Заняття гуртка "Виготовлення різдвяної листівки та новорічної ялинки в техніці кірікомі - орігамі"

Про матеріал
Заняття гуртка з орігамі допоможе вчителям трудового навчання та керівникам гуртків декоративно - прикладного мистецтва в виготовленні новорічних паперових ялинок, як елементів для різдвяних листівок, так і самостійних поробок (5 схем виготовлення додаються). В розробці є пізнавальна інформація про традиції новорічних свят та правила етикету за столом.
Перегляд файлу

                              Заняття  гуртка «Орігамі»

Тема: Виготовлення  різдв’яної  листівки  та новорічної  ялинки в  техніці  кірікомі – орігамі

Мета: розвивати уявлення про розмаїтість видів декоративного мистецтва, навички композиційного рішення, використання прийомів стилізації природних форм, здорової пам’яті, фантазії; знайомити із традиціями проведення різдвяних свят, повторити правила етикету щодо поводження за столом.

Обладнання: листівки – запрошення, приклади стилізації природних форм (розробки), фотографії й репродукції зимових пейзажів, кольоровий картон, папір, клей.

Тип заняття: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Форма заняття: фронтальне, індивідуальне.

 

ХІД  ЗАНЯТТЯ.

І. Вступна частина:

- перевірка присутніх на занятті

- інструктажі з правил техніки безпеки

- повідомлення теми та мети заняття

             - повторення «Сім правил юних майстрів»:

1. Готуй квадрати до заняття завчасно.

2. Працюй мовчки.

3. Хочеш запитати – підніми руку.

4. Складай поробки на столі.

5. Тримай поробку так, як вона зображена на схемі в підручнику чи на дошці.

6. Зробив сам – допоможи сусіду

7. Після закінчення заняття прибери за собою робоче місце.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Керівник гуртка. Наближають­ся новорічні свята. А святкові дні — це гарний привід для зустрічі з близькими й друзями. Стародавні правила етикету рекомендували не приходити в гості без запро­шення або попередження. Своїм несподіваним приходом у перед­святкові або вихідні дні ви можете поставити господарів у незручне становище, якщо вони, скажімо, прибирають або зайняті по госпо­дарству. Тому з давніх часів було прийнято розсилати запрошення в гості заздалегідь. Такі запрошення виготовлялися на гарному папері, прикрашалися малюнками, різно­манітними візерунками.

На ювілеї, весілля, новоріч­ну зустріч варто запрошувати не пізніше, ніж за два тижні (гостям, можливо, захочеться приготува­ти саме для цього випадку нове вбрання). На іменини або вечірку з невеликою кількістю гостей — за 5—6 днів (запрошеним потріб­но встигнути придбати подарун­ки, спланувати свої справи), на чай або дружню бесіду запрошу­ють за 2—3 дні.

Сьогодні вам пропонується ви­готовити запрошувальну листівку до новорічного свята.

Головним елементом нашої новорічно – різдв’яної листівки стане ... . Щоб дати відповідь на це запитання відгадайте загадку.

І  зелена,  і  колюча,

І  пухната,  і  пахуча.

Посеред  кімнати  стала

Нас  зі  святом  привітала.              Звісно, це – ялинка.

ІІІ. Робота за темою заняття.

  1. Підготовча робота

    Керівник гуртка. Новий рік, ялинка, свічі, сніжинки, подарун­ки — от елементи, які символі­зують новорічні свята. На запро­шувальній листівці ми розміс­тимо зимову ялинку. На відміну від справжньої , наша ялинка буде спроще­ною, умовною, стилізованою. На попередньому занятті ми виготовляли ялинку в техніці простого орігамі.( Додаток №1)

А сьогодні ми будемо виконувати ялинку в техніці кірікомі – орігамі, тобто з надрізуванням з певним інтервалом за допомогою ножиць. Схем у нас – 4,тобто кожен з вас зможе подарувати друзям, родичам листівку з ялинкою, або саму ялинку!!!

2. Інструктаж з техніки безпеки

Керівник гуртка нагадує дітям правила роботи з гострими предметами.

3. Пальчикова гра  «С н і ж и н к и»

Але спочатку проведемо пальчикову гімнастику  

Ла – ла – ла,  ла – ла – ла

В  небі  хмарка  пропливла

З  хмари  раптом  полетів

Зимових  сніжинок  рій.

Вітер  дунув,  загудів

Рій  сніжинок  вверх  злетів

Вітер  весело  кружляє

З  Новим  роком  всіх  вітає!

1-2 рядки – пальці обох рук складаємо один до одного і округляємо долоньки, утворюючі кулю;

3-4 рядки – руки піднімаємо вгору, пальці розводимо в сторони. Повертаємо долоньки вправо – вліво, імітуючі політ сніжинки;

5-6 рядки – дуємо на долоньки і пальчіки, роз’єднуємо долоньки, крутимо кистями в різних напрямках;

7-8 рядки – дуємо в різних напрямках. Рука вітається з рукою.

 

4. Виконання творчої роботи – виготовлення ялинки (Додатки№2,№3)

Ялинка виконується в техніці паперопластики, для інших дета­лей композиції використовують­ся різні види паперу: креповий, фольга на паперовій основі.

Демонструються прийоми оформлення ялинки. На смужці білого паперу, складеної уздовж, робляться з боку згину похилі надрізи з однаковим інтервалом. Потім смужці надається вигляд трикутника. Трикутник розгорта­ється й надрізи згинаютьс я через один, створюючи ажурний малю­нок на стилізованій ялинці.

Кожний учень вибирає для себе варіант розташування ялин­ки на складеному вдвоє аркуші кольорового картону й доповнює композицію різними елемента­ми: сніжинками, завитками й т.п. Потрібно знайти місце для над­пису, зробити його яскравим та щирим.

 

       5. Гумористична розминка

Вихованцям пропонуються за­питання на знання етикету щодо правил поведінки в гостях. Таким чином, в ігровій формі діти згаду­ють або знайомляться з правила­ми етикету.

  • Подарунок господині або імениннику вручається:

а) наприкінці свята; б) на початку свята; в) коли ніхто не бачить.

  • Цукор у чашці розмішують:

а) правою рукою; б) лівою рукою; в) ложечкою.

  •     На мимовільний промах гос­тя (розбив чашку, упустив шма­точок на підлогу, пролив чай на скатертину) хазяїн повинен реа­гувати:

а) лаятися; б) робити вигляд, що нічого не відбулося; в) згадувати, скільки коштував сервіз (скатертина).

 

6. Пальчикова гра   «П т а ш к и»

Крильця  пташки  розправляють

Їх  до  сонця  підіймають,

Потім  можна  політати

І  комашок  поганяти

На  галявину  злетілись

Там  зернят  вони  наїлись.

Потім  знову  полетіли,

У  гніздечко  хутко  сіли.

1-2 рядки – пальці обох рук складаємо один до одного;

3-4 рядки – крутимо кистями рук вгору та вниз;

5-6 рядки – стискаємо пальчики в кулак та розтискаємо;

7-8 рядки – з’єднуємо долоньки, іметуючи політ пташок.

 

  1. Продовження виконання творчої роботи – виготовлення ялинки (Додатки №4,№5)

IV. Підсумок заняття

Оформлені роботи по закін­ченні заняття виставляються й аналізуються. Підсумувати заняття допоможе обговорення при­слів'їв:

«Без хліба неситно, без солі несмачно — умів у гості зазивати, умій і зустрічати»,

«Якого гостя позвеш, з таким і поговориш»,

«В чужому будинку не будь приміт­ний, а будь привітний».

 

 

 

ДОДАТКИ

 

 

Додаток №1                                                         Додаток №2

 

                               

 

Додаток №3

 

 

 

 

Додаток №4                                                                Додаток №5

 

                 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Допіра Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
8 липня 2020
Переглядів
866
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку