Міжнародні транспортні коридори на території України. Офшорна роз-робка программного забезпечення в Україні

Про матеріал
Навчальна мета: узагальнити знання про можливості географічного положення України з точки зору розвитку транспортної мережі та надання транзитнихтранспортних послуг, удосконалити розуміння особливостей розвитку та перспектив ІТ-сфери в Україні. Розвивальна мета: розвивати просторове уявлення, інформаційну компетентність, аналітичне мислення, профорієнтаційні уподобання. Виховна мета: виховувати громадянську відповідальність, гордість за свою країну.
Перегляд файлу

11 клас

 

Урок №33

 

Дата:

 

Міжнародні транспортні коридори на території України. Офшорна розробка программного забезпечення в Україні

 

Навчальна мета: узагальнити знання про можливості географічного положення України з точки зору розвитку транспортної мережі та надання транзитнихтранспортних послуг, удосконалити розуміння особливостей розвитку та перспектив ІТ-сфери в Україні.

Розвивальна мета: розвивати просторове уявлення, інформаційну компетентність, аналітичне мислення, профорієнтаційні уподобання.

Виховна мета: виховувати громадянську відповідальність, гордість за свою країну.

Тип уроку: удосконалення, узагальнення й систематизація знань, вдосконалення вмінь і навичок.

Обладнання: підручник, атлас, фізична карта України, політична карта світу.

Опорні та базовіпоняття: міжнароднітранспортнікоридори, офшор, аутсорсинг, ІТ-сфера.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

II. Мотиваціянавчальної та пізнавальноїдіяльності

ГеографічнеположенняУкраїнидужесприятливе з точки зорурозвиткутранспортнихкомунікацій в Євразії, але потужнихтранспортнихпотоківнемає. Як ми зазначали, інтелектуальнадіяльністьлюдини є найбільш складною, фінансовозатратною і в той же час найбільшприбутковоюланкою у ланцюгахдоданоївартості будь-якоговиробництва. Ми маємонаселення з великим потенціаломінтелектуальногорозвитку, але похвалитисяпродукцією, головною складовоюякої є інноваційнітехнології, майже не можемо. Чомуміжможливостями та реальністютакісуттєвірозбіжності? Проце наш урок.

 

IIІ. Актуалізаціяопорнихзнань, вмінь і навичокучнів

-Якіособливості транспорту можутьхарактеризуватийого як сучасний та надсучасний?

- У чому суть логістики? Чирозвинутий у нас цейнапрямпослуг?

-Щотаке аутсорсинг?

-Хтотакіфрілансери? Якіособистісніриси повинен матиспеціаліст, щобпрацювати у вільномуграфіку?

 

IV. Удосконалення, узагальнення та систематизаціязнань

1 Міжнароднітранспортнікоридори на територіїУкраїни

 

Національна мережа міжнароднихтранспортнихкоридорівУкраїни

Назва МТК

Ділянка

Маршрут

№ 3

Залізнична

Мостиська — Львів — Красне — Тернопіль — Хмельницький — Жмеринка — Козятин — Київ

№ 5

Автомобільна

 

Залізнична

Подовження ОСЗ

№ 5

Краківець — Львів — Рівне — Житомир — Київ;

Чоп — Стрий — Львів;

Львів — Красне — Тернопіль — Хмельницький — Жмеринка — Козятин — Київ (Дарниця) — Полтава — Харків — Куп’янськ — Тополі

Автомобільна

Відгалуження 5а

Відгалуження 5b

Чоп / Ужгород — Стрий — Львів;

Сторожинець — Ужгород — Мукачеве;

Косино — Мукачеве

№ 7

Водна

Річка Дунай: порти Ізмаїл, Рені

№ 9

Залізнична

 

Відгалуження 9а

Відгалуження 9с

Горностаївка — Чернігів — Київ — Козятин — Жмеринка — Роздільна —Кучурган;

Роздільна — Одеса / Чорноморськ;

Ніжин — Конотоп — ХутірМихайлівський — Зерново

Автомобільна

 

Відгалуження 9а

Відгалуження 9с

НовіЯриловичі — Чернігів — Кіпті — Київ — Любашівка — Платонове;

Любашівка — Одеса / Чорноморськ;

Бачівськ — Кіпті

Водна

річкаДніпро: порти Київ, Черкаси, Кременчук, Дніпро, Кам’янське,Запоріжжя, Миколаїв, Херсон

Європа —Азія

Залізнична

Мостиська / Чоп — Львів — Красне — Тернопіль — Жмеринка —Фастів — Знам’янка — Дніпро — Червона Могила

Автомобільна

 

Відгалуження

Ягодин — Ковель — Сарни — Коростень — Київ — Полтава — Харків —Дебальцеве — Ізварине;

Харків — Гоптівка

Балтійськеморе —Чорне море

Залізнична

Ягодин / Ізов — Ковель — Здолбунів — Козятин — Жмеринка —Роздільна — Одеса / Чорноморськ

Автомобільна

Ягодин — Ковель — Луцьк — Тернопіль — Хмельницький — Вінниця —Умань — Одеса / Чорноморськ

TRACECA

Залізнична

Ягодин / Ізов — Ковель — Здолбунів — Козятин — Жмеринка —Роздільна — Одеса / Чорноморськ

Автомобільна

Ягодин — Ковель — Луцьк — Тернопіль — Хмельницький — Вінниця —Умань — Одеса / Чорноморськ

Водна

Чорноморськ — Поті / Батумі / Дериндже / Варна

 

2 Офшорнарозробкапрограмногозабезпечення в Україні

Розрахунковийекспортпрограмногозабезпечення у 2017 р. склав за різнимиоцінкамивід 1,4 до3,6 млрд дол., а прогнозами 2020 р. вінстановитиме 27 млрд. Частка ІТ-продукції становить понад 3 %ВВП. У галузіпрацюєпонад 120 тис. спеціалістів. Вітчизняні та зарубіжнікомпанії активно працюють з фрілансерами. Понад 40 % попиту на комерційнунерухомістьформуютьсаме ІТ-компанії. Нажаль, національнеспоживанняпослугукраїнськогопрограмногозабезпечення становить лише 10 %.

Проблемигалузі: суворазалежністьукраїнської ІТ-індустріївід правового режиму регулюванняприватнихпідприємців — основноїробочоїсили ІТ-індустрії; високаконкуренція для кваліфікованихфахівців як на місцевому, так і на міжнародномурівнях; складніпроцедуриотриманнядозволів на працевлаштування для іноземнихфахівців; недостатнійзахист і дотримання прав інтелектуальноївласності та комерційноїтаємниці; низькийрівеньзахиступерсональнихданих і відсутністьрішення про адекватність ЄС.

Перспективи: галузьпродовжитьзростати у двозначних цифрах; аутсорсинг програмногозабезпеченнязалишатиметьсядомінуючоюбізнес-моделлю, але обсягикомпаній, орієнтованих на виробництво продукту, будутьзростати; прийняттяновоїзаконодавчоїбази для галузі та нових правил длякібербезпеки.

За прогнозами 2020 р., кількістьспеціалістівгалузізросте до 200 тис. осіб, експортпослугстановитиме 6 млрд дол., а часткагалузі у ВВП країни — 5 % ВВП.

 

V. Контрольно-рефлексійнийетап

-Позначте на картіосновніпункти МТК на територіїкраїни.

-У чомупереваги та недолікизалученнявітчизнянихспеціалістів ІТ-сфери за принципами аутсорсингу?

-Чому держава мало «споживає» власногопрограмного продукту? Як змінитиситуацію?

 

VI. Підсумки уроку

 

VII. Домашнєзавдання

-Опрацювати § 33.

-Дослідження. Офшорнарозробкапрограмногозабезпечення в Україні: основніцентри, компанії.

1

docx
Додано
5 квітня 2020
Переглядів
2819
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку