Психолого-педагогічна культура батьків основа збагачення виховного потенціалу сім'ї, найважливіший ресурс розвитку особистості дитини. Однією з умов ефективності формування психолого-педагогічної культури батьків є освоєння педагогами, нових форм взаємодії з сім'єю, а саме проведення батьківських зборів у вигляді тренінгу . Під час тренінгових занять батьки не тільки отримують педагогічні та психологічні знання, а ще вчаться їх застосовувати на практиці.
Авторитетний Високий рівень контролю Теплі взаємини Визнають та заохочують самостійність власних дітей. Відкриті до спілкування та обговорення з дітьми встановлених правил поведінки; допускають зміну своїх вимог у розумних межах. Діти дуже добре адаптовані: упевнені у собі, у них розвинені самоконтроль і соціальні навички, вони добре навчаються у школі і мають високе самооцінювання.
Авторитарний Високий рівень контролю Холодні взаємини Віддають накази, сподіваючись на беззастережне виконання. Закриті для постійного спілкування з дітьми. Встановлюють жорсткі вимоги та правила, не допускають їх обговорення. Їхні діти, як правило, відлюдькуваті, боязкі та похмурі, невибагливі та вразливі. Дівчатка найчастіше залишаються пасивними та залежними у підлітковому та юнацькому віці. Хлопчики можуть стати некерованими та агресивними.
Ліберальний Низький рівень контролю Теплі взаємини Недостатньо або зовсім не регламентують поведінку дитини; беззастережна батьківська любов. Відкриті для спілкування з дітьми. Не встановлюють будь-яких обмежень. Діти схильні до неслухняності та агресивності, у присутності сторонніх поводяться неадекватно та імпульсивно, не вимогливі до себе; іноді стають активними, рішучими і творчими людьми.
Індиферентний Низький рівень контролю Холодні взаємини Не встановлюють жодних обмежень, байдужі до власних дітей. Закриті для спілкування, обтяжені власними проблемами, не мають сил на виховання дітей. Якщо байдужість батьків поєднується з ворожістю (як у батьків, котрі нехтують власними дітьми), дитину ніщо не втримає від вияву найруйнівніших імпульсів та схильності до асоціальної поведінки.