Заняття з елементами тренінгу для здобувачів освіти «Ми всі різні - ми всі рівні».

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу для здобувачів освіти «Ми всі різні - ми всі рівні». Мета: поглибити знання підлітків про конфлікт; сприяти формуванню позитивного ставлення до людей, мотивувати бажання оволодіти навичками конструктивного спілкування й соціальної взаємодії; навчити раціонально й послідовно діяти в конфліктних ситуаціях; учити контролювати власні емоції та дії; виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу для здобувачів освіти «Ми всі різні - ми всі рівні».

Мета: поглибити знання підлітків про конфлікт; сприяти формуванню позитивного ставлення до людей, мотивувати бажання оволодіти навичками конструктивного спілкування й соціальної взаємодії; навчити раціонально й послідовно діяти в конфліктних ситуаціях; учити контролювати власні емоції та дії; виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе.

Обладнання: стікери,  ручки, атрибути для вправ, текст диктанту, ватман, паперові долоньки, клей.

Цільова група: підлітки 15-16 років. Тривалість тренінгу: 45 хвилин.

 

Хід тренінгу І. Організаційна частина.

ІІ. Вступ.

Доброго дня усім! Мені приємно привітати всіх учасників нашої зустрічі. Сьогодні в нас буде дуже цікаве заняття з елементами  тренінгу, тема якого – «Ми всі різні - ми всі рівні».

Маю надію, що сьогодні ви зможете більше дізнатися як викорінити насилля завдяки толерантній поведінці. Сьогодні я запропоную вам вправи, які розвиватимуть толерантність.

Пригадайте, що таке толерантність? (це повага прийняття і правильне розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження і способів прояву людської індивідуальності).  

Яка це толерантна людина? (людина, яка має здатність до милосердя, прощення, повагу до інших прав, духу партнерства, повагу до інших, не властивих йому цінностей).

Правила тренінгу. На попередніх зустрічах ми прийняли правила тренінгу. Чи підходять вони нам сьогодні? Можливо хтось хочете додати, змінити?

     Тут і зараз

     Піднята рука

     Слухаю та поважаю Говорю коротко та по темі Я - позитив!

ІІІ. Основна частина.

Інтерактивна вправа  «Чим ми схожі?».

Мета: знайомство учасників один з одним, підвищення довіри один до одного. - Кожен із нас унікальний, особливий, неповторний. Але між нами є багато спільного. Спробуємо визначити наші спільні риси або зовнішні ознаки.

Спочатку учасники дивлячись на сусіда по парті говорять йому, фразу, що починаються зі слів:  

     Ти схожий на мене тим, що…  

Інший учасник говорить іншу фразу, що починається зі слів:

     Я відрізняюся від тебе тим, що…  

У результаті робиться висновок про те, що всі ми, по суті, схожі й у той же час різні, але маємо право на ці відмінності, і ніхто не може нас змусити бути іншими.

     Які емоції ви відчували, коли зверталися саме до вас?

     Чи хвилювалися ви, коли ви не були схожими на когось?

     Чи важко було знайти схожу рису в іншому?

     Чи можна дражнити, насміхатися, якщо людина відрізняється від тебе?

Вправа «Приміряй на себе».  

Мета: спонукати учасників до висловлювання власних думок, емоцій, переживань під час вправи щодо «приміряння на себе» різних нозологій; виховання толерантного відношення до дітей з особливими освітніми потребами; формування патріотичних почуттів.  

Обладнання: окуляри з наліпками, рукавиці (робочі), навушники, беруші, льодяник «чупа-чупс», текст диктанту.

У нашому суспільстві є люди, яким доводиться долати більші труднощі щоб досягнути успіху, докладати більше зусиль, щоб виконувати повсякденні справи. Спробуємо уявити себе в такій ситуації.

Учасники об’єднуються в групи, кожен  учасник отримує щось з наступних предметів (рукавиці робочі, навушники, біруши, окуляри з наліпками), які будуть імітувати різні нозології (порушення):

      порушення зору;

      порушення слуху;

      порушення опорно-рухового апарату;     порушення мовлення.

Один учасник з «чупа-чупсом» у роті читає  текст, імітуючи порушення мовлення у дітей, решта учасників одягнувши атрибути записують текст: Два кольори дві половини, і у Дніпра два береги, Та  не розділять Україну на Схід і Захід вороги.

Одна сім'я одна родина, Карпати, Південь і Донбас.

Одна єдина Україна, назавжди об'єднала нас.

Обговорення:

      Як ви почували себе у ролі дітей з різними особливостями?

      Що ви відчували під час виконання завдання?

      Які виникали емоції?

      Чи вдалося виконати завдання? Що заважало?

      Чи задоволені результатом? Чому?

Висновок: толерантна людина проявляє повагу до людей з інвалідністю, готова прийти на допомогу.

Але чи означає толерантність – терпимість до всього? Хіба можна терпіти, якщо хтось затіває бійку, ображає, булить інших? Саме тут і існує межа. Ми маємо багато прав, але не можемо дозволити  порушувати права інших. Насмішки, образи, будь які умисні дії однієї людини по відношенню до іншої, що порушують її права й свободи  - це насильство.

Давайте пригадаємо один із видів насильства – булінг.

Що це за явище? (це агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним впливом).

Його учасники? (агресор, жертва, спостерігачі).

Види? (фізичний, економічний, психологічний, кібербулінг, сексуальний). Відповідальність? (цивільна, адміністративна та навіть кримінальна). Якщо говорити про цивільну відповідальність, то вона полягає у захисті честі й гідності, а також відшкодуванні моральної шкоди. Відбувається це або в добровільному порядку, або в примусовому порядку через суд. Адміністративна відповідальність за вчинення булінгу тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

З настанням ж 16 річного віку до кривдника мають застосовуватися санкції Кримінального кодексу України, якщо в його діях є ознаки складу злочину. У випадках особливо жорстокого поводження кривдника з жертвою кримінальна відповідальність настає з 14 річного віку). ІV. Заключна частина.

Гра «Долоні».

Кожен із нас не любить, коли його обзивають, ображають, коли йому говорять погані слова.

-                 Перед вами  аркуш, на якому запишіть  слова, які вам не подобаються, на які ви ображаєтесь.

-                 Що ви відчували, коли писали їх?

А тепер на паперових долоньках  напишіть  слова, які вам подобаються, якими вам хочеться, щоб до вас зверталися.

Давайте закриємо ті слова, що вам не подобаються, своїми долонями (здобувачі освіти закривають написані на аркуші слова своїми долонями, зачитуючи всім написане на долоні слово).  

Як ви почуваєтеся тепер?

Вправа «Вузлики».

Мета: сприяти  згуртованості колективу, покращенню психологічного мікроклімату

Хід виконання: пригадайте ситуації, які мали місце у спілкуванні один з одним і породжували образи, бажання до боротьби.

Подивіться на мотузку із зав’язаними вузликами (можна використати шарф) в такій кількості, скільки учасників тренінгу. Потрібно, коли мотузка опинятиметься у руках учасника, йому необхідно розв’язати один вузлик і попросити за нього вибачення у того, кого колись приходилося ображати чи то словом, чи то ділом.

Рефлексія:

-         Як ви почуваєтесь?

-         Чи легко було виконувати вправу? -Що дало нам виконання завдання?

Сьогодні ми з вами вчилися гідно поводитися в конфліктах і відпрацювали шляхи їх мирного врегулювання. Сподіваюсь, ви надалі будете їх використовувати та вдосконалювати свої стосунки з одногрупниками, друзями, знайомими. Успіхів вам у цьому!

pdf
Додано
25 січня
Переглядів
400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку