Якісне планування уроку англійської мови - запорука успіху

Про матеріал
В сучасному освітньому процесі як в Україні, так i у свiтi в цілому широко використовуються різноманітні форми навчання. Але основною організаційною формою освітнього процесу в школі був, є і залишиться найближчим часом урок. Кожен та кожна із нас знає, що урок – це основний елемент педагогічного процесу, який забезпечує активну й планомірну навчально-пізнавальну діяльність групи учнів певного віку і рівня підготовки, спрямовану на розв'язання визначених завдань. Він є цілісним, логічно завершеним, обмеженим у часі та має регламентований обсяг навчального матеріалу. Саме тому чи то перед молодим педагогом, чи то перед досвідченим вчителем завжди постає питання організації та проведення успішного уроку. Великий за обсягом матеріал і незначний проміжок часу… Чималі очікувані результати і незначні досягнення… Різний рівень знань і індивідуальні особливості учнів… Складний програмовий матеріал і необхідність використання різних форм та методів роботи… Всі ці та багато інших критеріїв приводять кожного вчителя на шлях одвічного пошуку.
Перегляд файлу

Застосування онлайн-сервісів на уроках зарубіжної літератури

в умовах дистанційного та змішаного  навчання


Система освіти держави визначає її майбутнє. Сьогодні ми живемо у період постійних освітніх змін, зокрема, під впливом карантинних обмежень вимогою часу є використання технологій дистанційного навчання. І без них неможливо забезпечити рівний доступ до якісної освіти для всіх учнів. Тому вчителю необхідно створити такий віртуальний освітній простір, у якому відбуватиметься не лише засвоєння нових знань, а і формування ключових і предметних компетентностей, умінь та загальнолюдських цінностей, таких, як гідність, чесність, повага до життя, свобода, культурне різноманіття, патріотизм, відповідальність.

У цей час особливої популярності набирають інтерактивні онлайн-сервіси та інструменти, доцільність, необхідність та ефективність їх застосування цілком зрозумілі: вони розширюють можливості як для вчителя, так і для учнів, і як результат, впливають на якість освітнього процесу.

Онлайн-сервіси допомагають зробити урок зарубіжної літератури цікавим, корисним, водночас, таким, щоб його зміст запам’ятався учням, допомагають ввести елемент новизни, подати матеріал нестандартно, а також дозволяють максимально залучити дітей до роботи, до взаємодії з іншими учнями, розвивати їхні творчі здібності. Учні стають активними учасниками заняття, що змінює роль вчителя, відтепер педагог стає партнером, фасилітатором, коучем, тренером, ментором, модератором.

На уроках зарубіжної літератури для створення та проведення завдань використовую різноманітні онлайн-сервіси, які, на моє глибоке переконання, покращують якість надання освітніх послуг в умовах дистанційного та змішаного навчання, а саме:

Інтерактивна дошка Padlet – це додаток для створення спільної роботи, який дозволяє завантажувати документи, фото та відео, писати власні текстові повідомлення, створювати проєктні, дослідницькі роботи про письменників, літературні твори, напрями, складати інтерв’ю у реальному часі з письменниками, літературними героями, вигаданими персонажами. Нестандартний підхід до викладання нового матеріалу та закріплення вивченого мотивує та зацікавлює учнів.

Сервіс Kahoot зручний у створенні інтерактивних вправ, зокрема, навчальних ігор, тестів, вікторин, опитувань за змістом художніх текстів. Переважно такі ігри створюю і використовую з метою перевірки рівня засвоєного матеріалу / прочитаного тексту, вони сприяють розвитку навичок співпраці, комунікації, критичного мислення та вміння вирішувати проблеми.

Сервіс для створення коміксів Storyboardthat допомагає креативно та ефективно підійти до подачі нового матеріалу. Створені мною комікси зацікавлюють дітей літературними творами та дають змогу подати складний, великий за обсягом матеріал за допомогою мінімальних художніх засобів, зокрема, біографії письменників, історії створення творів, теорію літератури. Для виконання творчих завдань пропоную учням комікси з порожніми

«бульбашками», які дозволяють записувати власні ідеї, створювати історії.

Canva – це сервіс для графічного дизайну, за допомогою якого створюємо презентації, візитні картки письменників, афіші літературних творів, логотипи


літературних течій і напрямів, інфографіку, кроссенси до прочитаних творів, біографій письменників, ментальні карти, фони для сервісу Zoom, піктограми до віршів, сонетів, а також закладки для підручників із зарубіжної літератури. Крім того, дана платформа дозволяє створювати спільні презентації та редагувати їх у режимі реального часу, що сприяє розвитку командної роботи, співпраці, критичного мислення, лідерських якостей тощо.

Mindmeister – інструмент для візуалізації інформації у вигляді ментальної карти, який використовую під час вивчення біографії письменників, аналізу художніх творів, обговорення поведінки, рис характеру персонажів тощо. Застосування даного методу в умовах змішаного та дистанційного навчання дає змогу зручно та швидко опрацьовувати великі обсяги інформації, аргументувати власну точку зору та сприймати відповіді співрозмовників, дозволяє приймати рішення, розвиває критичне, асоціативне, логічне та творче мислення.

Wordwall багатофункціональний інструмент для створення інтерактивних матеріалів, який має багато шаблонів дидактичних ігор. Вправи на співставлення (відповідність), пошук слів, пошук пари, заповнення пропусків у тексті, знаходження та виділення помилок у тексті, розгадування кросворду, вікторини, анаграми, ігри «випадкове колесо», «випадкові карти»,

«лабіринт» сприяють розвитку навичок ХХІ століття та ключових компетентностей.

Сервіс для створення інтерактивних вправ Quizlet допомагає створювати і застосовувати флеш-карти та віртуальні вправи на різних етапах онлайн-уроку, в тому числі, в асинхронному режимі. Перевага сервісу полягає у тому, що учні спочатку мають змогу самостійно засвоїти або закріпити необхідний матеріал, а потім перевірити рівень його засвоєння.

Jamboard – віртуальна дошка для спільної роботи, яка має повний набір функцій для малювання зображень до твору, написання тексту, роботи з таблицями, ескізами та додавання зображень. Дана дошка допомагає активізувати учнів під час онлайн-заняття шляхом створення «мозкового штурму», організації спільного групового проєкту, виконання вправ «Відгадай, хто це…», «Займи позицію», «Література – цікаво», аналізу тексту, проведення голосування, рефлексії тощо.

Ourboox – онлайн-платформа, яку застосовую для створення електронних книг, зокрема, власних електронних планів-конспектів уроків, куди додаю не лише текстову інформацію, а і аудіо та відео файли, зображення, інтерактивні вправи, посилання та QR коди. Сервіс зручний тим, що весь необхідний матеріал зберігається в одному місці, і немає потреби витрачати дорогоцінний час на його пошуки.

Mentimеter – конструктор для створення онлайн-опитувань та вікторин в режимі реального часу, який надає можливість отримати від учнів миттєвий, одночасний і анонімний зворотний зв’язок. Сервіс дає змогу створити необмежену кількість опитувань та обирати їх тип, зокрема, запитання відкритого типу, з короткою відповіддю, з множинним вибором, у формі гри

«Хто    швидше?»    тощо,    а    також    можливість    виведення    результатів


безпосередньо на екран вчителя у вигляді хмари слів, діаграми, шкали, ранжування.

Сервіс для створення інтерактивних плакатів Glogster багатофункціональний засіб навчання, який дозволяє забезпечити диференційований підхід до вивчення зарубіжної літератури, реалізувати на практиці компетентнісний підхід до навчання. Завдяки плакату школярі краще сприймають навчальний матеріал, поглиблюють навички самостійної роботи з інформаційними джерелами; його використовую на різних етапах уроку або як додатковий матеріал, як віртуальну екскурсію до музею письменника чи літературної доби, створюю літературні розмальовки.

Сервіс для створення презентацій Prezi дає змогу створити презентації, які виглядають набагато ефектніше, ніж ті, які створено за допомогою Power Point, адже у даному хмарному середовищі наявна можливість вибору якісних шаблонів та шрифтів, а також зумування (всю презентацію можна згорнути в одну картинку і, навпаки, кожен елемент може бути збільшений).

Однією із найпопулярніших та найбільш поширених ігор серед дітей є ребус. Розгадування ребусів розвиває логічне, критичне мислення, мотивує учнів до активної та творчої діяльності. Їх застосування спонукає учнів до самостійного визначення теми уроку, письменника, жанру художнього твору, тощо. За допомогою сервісу для створення ребусів Rebus1 швидко перетворюю будь-яке слово чи фразу на ребус. Здобувачі освіти таким чином ефективніше запам’ятовують імена героїв, місця, де відбуваються події, літературні терміни. Крім того, при ефективному використанні ребусів на уроках в учнів виникає бажання створювати їх самостійно.

«Facebook-сторінка» / «Instagram-сторінка» – це сторінка, яка дозволяє учням створити профіль видатного письменника або літературного героя з фотографією та інформацією про себе, змінювати статус, залишати повідомлення на сторінках інших учнів. Використання таких сторінок дозволяє учням продемонструвати не лише знання з предмету чи переказ прочитаного, а й аналіз інформації, її критичне осмислення та реалізацію власних ідей.

Використання онлайн-сервісів на уроках зарубіжної літератури в умовах змішаного та дистанційного навчання дозволяє забезпечити рівний доступ до освіти для всіх учнів; сприяє не лише підвищенню навчальних досягнень учнів, а й мотивує, як до навчання в цілому, так і до глибокого вивчення художніх творів (збільшилася кількість учнів, які читають художні твори, у тому числі, в повному обсязі); дозволяє учням розвиватися, працювати самостійно та у команді, що надзвичайно важливо під час дистанційного навчання, використовувати інформаційно-комунікаційні технології з користю, для навчання (учні менше часу стали приділяти розважальним іграм, соціальним мережам, а більше – навчанню та розвитку); допомагає організувати освітній процес, враховуючи принципи компетентнісного підходу та формувального оцінювання.

А застосування даних онлайн-сервісів не вимагає від вчителя затрати багатьох ресурсів, все, що необхідно готовність до змін, творчість та креативність!

docx
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку