Задачі з математики, які сприяють усвідомленню
цінності здорового способу життя
На уроках математики діти вчаться не тільки рахувати і розв’язувати задачі, але і стежити за своїм здоров'ям. За допомогою таких задач учитель може, крім вивчення математики, залучити учнів до розвитку їх власної особистості, їх здоров'я, можливості інтенсивно підтримувати свою
працездатність.
Задачі для 7-8 класу:
24. Зробіть необхідні вимірювання і розв’яжіть задачу.
Скільки важить повітря у вашому класі, якщо 1 м3 повітря важить 1,3 кг? Чи вистачить нам наявного повітря на уроці, якщо кожній людині потрібно 20 літрів повітря на годину? Що потрібно робити, щоб повітря вистачило на всі шість уроків роботи?
Зауваження: при виникненні труднощів у вирішенні завдання потрібно аналізувати її по частинах:
а) згадати форму класної кімнати, визначити які вимірювання необхідно зробити, щоб знайти об'єм класу, звідки легко визначити масу повітря;
б) визначити скільки кубічних метрів повітря необхідно кожній людині на годину;
в) визначити скільки годин триває урок;
г) порахувати скільки кубічних метрів повітря необхідно для всього колективу класу, включаючи вчителя, на урок;
д) порівняти необхідний об'єм повітря з наявним обсягом. Зробити висновки.
25. Визначення тривалості уроків у школі.
Згадайте, скільки починаються заняття в школі і у скільки закінчується шостий урок. Порахуйте, скільки часу тривають заняття в школі, якщо перерви займають 3/29 всього часу. Порахуйте, скільки годин тривають уроки. Чи можна обійтися без перерв, адже тоді навчальний день буде коротше?
26. Зробіть вимір грудної клітки на видиху. Повторіть вимірювання при глибокому вдиху. Поставте розумне питання і розв’яжіть задачу.
Зауваження: в процесі обговорення розумних питань проаналізувати навіщо потрібно дихати глибоко, на повні груди, особливо на свіжому повітрі.
27. В нашій школі з 450 учнів у 70 - поганий зір, а в школі, розташованій по сусідству з 800 учнів поганий зір у 160. В якій школі становище із зором у учнів гірше? Як зберегти зір?
28. У класі 27 учнів, 4/9 з них дівчатка, а третина хлопчиків носить окуляри. Скільки хлопчиків носять окуляри?
29. Уявіть, що ми з вами всім класом опинилися на безлюдному острові. У колодязі виявили 750 літрів прісної води. На скільки днів цих запасів вистачить, якщо одна людина в день споживає 0,2% від усієї кількості води?
30. Учні зібрали для шкільного оздоровчого центру малини на 1 кг менше, ніж шипшини. При сушінні малина втрачає 3/4 своєї маси, а шипшина - 4/5. Скільки малини і скільки шипшини зібрали учні, якщо в оздоровчий центр вони здали 11 кг сухих ягід?
31. На одну шальку терезів поклали новий шматок мила, а на іншу - 3/4 такого ж шматка, що залишився після вмивання Вовочки, і ще гирьку в 50 грамів. Ваги виявилися в рівновазі. Скільки грамів мила Вовочка витратив на умивання? Чи добре це?
32. У склянці 200 грамів кип'яченого молока з медом і маслом для Сашка, який захворів. Сашко зміг випити 7/20 суміші. Поставте розумне питання і розв’яжіть задачу.
33. Серце здорової людини робить 75 ударів в хвилину. Скільки ударів робить серце за 11 хвилин?
34. Вага серця дорослої людини 300г, а дитини до року 30 г. У скільки разів більше важить серце дорослої людини? (Серце надає руху крові. Серце має товсті м'язові стінки. Його можна порівняти з насосом. Воно з силою виштовхує кров в кровоносні судини. Серце працює безперервно все життя людини)
35. Навчальні заняття в школі займають 25% часу доби. Тривалість нічного сну повинна бути в 1,5 рази більше часу, проведеного в школі, не менше частини доби повинен становити активний відпочинок на свіжому повітрі. Підготовка домашнього завдання повинна займати від часу, відведеного на навчальні заняття. Дозвілля становить близько 1,8 від часу приготування уроків вдома. Скільки часу потрібно школяру для сну, активного відпочинку, підготовки домашнього завдання та дозвілля?