Конспект заняття «Завдання Мудрої Сови»
з логіко-математичного розвитку
для дітей старшого дошкільного віку
Вихователь Голінська О.Г.
Мета: удосконалювати навички рахувати в межах 10 різними видами, вправляти дітей складати число 5 з двох менших, орієнтуватися в просторі та на площині, вміння порівнювати предмети; вправляти в умінні доводити свої думки, аргументуючи вірними судженнями; закріплювати навички вимірювання величини лінійних предметів за допомогою умовної мірки;
вчити зосереджувати свою увагу на певному завданні, навчати дітей уважно слухати вихователя, товаришів, правильно виконувати інструкції.
Розвивати математичні здібності дітей, стійку увагу, логічне мислення та уяву; розвивати розумову активність.
Виховувати інтерес до завдань, бажання допомагати ближньому, наполегливість та дружні відносини в дитячому колективі.
Словникова робота: відображати в мові результати вимірювання. Формувати вміння аргументувати свої висловлювання, будувати найпростіші умовиводи.
Хід заняття
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаю усім я здоров’я, добра !
Відгадування загадок. Зустріч із Совою. (презентація)
Що воно за дивна птиця –
Світла денного боїться
Дзьоб гачком, великі очі,
І не спиться їй щоночі.
- ху – ху – ху! – кричить, співа
Відгадали? Це … (сова)
- Діти, сьогодні до нас завітала Мудра Сова. Скажіть, а сова зимуючий чи перелітній птах? Але вона прилетіла не просто так. Вона для вас приготувала завдання, щоб перевірити ваші знання.
1. Хвилинка ерудита.
2. Д/г «Числа-сусіди»
По групі розсипані сніжинки, але вини незвичайні. На кожній із них є завдання.
Треба назвати числа-сусіди.
3. «Королівство кривих дзеркал»
Скажіть, а коли навколо лежить багато снігу, повітря яке? (холодне, морозяне…) Ось і я йшла сьогодні до вас, а навколо було таке прозоре повітря, що здавалося – я потрапила в королівство кривих дзеркал. (презентація)
4. Вимірювання умовною міркою
Сова просить виміряти доріжку, по якій скакав її маленький друг Цінь-цвірінь.
У вас на столах лежать сині смужки – це доріжки, по яких скакав горобчик. Є 2 мірки жовтого і коричневого кольору. Що можна сказати про їх довжину? (Коричнева мірка довша жовтої). Наш горобчик може робити різні пташині «кроки». Смужки показують, скільки «кроків» зробить горобчик. Подумайте і скажіть, смужка якого кольору показує більшу кількість кроків? (жовта).
Чим довша смужка, тим швидше проскакає горобчик доріжку. Зараз візьміть олівці і виміряйте синю смужку коричневою міркою. Скільки разів уклалася коричнева мірка в довжині синьої смужки? (4). Отже, якщо наш горобчик буде скакати такими «кроками», то скакає до кінця доріжки, зробивши 4 кроки.
А зараз, візьміть жовту мірку і дізнайтеся, скільки «кроків» зробить горобчик. Який вийшов результат? (Мірка уклалася в довжині синьої смужки 8 разів). Що це означає? (Горобчик зробить 8 «кроків»).
У кожного з вас своя відповідь. А чим ми можемо виміряти довжину доріжки, щоб отримати однакові результати, адже довжина доріжки у всіх однакова? (лінійкою) Вимірювання синьої смужки
5. Склад числа 3, 4, 5, 6 з двох менших
Сова знайшла «будиночки» і хоче щоб ви допомогли їй заселити віконця в них. Робота з «будиночками»
6. Розв’язування прикладів
А зараз візьміть смужки для викладання. На верхній смужці з лівого боку викладіть цифру на 1 більшу від 3 (4), збільшіть це число на 1. (який математичний знак ми поставимо між цифрами. 4 і 1 – склад якого числа? Отже 4+1 =? (5)
А зараз візьміть карточки із солодощами. Вам потрібно за допомогою математичних знаків виконати завдання.
7. Орієнтування у просторі
Викласти на карточках геометричні фігури, чітко виконуючи інструкції.
Підсумок заняття
Діти, сподобалося вам виконувати завдання Сови? Що сподобалося? Чого ви навчилися? (Визначати день тижня який буде через кілька днів.)
Сьогодні я переконалася, що всі ви багато знаєте і вмієте. Знаєте геометричні фігури, дні тижня, цифри. Чи вмієте вимірювати, складати число з двох менших чисел, розв’язувати приклади, орієнтуватися у просторі.