Заняття гуртка «Орігамі»
Тема: Виготовлення різдв’яної листівки та новорічної ялинки в техніці кірікомі – орігамі
Мета: розвивати уявлення про розмаїтість видів декоративного мистецтва, навички композиційного рішення, використання прийомів стилізації природних форм, здорової пам’яті, фантазії; знайомити із традиціями проведення різдвяних свят, повторити правила етикету щодо поводження за столом.
Обладнання: листівки – запрошення, приклади стилізації природних форм (розробки), фотографії й репродукції зимових пейзажів, кольоровий картон, папір, клей.
Тип заняття: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Форма заняття: фронтальне, індивідуальне.
ХІД ЗАНЯТТЯ.
І. Вступна частина:
- перевірка присутніх на занятті
- інструктажі з правил техніки безпеки
- повідомлення теми та мети заняття
- повторення «Сім правил юних майстрів»:
1. Готуй квадрати до заняття завчасно.
2. Працюй мовчки.
3. Хочеш запитати – підніми руку.
4. Складай поробки на столі.
5. Тримай поробку так, як вона зображена на схемі в підручнику чи на дошці.
6. Зробив сам – допоможи сусіду
7. Після закінчення заняття прибери за собою робоче місце.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Керівник гуртка. Наближаються новорічні свята. А святкові дні — це гарний привід для зустрічі з близькими й друзями. Стародавні правила етикету рекомендували не приходити в гості без запрошення або попередження. Своїм несподіваним приходом у передсвяткові або вихідні дні ви можете поставити господарів у незручне становище, якщо вони, скажімо, прибирають або зайняті по господарству. Тому з давніх часів було прийнято розсилати запрошення в гості заздалегідь. Такі запрошення виготовлялися на гарному папері, прикрашалися малюнками, різноманітними візерунками.
На ювілеї, весілля, новорічну зустріч варто запрошувати не пізніше, ніж за два тижні (гостям, можливо, захочеться приготувати саме для цього випадку нове вбрання). На іменини або вечірку з невеликою кількістю гостей — за 5—6 днів (запрошеним потрібно встигнути придбати подарунки, спланувати свої справи), на чай або дружню бесіду запрошують за 2—3 дні.
Сьогодні вам пропонується виготовити запрошувальну листівку до новорічного свята.
Головним елементом нашої новорічно – різдв’яної листівки стане ... . Щоб дати відповідь на це запитання відгадайте загадку.
І зелена, і колюча,
І пухната, і пахуча.
Посеред кімнати стала
Нас зі святом привітала. Звісно, це – ялинка.
ІІІ. Робота за темою заняття.
Керівник гуртка. Новий рік, ялинка, свічі, сніжинки, подарунки — от елементи, які символізують новорічні свята. На запрошувальній листівці ми розмістимо зимову ялинку. На відміну від справжньої , наша ялинка буде спрощеною, умовною, стилізованою. На попередньому занятті ми виготовляли ялинку в техніці простого орігамі.( Додаток №1)
А сьогодні ми будемо виконувати ялинку в техніці кірікомі – орігамі, тобто з надрізуванням з певним інтервалом за допомогою ножиць. Схем у нас – 4,тобто кожен з вас зможе подарувати друзям, родичам листівку з ялинкою, або саму ялинку!!!
2. Інструктаж з техніки безпеки
Керівник гуртка нагадує дітям правила роботи з гострими предметами.
3. Пальчикова гра «С н і ж и н к и»
Але спочатку проведемо пальчикову гімнастику
Ла – ла – ла, ла – ла – ла
В небі хмарка пропливла
З хмари раптом полетів
Зимових сніжинок рій.
Вітер дунув, загудів
Рій сніжинок вверх злетів
Вітер весело кружляє
З Новим роком всіх вітає!
1-2 рядки – пальці обох рук складаємо один до одного і округляємо долоньки, утворюючі кулю;
3-4 рядки – руки піднімаємо вгору, пальці розводимо в сторони. Повертаємо долоньки вправо – вліво, імітуючі політ сніжинки;
5-6 рядки – дуємо на долоньки і пальчіки, роз’єднуємо долоньки, крутимо кистями в різних напрямках;
7-8 рядки – дуємо в різних напрямках. Рука вітається з рукою.
4. Виконання творчої роботи – виготовлення ялинки (Додатки№2,№3)
Ялинка виконується в техніці паперопластики, для інших деталей композиції використовуються різні види паперу: креповий, фольга на паперовій основі.
Демонструються прийоми оформлення ялинки. На смужці білого паперу, складеної уздовж, робляться з боку згину похилі надрізи з однаковим інтервалом. Потім смужці надається вигляд трикутника. Трикутник розгортається й надрізи згинаютьс я через один, створюючи ажурний малюнок на стилізованій ялинці.
Кожний учень вибирає для себе варіант розташування ялинки на складеному вдвоє аркуші кольорового картону й доповнює композицію різними елементами: сніжинками, завитками й т.п. Потрібно знайти місце для надпису, зробити його яскравим та щирим.
5. Гумористична розминка
Вихованцям пропонуються запитання на знання етикету щодо правил поведінки в гостях. Таким чином, в ігровій формі діти згадують або знайомляться з правилами етикету.
а) наприкінці свята; б) на початку свята; в) коли ніхто не бачить.
а) правою рукою; б) лівою рукою; в) ложечкою.
а) лаятися; б) робити вигляд, що нічого не відбулося; в) згадувати, скільки коштував сервіз (скатертина).
6. Пальчикова гра «П т а ш к и»
Крильця пташки розправляють
Їх до сонця підіймають,
Потім можна політати
І комашок поганяти
На галявину злетілись
Там зернят вони наїлись.
Потім знову полетіли,
У гніздечко хутко сіли.
1-2 рядки – пальці обох рук складаємо один до одного;
3-4 рядки – крутимо кистями рук вгору та вниз;
5-6 рядки – стискаємо пальчики в кулак та розтискаємо;
7-8 рядки – з’єднуємо долоньки, іметуючи політ пташок.
IV. Підсумок заняття
Оформлені роботи по закінченні заняття виставляються й аналізуються. Підсумувати заняття допоможе обговорення прислів'їв:
«Без хліба неситно, без солі несмачно — умів у гості зазивати, умій і зустрічати»,
«Якого гостя позвеш, з таким і поговориш»,
«В чужому будинку не будь примітний, а будь привітний».
ДОДАТКИ
Додаток №1 Додаток №2
Додаток №3
Додаток №4 Додаток №5