Заняття 8. Тема. Змагання з орієнтування (4 години: 2год. - в приміщенні, 2 год. - на місцевості) Практичне заняття.

Про матеріал

Матеріал можна використати при вивченні розділу з географії "План і карта", а також на заняттях усіх гуртків туристичного напряму в розділі "Топографія"

Перегляд файлу

Заняття 8. Тема. Змагання з орієнтування (4 години:  2год. -  в приміщенні, 2 год. -  на місцевості) Практичне заняття.

Мета та завдання змагань: поглиблення знання вихованців з топографії; перевірити вміння читати карту, робити топографічну зйомку місцевості, користуватися компасом та картою;зміцнення дружніх стосунків між учасниками змагань;популяризація та пропаганда туризму.

ІІ. Місце і час проведення змагань.

І частина змагань проводиться в приміщенні.

Учасники змагань: вихованці гуртка «Юні туристи-краєзнавці»
Склад команди – 3 особи, не залежно від статі.

ІІ.Програма змагань.
Змагання складаються з таких етапів:
1. «Таємниця топографічного знаку»;
2. «Топографічний диктант»;
3. «Пам’ять карти»;
4. «Карта і вимірювання відстаней на ній»;
5. «Біла карта»;
6. «Володіння компасом та рух за азимутом»;
7. «Орієнтування на місцевості».
ІІІ. Оцінювання результатів.
Контрольний час виконання завдання кожного етапу – 5 хвилин. Переможці визначаються за найбільшою сумою балів, отриманих за виконання завдань етапів.
ІV.Умови проведення змагань
1.«Таємниця топографічного знаку»

Завдання:  А) написати назви запропонованих умовних топографічних знаків;
Б) намалювати об’єкти за допомогою умовних топографічних знаків; Оцінювання: за кожний вірно названий, намальований умовний топографічний знак - 1 бал.

2. «Топографічний диктант»

Завдання: зобразити умовними топографічними знаками об’єкти, які згадуються в тексті диктанту.

Оцінювання: за кожний вірно зображений умовний топознак – 1 бал.

3. «Пам’ять карти»

Завдання: учасникам надається карта, яку вони вивчають. Потім вони складають по пам’яті таку ж карту з розрізаних квадратів.
Оцінювання:за кожних 2 квадрати вірно складеної карти – 1 бал.

  1. «Карта і вимірювання відстаней на ній»

Завдання: виміряти на карті запропоновану відстань у см підручними засобами; перевести відстань у км згідно масштабу.

Оцінювання: за правильно виміряну відстань у см – 10 балів (похибка до 0,5 см не враховується);

за правильне переведення у км згідно масштабу – 10 балів.

1 бал знімається: за кожні 0,5 см похибки при визначені довжини відрізка;

5. «Біла карта»

Завдання: а) візуально визначити довжину ламаної лінії у см;
перевести її у км згідно масштабу.

б) візуально визначити довжину кривої лінії у см;

    перевести її у км згідно масштабу.
Оцінювання:за правильно виміряну відстань у см – 10 балів

за правильне переведення у км згідно масштабу – 10 балів.

  1. бал знімається:за кожні 0,5 см похибки при визначені довжини відрізка

6. «Володіння компасом та рух за азимутом»
Завдання:- визначити населений пункт за вказаним азимутом та відстанню, даній у км.
- визначити населений пункт за вказаним азимутом та відстанню, даній у км та зворотній азимут напряму.
Оцінювання:вірно визначений населений пункт – 10 балів;

вірно визначений зворотній азимут – 10 балів.

1 бал знімається: за кожні 0,5 см похибки при визначенні відстані; 

за кожні 2º похибки при вимірюванні азимута (крім перших двох).

7.  «Орієнтування на місцевості»

Завдання: 1. Визначити точки старту по заданому азимуту і відстані за допомогою годинника і Сонця. На час і на точність.

Завдання 2. «Метелик».

Для організації змагання застосуємо графічну  фігуру з восьми маршрутів із загальним стартом і  прихованим фінішем. Основа її – лінія, що   з'єднує точку старту і фінішу, яка має певну відстань і азимут 0 °.

 Одночасно стартують вісім учасників з майданчика старту радіусом близько 2 м. Кожен учасник повинен мати з собою компас, картку-завдання і невеликий кілочок, підписаний його номером (прізвищем). Відразу вони розбігаються в різні боки, але, врешті-решт, повинні зійтися в новій спільній точці - на фініші. Кожен маршрут має довжину 250 метрів. Змагаються, закінчивши всі три ділянки своїх маршрутів, встромляють у землю свої кілочки і повертаються на старт - доповідають про закінчення.

 Коли всі зберуться на старті, керівник із вихованцем іншиго туристичного гуртка (суддя змагання) прокладає на місцевості від старту суддівський базис. Це робиться з підвищеною точністю. Азимут 0 (360). Відстань - 40 метрів (проміряти рулеткою). Таким чином, відкривається істинний фініш, який можна позначити високим кілочком з прапорцем. Потім приступають до визначення результатів: від кожного кілочка учасників вимірюється рулеткою відстань до вішки фінішу, з якого вираховується 2 метри (межа точності). Місця в змаганні визначаються за найменшим відхиленням від істинного фінішу.

3. Підведення підсумків.

4. Нагородження переможців.

  1. Підсумок змагань.

 

Резюме. Дітям   на  аркуші паперу і пропонується письмово відповісти на питання:

Що особливо сподобалося на змаганнях?

Що не сподобалося на змаганнях?

Додаток 1

 «Таємниця топографічного знаку»

Завдання:  А) написати назви запропонованих умовних топографічних знаків

11

23

43

34

 

Б) намалювати об’єкти за допомогою умовних топографічних знаків;
а)  сад;б)  луг;в)  озеро;г)  чагарники; д)  болото;е)  одиноке дерево.

Додаток 2

«Топографічний диктант»

Масштаб 1см - 100м

Група юних туристів відправилась зі школи, пройшли 200 метрів на північ і зупинились на привал біля річки. Річка протікала з півночі на південь і мала ширину 50м. Діти перейшли річку по дерев'яному мосту, і пішли на схід по лузі. Пройшовши 500м, група  повернула на південь. Через 300м луг закінчився, і діти увійшли до листяного лісу. По лісовій стежці діти пройшли через ліс 200м на захід до джерела. Після відпочинку біля джерела, повернули на південний захід, пройшовши 300 метрів по стежці вийшли з лісу на луг. Група повернула на південь і через 100 м вийшла до криниці. Тут туристи зупинилися на нічліг.

 

Додаток 3

«Пам’ять карти»

Завдання: учасникам надається карта, яку вони вивчають. Потім вони складають по пам’яті таку ж карту з розрізаних квадратів.

Завдання: а) візуально визначити довжину ламаної лінії у см;
перевести її у км згідно масштабу.

 

б) візуально визначити довжину кривої лінії у см (робота з курвіметром);    перевести її у км згідно масштабу.

Додаток 4

«Карта і вимірювання відстаней на ній»

Завдання: виміряти на карті запропоновану відстань у см підручними засобами; перевести відстань у км згідно масштабу.

map

Додаток 5

«Біла карта»

Завдання: а) візуально визначити довжину ламаної лінії у см;
перевести її у км згідно масштабу.

б) візуально визначити довжину кривої лінії у см; перевести її у км згідно масштабу.

 

 

 

 

Додаток 6

«Робота з компасом та рух за азимутом»

Завдання: - визначити населений пункт за вказаним азимутом та відстанню, даній у км.

- визначити населений пункт за вказаним азимутом та відстанню,даній у км та зворотній азимут напряму.

map

 

Додаток 7

7.  «Орієнтування на місцевості»

Параметри маршрутів «Метелика»:

1

2

3

4

5

6

7

8

А
з
и
м
у
т

В

і

с

т

а

н

  ь

(м)

А
з
и
м
у
т

В

і

с

т

а

н

  ь

(м)

А
з
и
м
у
т

В

і

с

т

а

н

  ь

(м)

А
з
и
м
у
т

В

і

с

т

а

н

  ь

(м)

А
з
и
м
у
т

В

і

с

т

а

н

  ь

(м)

А
з
и
м
у
т

В

і

с

т

а

н

  ь

(м)

А
з
и
м
у
т

В

і

с

т

а

н

  ь

(м)

А
з
и
м
у
т

В

і

с

т

а

н

  ь

(м)

240

50

280

50

60

50

100

50

260

50

300

50

80

50

120

50

300

83

340

97

360

102

40

91

320

91

360

102

20

97

60

83

78

117

127

103

206

98

259

102

101

109

154

98

233

103

282

117

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Радушинська Антоніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
841
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку