Тема: Базова форма двойний трикутник, найпростіші вироби.
Мета: розвивати знання учнів про техніку оригамі, історію її виникнення;
навчити дітей виготовляти базову форму « двойний трикутник» , опанувати прийоми згинання і складання паперу при виготовленні оригамі; удосконалювати навички роботи з папером за зразком; розширювати світогляд; розвивати інтерес до оригамі, творчі здібності, уяву, мислення, пам'ять; виховувати акуратність, любов до праці.
Матеріали : зразки виробів, папір, схеми виготовлення жабки, , таблиця умовних позначень для оригамі, , ножиці, клей.
Хід заняття
І. Організаційна частина.
Приготуйтеся,
Папірчик запросив мене із вами
на незвичну й таємничу
нову країну Оригамі.
ІІ. Основна частина
1.Ознайомлення з темою і метою заняття.
- На сьогоднішньому занятті ми поговоримо про про техніку оригамі, історію виникнення, навчимося виготовляти базову форму « двойний трикутник, а також практично її застосовувати при виготовленні виробу.
2. Бесіда.
- Що таке оригамі?
- Де воно виникло ?
- Які вироби вже виготовляли в цій техніці ?
3. Розповідь.
Діти, зверніть увагу на те, як багато виробів виготовляється з паперу. Із нього роблять зошити, альбоми, книги, іграшки тощо. Для цього папір обробляють різними способами: ріжуть, згинають, складають, склеюють. Паперу понад 2000 років. Винайшли його в Китаї.
Оригамі] ( орі — «складати», камі — «папір», тобто «складений папір») — мистецтво складання паперу. Метою цього мистецтва є створення витворів шляхом використання схеми геометричних згинів і складок. Термін оригамі відноситься до всіх типів складання паперу, а не тільки японських зразків.
4. Технологія виготовлення базової форми та повторення умовних позначень оригамі.
«Подвійний трикутник» - має дві трикутні площини і робиться з простої базової форми трикутник. Перегніть ( Зігніть, потім розігніть) квадратний аркуш по двох діагоналях і переверніть. Потім, поєднуючи верхню і нижню сторону, перегніть квадрат навпіл. Натиснувши на середину квадрата, вогне бічні трикутники всередину. Поміняйте трикутники місцями, перегорнувши фігуру. Подвійний трикутник можна зробити також і в зворотному порядку. Спочатку перегнути квадрат навпіл, перевернути на іншу сторону, а потім перегнути по діагоналях. Чи залишиться скласти бічні сторони всередину і вниз.
5. Практична робота
1) Виготовалення за схемою базової форми .
2) Самостійне виготовлення по пам’яті.
Фізкультхвилинка
Хто ж там, хто вже так стомився?
І наліво нахилився.
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз,
Вгору трішки подивись.
Руки склали, як вітряк,
І покрутимося так.
Вище руки підійміть
І спокійно опустіть.
Потім дружно всі сідаймо
І до праці приступаймо.
Всього кілька нескладних дій і вийде гарна жаба з паперу своїми руками, допоможе покрокова інструкція:
6..Відвернути кут, зазначений на фото червоною крапкою.
7.З протилежним кутом повторити те ж саме.
8.Перевернути саморобку. Загнути трикутник кутами вниз. Спочатку один, а потім другий.
Підстрибуючи жабеня з паперу готова. Щоб перевірити її в дії, потрібно натиснути на «пружинку» у підстави і відпустити. Химерна жабка зробить стрибок.
На замітку! Чим менше розмір паперової жаби, чим краще вона стрибає. Тому не потрібно робити занадто велику саморобку. У змаганнях зі стрибків така жабка точно не здобуде перемогу.
III. Заключна частина
1.Підведення підсумків заняття
- Що нового дізнались ?
- Що найбільше сподобалось ?
2.Прибирання робочих місць.