Заняття "Овочі.Город."

Про матеріал
Мета: збагачення уявлень дітей про овочі, місце їх вирощування, суттєві ознаки. Уточнення і розширення словника за темою «Овочі» - огірок, помідор, морква, буряк, ріпа, редиска, кабачок; рвати, носити, зрізати; круглий, довгий, зелений, червоний, жовтий. Удосконалення граматичної будови мовлення(утворення множини іменників). Активізація мовленнєвої діяльності дітей. Розвиток діалогічного мовлення, дихання, мислення, конструктивного праксиса, дрібної, загальної та артикуляційної моторики. Формування позитивної установки на участь в занятті, доброзичливих відношень, навичок співпраці.
Перегляд файлу

Тема:   овочі, город.

 

Мета:  збагачення уявлень дітей про овочі, місце їх вирощування, суттєві ознаки. Уточнення і розширення словника за темою «Овочі» - огірок, помідор, морква, буряк, ріпа, редиска, кабачок; рвати, носити, зрізати; круглий, довгий,  зелений, червоний, жовтий. Удосконалення граматичної будови мовлення(утворення множини іменників).

  Активізація мовленнєвої діяльності дітей. Розвиток діалогічного мовлення, дихання, мислення, конструктивного праксиса, дрібної, загальної та артикуляційної моторики.

  Формування позитивної установки на участь в занятті, доброзичливих відношень, навичок співпраці.

 

 

Обладнання:  натуральні овочі (цілі і розрізані на частини), іграшковий грузовик, конверти з цілими і розрізними предметними картинками із зображенням  овочів, опорні схеми для опису, письмове завдання за кількістю дітей, контейнер із простими олівцями.

 

Попередня робота.  Екскурсія з батьками на ринок або до магазину
«Овочі – фрукти», на город, розглядання овочів, розучування вправи «Урожай».

 

 

 

Хід заняття

 

 

 

1. Організаційний момент (Формування позитивної установки дітей на участь у занятті. Повідомлення теми завдання. Розвиток діалогічного мовлення). Вчитель-логопед ввозить великий іграшковий грузовик з овочами. Діти зустрічають його, сидячи  півколом на килимі. Логопед читає вірш :

На городі урожай,

Що захочеш, те збирай:

Огірки і помідори,

І морквицю, і салат,

Цибулини і перчини,

І капусти цілий ряд.

- Діти, подивіться, що привіз нам грузовик?

- Овочі.

- Звідки їх привезли?

-  З городу.

- Де ростуть овочі? (На городі, на грядках, в теплиці, у парнику)

- Правильно. Сьогодні ми з вами будемо розглядати овочі і говорити про них.

 

  1. Розглядання овочів. Бесіда. (Уточнення і розширення словника. Розвиток

тактильних відчуттів).

Вчитель-логопед дістає із грузовика овочі по одному, пропонує дітям потрогати їх і розглянути, задає запитання. Використовую опорні схеми для опису.

- Що це? (Морква).

- Яка вона? ( Вона довга, оранжева, гладенька.)

- Де вона росте? (На городі, на грядці).

 

  1. Гра «Впізнай овоч» (Виховання правильного фізіологічного дихання. Розвиток

глибокого вдиху). Логопед прибирає овочі у вантажівку та накриває її тканиною так, щоб вона не відволікала увагу дітей, дістає блюдо з нарізаними овочами.

- Ми розглянули овочі, а тепер давайте їх понюхаємо. Спочатку понюхаємо шматочки огірка. Погляньте, як нюхаю їх я. Логопед показує, як робиться глибокий вдих через ніс: плавно, повільно, без підйому плечей. Діти по черзі нюхають шматочки огірка. Потім логопед та діти по черзі нюхають цибулю, часник, кріп і запам’ятовують запахи.

- А тепер давайте перевіримо, чи запам’ятали ви, як пахнуть овочі. Логопед зав’язує очі по черзі дітям і пропонує нюхати овочі, слідкуючи за тим, щоб вони робили вдих вірно, без підйому плечей. Діти по черзі нюхають овочі і називають їх.

- Які ви молодці! Впізнали всі овочі за запахом!

  1. Письмове завдання  (Розвиток дрібної моторики).

Логопед прибирає блюдо з овочами і запрошує дітей до столу. Діти сідають на свої місця, логопед роздає дітям завдання.

- Ви розглянули та понюхали овочі, запам’ятали, як вони виглядають та пахнуть.

Погляньте, що намальовано у зошиті? (Помідор, огірок – контури)

-  Послухайте вірш про помідор та огірок, а потім починайте штрихувати за зразком або обводять по контуру та розфарбовують помідор і огірок

Ось красунчик-помідор –

Він над грядкою висить.

Круглий та товстенький,

Щічки червоненькі.

 

Ось зелений огірок,

Довговусий молодик.

Він від холоду тремтить

Весь у пуп’янках лежить.

Вчитель-логопед оцінює виконання завдання кожною дитиною.

  1. Вправа "Врожай" (Розвиток загальної моторики, координації мовлення з рухами, формування вміння ходити по колу у загальному для усіх темпі.

Розширення та уточнення дієслівного словника по темі "Овочі"). Логопед запрошує дітей стати на килимок та виконує вправи разом з ними, виразно та емоційно вимовляючи текст вірша:

На город ми підемо,   Йдуть по колу, узявшись за руки.

Та врожай ми зберемо.

Моркви натягаємо   "Тягають": виконують нахили

Та картоплі накопаємо.   "Копають": виконують рухи руками,

імітуючи працю з лопатою.

Зріжемо усю капусту,   "Зрізають": однією рукою тримаючи

уявну голівку капусти, а другою з

уявленим ножем, підрізають

знизу капусту

Круглу, соковиту і смачну.  Малюють у повітрі коло три рази.

Щавлика нарвемо трішки  "Рвуть": присідають і виконують, імітуючі хватальні рухи обома руками.

І вернемось по доріжці Йдуть по колу, узявшись за руки.

 

  1. Розрізні картинки (Розвиток конструктивного праксису, дрібної моторики, мислення).

Логопед запрошує дітей на килимок,  роздає їм конверти.

-  Дістаньте з конвертів цілі картинки. Погляньте, які чудові

овочі на картинках. Назвіть їх.

- Тепер дістаньте такі ж, але розрізані на частини картинки. Візьміть їх,

спробуйте зібрати, щоб овочі стали цілими.

Діти виконують завдання. Логопед допомагає. В залежності від особливостей дітей картинки можуть бути розрізані на 3-4 частини, мати горизонтальний і вертикальний розріз.

7. Підсумок заняття (Оцінка праці дітей).

Логопед просить дітей прибрати картинки у конверти, а потім пропонує їм розповісти, чим вони займались, що їм сподобалось. Оцінюється діяльність кожної дитини.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
7011
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку