Заняття – тренінг для педагогів «Досягнення психічної рівноваги + професія педагог».

Про матеріал
Проінформування про наявні методи профілактики й боротьби зі стресом, збагачення психологічної компетентністі педагогів.
Перегляд файлу

Заняття – тренінг для педагогів

«Досягнення психічної рівноваги + професія педагог».

Автор: Юріна Юлія Анатоліївна, Добропільська ЗОШ І-ІІ ступенів №6, ЗДО№29 «Джерельце»

Мета: проінформувати педагогів про наявні методи профілактики й боротьби зі стресом, збагачувати психологічну компетентність педагогів.

Категорія учасників: педагоги.

Форма проведення: групова.

Ресурс: Стікери, фломастери, плакат із зображенням скриньки, стільці за кількістю учасників, однакова кількість стікерів жовтого кольору та блакитного кольору (для формування двох команд), плакат з сонцем, з хмаринкою, пластилін, бланк «Колесо балансу життя»(додаток1), проектор, МАК «Креатив», стікери чотирьох кольорів та намальовані глечики тих же кольорів з надписами («Мені сподобалось», «мені не сподобалось», «я замислилась», «наступного разу мені хотілося б»)

Етап

Зміст

Тривалість (хв.)

Початковий

Вступне слово

Визначення правил роботи в групі

3 хвилини

5 хвилин

Вправа «Чарівна скринька»

5 хвилин

Основний

Вправа «Коло здоров'я»

7 хвилин

Вправа «Скульптор мимоволі»

10 хвилин

Вправа для самодіагностики «Колесо балансу життя»

20 хвилин

Вправа  «Фотомисливець»

5 хвилин

Перегляд та обговорення мультфільма «Барашек»

10 хвилин

Вправа  «Я – професіонал»

15 хвилин

Заключний

Зворотний зв’язок  «Чотири глечики»

10 хвилин

 

Разом:1год. 30хв.

 

Зміст заняття:

1.Вступне слово психолога.

Професія педагога вважається однією з психологічно напружених і виснажливих. І на це є причини: комунікаційне навантаження, величезне емоційне напруження, поява певних «професійних деформацій», соціальна незахищеність, часто складний психологічний клімат у колективі, тривале перебування на ногах... Як наслідок, за відсутності додаткової роботи над собою, без створення певних компенсаторних механізмів, простежується неминуче збільшення психосоматичних захворювань, на основі яких розвиваються всі інші. Це призводить до того, що до 40— 45 років мало хто з педагогів може похвалитися своїм здоров'ям. І справді, з'являється бажання «пожаліти цього бідолашного вчителя чи вихователя». Та найгірше, коли таке бажання з'являється в нього самого. Бо саме незадоволеність собою, своєю діяльністю, її наслідками є головною суб'єктивною причиною психологічного неблагополуччя. Пам'ятайте : якщо не можете змінити ситуацію, змініть своє ставлення до неї! Можливо, саме цей вислів є рецептом психологічного благополуччя не тільки педагога, а й будь-якої людини взагалі. Навіть і в особистому, і в професійному житті бувають ситуації, які не можна виправити, їх потрібно пережити, щоб жити. Щоб конструктивно розв'язати доступні волі людини проблеми й подолати критичні ситуації, необхідно спочатку вийти з-під влади стресу.

2. Визначення правил роботи в групі

- Активна участь у роботі.

- Обговорювати не людину, а проблему.

- Доброзичливе ставлення один до одного

- Кожна думка має право на існування.

- Слухати й чути.

- Звертатися на ім'я.

- Дотримуватися регламенту.

- «Тут і тепер».

 

3. Вправа «Чарівна скринька»

Мета: визначити очікування учасників від роботи під час заняття – тренінгу.

Ресурс: стікери, плакат із зображенням скриньки

Опис вправи: На початку заняття всі учасники на стікерах пишуть свої очікування від заняття тренінгу. Після цього кожен учасник зачитує свій напис і прикріплює аркуш на плакат із зображенням скриньки.

4. Вправа «Коло здоров'я»

Мета: дослідити стресові фактори в житті людини, їх вплив на самопочуття.

Ресурс: плакат з сонцем, паперові промінчики, хмаринки.

Опис вправи: Стільці поставлені у формі кола. На стільцях ззаду прикріплені жовті квадрати й сині трикутники, за їх допомогою учасники діляться на дві групи. Учасники першої групи (жовті квадратики) на сонячних промінцях перелічують фактори, які допомагають бути людині здоровою. Ведучий прикріплює промінці до сонечка. Учасники другої групи (сині трикутники) на «хмаринках» перелічують фактори, які негативно впливають на стан здоров'я людини. Психолог прикріплює хмаринки так, щоб вони не закривали сонячні промінці. Психолог дякує за роботу й зачитує фактори, які виокремили учасники.

Запитання до учасників:

 — Що ви відчували, коли виокремлювали фактори, які допомагають людині бути здоровою?

 — Що ви відчували, коли обговорювали фактори, які негативно впливають на здоров'я?

 

5. Вправа «Скульптор мимоволі» (15хв.)

Мета: концентрація уваги на особистісних рисах характеру, пізнання себе, своєї особистості.

Ресурс: пластилін

Опис вправи:  Учасникам роздають пластилін, із якого вони ліплять „себе‖ в певному символічному образі і пояснюють свій вибір.

 

6. Вправа для самодіагностики «Колесо балансу життя»

Вступне слово: Приведення до ладу всіх сфер свого життя – то є запорука досягнення балансу, гармонії вашого життя, якими всі так марять. Щоб оцінити, в якому стані знаходяться важливі для вас частини життя – давайте скористуємося  цим інструментом.

Мета: виділити пріоритетні аспекти життя для опрацювання.

Ресурс: бланк з колесом балансу

Опис  вправи: Оцінюєте поточний стан кожної сфери від 1 до 10 балів (1 – жах, 10 – все чудово). 1 – всередині кола, 10 – на зовнішньому колі. У підсумку, отримуєте коло життєвого балансу вашого життя.

Заключне слово по вправі: Розставлення пріоритетів – головний крок до щасливого життя, яким керуєте ви самі. Ви не можете поліпшити ті аспекти вашого життя, яким не приділяєте усвідомленої уваги.

Як правило, негативні спотворення життєвого шляху трапляються через те, що ми самі його щодня схиляємо в бік прірви. Посилюємо і без того сильні сторони, або приділяємо увагу речам, які не приносять задоволення і зростання.

7. Вправа  «Фотомисливець»

Мета: послабити монотонність, збільшити енергетичний рівень всіх присутніх, заохочуючи до подальшої роботи.

Опис вправи: Запропонуйте групі уявити себе у ролі фотографа, який пішов на полювання, супроводжуючи свою розповідь рухами, які підтверджують слова:

- мисливець прокинувся, потягнувся, взув правий чобіт, лівий чобіт, повісив

на плече фоторушницю, відкрив намет і пішов;

- потім побіг, швидше;

- на лугу висока трава (руками нагинати траву);

- побачив річку, глибоку річку (рухи плавця);

- прибіг на галявину, побачив зайця, сфотографував, побачив білку, сфотографував, побачив вовка, побіг назад;

- глибока річка, висока трава, забіг в намет і закрив його.

8. Перегляд мультфільму «Барашек»

( https://www.youtube.com/watch?v=uh8eP_-ARsk)

Мета: розкрити можливості формулювання значимості установок у житті.

Опис: учасникам пропонується переглянути відеоматеріал та відповісти на запитання:

— Що впливає на формування в людини позитивного мислення?

— Яке значення у житті має позитивне мислення?

— Що заважає вам мислити позитивно у вашій трудовій діяльності?

— Чи бувають ситуації, коли критика (безпідставна у т.ч.) відбиває бажання працювати «на повну»?

— Які способи формування позитивного мислення, опираючись на переглянутий ролик, ви б використали для себе?

9. Вправа  «Я – професіонал»

Мета: Усвідомлення процесу професійного зростання педагога, визначення що для нього на даний момент є можливим ресурсом для подальшого управління власною професійною діяльністю та особистим професійним розвитком.

Ресурс: МАК «Креатив»

Опис вправи:  Пропонується учасникам  з колоди МАК витягнути у відкриту три карти. Перша карта символізує його на самому початку його професійного шляху, друга карта - його як професіонала в даний час і третя карта - до чого б він хотів прийти в своїй професії.

Потім кожен відповідає: чому була обрана саме ця карта на ту чи іншу позицію, що важливо на кожному етапі його кар'єрного шляху, як визначити, що  досягнене бажаного на кожному з етапів, як кожен буде себе відчувати, домігшись мети.

В кінці кожен вибирає з колоди наосліп четверту карту, яка відповідає на питання - що допоможе досягти поставленої мети?

10. Зворотний зв’язок «Чотири глечики» 

Мета: підведення підсумків

Ресурс: стікери чотирьох кольорів по комплекту на кожного учасника, намальовані глечики таких же кольорів з надписами («Мені сподобалось», «мені не сподобалось», «я замислилась», «наступного разу мені хотілося б»)

Опис: учасникам пропонується написати та «розкласти»  у глечики з написами відповідними написами наступні твердження:

 ―Мені сподобалось…

―Мені не сподобалось…

― Я замислилась…

 ―Наступного разу мені хотілося б…

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток1

«Колесо життєвого балансу»

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
19 травня 2021
Переглядів
1174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку