З досвіду. Writing Tips

Про матеріал
Робота містить практичні поради щодо формування навичок письма учнів середньої школи.
Перегляд файлу

   Державний освітній стандарт передбачає оволодіння письмом на рівні  комунікативної компетенції, яка забезпечує учневі вміння, необхідні в найбільш типових ситуаціях повсякденного спілкування за допомогою письма. 

Психологи визнають письмо  найскладнішим видом мовленнєвої діяльності, до якої залучаються всі мовленнєві аналізатори.  Основу письма складають орфографічні та графічні навички.

 Як і говоріння, письмо є  продуктивним видом мовленнєвої комунікації.

Формування навичок писемного мовлення неможливо уявити без знання певних  граматичних явищ та відповіднго лексичного матеріалу, тобто,  головна мета навчання  писемного мовлення разом з формуванням орфографічних навичок направлена, перш за все, на формування лексико – граматичної  правильності письма.   Крім того, воно нерозривно пов’язане з читанням та аудіюванням. З метою формування навичок писемного мовлення на своїх уроках я  використовую імітаційні, підстановлювальні , трансформаційні вправи.

  • Імітаційні вправи можуть бути побудовані на одноструктурному  або опозиційному граматичному матеріалі. Виконувати цей вид вправ можна під час прослуховування, списування тексту або його з частини з підкресленням певних граматичних  орієнтирів.
  • Вправи на запитання – відповіді з частковою зміною мовного матеріалу.

Answer the following questions about yourself.

 

  • Підстановлювальні вправи використовують для вироблення автоматизму у вживанні певних граматичних структур. Це вправи типу:

   Складіть якомога більше речень, використовуючи таблицю.

   Складіть речення із поданих слів.

   Розкрийте дужки, уживаючи відповідну граматичну форму.

   Складіть речення за зразком, замінюючи підмет (означення, додаток...) розгорненою фразою.

  Прослухайте текст, передайте його від третьої особи.

  Розкажіть про ..., користуючись таблицею.

  • Вправи на виправлення помилок ( Correct the mistakes.)
  • Вправи на розширення та скорочення зразка.

Add some adjectives in every sentence.

Rewrite the sentences using Participle I.

 -  З допомогою трансформаційних вправ учні вчаться варіювати вміст повідомлення в заданих моделях залежно від змінної ситуації, складати з окремих засвоєних раніше частин цілі висловлювання з новим змістом. Це такі вправи:

   Прослухайте діалог, запишіть його в непрямій мові.

   Об’єднайте два речення в одне.

   Закінчіть текст, використовуючи запропоновані слова (дієслова, іменники тощо).

   Спростуйте висловлювання і доповніть їх.

   Прочитайте текст  і напишіть, ніби це було вчора.

 

 

Для перевірки знань лексичного матеріалу можливі завдання типу:

  • Запишіть рідною мовою значення слів або словосполучень, поданих іноземною мовою.
  • Утворіть словосполучення, поєднуючи елементи різних груп слів (в колонках), наприклад, іменників і прикметників (означень), дієслів та іменників (додатків) тощо.

 -   Виберіть з поданого списку слова:

а) Протилежні за значенням (антоніми);

б) Близькі за значенням (синоніми).

  -   Згрупуйте  та запишіть слова за їх тематичною приналежністю.

  -  Диктанти.

Диктанти бувають різних видів: диктант –переклад, диктант – малюнок, пояснювальний диктант, самодиктант,  mutual  dictation (взаємодиктант) тощо.

Подібні вправи з різним граматичним  та лексичним наповненням відповідно до теми, що вивчається, готують учнів до написання письмових повідомлень.

 

 

Робота над  будь - яким письмовим повідомленням проводиться  за наступною  схемою:

-  prewriting – визначення мети та адресата, визначення стилю повідомлення, підбір та упорядкування необхідної інформації;

- writing a first draft – вираження думок, визначення абзаців;

- revisingробота над змістом, коригування правопису та речень;

- proofreading – виправлення граматичних помилок;

- writing the final version – написання кінцевого варіанту повідомлення.

 Навчаючи учнів письма:

  • Концентруйтеся на змісті.
  • Витрачайте достатньо часу на pre-writing вправи.
  • Не давайте завдання, яке учень не в змозі виконати.

Таким чином, письмові вправи опосередковано свідчать про ступінь засвоєння мового матеріалу в усному мовленні та читанні. Лише безпосередня участь учнів в усній комунікації, читанні текстів дозволить досягти певного рівня володіння письмом

docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку