Заняття на тему:" Складання творчої розповіді за картиною І. Шишкіна «Ранок у лісі»"

Про матеріал
Тема: Складання творчої розповіді за картиною І. Шишкіна «Ранок у лісі» Мета: учити складати розповіді творчі розповіді за пейзажною картиною, активізувати вміння будувати речення різного типу(розповідні),прості, поширені з складнопідрядним та складносурядним зв’язком, учити добирати спільнокореневі слова, вчити утворювати назви тварин, птахів жіночого роду від чоловічого роду(ведмідь – ведмедиця).Розвивати вміння висловлювати своє ставлення і давати оцінку персонажам картини, уяву, фантазію. Матеріал: картина І. Шишкіна «Ранок у лісі», білі листки паперу, фломастер синього кольору, зменшені картинки об’єктів з картини.
Перегляд файлу

Картинки по запросу картина в осінньому лісі 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Складання творчої розповіді за картиною І. Шишкіна «Ранок у лісі»

Мета: учити складати розповіді творчі розповіді  за пейзажною  картиною, активізувати вміння  будувати речення різного типу(розповідні),прості, поширені з складнопідрядним та складносурядним зв’язком, учити добирати спільнокореневі слова, вчити утворювати назви тварин, птахів жіночого роду від чоловічого роду(ведмідь – ведмедиця).Розвивати вміння висловлювати своє ставлення і давати оцінку  персонажам картини, уяву, фантазію.

Матеріал: картина  І. Шишкіна «Ранок у лісі», білі листки паперу, фломастер синього кольору, зменшені  картинки об’єктів з  картини.

Словник: дрімучий, мохнатий, могутні, похмурий, непрохідний, косолапий, незграбний, кумедні, симпатичні, незручні, неповороткі.

Підготовча робота

Освітня лінія: «Дитина  в природному довкіллі»

1.Розгляд ілюстрацій про природу.

2.Дидактична гра « Тварини»

3. Дидактична гра «Парні картинки»

4. Розгляд ілюстрацій на тему «Весна».

Освітня лінія: «Мовлення дитини»

1.Дидактична вправа «Хто більше назве слів»

2.Дидактична гра «Він, вона, воно»

3. Дидактична гра «Дивні слова»

4.Дидактична вправа «Допоможи роздати гостинці»

Літературна діяльність:

1.Читання та відгадування загадок про тварин.

2.Бесіда про життя тварин навесні.

3.Читання вірша

Заняття№1

Тема: Визначення складу картини.

Мета: вчити дітей сприймати, розглядати картину, спонукати дітей до виділення та називання об’єктів на картині; вчити класифікувати предмети та обєкти на картині за певними ознаками(природний світ); активізувати словник відповідно до сюжету картини; розвивати увагу, мислення, уяву;

Матеріал: сюжетна картина «Ранок у лісі», емблема етапу, гра «Підзорна труба», гра «Круг в якому живе».

Хід заняття

Вихователь: Діти, сьогодні по електронній пошті я отримала повідомлення від дітей старшої групи «Дзвіночок». Вони звернулися до нас за допомогою. У їхньому садочку проходить конкурс на кращу розповідь за картиною І. Шишкіна «Ранок у лісі». Картину вони нам передали. Ось вона.

(Виставляється картина)

Вихователь: Для того, щоб у нас вийшли гарні розповіді, ми відправимся з вами у дослідницький центр, де ми будемо досліджувати  картину.

Яку пору року намалював художник? Чому ви так думаєте?

Як називаються дерева, які намалював художник, а ліс?

Як ви думаєте у цьому лісі бувають люди?

Як називається ліс у якому не ходять люди?

Вихователь: А зараз я пропоную вам перетворитися із глядачів на дослідників. Ми будемо досліджувати картину, щоб скласти гарні розповіді. Уявіть собі, що до нашої картини додалася підзорна труба, з її допомогою ми будемо досліджувати  картину.

Гра «Підзорна труба»

(Відповіді дітей)

Вихователь: Ви справжні дослідники ви стільки багато побачили на картині. А зараз ми з будемо полювати за подробицями. Зверніть увагу  на маму медведицю. Розгляньте її уважно і розкажіть яка вона.

( уявні розповіді  дітей)

Гра «Круг в якому живе»

Вихователь: у нас є картина з кружечками, нам необхідно у кожний кружок поселити героя з картини.

(Діти по черзі беруть обєкти і заселяють їх в кружечки.)

Вихователь: Молодці з цим завданням ми впоралися. Наш дослідницький центр закривається. Чекаю на вас завтра.

Заняття№2

Тема:  Встановлення взаємозв’язків  між об’єктами на картині.

Мета: вчити дітей знаходити взаємозв’язки  об’єктів на картині;

Вчити пояснювати взаємозв’язки між об’єктами на картині і позначати їх за допомогою стрілок. Вчити запам’ятовувати емблему цього етапу, і озвучувати правило: «Один об’єкт  пов'язаний з іншим. Активізувати словник дітей словами відповідно сюжету картини(словами –діями, словами – ознаками)

Матеріал: пейзажна картина «Ранок у лісі», листок паперу з позначеними об’єктами першого етапу, фломастер, емблема другого етапу.

Хід заняття

Вихователь: Я рада бачити вас у нашому дослідницькому центрі. Ми продовжуємо досліджувати  картину. Вчора ми розібрали нашу картину на частинки, а зібрати забули. Нам необхідно зібрати картину, адже все кругом взаємопов’язано.

Гра «Об’єднайко»

(Діти об’єднують між собою об’єкти на картині і пояснюють ці взаємозв’язки)

Вихователь : Молодці, всі обєкти об’єднали. Зараз у нас невеличка перерва.

Фізкультхвилинка

Зранку діти в ліс пішли (ходьба на місці)

По дорозі гриб знайшли…..(Нахиляємось вперед, потім піднімаємось, при цьому руки тримаємо на талії)

А за ними то раз-два-три(Нахиляємось то вправо, то вліво)

Показалися ще три!(Руки вперед і розводимо в сторони)

І поки гриби збирали….(Нахиляємося, і руками намагаємося дістати до пальців ніг)

Діти на заняття не попали….(Руками беремося з голову і нахиляємо то вправо то вліво)

Побігли, поспішили…(Біг на місці)

І гриби всі погубили…(Присідаємо)

Вихователь: Перерва скінчилася, приступаємо до роботи. Чим ми сьогодні займалися у дослідницькому центрі. Чи сподобалося вам .Якщо так то чому?

(відповіді дітей)

Я кажу вам сьогодні до побачення. Зустрінемося завтра.

Заняття№3

Тема: Входження в картину за допомогою різних аналізаторів.

Мета: вправляти дітей у складанні  зв’язних текстів, заснованих на різних відчуттях; вчити знаходити емблеми даного етапу і промовляти правило «Я дивлюся на предмет і уявляю чим він може пахнути, які звуки  промовляє ;

активізувати словник дітей словами, що характеризують звуки, запахи.

Матеріал: пейзажна картина «Прийшла весна», Чарівник «Я все чую», емблема етапу, гра «Перевіримо наші вушка», гра «Чіпайлики», гра «Хто у кого»

Вихователь: Добрий день мої малята,

                      Любі хлопчики й дівчатка.

Я рада знову вас бачити. Сьогодні я запросила до нас у дослідницький центр двох чарівників. Знайомтеся з ними. Уявіть собі, що вони нам подарували чарівні навушники і чарівну рукавичку.

Гра «Перевіримо наші вушка»

(Діти надягають уявні навушники і розказують, що вони чули знаходячись у картині)

Гра «Чіпайлики»

(Діти по черзі надягають рукавичку, торкаються нею картини і розказують про свої відчуття)

Вихователь: Молодці діти , чарівники залишилися задоволені вашими цікавими історіями.

А зараз пограємось

Гра « хто у кого?)

(Діти сідають за столи і за столами підбирають дитинчат для тварин)

Вихователь: Скажіть мені будь, чи сподобалося вам сьогодні працювати. Якщо так, то чому? Дякую вам  за співпрацю, чекаю на вас завтра.

Заняття№4

Тема: «Перетворення об'єктів в часі».

Мета: вчити складати розповідь про конкретний об'єкт, представляючи його минуле і майбутнє, використовуючи характерні словесні звороти; розвивати мовну творчість, враховуючи індивідуальні здібності і можливості дітей;

вчити дітей запам'ятовувати схему і озвучувати правило: «Я вибираю об’єкт і уявляю, що з ним було в минулому і що з ним буде в майбутньому»

 активізувати словник дітей мовленнєвими зворотами які характерні часовим відрізкам (було – буде, ранок – вечір,  зима - весна , до того – після того)

Матеріал: пейзажна картина «Ранок у лісі», емблема, гра «Машина часу», загадка, гра «Скажи навпаки».

Вихователь: Діти, я хочу загадати вам загадку, вона допоможе нам вияснити чим ми будемо сьогодні займатися.

Я ніколи не  сиджу,

А ходжу, ходжу, ходжу.

І хоч з місця не зійду -

Все про час вам докладу.

Вихователь: Як ви думаєте навіщо нам годинник.

(Міркування дітей)

Вихователь: З допомогою годинника ми будемо мандрувати у часі. То ми повернемось у минуле героїв нашої картини, то перенесемось у майбутнє. Ви згодні на таку мандрівку. Тоді поїхали.

Гра «Машина часу»

(Вихователь крутить стрілки годинника і діти опинилися у минулому)

Вихователь: Ми з вами опинилися у минулому  героїв картини. Уявіть що було з деревами у минулому.

(відповіді дітей)

Вихователь: А тепер уявіть, що було в минулому з мамою ведмедицею. розкажіть про свої уявлення.

(розповіді  дітей)

Вихователь: Миколка, уяви себе маленьким ведмежатком і розкажи ,що з тобою було вранці.

(Розповідь дитини)

Вихователь;: А тепер уявіть і розкажіть, що буде з героями картини  у майбутньому.

Вихователь:Молодці, гарні історії  розказали. А зараз для того, щоб наші розповіді були найкращими, я пропоную вам погратися у гру.

Гра «Скажи навпаки»

(Діти підбирають слова антоніми)

Вихователь: Робота у нашому центрі доходить кінця. Хочу вас запитати, чи сподобалася вам наша мандрівка у часі, чим? Дякую вам за співпрацю у центрі.

Заняття №5

Тема: Складання творчої розповіді за сюжетною картиною з опорою на попередні етапи.

Мета: навчити дітей складати творчі розповіді за картиною, організувати продуктивну діяльність. Розвивати зв'язну граматично правильну діалогічну і монологічну мову. Розвивати уміння самостійно складати фантастичні розповіді за пейзажною картиною. Виховувати вміння слухати інших, не перебиваючи їх.

Матеріал: Сюжетна картина «Прийшла весна», емблема етапу, схема для складання розповіді, гра «Поясни , чому так названа картина.»

Хід заняття

Вихователь. Діти , сьогодні, картина, яка перебувала у нас в групі, повертається до дітей старшої групи «Дзвіночок». Завтра буде проходити конкурс на кращу фантастичну розповідь і нам необхідно уже сьогодні скласти розповіді і передати на конкурс. Тому я ще раз звертаю вашу увагу на картину.

(Діти роздивляються )

Вихователь: Подумайте і скажіть, чому автор картини назвав її саме «Ранок у лісі»

Чи можна нашу картину назвати якось інакше? Якщо можна , то як і чому?

(міркування дітей)

Вихователь :пригадаймо в які ігри ми з вами гралися під час перебування  картини у нашій групі. Чи сподобалися вони вам.

Вихователь: Перш ніж ви розпочнете складати розповіді я пропоную вам погратися

 гра  «Допоможи роздати гостинці»

Вихователь:Молодці діти гостинці роздали, час і розповіді складати.

 (Діти складають розповіді)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ючинська Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 травня 2020
Переглядів
5010
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку