Заняття на тему "The history of the thermometers" з дисципліни "Іноземна мова за професійним спрямуванням"

Про матеріал
Методична розробка відкритого заняття за темою «Історія термометрів. Модальні дієслова». Методична розробка підготовлена згідно з навчальною програмою з дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням» і містить у собі методику проведення практичного заняття з використанням інноваційних прийомів для студентів вищих навчальних закладів системи підготовки молодших спеціалістів.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

КОСТЯНТИНІВСЬКИЙ ІНДУСТРІАЛЬНИЙ ТЕХНІКУМ

ДЕРЖАВНОГО ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

«ДОНЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА відкритого заняття

«Історія термометрів. Модальні дієслова» з дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням» спеціальність:141

 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка

2018

Методична розробка відкритого заняття за темою «Історія термометрів. Модальні дієслова».

Підготувала Тубольцева І.А. – викладач іноземної мови, спеціаліст першої категорії, викладач Костянтинівського індустріального технікуму ДВНЗ «ДонНТУ»,  2018р.

Методична розробка підготовлена згідно з навчальною програмою з дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням» і містить у собі методику проведення практичного заняття з використанням інноваційних прийомів для студентів вищих навчальних закладів системи підготовки молодших спеціалістів.

Для викладачів іноземних мов навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації.Передмова                                                                                                                                  4

План заняття                                                                                                             5

Література                                                                                                                 6

Зміст і хід заняття                                                                                                     7

 

Рецензенти:

Шевченко О.П. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри мовних та гуманітарних дисциплін №1Донецькогонаціонального медичного університету.

Юрченко І.А. – викладач Костянтинівського індустріального технікуму ДВНЗ «ДонНТУ», спеціаліст вищої категорії.

Розглянуто та схвалено на засіданні комісії гуманітарних дисциплін та фізичнопатріотичного виховання  протокол  №4 від 29.11. 2018 року

Голова циклової комісії          ________   В.П.Боюс

ЗМІСТ

Критерії оцінювання знань студентів                                                                       18

Додатки                                                                                                                    19

Передмова

У сучасному суспільстві розширюються міждержавні відносини, торгівельно-економічні зв’язки з країнами світу, відбувається стрімкий  розвиток науки і техніки, здійснюється постійний обмін науково-технічною інформацією, що обумовлює зростання значення іноземної мови як інструмента спілкування в умовах діалогу культур. Отже, сучасні студенти – майбутні покоління дорослих – мають бути дієвими й результативними у своїй професійній діяльності. Володіння іноземною мовою стає ознакою освіченої людини і обов’язковим компонентом підготовки висококваліфікованого фахівця.

Ефективність навчання значною мірою залежить від зацікавленості студентів, мотивації, яка стимулює їхню активну діяльність. Як же пробудити їхню пізнавальну діяльність? Відповідь проста. Людина, яка бачить перед собою чітко визначену мету, можливості реального застосування своїх знань, умінь, здібностей і гідної їх винагороди, не може бути незацікавленою отримати ці знання, розвивати свої здібності. Мета викладача – пам’ятати, що кожен студент має навчальну потребу в особистісному підході, що зобов’язує викладача організовувати навчальний процес, саме звертаючи увагу на особистісні якості студентів. Отже, слід зазначити, що у викладанні іноземної мови необхідно особливу увагу приділяти особистісно-орієнтованому навчанню.

У даній методичній розробці запропоновано методику проведення практичного заняття за темою «Історія термометрів. Модальні дієслова» з використанням сучасних інноваційних технологій. Обрана тема є актуальною  для спеціальності «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» адже наука та розвиток сучасних технологій не стоять на місці.

Методична розробка складена згідно з навчальною програмою з дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням» і містить у собі різноманітні форми, методи та прийоми організації навчально-пізнавальної діяльності студентів, а саме: творча, пошукова робота, виконання тестових завдань, аудіювання, монологічне мовлення, читання та переклад тексту.

План заняття

Тема заняття: «Історія термометрів. Модальні дієслова».

Мета заняття: методична:

-         вдосконалити методику проведення практичного заняття з впровадженням пошукової  та творчої роботи студентів;

дидактична:

-         засвоїти нову лексику з теми;

-         вдосконалити навички аудіювання, читання та монологічного мовлення;

-         вдосконалити уміння аналізувати отриману інформацію та виділяти головне;

-         розвивати мовну здогадку;

систематизувати отримані знання з граматичної теми «Модальні дієслова»; виховна:   виховувати прагнення до самовдосконалення, самоосвіти, любов до своєї майбутньої професії,інтерес до вивчення англійської мови з метою свого професійного зростання.

Вид заняття: практичне заняття.

Тип заняття: практичне заняття з впровадженням пошукової роботи студентів. Форми та методи проведення заняття:тестування, фронтальне опитування,читання та переклад тексту, аудіювання, перегляд відеосюжетів, монологічне мовлення.

Міждисциплінарні зв’язки:

Забезпечуючі: «Українська мова», «Фізика», «Хімія», «Електроенергетика», «Електротехніка».

Забезпечувані:«Іноземна мова за професійним спрямуванням».

Методичне забезпечення: робоча програма, методична розробка заняття, методичний посібник, тестові завдання, тексти для читання, слайди, відеосюжети, технічні засоби навчання: мультимедійний супровід.

Література:

Основна

1.     А.Л. Луговая. Английский язык для студентов энергетических специальностей: Учебное пособие/А.Л. Луговая. -  5-е изд., стер. - М.: Высшая школа, 2009.

2.     Е.А. Федорищева.  Энергетика: проблемы и перспективы: Учебное пособие по английскому языку для техническихвузов/Е.А. Федорищева. - М.: Высшая школа, 2005.

3.     І.А.Тубольцева. Навчальний посібник для студентів-електриків. – Костянтинівка, 2014.

4.     Ресурс Інтернет.

Додаткова

1.     Федоришин О.П., Євстіфєєв П.Ф., Рябушенко Т.Л. Англійська мова. Практикум з науково-технічного перекладу. Тернопіль. Навчальна книга – Богдан, 2002.- 50с.

2.     Давиденко О.С. Science for Engineering Purposes: Навчальний посібник звивчення англійської мови: У 2 ч. – Ч. 1. – Миколаїв: НУК, 2008.

3.     Майер Н.Г. Английский язык для химиков: учебно-методическое пособие:

Горно-Алтайск: РИО ГАГУ, 2010.

Зміст і хід заняття

Організаційна частина.

-         привітання студентів;

-         перевірка присутності на занятті; -      готовність аудиторії до заняття.

Повідомлення теми, мети заняття, ознайомлення з планом.           

Тема:  «Історія термометрів. Модальні дієслова».

Мета заняття:  засвоїти активну лексику з теми, розвивати навички читання, аудіювання, пошукової роботи, технічного перекладу, розвивати творчі здібності студентів, формувати інтерес до своєї майбутньої професії. План заняття

1.        Актуалізація опорних знань.

1.1         Перегляд відеосюжету «States of matter».         

1.2         Контроль розуміння відео. Відповіді на запитання викладача.

Викладання нового матеріалу.

1.2 Перевірка творчого завдання (на випередження)

1.2.1      Повідомлення студента «Celsius scale».

1.2.2      Повідомлення студента «Fahrenheit scale».

1.2.3      Повідомлення студента «Kelvin scale».

1.2.4      Повідомлення студента «Reaumur scale».

1.2.5      Повідомлення студента «Rankine scale».

1.3         Аудіювання тексту «Temperature scales». Додаток 1.

1.3.1      Перегляд навчального відео.

1.3.2      Контроль розуміння тексту.

1.4         Читання, переклад тексту «The history of the thermometers», виконання післятекстових завдань. Додаток 2.

1.5         Систематизація та узагальнення граматичної теми «Модальні дієслова».

1.5.1      Повторення теоретичного матеріалу (фронтальне опитування).

1.5.2      Виконання лексико-граматичної вправи.    Додаток 3.

2.        Закріплення нового матеріалу. Фронтальне опитування.        

3.        Підведення підсумків заняття. Аналіз діяльності студентів на занятті, виставлення оцінок.

4.        Домашнє завдання.

Слово викладача:

Good afternoon, dear students. I’m glad to see you again. You look wonderful today. I hope you are ready for the lesson and your minds and hearts are open for getting new knowledge.

Who is absent today?

Доброго дня, любі студенти. Я рада вас знову бачити. Ви гарно виглядаєте сьогодні. Я сподіваюся, що ви готові до сьогоднішнього заняття, а ваш розум та ваші серця відкриті до сприйняття нових знань.

Хто сьогодні відсутній?

Повідомлення теми, мети заняття, ознайомлення з планом.

Слово викладача:

Today we meet to discuss a very interesting and topical theme «History of the thermometers». This topic is very important for your future profession. The aim of our lesson is mastering of new vocabulary. To reach this, we will read the texts, do a lot of various exercises, we will watch the video materials, check your creative tasks.

Сьогодні ми  зустрілися, щоб засвоїти дуже цікаву та актуальну тему, яка пов’язана з вашою майбутньою професією  «Історія термометрів».

Щоб досягти цього ви маєте засвоїти нову лексику з теми, ми будемо читати текст, виконувати різноманітні лексико-граматичні вправи, переглядати відеоматеріали, перевіряти ваші  творчі завдання. Оцінювання вашої діяльності буде відбуватися за п’ятьма критеріями: читання (5балів), аудіювання (5балів), говоріння (5балів), письмо (5балів) та творче завдання (5балів). Отже, оцінка буде комплексною, середньозваженою. Додаток 4.

Мотивація пізнавальної діяльності студентів.

Слово викладача:

What is a thermometer? A thermometer is a device that measures temperature or a temperature gradient. The word thermometer first appeared in 1624.

Thermometers are widely used in technology and industry to monitor processes, in meteorology, in medicine, and in scientific research. Some of the principles of the thermometer were known to Greek philosophers of two thousand years ago. The modern thermometer gradually evolved from the thermoscope with the addition of a scale in the early 17th century and standardization through the 17th and 18th centuries.

Various authors have credited the invention of the thermometer. These devices were developed by several European scientists in the 16th and 17th centuries, notably Galileo Galilei. So, we start our travelling in the world of different temperature scales. At first I offer to your attention video about states of matter, after seeing it you must answer my questions.

Що таке - термометр? Термометр – це пристрій, який вимірює температуру або температурний градієнт. Слово термометр уперше з’явилося в 1624 році. Термометри широко використовуються в технології і промисловості, щоб контролювати процеси, в метеорології, в медицині, і в науковому дослідженні. Деякі  принципи термометра були відомі ще до грецьких філософів дві тисячі років тому. Сучасний термометр поступово еволюціонував від термоскопу з доповненням шкали на початку 17 століття і його стандартизації у 17- 18 столітті. Різні автори працювали над винаходом термометра. Ці пристрої вдосконалювали декілька європейських учених  16-17 століття, а особливо  Галілео Галілей. Отже, ми розпочинаємо свою подорож у світ різних температурних шкал. Спочатку я запропоную вашій увазі відеосюжет про стан речовини, проглянувши який ви маєте відповісти на мої запитання щодо його змісту.

1.   Актуалізація опорних знань.

1.1 Перегляд відеосюжету та відповіді на запитання викладача. Answer the following questions

1.       What are the four states of matter?

2.       Can a liquid be changed into a gas?

3.       Under what conditions does a substance changed?

4.       When is a solid changed into a liquid?

5.       What substance exists in three possible states?

6.       What is the difference between vapour and steam?

7.       What is the freezing point of water?

8.       At what temperature does melting take place?

9.       What does the term “latent heat” mean?

10.   What do we call evaporation?

11.   What is the boiling point of water?

12.   When does a liquid boil?

2. Викладання нового матеріалу.

2.1. Перевірка домашнього завдання (на випередження).

Слово викладача:

And now we will check your home task. You must prepare for today’s lesson short reports and video films about: 1) «Celsius scale»; 2) «Fahrenheit scale»; 3) «Kelvin scale»;  4) «Reaumur scale» ; 5) «Rankine scale». Let’s check your work.

А зараз ми перевіримо ваші творчі завдання. Оцінювання діяльності на занятті буде оцінюватися за 5 критеріями: читання, аудіювання, письмо, говоріння та творче завдання. На сьогоднішнє заняття ви мали підготувати невелику доповідь та підібрати відеофільм на такі теми:

1)  шкала Цельсія;

2)  шкала Фаренгейт;

3)  шкала Кельвіна;

4)  шкала Реомюра; 5) шкала Ранкіна.

2.1.1 Повідомлення студента «Celsius scale»;

2.1.2 Повідомлення студента «Fahrenheit scale»;

2.1.3 Повідомлення студента«Kelvin scale»;

2.1.4Повідомлення студента «Reaumur scale»;

2.1.5 Повідомлення студента«Rankine scale».  

Test listening

2.2.Аудіювання відеосюжету «Temperature scales».

2.2.1Перегляд навчального відео.

2.2.2 Контроль розуміння відео. Визначити правильні чи хибні речення. Define if the sentences are true or false.

1.       The instrument used for measuring temperature is called a pyrometer. (-)

2.       Three important scales of temperature are: Celsius scale, Fahrenheit scale, Kelvin scale. (+)

3.       Melting point of ice is marked as 0°C and boiling point of water under normal atmospheric pressure is marked as 100°C on Celsius scale. (+)

4.       Celsius scale of temperature is widely used in scientific work. (+)

5.       A degree Fahrenheit is 1/190th of the interval between the ice point and steam point. (-)

6.       Fahrenheit scale is generally used for clinical and meteorological purposes. (+)

7.       The ice point on Kelvin scale is 273 K and the steam point on Kelvin scale is 373 K. (+)

8.       The lowest attainable temperature is absolute zero.  (+)

Answers: 1-; 2+; 3+; 4+; 5-; 6+; 7+; 8+.

«8» - 5б. «6» - 4б. «4» - 3б.

2.3. Читання, переклад тексту «The history of the thermometers», виконання післятекстових завдань.

Read and translate the text.

HISTORY OF THE THERMOMETERS

Placing a kettle full of cold water on the fire is quite an ordinary thing. This time we shall do it to carry out a simple experiment. Placing a finger into the kettle from time to time, we find, of course, that the water is gradually becoming hotter and hotter, until it boils at last. In scientific language we describe this phenomenon by saying that the temperature of the water is rising.

However, we need some more exact means of measuring the difference of temperature than the use of our finger. In effect, the finger can give us neither exact information, nor numerical data.

As a matter of fact, the very first step in the development of heat engineering made it necessary to find a device for indicating temperature and for measuring its changes. As is well known, the thermometer is the very instrument that serves this purpose.

As early as 1602, Galileo invented an air thermometer. It consisted of a glass bulb containing air and connected to a glass tube, the latter being immersed into a colored liquid. Galileo’s air thermometer was sensitive not only to temperature changes but also to changes of atmospheric pressure. The type of thermometer familiar to everyone at present was first put into general use as early as 1654. Making the first measuring instruments was not an easy thing at all. Needless to say, the most difficult problem of all was that of marking the degrees on the thermometer, in other words, of graduating the scale. It was decided at last, to take two fixed points and to divide the interval between them into the same number of degrees. And then, in 1701 Isaac Newton, the famous English scientist, whose name is known all over the world, constructed a scale in which the freezing point of water was taken as zero and the temperature of the human body as 12°.

Sometime later the German physicist Fahrenheit proved that the temperature of boiling water was always the same at the same atmospheric pressure. It might therefore be used as a second fixed point instead of the temperature of the human body. As for the liquid used, it was mercury which has been mostly employed since that time.

On the Fahrenheit scale the boiling point of water is taken as 212° and the freezing point as 32°, the interval being divided into 180 equal parts. The scale under consideration is indicated by writing the letter F after the temperature, as for example, 212°F. This scale is mainly used in English-speaking countries.

So far we have not mentioned the Centigrade scale. On the Centigrade scale the freezing point of water is marked 0° and the boiling point is marked 100°C, the letter C indicating this scale. This temperature scale is employed in Ukraine as well as in most other countries of the world.

Speaking of thermometers, one must make reference to the pyrometer. We know

of its being used for measuring temperatures that are too high for mercury thermometers. We also know of its finding wide application in industry.

ІСТОРІЯ ТЕРМОМЕТРІВ

Розмістити чайник, повний холодної води на вогні, цілком звичайна річ. Цього разу ми повинні зробити це, щоб здійснити простий експеримент. Занурюючи палець в чайник час від часу, ми з’ясовуємо, що вода поступово стає все гарячішою і гарячішою, доки нарешті не закипить.  Науковою мовою ми можемо сказати,  що температура води піднімається.

Проте, нам потрібен дещо більш точний засіб виміру різниці температури, ніж використання пальця. Палець не може дати нам ні точної інформації, ні числових даних.

По суті справи, були зроблені перші кроки у створенні пристрою, який вимірює температуру та відображає її зміни. Як добре відомо, термометр – це саме той інструмент, який слугує цій меті. Ще в 1602, Галілео винайшов повітряний термометр. Він складався із скляної кулі, яка містила кольорову рідину, і з’єднувалася із скляною трубою. Повітряний термометр Галілео був чутливий не лише до температурних змін, але й до змін атмосферного тиску. Цей вид термометра вперше увійшов у загальне користування ще в 1654. Створення перших вимірювальних інструментів не було легкою річчю взагалі. Само собою зрозуміло, що, найважчим завданням було маркування градусів на термометрі, іншими словами, створення відповідної шкали. Нарешті було вирішено,узяти дві нерухомі точки і розділити інтервал між ними на однакову кількість градусів. А потім, в 1701 Ісаак Ньютон, знаменитий англійський учений, чиє ім'я відоме по всьому світу, створив шкалу, в якій точка замерзання води була узята за нуль, а температура людського тіла як 12°.

Трохи пізніше німецький фізик Фаренгейт довів, що температура киплячої води є завжди тією ж, при тому ж атмосферному тиску. Окрім того, це, можливо, було використане як друга нерухома точка замість температури людського тіла. Відносно рідини, це була ртуть, яка здебільшого почала використовуватися з тих часів.

За шкалою Фаренгейта за точку кипіння води береться як 212°, а точку замерзання -32°, інтервал між ними ділиться на 180 рівних частин. Шкала з таким значенням позначається літерою F, після температури, наприклад, 212°F. Ця головним чином використовується в англомовних країнах.

Ще ми не згадали шкалу Цельсія. На шкалі Цельсія температура замерзання води дорівнює 0°, а  точка кипіння 100°C, літера C, позначає цю шкалу. Ця температурна шкала використовується в Україні, а також у більшості інших країн світу.

Згадуючи про термометри, ми повинні згадати і про пірометр. Ми знаємо, що його використовують для вимірювання температур, які занадто високі для ртутних термометрів. Ми також знаємо про його широке використання в промисловості.

Виконання післятекстових вправ.

Answer the following questions

1.            What is this text about?

2.            What do you do if you want to boil water?

3.            What is the temperature of boiling water?

4.            What instrument is used for measuring temperature?

5.            What did Galileo invent?

6.            What do you know about the air thermometer?

7.            What is the difference between the Fahrenheit and the Centigrade scales?

8.            What instrument measures the temperature of hot metals?

9.            What is the difference between the mercury thermometer and the pyrometer?

10.        When does water freeze?

2.Translate the following sentences:

1.            For heating a body, we place it in contact with another body at a higher temperature. 2. There are two diagrams in this figure, one of them showing the temperature difference.

2.            Comparing the data obtained by our tests is the only means of solving the problem in question.

3.            The instrument for measuring the temperature of hot flowing metals is similar to that widely used in our laboratory.

4.            The engineers carried out the experiment, looking at the scale of the thermometer from time to time.

5.            Thermometers are employed for measuring temperature differences.

6.            On the Centigrade scale the freezing point of water is marked 0°, the boiling point being marked 100°C.

7.            On being rubbed amber obtained the ability of attracting objects.

3. Fill in the blanks with suitable words and word combinations given below:

colored, Centigrade, amber, measuring, English-speaking countries, air thermometer, indicating, changes of atmospheric pressure, scientific.

1.                A thermometer is employed for ... temperature and for ... its changes.

2.                The glass tube was immersed into a ... liquid.

3.                As early as 1602 Galileo invented an ...

4.                The ... scale is employed in Ukraine.

5.                ... looks like a yellow stone.

6.                The Fahrenheit scale is mainly used in ... . Galileo’s air thermometer was not sensitive to ...

7.                The scientists worked out the plan of their … research.

2.4. Систематизація та повторення теми «Модальні дієслова».

2.4.1 Повторення теоретичного матеріалу (коментування слайдів).

2.4.2. Виконання лексико-граматичної вправи.

MODALITY

Translate the sentences into Ukrainian paying attention on the translation of modal verbs and special terms.

1. It is an increase in temperature that increases the speed of the molecules. 2. The chief requirements for silent and vibrationless running of small motors may be found in any standard text-book on mechanical design. 3. Such conditions can and do occur due to a shortage of generating plants in this area. 4. It was in our laboratory that the device in question was first tested. 5. If this system is to serve as a voltmeter, a resistor has to be added in series. 6. In 1870 Mendeleyev arranged the elements in the form of a table and of the periodic law. 7. Provided the magnetic field is produced by a coil of several turns, its intensity is much greater than if only one turn were used. 8. Naturally, this circuit can be modified, if necessary. 9. Evidently, the frequency could be varied to meet different conditions. 10. It is impossible to say whether future improvements may not depend on the results of researches. 11. The decision had to be made as to whether the uranium should be in the form of long rods. 12. Unless they apply new devices, it will be necessary to proceed as follows. 13. It was the diameter of the wire that we did change to obtain the above results. 14. There will be no transfer of electricity between the two charged bodies provided they are joined by a glass rod. 15. Had we carried out the test further 3 weeks ago, the instrument indication would have been quite different.

16. Were that liquid heated, it would greatly expand.

МОДАЛЬНІ ДІЄСЛОВА

1. Це збільшення в температурі, яке збільшує швидкість молекул. 2. Головні вимоги для безшумної і без вібраційної роботи маленьких двигунів можна знайти в будь-якому підручнику з машинобудування. 3. Такі умови можуть існувати завдяки скороченню роботи заводів на цій території. 4. Це було в нашій лабораторії, пристрій вперше перевірений у дії. 5. Якщо ця система служить як вольтметр, то резистор доведеться включити паралельно. 6. У 1870 Менделєєв розташував елементи у вигляді таблиці і періодичної системи елементів Менделєєва.7. Магнітне поле, яке виникає за допомогою декількох обертів котушки,набагато більше, ніж, якби був використаний один оберт. 8. Природно, цей кругообіг може бути змінений, якщо необхідно. 9. Очевидно, частота могла б змінюватися, щоб задовольнити різні умови. 10. Неможна говорити, що майбутні докази, можливо, не залежать від результатів досліджень. 11. Довелося прийняти рішення стосовно того, що уран має бути у вигляді довгих відрізків. 12. Якби тільки вони застосували нові пристрої, необхідно продовжувати як вказано нижче. 13. Це був діаметр дроту, який ми змінили, щоб отримати вищезазначені результати. 14. Не буде жодної передачі електрики між двома зарядженими тілами, якщо до них приєднана скляна паличка.15.Дослід, проведений 3 тижні тому, показав, що показання приладів могли бути доволі різними.16. Якщо рідина нагрівається, то вона дуже розширюється.

3.Закріплення нового матеріалу.

Фронтальне опитування.   

1.                   What temperature scales do you know?

2.                   What did Galileo invent?

3.                   What do you know about Celsius scale?

4.                   What do you know about Fahrenheit scale?

5.                   How to convert Celsius scale to Fahrenheit scale?

6.                   How to convert Fahrenheit scale to Celsius scale?

7.                   Is Kelvin scale absolute scale of temperature?

8.                   Celsius scale of temperature is widely used in scientific work, isn’t it?

9.                   Where is used Fahrenheit scale?

10.               What temperature scale is mainly used in English-speaking countries?

5.     Підведення підсумків заняття.

Слово викладача:

Сьогодні на занятті ви брали активну участь в обговоренні теми, вдосконалювали навички самостійної творчої роботи та перекладу текстів професійного спрямування. Тема «Види термометрів» є актуальною для вашої майбутньої професії, і я сподіваюся, що у майбутньому ви станете неперевершеними фахівцями у електротехнічній  галузі.

Виставлення оцінок.

6.     Домашнє завдання.

Тубольцева І. А. Навчальний посібник для студентів – електриків, c.67-72 – опрацювати поданий матеріал; підготувати усне повідомлення на тему: «Андерс Цельсій». 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ

«Відмінно» - студент аналізує, робить власні висновки, розрізняє логічні зв’язки, порівнює інформацію з власним досвідом, виконує завдання різного рівня складності; усно та письмово висловлює ставлення до проблеми, правильно використовує лексику та граматику, вільно ставить і відповідає на запитання.

«Добре» - студент підтримує бесіду і відповідає на запитання спираючись на текст. Читає, перекладає, вільно користується словником, знаходить інформацію, аналізує прочитане, робить висновки, самостійно складає повідомлення на задану тему, при цьому допускає незначну кількість помилок.

«Задовільно» - студент вміє читати з повним розумінням тексту, який містить певну кількість нових слів, уміє знаходити потрібну інформацію, вміє складати коротке повідомлення за зразком із застосуванням недостатньої кількості лексичних одиниць.

«Незадовільно» - студент вміє читати та розпізнавати окремі вивчені слова на основі вивченої теми, вміє писати з великою кількістю орфографічних помилок; не вміє розрізняти головне та другорядне.

Додаток 1. Test listening

TEMPERATURE SCALES

Typescript of the video

Temperature of a body is an important thermal parameter of the body. Temperature is that characteristic which has the same value for 2 bodies in thermal equilibrium. The instrument used for measuring temperature is called a thermometer.

All thermometers are graduated according to certain standard scales of temperature.

Three important scales of temperature are:

-         Celsius scale;

-         Fahrenheit scale; -         Kelvin scale.

The Celsius scale. This scale was designed by Anders Celsius. Melting point of ice is marked as 0°C. Boiling point of water under normal atmospheric pressure is marked as 100°C. The interval between the ice point and steam point is divided into hundred equal parts and each part is called a Celsius degree. A degree ofCelsius scale is 1/100thof the internal between the ice point and the steam point. This scale of temperature is widely used in scientific work.

The Fahrenheit scale. This scale was designed by Gabriel Fahrenheit. On this scale, ice point is 32 °F; steam point is 212°F. The interval between these two fixed points is divided into 180 equal parts and each division is called a degree Fahrenheit. A degree Fahrenheit is 1/180thof the interval between the ice point and steam point. This scale is generally used for clinical and meteorological purposes.

Kelvin scale or absolute scale of temperature. It was designed by Kelvin. The temperature of this scale is represented by the symbol T and the unit is Kelvin (K). The ice point on Kelvin scale is 273 K. The steam point on Kelvin scale is 373 K. The lowest attainable temperature is absolute zero. The zero of the absolute scale is that temperature at which the molecular motion ceases and the average kinetic energy of molecular becomes zero.

Relationship between the Celsius and Fahrenheit scale. The interval between ice and steam point is divided into 100 equal parts for C scale and 180 equal parts for F scale. Therefore, 100°C =180°F.  Also, 0°C=32°F. Let C and F be the readings on the Celsius and Fahrenheit scales respectively. Then the relation between C scale and F scale is given by (C-0)/100=(F-32)/180. Thus to convert degree F to degree C, we use the formula, C =5/9 (F-32)

9/5 C=(F-32)

9/5 C+32=F

F=9/5C+32. This formula is used to convert degrees C todegree F.

Relationship between the Celsius and Kelvin scale. The Kelvin scale is related to the Celsius scale. A K temperature is obtained by adding 273,15 to a corresponding Celsius temperature. Let C and K be the reading on the C and K scales respectively. Then the relation between C scale and K scale is given by T°C=(T+273,15)K.

Define if the sentences are true or false.

1.       The instrument used for measuring temperature is called a pyrometer.

2.       Three important scales of temperature are: Celsius scale, Fahrenheit scale, Kelvin scale.

3.       Melting point of ice is marked as 0°C and boiling point of water under normal atmospheric pressure is marked as 100°C on Celsius scale.

4.       Celsius scale of temperature is widely used in scientific work.

5.       A degree Fahrenheit is 1/190th of the interval between the ice point and steam point.

6.       Fahrenheit scale is generally used for clinical and meteorological purposes.

7.       The ice point on Kelvin scale is 273 K and the steam point on Kelvin scale is 373 K.

8.       The lowest attainable temperature is absolute zero. 

«8» - 5б.

«6» - 4б.

«4» - 3б.

Додаток 2.

HISTORY OF THE THERMOMETERS

Placing a kettle full of cold water on the fire is quite an ordinary thing. This time we shall do it to carry out a simple experiment. Placing a finger into the kettle from time to time, we find, of course, that the water is gradually becoming hotter and hotter, until it boils at last. In scientific language we describe this phenomenon by saying that the temperature of the water is rising.

However, we need some more exact means of measuring the difference of temperature than the use of our finger. In effect, the finger can give us neither exact information, nor numerical data.

As a matter of fact, the very first step in the development of heat engineering made it necessary to find a device for indicating temperature and for measuring its changes. As is well known, the thermometer is the very instrument that serves this purpose.

As early as 1602, Galileo invented an air thermometer. It consisted of a glass bulb containing air and connected to a glass tube, the latter being immersed into a colored liquid. Galileo’s air thermometer was sensitive not only to temperature changes but also to changes of atmospheric pressure. The type of thermometer familiar to everyone at present was first put into general use as early as 1654. Making the first measuring instruments was not an easy thing at all. Needless to say, the most difficult problem of all was that of marking the degrees on the thermometer, in other words, of graduating the scale. It was decided at last, to take two fixed points and to divide the interval between them into the same number of degrees. And then, in 1701 Isaac Newton, the famous English scientist, whose name is known all over the world, constructed a scale in which the  freezing point of water was taken as zero and the temperature of the human body as 12°.

Sometime later the German physicist Fahrenheit proved that the temperature of boiling water was always the same at the same atmospheric pressure. It might therefore be used as a second fixed point instead of the temperature of the human body. As for the liquid used, it was mercury which has been mostly employed since that time.

On the Fahrenheit scale the boiling point of water is taken as 212° and the freezing point as 32°, the interval being divided into 180 equal parts. The scale under consideration is indicated by writing the letter F after the temperature, as for example, 212°F. This scale is mainly used in English-speaking countries.

So far we have not mentioned the Centigrade scale. On the Centigrade scale the freezing point of water is marked 0° and the boiling point is marked 100°C, the letter C indicating this scale. This temperature scale is employed in Ukraine as well as in most other countries of the world.

  Speaking of thermometers, one must make reference to the pyrometer. We know of its being used for measuring temperatures that are too high for mercury thermometers. We also know of its finding wide application in industry.

Active Words and Expressions

body– тіло

thermometer– термометр

to boil – кип’ятити

to invent – винаходити

boiling point – точка кипіння

instrument– інструмент

data – дані

the latter– останній

difference – відмінність

to rise – піднімати

means – засоби

to put into use – ввести в дію

mercury – ртуть

liquid – рідина

pressure– тиск

freezing point – точка замерзання

purpose – мета

Post-reading activity Answer the following questions

1.       What is this text about?

2.       What do you do if you want to boil water?

3.       What is the temperature of boiling water?

4.       What instrument is used for measuring temperature?

5.       What did Galileo invent?

6.       What do you know about the air thermometer?

7.       What is the difference between the Fahrenheit and the Centigrade scales?

8.       What instrument measures the temperature of hot metals?

9.       What is the difference between the mercury thermometer and the pyrometer?

10.   When does water freeze?

1. Translate the following sentences:

1.   For heating a body, we place it in contact with another body at a higher temperature.

2.   There are two diagrams in this figure, one of them showing the temperature difference. 3. Comparing the data obtained by our tests is the only means of solving the problem in question. 4. The instrument for measuring the temperature of hot flowing metals is similar to that widely used in our laboratory. 5. The engineers carried out the experiment, looking at the scale of the thermometer from time to time. 6. Thermometers are employed for measuring temperature differences. 7. On the Centigrade scale the freezing point of water is marked 0°, the boiling point being marked 100°C. 8. On being rubbed amber obtained the ability of attracting objects.

2. Fill in the blanks with suitable words and word combinations given below:

colored, Centigrade, amber, measuring, English-speaking countries, air thermometer, indicating, changes of atmospheric pressure, scientific.

1.A

thermometer is employed for ... temperature and for ... its changes.

2.  The glass tube was immersed into a ... liquid.

3.  As early as 1602 Galileo invented an ...

4.  The ... scale is employed in Ukraine.

5.  ... looks like a yellow stone.

6.  The Fahrenheit scale is mainly used in ... . Galileo’s air thermometer was notsensitive to ...

7.  The scientists worked out the plan of their … research.

Додаток 3.

MODALITY

Translate the sentences into Ukrainian paying attention on the translation of modal verbs and special terms.

1. It is an increase in temperature that increases the speed of the molecules. 2. The chief requirements for silent and vibrationless running of small motors may be found in any standard text-book on mechanical design. 3. Such conditions can and do occur due to a shortage of generating plants in this area. 4. It was in our laboratory that the device in question was first tested. 5. If this system is to serve as a voltmeter, a resistor has to be added in series. 6. In 1870 Mendeleyev arranged the elements in the form of a table and of the periodic law. 7. Provided the magnetic field is produced by a coil of several turns, its intensity is much greater than if only one turn were used. 8. Naturally, this circuit can be modified, if necessary. 9. Evidently, the frequency could be varied to meet different conditions. 10. It is impossible to say whether future improvements may not depend on the results of researches. 11. The decision had to be made as to whether the uranium should be in the form of long rods. 12. Unless they apply new devices, it will be necessary to proceed as follows. 13. It was the diameter of the wire that we did change to obtain the above results. 14. There will be no transfer of electricity between the two charged bodies provided they are joined by a glass rod. 15. Had we carried out the test further 3 weeks ago, the instrument indication would have been quite different.

16. Were that liquid heated, it would greatly expand.

Додаток 4.

Таблиця оцінювання досягнень студентів групи E3-1

№ з/ п

П.І.

студента

Читання до 5 балів

Аудіювання до 5 балів

Творче завдання до 5 балів

Письмо до 5 балів

Говоріння до 5 балів

Загальна

(середня

) оцінка

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку