Заняття "Просторова орієнтація та просторові уявлення. Розташування предметів у просторі".

Про матеріал
Матеріали корекційно-розвиткового заняття спрямовані на закріплення вміння працювати з найпростішою схемою, розвиток уміння словесно коментувати просторове розташування предметів відносно один одного в навколишньому середовищі з одночасним урахуванням орієнтирів і змін напрямків.
Перегляд файлу

Тема

ПРОСТОРОВА ОРІЄНТАЦІЯ ТА ПРОСТОРОВІ УЯВЛЕННЯ. РОЗТАШУВАННЯ ПРЕДМЕТІВ У ПРОСТОРІ.  

Мета:

закріпити вміння працювати з найпростішою схемою,  вміння словесно коментувати просторове розташування предметів відносно один одного в навколишньому середовищі з одночасним урахуванням орієнтирів і змін напрямків, співвідносити розташування предметів та послідовність подій  з схемою; розвивати зв’язне мовлення.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Привітання

Мета: емоційне налаштування на роботу.

 

  1. Вправи на закріплення вміння визначати розташування предметів у просторі відносно інших предметів

Мета: розвивати вміння працювати за інструкцією вчителя, закріпити навички мікроорієтування на поверхні аркуша паперу.

  •      Вправа «Стрілки»
  • Визначте напрям стрілок.

  •     Вправа «Чарівний малюнок»
  •                   Пригадайте казку «Колобок». Про що в ній розповідається. Давай спробуємо відтворити маршрут колобка на одному аркуші паперу.
  •                   У нижньому лівому куті розмістіть хатинку, у якій живе дідусь і бабуся (покладіть перед хатинкою). Посередині аркуша – доріжку по якій колобок тікатиме від дідуся з бабусею. Справа від доріжки посередині зайчика, під зайчиком грибочок. Зліва від зайчика над будиночком розмістіть дерево, під ним вовка.  Справа вгорі – ялинку, за якою сховався ведмедик. Вгорі посередині пеньок. Зліва  від пенька – лисичку.

hello_html_m93041e1.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вправи на закріплення вміння визначати розташування предметів у просторі відносно інших предметів
  •        Вправа «Схема класу»

Мета: закріпити вміння працювати  з найпростішою схемою простору, вміння словесно коментувати просторове розташування предметів відносно один одного в навколишньому середовищі (стіл стоїть біля вікна, картина висить на стіні, іграшка стоїть в шафі на верхній полиці тощо).

 

  • Пропонується схема класу, необхідно розглянути і співвіднести її з простором приміщення.

 

  •        Вправа «Склади схему до казки»

Мета: закріпити вміння співвідносити розташування предметів та послідовність  подій  зі схемою, розвивати зв’язне мовлення.

  •    Розгляньте схему, спробуйте визначити до якої казки вона розроблена.

https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/1554263/0ff440b0-80fe-4cf8-9e75-1ed61ffdd43e/s1200?webp=false

  • Вправа «Придумай розповідь»

Мета: розвивати зв’язне мовлення, уміння розуміти схеми.

  •    Розгляньте схему. Як ви думаєте, що означає кожна позначка.
  •    Склади речення.

 

  • Вправа «Схема переміщення»

Мета: закріпити вміння переміщуватися  по закладу з опорою на схему.

  •    Спробуй пройти від класу до спортивної зали використовуючи схему та словесно коментуючи свої дії.

 

  • Вправа «Поляна»

Мета: орієнтуватися в просторі за схемою шляху з одночасним урахуванням орієнтирів і змін напрямків.

  •      Перед вами галявина, на ній намальовані доріжки і будиночки. Потрібно правильно знайти один будиночок і відзначити його. Щоб знайти цей будиночок, треба дивитися на схему».

             7    

 

  1. Рефлексія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Нітішевська Вікторія Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Інкл
Додано
21 листопада 2020
Переглядів
8920
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку