Заняття з елементами тренінгових вправ за програмою "З Україною в серці"

Про матеріал
Розробка вступного заняття з елементами тренінгових вправ за програмою "Я - громадянин України". Заняття для тренінгового кола педагогів, студентів чи учнів старших класів. Опорна презентація додавалась попередньо
Перегляд файлу

Тема: «Я – громадянин України»

Мета: ознайомити з даною програмою, окреслити основні напрямки розвитку громадянської освіти в Україні; формувати уявлення про суть громадянської освіти та виховання у навчально – виховному процесі. Розвивати уміння аналізувати інформацію, уміння оперувати фактами та відрізняти їх від оціночних суджень. Виховувати бажання урізноманітити педагогічну роботу та спрямувати зусилля на пошуки нового, прагнення до самоосвіти та розвитку.

Тип: заняття з елементами тренінгових вправ

Вікова категорія: педагоги

Обладнання: основна презентація (міні – лекція), роздатковий матеріал для проведення тренінгових вправ

Хід проведення

  1. Вправа на знайомство «Клубок: факт та оціночне судження»

Завдання: учасники утворюють коло, передають клубок ниток по колу, намотуючи на палець кільце нитки. Розмотуючи нитку кожен каже про себе факт (можна перевірити документально), змотуючи нитку назад – кажуть оціночне судження (те, що не має документального підтвердження)

 

  1. Повідомлення теми та мети даного заняття

Робота за презентацією (1-8 слайд)

Проблемне запитання: Коли ж починати виховувати громадянина?

 

  1. Вправа «Послідовність»

Завдання: учасники обєднуються у дві команди. Кожна команда отримує слова та стрілки. Потрібно скласти на власний розсуд логічну послідовність. Пояснити чому саме так.

  • На якому з етапів ми можемо покласти табличку «громадянин України»? (на кожному, оскільки громадянин України від народження)
  • Якщо добавити серце із написом «Свідомий»? Зміниться місце картки? На якому етапі ми побачимо «свідомого громадянина»?

(слайд 9 – громадянськість)

 

  1. Продовження роботи за презентацією

Повідомлення в тезах «Коротка історія розвитку громадянської освіти»

Державні підходи до громадянської освіти та її включення до навчальних програм

  • Як освітній проект громадянська освіта зявилась в Україні на початку 2000 – го року. Відповідальність за розробку Концепції була покладена на Академію педагогічних наук. Підхід академії розділив поняття громадянської освіти як виховання та громадянської освіти як формальної освіти

(слайд 10)

  • Подальший розвиток концепцій і підходів в громадянській освіті відбувався завдяки першим великим проектам з громадянської освіти, які співфінансувались міжнародними донорами. Ці проекти стали основою для включення питання громадянського виховання до шкільних програм, а також до програм неформальної освіти для дорослих. Але рекомендувались «як факультатив»
  • Національно – патріотичне виховання традиційно мало важливіше значення, тому навчальні підходи виглядали як мішанина інструментів, спрямованих на вирішення дилеми між національним вихованням у значенні патріотизму та громадянським вихованням у значенні основних цінностей прав людини та демократії
  • У 2012 році для схвалення було запропоновано нову Концепцію громадянської освіти та виховання. Громадянське виховання вже було визначене наскрізною дисципліною, що повинна охоплювати викладання на уроках, позашкільні заходи, демократичну організацію шкільного життя та передбачити міждисциплінарний підхід. Але цей проект не був схвалений
  • Позитивні зрушення почались з 2014 року. Питання національно – патріотичного виховання все ще має першочергове значення, оскільки громадянська освіта «йде після» патріотичного виховання. Але громадянська освіта вже представлена в нормативній системі окремо.
  • У вересні 2017 року приймається новий Закон про освіту, який визначає, що держава зобов’язана створити умови для здобуття громадянської освіти, спрямованої на формування компетентностей, пов’язаних з реалізацією особою своїх прав і обов’язків як члена суспільства.
  • Окрім того підхід до громадянської освіти представлений у Національній стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства 2016 – 20 рр
  • У жовтні 2018 року кабінетом міністрів України видає розпорядження про схвалення Концепції розвитку громадянської освіти в Україні.
  • У 2018 – 2019 навчальному році в усіх школах України у 10 класі запроваджується нова навчальна дисципліна «Громадянська освіта» обсягом до 70 годин (2 години на тиждень). Запроваджуються курси перепідготовки для педагогічних працівників та курси для студентів педагогічних вишів
  • Ми з вами намагались розібратись у поєднанні патріотичного виховання та громадянської освіти . Хоча сумно признатись, що розбіжності між впровадженням двох концепцій досі помітні. У випадку державних навчальних закладів одні і ті ж самі установи можуть бути провайдерами обох підходів. Що ми з вами і будемо робити.
  • Термін «громадянська освіта» в нашій країні тотожний терміну «освіта з демократичного громадянства»

 

  1. Вправа «Малюнок на спині»

Завдання: учасники стають вервечкою, спина наступного до лиця попереднього. Керуючий малює на спині квітку. Учасник, якому намалювали нічого не промовляючи малює те, що відчув. Останнього учасника вервечки запитують, що йому намалювали.

  • Підведення до думки, що інформація, яка передається має здатність до викривлення.

Робота за презентацією (слайд 12)

  • Навіть за умови озвучення лише фактів, задокументованих, можливе використання сугестивних психотехнологій. Пропаганди. Саме певний тенденційний опис правдивих подій визначає враження, яке справляє історія. Так само за допомогою технологій можна давати характеристики не тільки відомим людям, а й подіям. Усе залежатиме від запропонованої точки зору на факти, а не від фактів.

 

  1. Вправа «Сугестивні біографії»

Завдання: прочитати біографії двох відомих на увесь світ людей, написати прізвища

(роздати листочки)

  • Відповіді учасників.(Правильна відповідь – 1. Олександр Пушкін, 2. Адольф Шикльґрубер (Адольф Гітлер)

 

  1. Робота за презентацією

Слайд 14 - 17 – Джерела інформаційного матеріалу

  • Самоосвіта педагогів – словничок сучасного педагога, конституція в коміксах

 

  1. Вправа на завершення роботи  «Білий шум»
  • Завдання: один учасник виходить за двері кімнати. Іншим учасникам видають листочки з різними рядками пісні Тіни Кароль «Моє імя – Батьківщина». Коли учасник. Що вийшов, повертається, всі інші дружно та одночасно вимовляють свій рядок пісні. Той, хто відгадує  повинен зрозуміти, що усі йому хотіли сказати.
  • Вправа свідчить про те, що вирване із загального контексту речення не може створити загальної картини. Лише наштовхнути на шлях пошуку відповіді.
docx
Додано
6 травня 2020
Переглядів
325
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку