки, 
В них м'які і теплі спинки. 
По п'ять братиків малих 
Заховались в хатках тих.

 

 

 

 

                                                                                                                    Додаток 2

 

Картинки по запросу фото різноманітних форм сніжинок 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                     Додаток 4

 

 

 

 

Картинки по запросу "скачать фото снежинки""Картинки по запросу "скачать фото снежинки""Картинки по запросу "скачать фото снежинки""Картинки по запросу "скачать фото снежинки""

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                         Додаток 3

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Коробка Тамара
Додано
21 листопада 2020
Переглядів
1885
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку