ЗАМКНУТИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦИКЛ РОЗРОБЛЕННЯ І ВИРОБНИЦТВАЛІТАКІВ В УКРАЇНІ, ЕКСПОРТ ТА ІМПОРТ АВІАРАКЕТНОЇ ТЕХНІКИ. ВИРОБНИЦТВО АВТОМОБІЛІВ, СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ТЕХНІКИ: ТЕНДЕНЦІЇ Р

Про матеріал
Навчальна мета: оцінити місце України на ринку авіаракетної техніки, автомобілів та сільськогосподарської техніки, узагальнити знання про машинобудування України, його значення для господарства та населення країни, сучасний стан, потенційні можливості; показати залучення вітчизняних виробників у глобальні ланцюги до даної вартості виробництва та реалізації електронної продукції. Розвивальна мета: розвивати інформаційну компетентність, аналітичне мислення, критичне мислення, навички господарського оцінювання розвитку своєї країни, навички підприємницької діяльності. Виховна мета: виховувати громадянську відповідальність.
Перегляд файлу

11 клас

 

Урок №31

 

Дата:

 

ЗАМКНУТИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦИКЛ РОЗРОБЛЕННЯ

І ВИРОБНИЦТВАЛІТАКІВ В УКРАЇНІ, ЕКСПОРТ ТА

ІМПОРТ АВІАРАКЕТНОЇ ТЕХНІКИ. ВИРОБНИЦТВО

АВТОМОБІЛІВ, СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ТЕХНІКИ:

ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ,МІЖНАРОДНЕ КООПЕРУВАННЯ.

МІСЦЕ УКРАЇНИ В ГЛОБАЛЬНИХ ЛАНЦЮГАХДОДАНОЇ

ВАРТОСТІ ВИРОБНИЦТВА ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ЕЛЕКТРОННОЇ

ПРОДУКЦІЇ

 

Навчальна мета: оцінити місце України на ринку авіаракетної техніки, автомобілів та сільськогосподарської техніки, узагальнити знання про машинобудування України, його значення для господарства та населення країни, сучасний стан, потенційні можливості; показати залучення вітчизняних виробників у глобальні ланцюги до даної вартості виробництва та реалізації електронної продукції.

Розвивальна мета: розвивати інформаційну компетентність, аналітичне мислення, критичне мислення, навички господарського оцінювання розвитку своєї країни, навички підприємницької діяльності.

Виховна мета: виховувати громадянську відповідальність.

Тип уроку: удосконалення, узагальнення й систематизаціязнань, вдосконаленнявмінь і навичок.

Обладнання: підручник, атлас.

Опорні та базовіпоняття: машинобудування, авіаракетнатехніка, електроніка, електротехніка, диверсифікація,конкурентоспроможність.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

II. Мотиваціянавчальної та пізнавальноїдіяльності

Машинобудування, точнішесучасністьнапрямів і технологіййогорозвитку, є показникомрозвиткуекономіки. На жаль, Українаможепохвалитисяповнимиланцюгамидоданоївартостілише в галузіавіаракетноїтехніки. Здавалося б, активнийрозвитоксільськогогосподарстваспонукаєвідповіднийрозвитоксільськогосподарськоїтехніки, але тут ми суттєвопрограємо. У чомуосновні причинипроблем та якіперспективиукраїнськогомашинобудування — поговоримосьогодні.

 

IIІ. Актуалізаціяопорнихзнань, вмінь і навичокучнів

-Якігалузімашинобудуваннярозвинуті у країні? Продукціюяких з них вивикористовуєте?

- У чому суть диверсифікаціїмашинобудування?

-Висловітьсвоєставлення до «євроблях» в Україні з різнихпозицій.

 

IV. Удосконалення, узагальнення та систематизаціязнань

1 Замкнутийтехнологічний цикл розроблення і виробництвалітаків в Україні, експорт та імпортавіаракетноїтехніки

В Українізабезпеченоповний цикл виробництвалітаків — відпроектування до серійноговиробництва та комплексного післяпродажногообслуговування. Ринокавіаракетноїтехнікипоступововідновлюється. Йде активна замінаросійськихкомплектуючих на вітчизняні.

Авіаційний кластер Укроборонпрому — близько 30 підприємствавіабудування та авіаремонту. Розпочатокорпоратизаціюключовихпідприємств (ДП «Антонов» та ДП «Завод 410 ЦА»). Державнепідприємство «Антонов» є виробником одних з найбільшихлітаків у світі — Ан-124 Руслан та Ан-225 Мрія.

У виробництвілітаківзадіянопонад 200 НДІ та виробничихпідприємств, понад 90 підприємствприватного сектора.

Державнекосмічне агентство Україниутворюють 8 виробничихпідприємств, 5 КБ та НДІ, 11 спеціалізованихустанов (зокрема ДП «КБ «Південне», ДП «ВО ПМЗ ім. О. М. Макарова», ДП НДТІП,ДП «ДПІ», ДП «ВО «Київприлад», ПАТ «ХАРТРОН», ДП завод «Арсенал» та ін.), розташовані у Дніпрі, Харкові, Києві, Львові та іншихмістах. Характернезростанняобсягіввиробництва і реалізаціїпродукції. Часткаекспортованоїпродукції становить 65 % (США, країни ЄС).

 

2 Виробництвоавтомобілів, сільськогосподарськоїтехніки: тенденціїрозвитку, міжнароднекооперування

Автомобільнапромисловістькраїниперебуває у кризовомустані. Причини: криза 2008 р., торговельнавійна 2012 р. з боку Росії, скасування нею ж транзиту експортноїпродукціїдо Кавказу таСередньоїАзії, погіршенняпрограмикредитуванняфізичнихосіб, припиненнязбирання марок Geely,Cheryта Daewoo, чиїдвигуни не відповідалиекологічним стандартам Євро-5, схемиімпорту авто з іноземноюреєстрацією.

Завод «Єврокар» залишивсяєдинимвиробникомлегкових авто (авто марки Skoda, вироблені методом великовузловоїзборки, Закарпаття). ЗАЗ, «Богдан Моторс» та КрАЗ повністюзупиниливиробництволегкових авто, а обсягивиробництва на «Єврокарі» впали до кількохсотень авто на рік за рахунокпідтримкиматеринськихкомпаній.

Виробництвоавтобусівтакожвимірюється першими сотнями. Їхвипускають «ЗАЗ», корпорація«Богдан», Чернігівський автозавод корпорації «Еталон», «Часовоярськіавтобуси», «Черкаський автобус». Кількасотенькомерційнихавтомобілівбуловироблено на «ЗАЗі» та заводі «Черкаський автобус». Становище у виробництвіавтобусів та вантажних машин є трохименшскрутним через меншузалежністьвідконвеєрного методу.

Галузьукраїнськогомашинобудування для АПК перебуває у станістагнації. Розробленопрограмичастковоїкомпенсаціївартостісільськогосподарськоїтехніки та обладнаннявітчизняноговиробництва, стимулюванняоновленнятехнічного парку за рахунокудосконаленняфінансовоголізингу,здешевленнясередньо- та довгостроковихкредитів.

Комісія при Мінекономрозвитку затвердила переліксільськогосподарськоїтехнікиукраїнськоговиробництва, 20 % вартостіякоїкомпенсується за рахуноккоштів державного бюджету. До зазначеногоперелікуувійшло 40 українськихвиробників, зокрема, ПАТ «Харківськийтракторний завод»,ДП «ВО Південниймашинобудівний завод ім. Макарова», ТОВ «НВП БілоцерківМАЗ», ПАТ «Бердянськіжниварки», ТОВ «Оріхівсільмаш», ТОВ «Союз-спецтехніка» та ін. Проблемою залишаютьсянерентабельнісхемизакупівель і низькаінноваційнаякістьпродукції.

 

3 МісцеУкраїни в глобальнихланцюгахдоданоївартостівиробництва та реалізаціїелектронноїпродукції

Виробництвоелектронної та оптичноїпродукціїнині є найменшоюпідгалуззюмашинобудування. За наявностіінвестиційгалузьмаєможливістьзалучитивеликукількістьфахового персоналу.

На сучасномуетапі є перспективизалучення в глобальнихланцюгахдоданоївартостівиробництвата реалізаціїелектронноїпродукції на етапахрозробки (українськістартапикупуютькрупнісвітовікомпанії), виробництва (великовузловезбирання) та унікальнихтехнологій (монокристали). Виробництвоелектронікимасовогоспоживаннярентабельнелише за великих обсягів, тому Україна не можескластиконкуренціюіншимвиробникам.

 

V. Контрольно-рефлексійнийетап

-Запропонуйте шляхи виходумашинобудування з кризи.

-Складіть схему ланцюгадоданоївартості в будь-якійгалузімашинобудування. На якихетапахможливаукраїнськаконкурентна участь?

 

VI. Підсумки уроку

 

VII. Домашнєзавдання

-Опрацювати §31.

- Зібратидані про участь України в міжнародних проектах із запуску космічнихапаратів.

1

docx
Додано
5 квітня 2020
Переглядів
2593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку