Захід "Добро народжується в серці, а виявляється у вчинках"

Про матеріал

Захід "Добро народжується в серці, а виявляється у вчинках" розширює поняття про добро, виховує порядність, прагнення допомогти іншому в скрутну хвилину.

Перегляд файлу

Тема. Добро народжується в серці, а виявляється у вчинках.

Мета. Формувати основи моральної особистості засобами слова, розширювати поняття про добро, розвивати культуру мовлення, спілкування і поведінки учнів, виховувати доброту, порядність, прагнення допомогти іншому у скрутну хвилину.

                                          Хід заходу

І. Повідомлення теми й мети години спілкування

Вчитель. Холодний зимовий день… Щось сниться безлистим самотнім деревам, віти яких безжально шмагає сердитий вітер.  Та якою б холодною і злою не була б зимова погода, десь там, вдалині, світить вогник сподівання, надії, віри, добра.

(Запалюється свічка)

Погляньте на вогник.

-         Чи приємно вам на нього дивитися? А що ви відчули біля вогника?

(Дати дітям відчути тепло від вогника)

-         А чи може людина світитися і гріти теплом? Коли?

(Діти висловлюють припущення про добрі справи та допомогу)

-         Тому сьогодні наша год. спілкування присвячена саме цій темі і має назву «Добро народжується в серці, а виявляється у вчинках».

-         Тож я гадаю, що вогники ваших сердечок допоможуть згуртувати нашу класну родину, подарують тепло один одному, всім, кому потрібна допомога і засвітять ще одну зірочку добра і любові.

 

ІІ. Складання «Асоціативного куща»

-         Діти! Які асоціації у вас викликає слово «добро»?

 

                                           Повага

                  Щедрість                               Любов

                                                                       

   Розуміння                   ДОБРО                   Турбота

 

                     Милосердя                   Допомога

 

ІІІ. Слухання історії про добро і зло

-         Що є протилежністю добра?

-         Як ви думаєте, від кого залежить чого в світі буде більше – добра чи зла?

Послухайте історію, яка трапилась дуже давно.

   В одному місті мешкав мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті лихий чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у долонях і подумав: «Спитаю я у мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні і метелик помре;  а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший.

   Так усе і сталося. Спіймавши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: « О наймудріший, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий?». І мудрець, який і насправді був дуже розумною людиною, відповів:   «Усе в твоїх руках, чоловіче».

-         Друзі! Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець,

 коли так відповів чоловікові?

(Від самої людини залежить, житиме метелик чи помре)

-         Правильно. Але в цих мудрих словах є ще один зміст:

 від людини залежить чого в світі стане більше –

добра чи зла.

 

ІV. Інсценізація оповідань  Василя Сухомлинського «Іменинний обід» та «Чому дідусь такий добрий сьогодні?». Обговорення оповідань.

                                «Іменинний обід»

Автор. У Ніни велика сім’я: мати,батько, двоє братів, дві сестри й бабуся. Ніна найменша: їй восьмий рік. Бабуся – найстарша: їй вісімдесят два роки.

Ніна. У мене незабаром день народження.

Мама. Так, доню. І на твої іменини у нас буде святковий обід. Ти можеш запросити на свято своїх подруг.

Ніна. Добре, матусю!

Автор. Ось і настав цей день. Мама накрила стіл білою скатертиною.

Ніна. Ой, це й бабуся за стіл сяде! Мамо, хай бабуся сьогодні за стіл не сідає.

Мама. Чому?

Ніна. Та в неї ж руки тремтять, капає на стіл.  Подруги сміятимуться. Розкажуть потім у школі.

Автор. Мама зблідла. Не сказавши й слова, вона зняла зі столу білу скатертину і сховала її в шафу. Довго мама сиділа мовчки…Потім тихенько промовила:

Мама. У нас сьогодні бабуся хвора. Тому іменинного обіду не буде. Вітаю, Ніно, тебе з днем народження! Моє тобі побажання: будь справжньою людиною!

 

-         Діти! Як ви зрозуміли побажання мами бути справжньою людиною?

(Це поважати старість, Дбайливо і терпимо ставитися до проявів старості, пам’ятаючи, що ніхто в цьому житті не вічний, кожен буде колись стареньким і немічним.)

                  «Чому дідусь такий добрий сьогодні?»

    Поліз я якось на шовковицю: привабили чорні ягоди.  Навтішався вволю, а тут дощ пішов.

    Пересидів я дощ. Хотів злазити з шовковиці, аж дивлюсь – сидить під шовковицею дідусь Петро. Вийшов дідусь після дощу в сад.

    « Що ж його робити ? - думаю. – Злізати з шовковиці – струшу на дідуся всю воду з листя, змокне під дощем, захворіє».

    Сиджу, притулившись до гілки, боюся поворухнутись. Жду, поки дідусь до хати піде. А він не йде.

    Вже сутеніти стало, коли підвівся дідусь та й питає: - « Чому ти сидиш на дереві, внучку?»

    «Боюсь струсити на вас краплі, дідусю» - відповідаю.

    «Злазь, Андрійку», - каже мені дідусь.

Дідусь відійшов, я зліз. Тоді він пригорнув мене і поцілував.

    « Чому це дідусь такий добрий сьогодні?» - дивуюсь я.

 

-         Діти, так чому це дідусь був такий добрий до Андрійка?

V. Колективне обговорення ситуацій.

Ми живемо серед людей, і тому вам потрібно вчитися вирішувати різні життєві ситуації, у які ви можете потрапити. Розглянемо деякі з них.

 

  1.     Уявіть, що попереду вас іде бабуся. В одній руці у неї важка сумка, у другій – паличка. Старенька зупинилася відпочити, поставила сумку і паличку біля будинку. Раптом палиця упала. Ви проходите поруч і все це бачите. Що ви зробите?
  2.     На подвір’ї грався маленький хлопчик. Його мама сиділа на лавочці і в’язала шапочку. Хлопчик побіг за м’ячем, упав, забив коліно, лежить і плаче. Ви сидите навпроти. Ваші дії.
  3.     Надворі сонячний літній день. Ви з мамою зібралися іти на річку,але мамі стало зле. А вам дуже хочеться купатися, поніжитися у променях лагідного сонечка. Як ви вчините?
  4.     На багатолюдному перехресті стоїть дідусь. Він у нерішучості, дуже розгубився, не знає як перейти вулицю. Що ви зробите?

 

ВИСНОВОК.  Вирішуючи різні життєві ситуації, ви керувались добром, яке народжувалося у вашому серці і робили правильні вчинки. Сподіваюсь, що і в житті ви не поступитесь своїми принципами.

VІ. Ознайомлення з правилами доброти

   До нас завітала чарівна гостя – Добра фея. Вона чула, як ви вирішували різні життєві ситуації. Їй сподобались відповіді багатьох учнів. Але вона також помітила учнів, які не знали, як відповісти. Тому вона хоче ознайомити з правилами доброти, які зовсім нескладно виконувати, щоб бути добрими.

 

Фея. Любі діти! Людина починається з добра,

                            З уміння співчувати, захистити –

                            Це зрозуміти всім давно пора,

                            Бо ми прийшли у світ добро творити.

Правила доброти дуже прості, треба тільки навчитися їх виконувати.

-         Допомагай слабким, маленьким, хворим.

-         Жалій інших, а не себе.

-         Ніколи не заздри.

-         Бережи природу та охороняй її.

-         Шануй працю інших людей.

-         Допомагай друзям у біді.

-         Прощай іншим помилки.

-         Не будь жадібним.

-         Люби своїх батьків та близьких.

      Фея. Я дарую ці правила доброти вашому класу. І якщо ви щось забудете, ви зможете їх згадати.

 

VІІ. Надбання минулих поколінь

(складання прислів’їв про добро)

     Ще з давніх-давен люди цінували добрі прояви у поведінці людей. Тому народ створив багато прислів’їв про таку рису характеру, як добро. Зараз ви у групах спробуєте знайти другу частину до свого прислів’я про добро, яке склав народ.

 

Все добре переймай, а злого уникай.

Добрий чоловік – надійніше кам’яного мосту.  

Коли люди до тебе добрі, то ти будь ще добрішим.

Хто людям добра бажає, той і собі має.

Перший крок до добра – це не робити зла.

Життя дається людині на добрі діла.

Добрі справи прикрашають людину.

VІІІ. Сердечка доброти.

Діти! Добро народжується в серці, а виявляється у вчинках. Поміркуймо, кому конкретно потрібна ваша допомога, підтримка  чи співчуття. Подумайте, що доброго ви зможете зробити і запишіть цю справу на своїх сердечках .

(Учні записують добрі справи і прикріплюють  на дошку на велике серце)

-                Друзі! Велике серце засвітиться справжньою добротою тільки тоді, коли ваші

добрі справи на маленьких сердечках будуть виконані.

Х. Підсумок (вірші про доброту).

          - А зараз послухайте настанови і побажання ангелят:

Учень 1. Не лінуйтесь робити добра,

               лише зла не бажайте нікому,

               Бо воно, як велика гора,

               стане вам на шляхові земному.

Учень 2. І заступить навколишній світ.

               зробить серце жорстоким, холодним.

               Ви з любов’ю живіть з юних літ,

               будьте чуйним, веселим і добрим.

Учень 3. І старайтесь робити добро

               день і ніч, і у кожну хвилину.

               Щоб серденько, як сонце, цвіло,

               це доброю робить людину!

Учень 4. Хай душа буде світлою в вас

                й промениться завжди добротою.

                Йдіть робити добро! В добрий час!

                І живіть в цьому світі з красою.

Учень 5. Правда в світі є дуже проста:

                Сонце Землю теплом зігріває.

                А людину - її доброта,

                І любов у житті прикрашає!

 

 

1

 

docx
Додано
7 жовтня 2023
Переглядів
442
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку