Закріплення вмінь добирати слова для перевірки ненаголошених голосних

Про матеріал
На уроці закріпляємо вміння добирати слова для перевірки ненаголошених голосних е,и.Розвиваємо вміння узагальнувати перевірку ненаголошених голосних.Вчимо дітей бути винахідниками, кмітливими , працюємо над вихованням почуттів колективізму
Перегляд файлу

Урок-гра з української мови у 3 класі

Вчитель Лихонос Ольга Веніамінівна

Тема: Закріплення вмінь добирати слова для перевірки ненаголошених голосних.

Мета:Закріплювати вміння добирати слова(спільнокореневі та форми слів)  для перевірки ненаголошених голосних  е ,и; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати вміння узагальнювати , бути винахідливими, кмітливими, виховувати почуття колективізму.

Обладнання: у учнів по 10 морфенок, у вчителя малюнки для диктанту.

Хід уроку:

I.Організація класу.

 Девіз:граючись,вчимось

II.Підготовка до гри “Найслабша ланка»

Троє учнів – гравців із зошитами та ручками сідають за перші парти.Решта дітей- вболівальники, але письмову роботу виконують всі.

Після кожного роботи ведучий підводить підсумок, кладучи в «банк» одну морфему.

  1. Відповіді на запитання(1 морфема)

-Які слова називаються спільнокореневими?

-Рокажіть , чергування яких голосних у корені ви знаєте? Наведіть приклади.

-Розкажіть про способи перевірки слів з ненаголошеними е,и в корені.

      2.Словниковий диктант(2 морфемка)

          Замерзає,зима,швидкий,низький,близький,тепленький,широкий, лишати, плече,сестра.

      3.Малюнковий диктант.(3 морфемка)

Лисиця,листок,гриби,перо,береза,зерно,чижі

       4. Поетична хвилинка (4 морфенка)

-Виписати слова з ненаголошеними голосними е,и.

-Хто назве автора вірша а банк додається 1 морфемка

Ой хвалилася та берізонька

На мені кора та білесенька,

На мені листочки та широкії,

На мені гілля та високеє.(українська народна пісня)

 

Вже сонечко в море сіда,

У тихому морі темніє;

Прозора, глибока вода,

Немов оксамит зеленіє. (Леся Українка)

5. Цікаві хвилинки (5 морфемок)

-Що довше Дніпро чи Ворскла (Ворскла має 7 літер)

- Яка річка тече в роті ? (Десна)

- Я-спереду і Я- позаду, а посередині назва породи коня.(Японія)

- Яке слово складається з семи однакових літер?(Сім’я)

- Чим закінчується літо і починається осінь?(літерою о)

- Що в середині землі? (літера м)

- Чим починається і закінчується день?( літерами д і ь)

Музична пауза(фізхвилинка)

6. Вправа – доказ.(7 морфемок)

1в. – вправа 205 ст.87)

2в. – вправа 206 ст.87)

Виконання письмово.Перевірка «ланцюжком»

Гравець, який помиляється, виходить з гри.

7. Вправа – інформація (впр.207 ст.87) (8 морфемок)

Найлучніший заголовок – 8 морфемок.Повтор – морфемки зняти з банку,а помилка –слабка ланка – вибуває)

8.Вправа – загадка «Хто вона»  (9 морфенок)

Вночі за вовчими ярами

Зайці давали телеграми.

І прочитала так сосна:

«Чекайте з квітами…»  весна

-Випишіть слова з ненаголошеними е,и

- Як ви перевірили слова з ненаголошеними е,и?

9. Опис – мініатюра «У моїй кімнаті» (10 морфемок)

Самостійна робота.Вживати слова з ненаголошеними голосними е,и.

Банк пропонує довідкове бюро: тихенько, письмове, зимове, приладдя, писати, невеличкий.

За найкращий твір – мініатюру додається ще 1 морфемка.

III.Підведення підсумків.

-         Визначте своє місце на уроці:

а) працювали чудово і отримали ….морфемок

б) працювали добре і отримали….  морфемок

в) працювали недостатньо і отримали…. морфемок

г) в банк не внесли морфемок

Учень – гравець , котрий в банк вложив найбільше морфемок, нагороджується.

 

 

 

docx
Додано
18 серпня 2023
Переглядів
340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку