Юрій Старостенко «Смілива зозулька».

Про матеріал
ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом Ю. Старостенка, продовжувати вдосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання, розвивати вміння аналізувати прочитане, збагачувати мовленнєві навички учнів, виховувати любов до природи, бажання бути спостережливими. Обладнання: портрет Ю. Старостенка.
Перегляд файлу

Тема. Юрій Старостенко «Смілива зозулька».

Мета: ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом Ю.              Старостенка,              продовжувати              вдосконалювати              навички              правильного,              свідомого,              виразного              читання,              розвивати              вміння              аналізувати              прочитане,              збагачувати              мовленнєві              навички              учнів,              виховувати              любов              до              природи,              бажання              бути              спостережливими. Обладнання:              портрет              Ю.              Старостенка.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Згадаємо девіз нашого уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

Переказ оповідання «Хоробре кошеня».

III. ВПРАВИ НА ВДОСКОНАЛЕННЯ НАВИЧОК ЧИТАННЯ

 1. Гра «Утвори порівняння»

З’єднай рядки, щоб утворилися порівняння.

Хустинка, …                                        як пух.

Очі блимають, …                                 як терен-цвіт.

Кругле підборіддя, …                         як жовта лісова грушка.

Припечений ніс, …                             як світлячки.

Біле волосся, …                                    як яблуко

2. Гра «Відшукай птахів».

Прочитай тільки назви  птахів.

 Вовк, кит, голуб, їжак, лящ, качка, коза, дятел, півень,

щука, вуж, тюлень, корова, олень, собака, синиця, змія, 

зозуля, шпак, муха, кішка, рись, заєць

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

  1. Розповідь учителя.

Сьогодні ми познайомимось із життєвим та творчим шляхом відомого              письменника              Юрія              Старостенка,              який              був              другом              відомого              вам              Олександра               Копиленка. Народився               Юрій              Семенович              у              Білорусії              у              1923              році.              Батьки              його              були              медичними               працівниками.              Маленький               Юрко               майже              кожного              дня              ходив              до              лісу,              милувався              красою              природи.              Згодом              родина              переїхала              до              Києва.              Тут              хлопчик              закінчив              школу.              Почалася              Велика              Вітчизняна              війна…              Разом              з              іншими              юнаками              Юрій              Семенович              багато              працював,              але              не              припиняв              спостерігати              за              природою              тепер              вже              України.              Згодом              він              вирішив              поділитися              із              читачами              своїми              враженнями              та              спостереженнями.              Особливо              подобалося              йому              писати              для              дітей.              «Коли              я              пишу              для              дітей              про              нашу              прекрасну              природу,             

 я відчуваю, що знайшов своє місце в житті»,— писав Старостенко.

  1. Читання статті про Ю. Старостенка.

Учні читають статтю «ланцюжком».

 Хто головні герої творів Ю. Старостенка?

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА музична.

VI. ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ «СМІЛИВА ЗОЗУЛЬКА»  Ю. СТАРОСТЕНКА

  1. Робота над заголовком оповідання.

 Підготовка до сприйняття нового матеріалу.

Метод «Передбачення»

 Про що може йти мова в оповіданні з такою назвою?

  Що ви знаєте про зозулю?

  1. Словникова робота.

 Читання  слів з елементами  бесіди.

Їсть повзик  задкує синиця репетує зозулька тремтить мухоловка —              Прочитайте              найдовше              слово.             

Чи знаєте ви таку пташку? 

Чому вона має таку назву?

 Доберіть близьке за значенням слово до слів репетує (кричить),              задкує (рухається              назад).

3. Виразне читання оповідання вчителем.

4. Перевірка розуміння прочитаного.

Метод «Дискусія»

 Чому зозуля була сміливою?

 Які ще пташки є героями цього оповідання?

5. Читання оповідання учнями пошепки.

6. Аналіз змісту. Вибіркове читання.

Фізкультхвилинка.

 Раз цеглинка, два цеглинка.

Пальчик стука по цеглинках,

Тук – тук , тук – тук – тук ,

Чуємо веселий звук!

Пальчик стука, вушко слуха,

Тук – тук, тук – тук – тук,

Ой  який чудовий звук!

Метод взаємне навчання.

  Коли зозуля повертається з вирію? Зачитайте.

 Якими людськими властивостями наділив автор пагінці? Зачитайте.

 А зозулю? Зачитайте. — Що цікавого ви дізналися про              зозулю?

7. Вправа на розвиток швидкого читання.

 Гра «Хто швидше?».

  Знайдіть і прочитайте речення, у яких останні слова:              люди,              гусінь,              винищила.

 Скільки разів зустрілося в тексті  слово зозулька? 

 (4 з назвою.)

 Прочитайте речення, які потрібно читати радісно.

VII. ПІДСУМОК УРОКУ

Бесіда з учнями.

 Про яку пташку прочитали сьогодні?

 Що було для вас несподіваним?

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Прочитати статтю «Чи знаєш ти?» (с. 113).

 Навчитися читати оповідання «Смілива зозулька» за особами.

docx
Додано
17 січня
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку