Заняття гуртка "Хто названий брат кульбаби"

Про матеріал

Вчити аналізувати форму й функцію предмета; дати поняття про роботу дизайнерів; розвивати спостережливість і логічне мислення; прищеплювати любов до народної творчості, мистецтва; виховувати естетичні почуття.

Перегляд файлу

Тема заняття. Абстрагування форми елементів навколишнього 

                          середовища. Хто названий брат кульбаби

 

Мета заняття. Вчити аналізувати форму й функцію предмета; дати поняття 

                           про роботу дизайнерів; розвивати спостережливість і логічне

                           мислення; прищеплювати любов до народної творчості,

                           мистецтва; виховувати естетичні почуття.

 

Обладнання: фотографії та малюнки предметів побуту, схеми

                         абстрагування, аудіозапис музики з кіно - та мультфільмів;

                         простий олівець, гумка, аркуш паперу, матеріал для роботи в

                         кольорі

 

Хід заняття

 

I.  Організаційна частина.   Повідомлення теми і завдань заняття

 

II. Робота над темою

 

На квітку квітка сіла,

Знялась і полетіла

  • Про які квітки йдеться?
  • Як іще називають метелика? (Квітка неба)
  • Чого метелики, так як і бджоли, рояться над квітками? (Вони ласують солодким соком – нектаром)

 

Відгадування загадок

 

Королева квітка всіх

З ароматом свіжості.

Для дорослих і малих

Квітка – символ ніжності.

Шипів на стеблині гірлянда,

І зветься ця квітка … ( троянда)

                   Цвіте синьо, лист зелений

                   Квітник прикрашає.

                   Хоч мороз усе побив –

                  Його не займає. (Барвінок)

Я рання квітка весняна

І різних кольорів буваю.

На квітнику, неначе пан,

Тому і звуть мене … (тюльпан)

 

 

 

 

Словникова робота

 

Тюльпан – походить від перського слова «тюрба» - чалма, пов’язка на голову – за схожістю

Гладіолус – назвали так тому, що він має довге, вузьке, схоже на меч, листя, латинською мовою «гладіолус» - невеличкий меч

Айстри – назва походить від грецького «астер» -зірка

Ромашка – походження назви люди точно не знають. Дехто пов’язує її з ім’ям Роман

 

Бесіда

 

Напевно, усі люблять загадки. Хто більше любить загадувати загадки, а хто – відгадувати? А які загадки ви знаєте?

Я бачу: ви майстри на загадки. А чи зможете відгадувати відео загадку – таку, що намальована на аркуші або дошці?

Сьогодні на занятті ви спробуєте це зробити. Побачимо, які ви спостережливі!

 

ІV. Пояснення матеріалу

 

Я буду малювати. А ви розпізнавати, на що схожий намальований предмет. Домовилися?

( Наприклад, кульбаба – парашут. А чому? Може літати, має шапочку – парасольку)

 

Гра «Діти – квіти»

 

Уявіть себе квітами і покажіть одне одному пантоміму

Голівки та листячко вгору здіймають.

Ось вітер узявся ці квіти хитати –

Погляньте, як квіти сонце вітають! –

І в різні боки стеблинки схиляти.

А потім вони нахилились додолу

І кожного дня все повторюють знову

 

V. Схематичне малювання

 

Схематичні малюнки на дошці: птах – літак, гусениця – потяг. Кукурудза – багатоповерховий ніздрюватий будинок, дзвоники – абажур тощо.

Демонстрація фотографії та малюнків з даної теми з обов’язковим усним аналізом: форма – зміст

 

 

VІ.  Слово керівника

Молодці! Ви дуже спостережливі. Також спостерігають за природою. Досліджуючи її, художники-дизайнери. Це люди. Що роблять наші речі красивими, зручними та міцними, використовують форми, подаровані природою для нашого побуту. Архітектори помітили, що качан кукурудзи складається з безліч зерен, і використали цей принцип у побудові багатоповерхових будинків, де квартири розташовані, як кукурудзяні зерна.

Тепер спробуємо самі побути дизайнерами в придумати що-небуть самостійно

 

VІІ. Практична робота

 

Звучить музика. Учні зображують на аркуші паперу спочатку елемент природи, а потім – побуту; перший ряд – кульбаба – парасолька; другий – бабака – літальний апарат; третій – квітка лісових дзвоників – абажур (світильник)

 

VІІІ. Підсумок заняття

 

Вихованці обговорюють свої роботи

 

  • Які почуття викликало це заняття?
  • Чи зможете ви тепер пройти байдуже повз хоча б одну квіточку: і непомітну, що в полі, і соромливу, що під тином, і пишну, що квітне в садку?

Природа нічого для нас не шкодує,

Свої подарунки безцінні дарує.

Натомість бажає, аби поважали,

І ставились чемно, і не ображали.

Наче в казці побували ми сьогодні.

І красива вся природа, і багата!

Будемо тебе ми всі любити.

Будемо завжди оберігати.

 

 

 

 

docx
Додано
28 грудня 2018
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку