Тема
|
ПРОСТОРОВА ОРІЄНТАЦІЯ ТА ПРОСТОРОВІ УЯВЛЕННЯ. РОЗТАШУВАННЯ ПРЕДМЕТІВ У ПРОСТОРІ.
|
Мета:
|
закріпити вміння працювати з найпростішою схемою, вміння словесно коментувати просторове розташування предметів відносно один одного в навколишньому середовищі з одночасним урахуванням орієнтирів і змін напрямків, співвідносити розташування предметів та послідовність подій з схемою; розвивати зв’язне мовлення.
|
ХІД ЗАНЯТТЯ
-
Привітання
Мета: емоційне налаштування на роботу.
-
Вправи на закріплення вміння визначати розташування предметів у просторі відносно інших предметів
Мета: розвивати вміння працювати за інструкцією вчителя, закріпити навички мікроорієтування на поверхні аркуша паперу.
-
Вправа «Чарівний малюнок»
-
Пригадайте казку «Колобок». Про що в ній розповідається. Давай спробуємо відтворити маршрут колобка на одному аркуші паперу.
-
У нижньому лівому куті розмістіть хатинку, у якій живе дідусь і бабуся (покладіть перед хатинкою). Посередині аркуша – доріжку по якій колобок тікатиме від дідуся з бабусею. Справа від доріжки посередині зайчика, під зайчиком грибочок. Зліва від зайчика над будиночком розмістіть дерево, під ним вовка. Справа вгорі – ялинку, за якою сховався ведмедик. Вгорі посередині пеньок. Зліва від пенька – лисичку.
-
Вправи на закріплення вміння визначати розташування предметів у просторі відносно інших предметів
Мета: закріпити вміння працювати з найпростішою схемою простору, вміння словесно коментувати просторове розташування предметів відносно один одного в навколишньому середовищі (стіл стоїть біля вікна, картина висить на стіні, іграшка стоїть в шафі на верхній полиці тощо).
-
Пропонується схема класу, необхідно розглянути і співвіднести її з простором приміщення.
-
Вправа «Склади схему до казки»
Мета: закріпити вміння співвідносити розташування предметів та послідовність подій зі схемою, розвивати зв’язне мовлення.
-
Розгляньте схему, спробуйте визначити до якої казки вона розроблена.
-
Вправа «Придумай розповідь»
Мета: розвивати зв’язне мовлення, уміння розуміти схеми.
-
Розгляньте схему. Як ви думаєте, що означає кожна позначка.
-
Склади речення.
-
Вправа «Схема переміщення»
Мета: закріпити вміння переміщуватися по закладу з опорою на схему.
-
Спробуй пройти від класу до спортивної зали використовуючи схему та словесно коментуючи свої дії.
Мета: орієнтуватися в просторі за схемою шляху з одночасним урахуванням орієнтирів і змін напрямків.
-
Перед вами галявина, на ній намальовані доріжки і будиночки. Потрібно правильно знайти один будиночок і відзначити його. Щоб знайти цей будиночок, треба дивитися на схему».
-
Рефлексія