До дня народження письменника Всеволода Нестайка.
Мета: ознайомити з творчістю письменника Всеволода Нестайка, збагатити знання учнів про казки,про їх героїв; розвивати вміння працювати у команді, розвивати логічне мислення, уважність, уяву, спостережливість; навчати дітей слухати, відповідати на запитання; виховувати прагнення до добра і справедливості, почуття колективізму, любов до книги, бажання читати казки та інші твори, розширити кругозір дітей.
Обладнання: проектор,аркуші з картинками,олівці,зайчики на паличках жовтого і синього кольору,торбинка,великі конверти з частинками слів, книжки В.Нестайка, дві картини у вигляді пазлів, два ватмана, відео та аудіо матеріали.
Хід заходу:
Вступна частина:
Привітання:
Я – казкова провідниця, Звуть мене Веснянка.І старанна учениця
В казочці Нестайка!
- Вітаю вас, діти! Думаю настрій у вас гарний,а давайте подаруємо частинку гарного настрою іншим.
Вправа «Посмішка»
- У коло всі ставайте, посмішку передавайте,
На сусіда подивіться і ласкаво посміхніться.
Повідомлення теми:
- Сьогодні ми з вами вирушимо у чудовий світ казок . Які казки ви знаєте?
(діти відповідають, один називає казку Нестайка «Пригоди в лісовій школі»)
- Цю казочку написав один з відоміших дитячих українських письменників Всеволод Нестайко.
(на екрані фото письменника)
- Саме його казочками ми будемо мандрувати.
Основна частина:
Формування команд:
У подорож ми вирушимо на казковому потязі, а щоб вам було зручніше подорожувати, сформуємо екіпажі. У мене є чарівна торбинка, яка допоможе нам це зробити.
(діти по черзі дістають із торбинки зайчиків жовтого і синього кольору) - Тепер формуємо екіпажі за кольором зайчиків.
(діти об’єднуються за кольорами зайчиків, яких витягли із торбинки)
- Отже екіпажі сформовані, але ще треба назвати їх, щоб не загубитися у казках! Перед вами лежать конверти. Чаклун Зландій із книжки «Чарівні казки» зачаклував їх і всі слова переплуталися. Давайте знімемо чари і складемо слова правильно.
(діти відкривають конверти і складають частики слів )
- Які ви розумники! Всі слова правильно склали. А тепер гучно скажіть, як називається ваш екіпаж? (ведуча показує на одну із команд,діти відповідають «Сонячні зайчики»)
- А як називається ваш екіпаж?( показує на другу команду, діти відповідають «Місячні зайчики)
- Ці зайчики живуть у країнах, які вигадав письменник Всеволод Нестайко.
(на екрані книжки: «В країні Сонячних Зайчиків» і «В країні Місячних
Зайчиків»
- Усі готові до подорожі?!
(діти відповідають разом «Так!»)
- Поїхали! ( на екрані футаж казкового потягу)
1.Зупинка «Лісова школа»
Ліс казковий, чарівний З вами нас чекає. Школа дивна в лісі тім
Двері відкриває …
- Перша зупинка нашого потягу в книжці Всеволода Нестайка «Пригоди в лісовій школі»
(на екрані книга «Пригоди в лісовій школі»)
- Головні герої цієї книжки, зайчик Кося Вухань і їжачок Колько Колючка, учні лісової школи і добрі друзі. У них було багато пригод, під час яких вони навчилися дружити і допомагати своїм друзям. Але в одному завданні їм потрібна ваша допомога. Вже відомий вам чаклун Зландій побував і тут. Він зробив так, що всі вчителі школи забули свої імена і предмети, які вони викладають. Давайте допоможемо їм згадати! (дітям роздані аркуші із зображеннями вчителів лісової школи та їхніми іменами і предметами, розташованими у довільному порядку)
- Дітки, вам треба лініями з’єднати зображення та імена, які, на вашу думку, є правильними. За правильно виконане завдання екіпаж отримає винагороду. Почали!
(кожен працює зі своїм аркушем)
- Перевіряємо, чи правильно ви підказали вчителям лісової школи їх імена! (на екрані картинка з правильними іменами і зображеннями вчителів лісової школи)
- Дуже добре! Тепер лісова школа та її учні в безпеці.
(Кожна команда на протязі всього заходу за правильне виконання завдання отримує звірятко.)
2. Зупинка «Кукурудзяне поле»
Поле велике нас зустрічає.
Будемо там з вами за мить.
Що ж тут росте, хто із вас знає?
Зайві рослини у полі назвіть.
- Наступна зупинка в книзі Всеволода Нестайка «Пригоди в кукурудзі» (на екрані книга)
- Там живуть два хлопчики, Ява і Петруша, які вирішили вивести новий сорт кукурудзи. З цього і почалися їхні пригоди. Чаклун Зландій насіяв в полі багато різних рослин. Рослини зникнуть, якщо вгадати їх назву, тож давайте допоможемо хлопцям очистити поле .
- Якщо екіпаж знає відповідь, підіймає зайчика відповідного кольору команди.
(на екрані відео загадки про рослини)
- Ми очистили поле, тепер Ява і Петруша зможуть вирощувати кукурудзу.
(нагорода командам) 3. Фізкультхвилинка.
- Дітки, потяг привіз нас на яскраву галявинку, напевно він трошки стомився. Давайте і ми відпочинемо і потанцюємо.
(на екрані відео фізкультхвилинка, діти повторюють рухи) - Відпочили трошки?! Час вирушати до наступної книги.
4. Зупинка «Неймовірна загадка»
Ці маленькі детективи І розумні, і сміливі.
Довго дітки не вагайтесь І до справи долучайтесь!
(на екрані книга «Неймовірні детективи»)
- Зараз ви познайомитеся з двома дуже сміливими школярами. Їх звуть Женя Кисіль і Вітасик Дорошенко. Вони розслідували дуже загадкові злочини. Але з одним так і не впоралися. Допоможемо їм?
(діти відповідають «Так»)
- Чаклун Зландій і тут наробив лиха, зіпсував картину. Давайте спробуємо її полагодити.
(картина у вигляді пазлів, діти складають)
- Які ви молодці. Добре впоралися з завданням, з вас вийдуть чудові детективи!
(нагорода командам) 5. Зупинка «Бюро знахідок»
Він ховатись полюбляє.
Як дружити він не знає. Відшукаємо його І дружити навчимо.
(на екрані книга «Кузя, Зюзя і компанія)
- Ми завітали до книги Всеволода Нестайка «Кузя, Зюзя і компанія». Тут живуть комашки Кузя і Зюзя, вони шукають зниклі речі. Ми з вами виправили все, що накоїв чаклун Зландій, але він сховався в лісі. Давайте його знайдемо!
Для цього нам треба оглянути ліс і назвати все, що бачимо.
( на екрані загадки про ліс, діти відповідають, піднявши спочатку зайчика)
- Ось і знайшовся чаклун! ( виходить чаклун і просить пробачення)
- Дітки, вибачте мені будь ласка. Я зрозумів, що краще буди добрим, дружити з іншими і нікому не шкодити.
- Пробачаємо Зландія? ( діти відповідають»Так»)
(нагорода командам)
- Ви напевно втомилися від пошуків, давайте я вам прочитаю історію маленького комарика Зюзі.
(читання казочки про комарика Зюзю) 6. Фінал подорожі.
- Згадаємо нашу подорож. Перед вами багато різних книжок, вам потрібно вибрати книжки письменника В.Нестайка, які ми з вами відвідали. А потім зробимо свою колекцію його книжок.
(діти з різних картинок книжок вибирають правильні і клеять їх на ватман у вигляді колажа)
(На екрані книжки письменника і його фото)
- Молодці! Ви чудово впорались з цим завданням! Заключна частина.
- Сьогодні ви дізналися про чудового українського письменника казкаря Всеволода Нестайка та багато цікавих його книжок. Мрійте, фантазуйте разом із книжками. Нехай книга стане вам другом і помічником. Будьте друзями один одному, а головне, частіше посміхайтесь і радійте! На цьому наша подорож сьогодні завершилась, але ви обов’язково продовжуйте подорожувати книжками і надалі, адже світ книжок дуже цікавий і чарівний.