Задачі на множення дробів

Про матеріал
Тема. Задачі на множення дробів Мета: закріпити знання алгоритму знаходження дробу (відсотків) від числа та відпрацювати навички виконання завдань, що передбачають множення дробових чисел.
Перегляд файлу

 

 

Тема.  Задачі на множення дробів

Мета: закріпити знання алгоритму знаходження дробу (відсотків) від числа та відпрацювати навички виконання завдань, що передбачають множення дробових чисел.

Тип уроку: застосування знань, навичок і вмінь.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

Індивідуальні завдання

  1. Кільком учням можна запропонувати розв'язати домашні задачі біля
    дошки (умову заздалегідь записати на дошці).
  2. Фронтальна робота

1) Знайдіть: ; ; ; ; ; від 120 см3.

2) Знайдіть: 1 %; 5; 10; 35; 108; 110; 160; 200 від 800 г. Порівняйте
здобуті відповіді з 800 г.

3) У саду 40 дерев. Серед них є яблуні й груші. Скільки в саду яблунь, якщо: а) яблунь усіх дерев; б) груш усіх дерев; в) яблуні станов­лять 20 % усіх дерев; г) груші становлять 40 % усіх дерев?

4) Виконайте дії: ; ; ; .

 

II. Актуалізація опорних знань

Запитання до класу

  1. Як знайти дріб від числа? Наведіть приклад. Складіть задачу.
  2. Як знайти відсотки від числа? Наведіть приклад. Складіть задачу.

Слід звернути увагу учнів на те, що дріб / відсоток від числа можна взяти будь-який. Але в задачах, якщо мова йде про частину цілого, дріб (сума дробів), на який ділиться число, не перевищує 1 (100 %).

 

III. Відпрацювання навичок

На уроці слід звернути увагу на розв'язування саме таких задач, в яких розглядається частина від цілого, що зводиться до 1.

  1.   Екскаватор вирив траншею завдовжки 150 м за 3 дні. За перший день він вирив 40 % траншеї, а за другий тієї частини, що залишилася. Скільки метрів траншеї вирив екскаватор за третій день?
  2.   Велосипедист за першу годину подолав 40 % дистанції, а за другу 70% решти дистанції. Скільки відсотків дистанції проїхав велосипе­дист за ці 2 год?
  3.   Автотуристи проїхали 520 км за 4 дні. За перший день вони проїхали , за другий усього шляху, а за третій на 40 км менше, ніж за четвертий. Скільки кілометрів проїхали автотуристи за четвертий день?

Додаткові задачі

  1.   Один кран наповнює ванну за 15 хв, а другий за 12 хв. Чи напов­ниться ванна за хв спільної роботи кранів?
  2.   Збільшіть число 100 на 20 %, а одержане при цьому число зменшіть
    на 20 %.

Бажано показати учням два способи розв'язування цих задач.

 

1-й спосіб

У поіменованих величинах

2-й спосіб

У дробах

Вантажний автомобіль проїхав 240 км за 4 год. Який шлях проїде за цей час легковий автомобіль, швидкість якого становить 120 % швидкості вантажного авто­мобіля?

1) 150 · 0,4 = 60 (м) за 1-й день;

2) 150 — 60 = 90 (м) залишиться після 1-го дня;

3) 90 · = 50 (м) — за 2-й день;

4) 90 – 50 = 40 (м) за 3-й день. Відповідь. 40 м

Уся траншея 100 % = 1.

1) 100 % - 40 % = 60 % — залишок після 1-го дня;

2) за 2-й день;

3) за 3-й день;

4) % від 150: 150·:100 =  = (м) за 3-й день.

Відповідь. 40 м

 

IV. Підсумки уроку
Самостійна робота

Варіант 1

  1. а) Обчисліть: ; ; ; . б) Спростіть вираз .

в) Обчисліть .

  1. Розв'яжіть задачі:

а) 1 кг печива коштує грн. Скільки коштуватиме кг; кг, 200 г цього печива?

б) Турист подолав за три дні 32 км. За перший день він пройшов 37,5 % шляху, за другий день остачі. Скільки кілометрів шляху подолав ту­рист за 3 дні?

Варіант 2

  1.   а) Обчисліть: ; ; ; . б) Спростіть вираз: .

в) Обчисліть .

  1.   Розв'яжіть задачі:

а) Яку відстань подолає потяг зі швидкістю 75 км/год за год?  за год? за 2 год 36 хв?

б) За три дні виплатили 480 грн. За перший день 12,5 % цієї суми, за
другий день остачі. Скільки грошей витратили за третій день?

 

V. Домашнє завдання

  1.   Довжина кімнати 6 м, її ширина становить 75 % довжини, а висота ширини. Знайдіть масу повітря в цій кімнаті, якщо 1 м3 повітря має масу 1,29кг.
  2.   До магазину завезли 1,2 т картоплі. За перший день продали 0,2 усієї
    картоплі, а за другий остачі. Скільки кілограмів картоплі продали за другий день?
  3.   Зменшіть число 200 на 10%, а одержане при цьому число збільште на 10%.
  4.   Задача. Спочатку пройшли 30 % усього шляху, а потім 20 % остачі.
  5.   Скільки відсотків шляху залишилося пройти?

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
4 січня 2020
Переглядів
1009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку