КОМУНАЛЬНИЙ ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ МЕТАЛУРГІЙНОГО РАЙОНУ»
КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
План-конспект заняття з хореографії
Тема: «Класичний танець. Вправи біля станка»
Вищий рівень - 3 рік навчання
Керівник гуртка:
НХК ТСХ «Алегро»
Герасименко Вікторія Сергіївна
Тема: Класичний танець. Вправи біля станка
Мета заняття:
навчальна: -продовжувати формувати знання, уміння та танцювальні
навички з системи класичного танцю;
-вчити дітей поєднувати два окремі рухи екзерсису біля станка;
створюючи нові комбінації з класичного танцю (Demi pliе та
releve, Double battement tendu, Battement jete pique);
розвивальна: -сприяти розвитку музичної пластики, фізичних якостей
вихованців – спритності, швидкості, витривалості, сили,
координаційних здібностей;
виховна: -виховувати художньо-естетичний смак, емоційне вираження,
інтерес до класичної музики та танцю.
Методи навчання: словесні, практичні.
Рівні повідомлення навчального матеріалу: проблемний.
Тип заняття: комбіноване.
Форма заняття: групова.
Обладнання та матеріали: хореографічний зал, станок, аудіо матеріали.
Очікуваний результат: -досягти точного і правильного виконання вивчених
комбінацій і елементів тренажної системи класичного
танцю;
-навчитися вірно виконувати нову вправу у поєднанні
з вже вивченими вправами класичного екзерсису;
-вміти використовувати теоретичні знання на практиці.
Хід заняття
І. Організаційна частина
1. Перевірка устаткування (станків), щодо їх надійності в роботі.
2. Вхід дітей до зали.
3. Визначення кількості присутніх та відсутніх дітей із записом у журналі.
4. Уклін.
II. Вступна частина
1. Повідомлення теми, мети заняття, очікуваних результатів.
- Сьогодні на занятті ми продовжимо знайомитись із основами класичного танцю,повторимо такі елементи рухів: plie, battement tendu, battement tendu jete та навчимося поєднувати їх з іншими елементами рухів.
ІІI. Основна частина
1) Розминка
– простий крок з носка, руки на талії;
– кроки на півпальцях;
– кроки на п’ятках;
– поєднання кроків по 4; по 2;
– кроки з піднятим коліном, підйом вниз;
– підскоки з високо піднятими колінами;
– біг з натягнутими підйомами ;
– вправи для вирівнювання дихання;
- вправи для поліпшення гнучкості шиї;
- вправи для поліпшення еластичності плечового пояса і рухливості плечових суглобів;
- вправи для поліпшення рухливості гнучкості суглобів хребта;
- вправи для розвитку гнучкості поясного суглобів;
- вправи для збільшення рухливості гомілковостопного суглоба і еластичності м’язів гомілки і стопи.
2. Повторення рухів:
3. Вивчення з вихованцями нових комбінацій:
(По І, ІІ, IV,V позиціях. Музичний розмір 3/4.
франц., demi-plie - напівзігнутих, releve – піднятий.
Термін об'єднує два рухи в нерозривне ціле; полуприсідання і подальший підйом на півпальці, пальці. З цим найважливішим елементом танцю пов'язані pirouettes, пальцева техніка та ін. рухи.)
(Double battement tendu є різновидом battement tendu simple. Виконується з опусканням п’ятки на підлогу у II позиції (рідше в IV позиції). Double battement tendu може бути виконаний з одноразовим, дворазовим, триразовим і більш опусканням п’ятки на підлогу. У момент опускання п’ятки м’язи залишаються натягнутими, підйом зберігає пружність, центр ваги корпуса залишається на одній нозі.
Виконання doubles battements tendus, особливо з багаторазовим опусканням п’ятки, сприяє розвитку ступні, зміцнює зв’язки, виробляє пружність ахіллового сухожилля, підйому і пальців.
Doubles battements tendus, як і battements tendus simples, вивчається спочатку в повільному темпі).
(па жете піку, від франц. Piquer – колоти. Різновид battement tendu jete: після кидка на 45 ° нога не відразу повертається в I або V позицію, а опускається на витягнутий носок; після короткого, відскакує, як би колючого удару об підлогу нога знову піднімається на висоту 45 °. Колючий удар може повторюватися кілька разів; при останньому battement нога опускається в позицію. Рух виконується вперед, в сторону, назад.
При виконанні battements pique нога гранично витягнута, колючий удар носком робиться дуже швидко, нога відразу відскакує вгору. Акцент руху - тільки вгору. Якщо допустити помилку, роблячи акцент в підлогу, спотворюється весь сенс руху. Корпус підтягнутий і нерухомий).
4.Вправа «Знайди помилку» (Керівник гуртка показує вправу навмисно із помилкою, учням потрібно відшукати її та виправити).
ІІІ. Заключна частина
1.Аналіз заняття.
В кінці заняття пропонується дітям пригадати, що нового сьогодні вивчили, як називаються нові вправи, на що слід звернути увагу при виконанні рухів. Для закріплення ще раз повторюють самостійно комбінації. Проводимо роботу над помилками.
2. Підведення підсумків.
На занятті вивчили з вихованцями новий вид Demi pliе та releve; Double battement tendu; Battement jete pique.
- Що вам найбільше подобалося на нашому занятті?
- Ви дуже активно працювали сьогодні на занятті, засвоїли знання на достатньому рівні. Дякую всім за роботу.
3. Уклін.