Заняття з елементами тренінгу для 11 класу "Толерантне ставлення один до одного"

Про матеріал

Заняття з елементами тренінгу на тему: «Толерантне ставлення один до одного» для учнів 11 класу

Мета:

  • -формувати безпечну поведінку, толерантне ставлення до оточуючих та суспільства у конкретних ситуаціях;
  • -розвивати соціальну інтуїцію, навички безконфліктного спілкування;
  • -навчити знаходити вихід із скрутних ситуацій.

Завдання:

  • -дати зрозуміти учням, чи легко бути толерантною людиною;
  • -познайомити учасників з почуттями, які відчуває людина, потрапивши в іншу країну, надати навички виходу із ситуації стресу;
  • -сформувати в учнів практичні навички у разі дій інших людей, які загрожують життю або здоров'ю юнаків та дівчат.
Перегляд файлу

План-конспект

відкритого заняття з елементами тренінгу

на тему: «Толерантне ставлення один до одного»

для учнів 11 класу

Мета:

  • формувати безпечну поведінку, толерантне ставлення до оточуючих та суспільства у конкретних ситуаціях;
  • розвивати соціальну інтуїцію, навички безконфліктного спілкування;
  • навчити знаходити вихід із скрутних ситуацій.

Завдання:

  • дати зрозуміти учням, чи легко бути толерантною людиною;
  • познайомити учасників з почуттями, які відчуває людина, потрапивши в іншу країну, надати навички виходу із ситуації стресу;
  • сформувати в учнів практичні навички у разі дій інших людей, які загрожують життю або здоров’ю юнаків та дівчат.

Хід заняття

  1. Розподіл на групи.

Тривалість – 1хв.

Розподіл на групи відбувається без акценту на нього. В аудиторії ще до початку заняття столи та стільці розташовуються так, щоб за ними розмістилися за бажанням учні, об’єднавшись у 3 групи. Це сприяє комфортному спілкуванню під час тренінгу.

  1. Мотивація:

Тривалість:4 хв.

 Тема толерантності у світі зараз дуже актуальна. В деяких учбових закладах за кордоном студенти заздалегідь проходять спеціальний психологічний тест на толерантність. Те ж саме відбувається при прийняті на роботу, тому що толерантна людина забезпечує комфортні умови членам колективу, в якому знаходиться.

Сьогодні ми з вами не тільки закріпимо поняття «толерантність», але й відпрацюємо на практиці навички безконфліктного спілкування та дізнаємося, що ж робити, щоб люди до тебе ставилися толерантно.

Це дуже важливо, бо через шість місяців ви вийдете за поріг школи, та обиратимете різноманітні навчальні заклади, хтось може поїде за кордон, або в інше місто, де не буде батьків або вчителів, які добре вас знають, дружньо налаштованих однокласників.

Отже, тема нашого сьогоднішнього тренінгу: «Толерантне ставлення один до одного», на якому ми з вами навчимося формувати безпечну поведінку, толерантне відношення до оточуючих та суспільства у конкретних ситуаціях; розвивати соціальну інтуїцію, навички безконфліктного спілкування та  практичні навички у разі дій інших людей, які загрожують вашому життю або здоров’ю.

  1. Вправа «Правила роботи в групах»

Мета: знайомство учасників з правилами роботи в групі.

Тривалість: 5 хв.

Матеріали: ватман з заздалегідь заготовленими правилами.

Хід вправи:

 Для спільної продуктивної роботи учасників тренінгу тренер пропонує правила, підготовлені заздалегідь:

  • не перебивати; вміти слухати;
  • висловлювати свою думку;
  • проявляти доброзичливість;
  • проявляти повагу один до одного;
  • бути активним в роботі.

Якщо в ході проведення вправи в учасників виникли будь-які побажання щодо правил, то вони можуть вносити свої зміни, доповнювати.

  1. Вправа «Ідеальний світ»

Мета: активізація поняття «толерантності» за рахунок розширення його смислового поля та візуалізації контексту.

Тривалість: 10 хв.

Матеріали:аркуші А4, ватман із зображенням «Ідеального світу».

Вступ до вправи:

 Що ви уявляєте, почувши слово «толерантність»?

Відповіді дітей.

Питання до роздуму:

  • Як діє толерантна людина?
  • Які властивості їй притаманні?

А зараз ми з  вами станемо творцями  і створимо «Ідеальний світ», в якому всі люди толерантні.

  • Як ви гадаєте, чи добре жити в такому світі, чи ні?
  • Чому ви так вважаєте?

Хід вправи:

 У вас на столах лежать конверти зеленого кольору, відкрийте їх будь ласка. Оберіть собі фігуру людини, яка найбільше вам до вподоби, давайте допоможемо ожити нашим чоловічкам, намалювавши їм обличчя та одяг.

 Покажіть своїх чоловічків, чи є серед них однакові? Звичайно немає, тому що всі ми з вами різні.

 А тепер давайте з вами поміркуємо, якими ж вони будуть – толерантні люди з «Ідеального світу»?Напишіть, будь ласка, на голівці людини мрію толерантної людини, на лівій руці – улюблене заняття толерантної людини,  на правій – місця відпочинку толерантної людини, на правій нозі – улюблену справу, на лівій нозі – професійну направленість, а на серці – що ця людина може принести хорошого у світ.

 Кожна група по закінченню вправи розміщує свою фігуру на ватмані із зображенням «Ідеального світу», у комфортному для них місці.

  • Чи бажає хтось прокоментувати свій вибір?

Якщо є бажаючі озвучити написане, то протягом однієї хвилини ведеться обговорення.

Висновок:

 Як ви вважаєте, чи вдалося вам створити толерантних чоловічків? Ви абсолютно праві, тому що я бачу, що вони несуть хорошого у світ в своєму серці (тренер перераховує варіанти відповідей учасників).

  1. Вправа «Мішечок цукру»

Мета: дати зрозуміти учасникам, чи легко бути толерантною людиною.

Тривалість: 5хв.

Хід вправи:

Учасникам ставиться запитання:

  • Чи легко бути толерантною людиною?

Інформаційне повідомлення – роздум.

 Уявіть, що у вас є мішечок з трьома кілограмами цукру, як ви будете діяти, якщо:

  • до вас прийшла сусідка та попросила позичити їй мішечок цукру;

(Обговорення відповідей учасників)

  • Якщо ця сусідка прийшла у час Великої Вітчизняної війни, і цей цукор допоможе врятувати життя її дітям;

(Обговорення відповідей учасників)

  • Якщо ця жінка єврейської національності, і прийшла до вас саме під час Великої Вітчизняної війни, і за це вас можуть розстріляти, але цей цукор врятує її життя.

(Обговорення)

  • Чи легко бути толерантною людиною у цій ситуації?

Відповіді учнів.

Висновок:

 Толерантна людина допомагає людям, які потрапили в скрутне становище, але часто життя ставить нас у такі рамки, що для збереження власного життя навіть толерантна людина може поступитися своїми правилами.

Толерантна людина – це звичайна людина, яка не наділена якимись незвичайними якостями й у конкретній ситуації вона може поступитися своїми принципами, але від цього вона не перестане бути толерантною.

  1. Вправа «Зроби вибір»

Мета: познайомити учасників з почуттями, які відчуває людина, потрапивши в чужу йому країну, обговорити можливі реакції людини на таку ситуацію.

Тривалість:10 хв.

Матеріал: ватмани, маркери, конверти із завданнями.

Мотивація:

 Уявіть собі, що ви вже закінчили школу, здали ЗНО і збираєтесь вступити до престижного ВУЗУ, хтось у нашому місті, хтось за кордоном. Тому наступне завдання буде направлене саме на вибір професії.

 У вас на столах лежать конверти червоного кольору із завданнями, направленими на вибір професії, яке ви повинні виконати за 3 хв. Групи не мають права спілкуватися одна з одною, під час виконання завдання.

Завдання:

1 група – зробити рейтинг професій, які зроблять людину впевненою у собі (не більше 10);

2 група – зробити рейтинг професій, які можуть зіпсувати людині життя (не більше 10);

3 група – Од авдарку мо парстахи кам.

Тренер не допомагає групам, але не зупиняє якщо хтось хоче допомогти іншій групі.

Коли час вичерпано тренер надає слово першій а потім другій групі.

 Презентація групами своєї роботи, обговорення.

Далі тренер запрошує до презентації третю групу.

Запитання:

  • Озвучте своє завдання?
  • Чи було воно вам зрозуміле?
  • Чому ви прийняли рішення діяти?
  • Як ви себе почували, коли зіткнулися з незрозумілим?

Дякую вам за те, що ви не розуміючи завдання все ж таки намагалися діяти. Сідайте будь ласка. Давайте з вами поміркуємо, як почуває себе людина опинившись в іншій країні, не розуміючи правил культури? Як поводять себе члени суспільства по відношенню  до такої людини? Чи всі позитивно налаштовані?

Висновок:

 Так буває, що після навчання у школі, юнаки та дівчата їдуть за кордон не тільки навчатись але й працювати, де поруч не буде близьких людей які б могли захистити від особистостей, які будуть ставитисьдо них не зовсім толерантно.

Інформація:

 У сучасному житті дуже розповсюджена проблема торгівлі людьми. У  2017 року Національною поліцією встановлено та надано допомогу 156 потерпілим від злочинів у сфері торгівлі людьми. Це більш ніж удвічі більше, ніж упродовж минулого року.

Найбільше серед потерпілих – жінок (119). Також потерпілими від дій зловмисників стали 37 чоловіків і 12 дітей.

Фахівці Департаменту боротьби зі злочинами, пов’язаними із торгівлею людьми зазначають, що на даний час набувають все більшого поширення форми торгівлі людьми, пов'язані з "трудовою" експлуатацію.

У поліції зазначили, що найбільш вразливими від злочинів у сфері торгівлі людьми є жінки у віці від 18 до 26 років, а також діти від 13 до 18 років та чоловіки від 25 до 60 років.

  1. Вправа «Відностеся до мене толерантно»

Мета: навчити учнів практичним навичкам у разі дій інших людей, які загрожують життю або здоров’ю юнаків та дівчат.

Тривалість: 5 хвилин.

Матеріали: маркери, аркуші А4.

Хід вправи:

 Дати можливість кожній групі розробити список дій на той випадок, якщо за кордоном вони потраплять у скрутну ситуацію.

 Учням надається аркуш А4, на якому вони записують варіант своїх дій, протягом однієї хвилини.

Презентація робіт.

 Обговорення після виступу трьох груп:

  • Виділити загальні виходи із ситуації (тренер підкреслює маркером).

Висновок:

 Тренер підсумовує вірні дії учнів, та надає рекомендації, як поводитись у разі потрапляння у важкі ситуації за кордоном. (учням роздаються підготовлені заздалегідь пам’ятки).

  1. Вправа-підсумок «Повідомлення ровеснику»

Мета: підведення підсумків заняття, усвідомлення учасниками отриманого досвіду.

Тривалість: 5 хвилин.

Матеріали: стікери, аркуші, маркери, ватман із зображенням «смартфону».

Хід вправи:

 Учасникам пропонується написати на аркуші повідомлення своїм ровесникам: «Бути толерантним – це ...». Після завершення учні прикріплюють на «смартфон» свої повідомлення.

Висновок:

 Ми з вами побачили, що толерантною людиною бути важко. Але треба завжди намагатися бути нею!

Рефлексія заняття:

  • Що вам найбільше запам’яталося із сьогоднішнього заняття?
  • Що ви будете робити у разі, якщо до вас ставляться не толерантно?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Золотавіна Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 лютого 2018
Переглядів
3400
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку