“Яким буде майбутнє?”(за новелою Рея Бредбері “Усмішка”).

Про матеріал
Це матеріал практичної вправа із зарубіжної літератури для учнів 6 класу “Яким буде майбутнє?”(за новелою Рея Бредбері “Усмішка”).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Практична вправа із зарубіжної літератури “Яким буде майбутнє?”за новелою Рея Бредбері “Усмішка”Підготувала вчитель зарубіжної літератури Сілецької ЗШ І-ІІІст. Ім.Івана Климіва-Легенди Мигаль О. В.

Номер слайду 2

Мета: Передумови:з’ясувати причини знищення цивілізації; розкрити нищівний вплив бездуховності на життя людини.обговорення причини руйнації цивілізації і відповідальності за її порятунок.

Номер слайду 3

прагнемо сформувати учня духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінним членом суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища. це формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства. є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи; ґрунтується у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.«Екологічна безпека та сталий розвиток»«Громадянська відповідальність» “Здоров”я і безпека”забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо)«Підприємливість і фінансова грамотність»

Номер слайду 4

Громадянська компетентність. Під громадянською компетентністю розуміємо сукупність знань і досвіду у громадянсько-суспільній діяльності.  Виховати в учня громадянську компетентність означає сформувати в нього комплекс особистісних якостей і рис характеру, що є основою специфічного способу мислення та спонукальною силою повсякденних дій, вчинків, поведінки. Це патріотична самосвідомість, громадянська відповідальність і мужність, готовність трудитися для розвитку держави, захищати її, підносити міжнародний авторитет. 

Номер слайду 5

Символом краси і відродженням духовності є“Джоконда” Леонардо да ВінчіЛеонардо да Вінчі (1452–1519) — видатний італійський діяч епохи Відродження. Він відомий як учений, дослідник, винахідник, художник, письменник, архітектор, інженер. Л. да Вінчі цікавився механікою, будовою людського тіла. Дослідники його спадщини знайшли серед записників митця ескізи проектів металургійних печей і прокатних станів, ткацьких верстатів, друкарських, деревообробних, землеробних машин, підводного човна, танка, креслення літальних апаратів і парашута. Картини да Вінчі відомі в усьому світі, та, мабуть, найбільш знаною є його «Мона Ліза» («Джоконда»). Картину створено близько 1503 р., і ось уже п’ятсот років вона продовжує хвилювати людство. Навколо неї існує багато таємницьЄ надія, що ця усмішка врятує світ... Світ спав, осяяний місяцем. А на його долоні лежала Усмішка. Він дивився на неї у білім світлі, яке падало з опівнічного неба, і тихо повторював про себе, знову й знову: "Усмішка, чарівна усмішка..."За годину він усе ще бачив її, навіть після того, як обережно склав та заховав. Він заплющив очі, і знову у темряві перед ним — Усмішка. Лагідна, щира, вона була там і тоді, коли він заснув, а світ охопила німа тиша, і місяць плив у холоднім небі спочатку вгору, потім униз, назустріч ранку.

Номер слайду 6

Вправа 1Індивідуальна робота над проблемними питаннями1. А яким ви уявляєте майбутнє?2. Назвіть, які фарби ви б використали ,якби малювали місто з оповідання Рея Бредбері.3. Які нові епізоди ви ввели б у твір, чому саме? Як зміниться новела?

Номер слайду 7

Майбутнє ?

Номер слайду 8

Майбутнєвандалізм техногенні катастрофи “міста-примари” природні катаклізми різкий спад економікивійни

Номер слайду 9

Вправа 2 Проблемне запитання Уявіть, що замість картини “Джоконда”, люди знищують картину О. Мурашко “Дівчина в червоному капелюсі”. Як зміниться новела?

Номер слайду 10

Вправа 3 Дослідницькі завдання учням1. Розкажіть від імені картини “Джоконда”, яким вона побачила людей в епоху краху цивілізації.2. Том стає на захист картини перед озлобленою юрбою людей. Запропонуйте декілька варіантів розв’язання проблем.

Номер слайду 11

Інструкція. Учні об’єднуються в дві групи. Кожній із команд вчитель пропонує створити колаж «Прекрасне проти потворного».3. Обговорення шедеврів мистецтва минулого і їх вплив на сучасність. Обговорення моральних якостей Тома і людського натовпу. Складання порівняльних асоціацій теперішнього і майбутнього. Колективне складання пам’ятки для людства. Учні роблять висновки після проведених вправ.

Номер слайду 12

Прекрасне проти жахливого. Сікстинська Мадонна. Рафаель 1514р. Пізанська вежа.Італія, м. Піза.1173-1372 Тріумфальна арка. Франція, Париж.  1806—1836 Пожежа на нафтовій платформі. Мексиканська затока 2010р.м. Прип’ять. Україна.1986р. Хіросіма. 1945р.

Номер слайду 13

“Майбутнє народжується із сьогодення. Майбутнє створюється нами сьогодні і зараз. У кожну хвилину, яку ми проживаємо, нам дана можливість творити його” Р. Бредбері

Номер слайду 14

Теорія літературишедеврнауково-фантастична літературановелаоповіданняконфлікт. Дати відповідь на запитання: “Які події у світі змусили автора змалювати саме таку картину майбутнього?”Знищення атомними бомбами японських міст Хіросіми та Нагасакі, техногенні катастрофи, війни.1. Як змальовано натовп? Які слова переважають у його зображенні?2. Що люди з натовпу робили з картиною?3. Як можна назвати дії дюдей зі знащення картини?

Номер слайду 15

Том кинув погляд туди, де черга зникала за зруйнованою вибухом кам'яною стіною.– Кажуть, вона усміхається, – сказав хлопчик.– Еге ж, усміхається, – відповів Грігсбі.– Кажуть, вона зроблена з фарби та полотна.– Правильно. Саме тому і здається мені, що вона не справжня. Та, справжня, я чув, була на дошці намальована, у давню давнину.– Кажуть, їй чотириста років.– Якщо не більше. Коли вже так казати, нікому не відомо, який зараз рік.– Дві тисячі шістдесят перший!– Правильно, так кажуть, хлопче, кажуть. Брешуть. А може, трьохтисячний. Чи п'ятитисячний. Звідки нам знати! Стільки часу самісінька веремія була... І лишилися нам лише уламки... Вони човгали ногами, поволі просуваючись уперед по холоднім камінні бруківки.– Скоро ми її побачимо? – сумовито протяг Том.– Іще кілька хвилин, не більше. Вони обгородили її, повісили на чотирьох латунних стовпцях оксамитову мотузку, все як слід, щоб люди не-підходили надто близько. І затям, Томе: жодного каміння, вони заборонили жбурляти в неї камінням. – Добре, сер. Творче завдання “Розкажіть від імені Тома, що він побачив на площіТом і натовп Том і картинащо вже знав про картину Том?чому Том не міг плювати?Чому Том завмер перед картиною і як можна пояснити цей вчинок?чи доречні тут слова “Сила мистецтва”?Дитина. Світанок. Надія. Майбутнє. Чому саме у Тома опинилася Усмішка?

Номер слайду 16

Складання порівняльних асоціацій:(робота в парах)Теперішнє:-краса;-мистецтво;-цивілізація;-духовність;-добро;Майбутнє- вандалізм;“місто-примара”;-природній катаклізм;-техногенна катастрофа;-війна;-різкий спад економіки; Інтерактивна вправа “Мікрофон”Яким ми уявляємо життя на Землі через 10,50,100років?Чому ж усе-таки посміхається Джоконда?Для чого в житті людини потрібна краса?

Номер слайду 17

Колективне складання пам’ятки для людства.(орієнтовний зразок)Жити в мирі та дружбі, не воювати , задовольнятися своєю землею і непретендувати на інші. Бути обережним з науково-технічними винаходами, щоб вони не зашкодилилюдству. Любити красу, мистецтво, дбати про духовне здоров’я людей. Творче завдання. Підготуйте усну розповідь на тему: “Що Том може розповісти онукам про своє дитинство”. Пам’ятка для людства

Номер слайду 18

Підсумки. Орієнтація на усвідомлення того, що відповідальність-одна з найголовніших цінностей у житті. Це відповідальність за свою землю, за свою родину, свою країну, свій народ, за розуміння краси і сили мистецтва. І Тому, з новели, який має якості справжньої людини, який вміє цінувати прекрасне, а краса, як відомо, може врятувати світ, це до снаги.

pptx
Додано
7 листопада 2023
Переглядів
402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку