Заняття з елементами тренінгу “ Чи знаєш ти свої права, дитино! І чому вони такі важливі?”

Про матеріал

.Мета: розповсюдження соціальнозначимої інформації.

У формі гри систематизувати знання учнів про основні права та обов'язки. Виховувати почуття гідності, відповідальності за свої вчинки.

Хід заняття

1. Створення позитивного настрою. Вітання

Візьміть промінь сонця, і спрямуйте його туди, де панує темрява.

Візьміть усмішку і подаруйте її тому, хто її так потребує.

Візьміть доброту і подаруйте тому, хто сам не вміє віддавати.

Візьміть віру і дайте кожному, хто її не має.

Візьміть любов і несіть її всьому світові.

Дякую!

2. Повідомлення теми і мети заняття..

  • 1.Вправа «Вітальне слово».

Дитя моє! Бог дав тобі життя,

І щоб ніхто не заподіяв шкоди

Тобі, маленький громадянин,

Бог дав закони нашому народу.

Від дня народження, від іменин –

Він твій, цей світ широкий за вікном,

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото-блакитним знаменом

Своєї Української Держави.

  • -Друзі , сьогодні в нас не просто заняття, а заняття-гра. Присвячується гра вивченню прав дитини.

На уроках з предметів «Основи здоров'я», «Громадянської освіти» ми вже вивчили деякі права дітей, повторимо їх та з іншими познайомимося, щоб добре знати і вміти ними користуватися в житті. Знати права – означає вже наполовину володіти ними. А також з`ясувати, чому вони такі важливі у житті кожної дитини?

3.Основна частина.

- Дитина, як і кожна людська істота, від народження має права. У кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх та вміти ними користуватися.

- Об`єднайтеся у три групи за кольором фігури, яку ви отримали і звернемося до довідкового бюро. А зокрема дізнаємось та пригадаємо: що таке право, що таке Декларація з прав людини, та зазирнемо у минуле.

1.Вправа «Довідкове бюро. ( Учні об`єднуються у три групи із скриньки дістають роз`яснення).

І – група- Що таке право?

ІІ група – Історичні відомості

ІІІ група – Що таке Декларація прав людини?.

Право - система обов'язкових для всіх правил поведінки, які встановлюються або дозволяються державою.

В стародавній Спарті слабких, кволих дітей кидали зі скелі в прірву, вважаючи, що з них не виростуть сильні і здорові воїни.

В часи кріпацтва дітей насильно відбирали у матерів і продавали, наче річ.

І тільки у 1924 р. у м. Женеві було прийнято Декларацію прав дитини , документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей.

Вчитель.

Декларація – це просто
Оголошення всіх прав,
Є права й в дітей, звичайно,
Треба, щоб усяк їх знав.

У 1989 р. у Нью-Йорку країни світу підписалися під Конвенцією прав дитини. В 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції. В 1993 р. в м. Києві створено Всеукраїнський комітет захисту дітей.Конвенція – угода між державами. Головний міжнародний документ щодо захисту дітей. Конвенція ООН має 54 статті, написані шістьма мовами.

Конституція – це Основний Закон, де записані всі права та обов'язки громадян.

2.Вправа «Пазл прав»

- Ми вже знаємо , що наші права є природними, що вони з'являються у нас від народження та охороняються міжнародним законодавством і державою. Але є ще певні твердження щодо прав, знання яких допоможе використовувати їх у повсякденному житті та гарантувати собі безпеку. Щоб дізнатись, про що далі йтиметься, нам необхідно об'єднатися у дві групи.( за кольором фігури, яку отримали учні)

- Кожна група зараз отримає пазли, деталі якого містять певні твердження. Вам необхідно їх скласти та подивитись, що утворилось в результаті.

( додаток 1)

  • §Чи вийшло скласти пазли?
  • § Чи виникали труднощі під час виконання завдання?
  • §Що можна сказати про твердження, які записані на пазлах? Як ви їх розумієте?
  • §Чи всі пазли мали твердження? Як ви гадаєте, чому один із них – пустий?
  • §( Під час обговорення запитання щодо пустої деталі пазлу вчитель має вислухати всі відповіді учнів та вказати на те, що деталь не даремно залишилась пустою, адже всі твердження стосуються однієї сфери, і ми можемо їх віднести до прав дитини.)
  • -Зробіть напис «ПРАВА ДИТИНИ» на вільній деталі.
  • -Таким чином утвориться загальний пазл із назвою «ПРАВА ДИТИНИ», на якому будуть записані твердження, що допомагають краще зрозуміти права дітей.
  • -Людина народжується для щастя, добра і любові.
  • -Як ви вважаєте, що робить життя людини щасливим?

3.Вправа « сонечко щастя»

Ви створили малюнок щастя. Кожен має право на щастя і воно завжди реальне. 4.Вправа «Яке це право?»

  • -Народжується дитина. Щоб вона стала людиною, слід оточити її любов'ю, піклуванням. Звернемося до Конвенції ООН «Про права дитини», де записано:

«Кожна людська істота до досягнення нею 18-річного віку – дитина».

І я хочу , щоб ви усвідомили і запам'ятали свої права. Зараз ми помандруємо по сторінках Конвенції та пригадаємо які права має дитина.

Я буду показувати по черзі малюнки, на яких зображене одне право, а ви спробуєте вгадати і записати про яке право йдеться. А по закінченню ви побачите, що у нас вийшло. Отже, хто швидше?» ( додаток 2)

- Ми з вами створили « квітку – щастя».

«Це лише частина прав дитини, зазначених у Конвенції ООН про права дитини. Насправді їх значно більше. Якщо вам цікаво, то повний текст Конвенції ви зможете знайти в Інтернеті».

. Сьогодні ми говорили про права дитини, які записані в Конвенції. Зараз перевіримо, чи добре ви їх запам'ятали. Поплескайте в долоні, якщо почуєте права, яких не існує.

1.Усі діти мають право на любов і турботу.
2.Усі діти рівні в своїх правах.
3.Кожна дитина має право їсти тільки цукерки, морозиво і чіпси.
4.Усі діти мають право на повноцінне харчування.
5.Усі діти мають право відмовлятися від обіду.
6.Усі діти мають право на освіту.
7.Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
8.Кожна дитина має одержувати сніданок в ліжко.
9.Жодна дитина не повинна мити посуд
10.Усі діти мають право на здоров'я та медичну допомогу.
11.Діти мають право на інформацію.
12.Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.
13.Діти мають право висловлювати свої погляди.
14.Кожна дитина має право на життя.
15.Кожна дитина має отримати в магазині все, що їй заманеться.

- Але , коли порушуються права дітей, коли б`ють і принижують, ви, діти, завжди можете відчути підтримку та отримати допомогу зателефонувавши на Національну дитячу «гарячу лінію» за номером 0-800-500-225.

Зверніть увагу! Цей номер є безкоштовним з усіх телефонів в Україні.

  • 5.Вправа «Мікрофон».
  • 1.Чи вважаєте ви за потрібне вивчати свої права? Чому?

Отже, ми переконалися, що знати свої права дуже важливо. Цьому нас навчає і вірш Ірини Жиленко:


Дитя моє, права дитини

ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

напевне знати в наші дні:

коли з тобою справедливо

вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам'ять

Порадь і друзям почитать.

Хай прочитають тато й мама

Закони всім потрібно знать!

Будь добрим сином чи дочкою,

поганим вчинком не зганьби

ти роду власного ніколи

Люби свою сім'ю і школу,

Свою Україну люби!


  • - Але права нерозривно пов'язані з обов'язками. А що таке обов'язок?
  • Об`єднайтеся у дві групи і напишіть свої міркування на листочку.
  • Обов'язок, діти, це те, що ви повинні робити, щоб бути корисними собі та оточуючим.
  • 6.Вправа « Хто перший»

    Ви отримали картки, на яких перелічені певні права й обов`язки. З`єднайте їх парами.


    Права

    Обов`язки


  • §На життя та охорону здоров`я;
  • §На навчання;
  • §На ігри, розваги, відпочинок;
  • §На користування бібліотеками, відвідування пам`яток культури;
  • §На захист від роботи, яка шкодить здоров`ю і розвитку.
  • §На свободу об'єднань і мирних зібрань .
    • §Наш обов'язок - старанно вчитися.
    • §Берегти природу, пам'ятки культури.
    • §Берегти шкільне майно.
    • §Дотримуватись моральних норм поведінки.
    • §Виконувати посильну хатню роботу, допомагати старшим.
    • §Дотримуватись правил дорожнього руху, особистої гігієни.


  • - У кожного з вас є права, і ми повинні добре знати їх та вміти ними користуватися. Але слід знати не лише свої права, а й обов`язки. Прагнучи відстояти свої права, не порушуйте права інших.

    «Отже, порушуючи права іншої людини, ми несемо відповідальність перед законом».

    Яке може бути покарання за порушення закону – правопорушення?

    Існує досить багато видів покарань, і вони застосовуються відповідно до законів України.

    7.Вправа «Дозволено – не дозволено?»

    • -Я буду зачитувати вам запитання, якщо відповідь «Так», то м'яч, який у мене в руках, – залишається у мене. Якщо відповідь «Ні», то я кидаю м'яча іншому будь-якому учневі.

    Коли м'яч опиниться у другого учня , я продовжу зачитувати запитання. Якщо відповідь «Так», то учень залишає м'яч у себе в руках, якщо «Ні» – кидає іншому.

    1. Чи дозволено заходити без дозволу у чуже житло?

    2. Чи дозволено переходити дорогу на червоне світло?

    3. Чи дозволено зривати квіти на чужій клумбі?

    4. Чи дозволено прогулювати уроки?

    5. Чи дозволено попросити поліцейського про допомогу?

    6. Чи дозволено брати не свої речі, навіть якщо, на перший погляд, вони нікому не належать?

    7. Чи дозволено вживати ненормативну лексику у громадських місцях?

    8. Чи дозволено погрожувати людині жартома?

    9. Чи дозволено переходити дорогу на зелене світло?

    10. Чи дозволено розмальовувати маркерами або фарбами пам'ятки архітектури?

    11. Чи дозволено знати свої права?

    12. Чи дозволено псувати чужий одяг?

    13. Чи дозволено глузувати над іншими?

    14. Чи дозволено вказати другові на те, що він був не правий?

    15. Чи дозволено вдарити по обличчю людину/дитину, якщо вона «заслужила»?

    4.Підсумки.

    -Які знання ви отримали на сьогоднішньому занятті ?

    - Чи потрібні ці знання людині в повсякденному житті?

    Пам'ятайте ж любі діти

    В злагоді потрібно жити

    А обов'язки й права –

    Це усьому голова.

    А ще бажаю, щоб дитинство ваше промайнуло легко, безхмарно, з посмішкою

    1.Вправа « Правила життя»

    2.Вправа «Оплески співпраці»

    Будьте всі щасливі, діти,

    З усмішкою в світ ідіть,

    Хай вам щиро сонце світить,

    Всі здоровими ростіть.

    Перегляд файлу

    Заняття з елементами тренінгу

    Чи знаєш ти свої права, дитино! І чому вони такі важливі?”

    Мета: розповсюдження соціальнозначимої інформації.

    У формі гри систематизувати знання учнів про основні права та обов'язки. Виховувати почуття гідності, відповідальності за свої вчинки.

     

    Хід заняття

     

     1. Створення позитивного настрою. Вітання

    Візьміть промінь сонця, і спрямуйте його туди, де панує темрява.

    Візьміть усмішку і подаруйте її тому, хто її так потребує.

    Візьміть доброту і подаруйте тому, хто сам не вміє віддавати.

    Візьміть віру і дайте кожному, хто її не має.

    Візьміть любов і несіть її всьому світові.

     Дякую!

     

    2. Повідомлення теми і мети заняття..

     

    1. Вправа «Вітальне слово».

    Дитя моє! Бог дав тобі життя,

    І щоб ніхто не заподіяв шкоди

    Тобі, маленький громадянин,

    Бог дав закони нашому народу.

    Від дня народження, від іменин –

    Він твій, цей світ широкий за вікном,

    Ти на життя і щастя маєш право

    Під золото-блакитним знаменом

    Своєї Української Держави.

    • Друзі ,  сьогодні в нас не просто заняття, а заняття-гра. Присвячується гра вивченню прав дитини.

    На уроках з предметів «Основи здоров’я», «Громадянської освіти» ми вже вивчили деякі права дітей, повторимо їх та з іншими познайомимося, щоб добре знати і вміти ними користуватися в житті. Знати права – означає вже наполовину володіти ними. А також з`ясувати, чому вони такі важливі у житті кожної дитини?

    3.Основна частина.

    - Дитина, як і кожна людська істота, від народження має права. У кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх та вміти ними користуватися.

    - Об`єднайтеся у три  групи за кольором фігури, яку ви отримали і звернемося до довідкового бюро. А  зокрема  дізнаємось та пригадаємо: що таке право, що таке Декларація з прав людини, та зазирнемо у минуле.

    1.Вправа  «Довідкове бюро. ( Учні об`єднуються у три групи із скриньки дістають роз`яснення).

     І – група- Що таке право?

    ІІ група – Історичні відомості

    ІІІ група – Що таке Декларація прав людини?.

     Право - система обов’язкових для всіх правил поведінки, які встановлюються або дозволяються державою.

    В стародавній Спарті слабких, кволих дітей кидали зі скелі в прірву, вважаючи, що з них не виростуть сильні і здорові воїни.

    В часи кріпацтва дітей насильно відбирали у матерів і продавали, наче річ.

    І тільки у 1924 р. у м. Женеві було прийнято Декларацію прав дитини , документ, у якому викладено важливі правила, обов’язки для всіх людей.

    Вчитель.

    Декларація – це просто
    Оголошення всіх прав,
    Є права й в дітей, звичайно,
    Треба, щоб усяк їх знав.

    У 1989 р. у Нью-Йорку країни світу підписалися під Конвенцією прав дитини. В 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції. В 1993 р. в м. Києві створено Всеукраїнський комітет захисту дітей.Конвенція – угода між державами. Головний міжнародний документ щодо захисту дітей. Конвенція ООН має 54 статті, написані шістьма мовами.

    Конституція – це Основний Закон, де записані всі права та обовязки громадян.

    2.Вправа «Пазл  прав»
    - Ми  вже  знаємо ,  що  наші  права  є  природними,  що  вони  з’являються  у  нас  від  народження  та  охороняються  міжнародним  законодавством  і  державою.  Але  є  ще  певні твердження щодо прав, знання яких допоможе використовувати їх у повсякденному житті та   гарантувати собі безпеку. Щоб дізнатись, про що далі йтиметься, нам необхідно об’єднатися у  дві групи.( за кольором фігури, яку отримали учні)
    - Кожна група зараз отримає пазли, деталі якого містять певні твердження. Вам необхідно  їх  скласти  та  подивитись,  що  утворилось  в  результаті. 

    ( додаток 1)

    • Чи вийшло скласти пазли?
    •   Чи виникали труднощі під час виконання завдання?
    • Що можна сказати про твердження, які записані на пазлах? Як  ви їх розумієте?
    • Чи всі пазли мали твердження? Як ви гадаєте, чому один із них – пустий?
      ( Під  час  обговорення  запитання  щодо  пустої  деталі  пазлу  вчитель   має  вислухати  всі відповіді  учнів та  вказати  на  те,  що  деталь  не  даремно  залишилась  пустою,  адже  всі  твердження стосуються однієї сфери, і ми можемо їх віднести до прав дитини.)
    • Зробіть  напис  «ПРАВА ДИТИНИ» на вільній деталі.
    • Таким  чином  утвориться  загальний  пазл  із  назвою  «ПРАВА  ДИТИНИ»,  на  якому  будуть записані твердження, що допомагають краще зрозуміти права дітей. 
    • Людина народжується для щастя, добра і любові.
    • Як ви вважаєте, що робить життя людини щасливим?

    3.Вправа « сонечко щастя»

    Заповніть «Сонечко щастя»

     

    D:\школа\різне\images (4).jpg 

     

     

     

     

     

     

     

     

    Ви створили  малюнок щастя. Кожен має право на щастя і воно завжди реальне. 4.Вправа «Яке це право?»

    • Народжується дитина. Щоб вона стала людиною, слід оточити її любов’ю, піклуванням. Звернемося до Конвенції ООН «Про права дитини», де записано:

    «Кожна людська істота до досягнення нею 18-річного віку – дитина».

    І я хочу , щоб ви усвідомили і запам'ятали свої права. Зараз ми помандруємо по сторінках Конвенції та пригадаємо які  права має дитина.

    Я  буду показувати по черзі малюнки, на яких зображене одне право, а ви  спробуєте вгадати і записати  про яке право йдеться.  А по закінченню ви побачите, що у нас вийшло. Отже, хто швидше?»  ( додаток 2)

    http://protopopivka.edu.kh.ua/files2/images/141739037.jpg?size=11 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    - Ми з вами створили « квітку – щастя».

    «Це  лише частина прав дитини, зазначених у Конвенції ООН про права  дитини. Насправді їх значно більше. Якщо вам цікаво, то повний текст Конвенції ви зможете  знайти в Інтернеті».

    . Сьогодні ми говорили про права дитини, які записані в Конвенції. Зараз перевіримо, чи добре ви їх запамятали.  Поплескайте в долоні, якщо почуєте права, яких не існує.

    1.Усі діти мають право на любов і турботу.
    2.Усі діти рівні в своїх правах.
    3.Кожна дитина має право їсти тільки цукерки, морозиво і чіпси.
    4.Усі діти мають право на повноцінне харчування.
    5.Усі діти мають право відмовлятися від обіду.
    6.Усі діти мають право на освіту.
    7.Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
    8.Кожна дитина має одержувати сніданок в ліжко.
    9.Жодна дитина не повинна мити посуд
    10.Усі діти мають право на здоровя та медичну допомогу.
    11.Діти мають право на інформацію.
    12.Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.
    13.Діти мають право висловлювати свої погляди.
    14.Кожна дитина має право на життя.
    15.Кожна дитина має отримати в магазині все, що їй заманеться.

    - Але , коли порушуються права дітей, коли б`ють і принижують, ви, діти, завжди можете відчути підтримку та отримати допомогу зателефонувавши на Національну дитячу «гарячу лінію» за номером 0-800-500-225.

    Зверніть увагу! Цей номер є безкоштовним з усіх телефонів в Україні.

    5.Вправа  «Мікрофон».

    1. Чи вважаєте ви за потрібне вивчати свої права? Чому?

    Отже, ми переконалися, що знати свої права дуже важливо. Цьому нас навчає і вірш Ірини Жиленко:

     


    Дитя моє, права дитини

    ти мусиш вивчити сумлінно.

    Це так потрібно, так важливо

    напевне знати в наші дні:

    коли з тобою справедливо

    вчиняють, а коли і ні.

    Тож прочитай, завчи напам'ять

    Порадь і друзям почитать.

     

    Хай прочитають тато й мама

    Закони всім потрібно знать!

    Будь добрим сином чи дочкою,

    поганим вчинком не зганьби

    ти роду власного ніколи

    Люби свою сім'ю і школу,

    Свою Україну люби!


    - Але права нерозривно пов'язані з обов'язками. А що таке обов'язок?

    Об`єднайтеся у дві групи і напишіть свої міркування на листочку.

    Обов'язок, діти, це те, що ви повинні робити, щоб бути корисними собі та оточуючим.

    6.Вправа  « Хто перший»

    Ви отримали картки, на яких перелічені певні права й обов`язки. З`єднайте їх  парами.

     

     


    Права

     

                   Обов`язки


    • На життя та охорону здоров`я;
    • На навчання;
    • На ігри, розваги, відпочинок;
    • На користування бібліотеками, відвідування пам`яток культури;
    • На захист від роботи, яка шкодить здоров`ю і розвитку.
    • На свободу об’єднань і мирних зібрань .

     

     

     

    • Наш обов'язок - старанно вчитися.
    • Берегти природу, пам'ятки культури.
    • Берегти шкільне майно.
    • Дотримуватись моральних норм поведінки.
    • Виконувати посильну хатню роботу, допомагати старшим.
    • Дотримуватись правил дорожнього руху, особистої гігієни.

     


    - У кожного з вас є права, і ми повинні добре знати їх та вміти ними користуватися. Але слід знати не лише свої права, а й обов`язки. Прагнучи відстояти свої права, не порушуйте права інших.

    «Отже, порушуючи права іншої людини, ми несемо відповідальність перед законом».
    Яке може бути покарання за порушення закону – правопорушення?

    Існує досить багато видів покарань, і вони застосовуються відповідно до законів  України.

    7.Вправа «Дозволено – не дозволено?»

    • Я  буду  зачитувати  вам  запитання,  якщо  відповідь  «Так»,  то  м’яч,  який  у  мене  в  руках,    залишається у мене. Якщо відповідь «Ні», то я кидаю м’яча іншому будь-якому учневі.

    Коли м’яч опиниться у другого учня , я продовжу зачитувати запитання. Якщо відповідь  «Так», то учень залишає м’яч у себе в руках, якщо «Ні» – кидає іншому. 

    1.  Чи дозволено заходити без дозволу у чуже житло?

    2.  Чи  дозволено  переходити  дорогу  на  червоне  світло? 

    3.  Чи дозволено зривати квіти на чужій клумбі?

    4.  Чи дозволено прогулювати уроки?

    5.  Чи дозволено попросити поліцейського про допомогу?

    6.  Чи дозволено брати не свої речі, навіть якщо, на перший погляд, вони нікому не належать?

    7.  Чи  дозволено  вживати  ненормативну  лексику  у  громадських  місцях? 

    8.  Чи дозволено погрожувати людині жартома?

    9.  Чи дозволено переходити дорогу на зелене світло?

    10.  Чи дозволено розмальовувати маркерами або фарбами пам’ятки архітектури?

    11.  Чи дозволено знати свої права?

    12.  Чи дозволено псувати чужий одяг?

    13.  Чи дозволено глузувати над іншими?

    14.  Чи  дозволено  вказати  другові  на  те,  що  він  був  не  правий? 

    15.  Чи дозволено вдарити по обличчю людину/дитину, якщо вона «заслужила»?

     

    4.Підсумки.

    -Які знання ви отримали на сьогоднішньому занятті ?

    - Чи потрібні ці знання людині в повсякденному житті?

    Пам'ятайте ж любі діти

    В злагоді потрібно жити

    А обов'язки й права –

    Це усьому голова.

    А ще бажаю, щоб дитинство ваше промайнуло легко, безхмарно, з посмішкою

    1.Вправа  « Правила  життя»

    Запишіть на маленьких сердечках заповіді, яких потрібно дотримуватись у житті і прикріпіть їх на велике серце, розміщене на дошці.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    2.Вправа «Оплески співпраці»

    Будьте всі щасливі, діти,

    З усмішкою в світ ідіть,

    Хай вам щиро сонце світить,

    Всі здоровими ростіть.

     

    docx
    Додано
    15 липня 2018
    Переглядів
    1444
    Оцінка розробки
    Відгуки відсутні
    Безкоштовний сертифікат
    про публікацію авторської розробки
    Щоб отримати, додайте розробку

    Додати розробку