Заняття з розвитку логіко математичних здібностей для дітей із ЗПР середнього дошкільного віку

Про матеріал
Порівняння предметів завширшки. М е т а: ознайомити дітей з поняттям «ширина», навчати порівнювати різні завширшки предмети, продовжувати розвивати вміння дітей виділяти окремі групи предметів за кольором, знаходити відмінності між довгими та короткими предметами; широкими та вузькими; спонукати дітей до називання предметів та їх ознак (колір, кількість), закріплювати знання про червоний, синій та зелений кольори.
Перегляд файлу

Порівняння предметів завширшки.

М е т а: ознайомити дітей з поняттям «ширина», навчати порівнювати різні завширшки предмети, продовжувати розвивати вміння дітей виділяти окремі групи предметів за кольором, знаходити відмінності між довгими та короткими предметами; широкими та вузькими; спонукати дітей до називання предметів та їх ознак (колір, кількість), закріплювати знання про червоний, синій та зелений кольори.

Корекційно-розвиваючи завдання: розвивати логічне мислення.

О б л а д н а н н я: кола червоного, синього, зеленого кольорів; іграшкові вантажівки, тих самих кольорів як і кола, за кількістю дітей;  по дві стрічки різної довжини і різні завширшки; різні іграшкові свійськи тварини; короткі та довгі дощечки із набора будівельного матеріалу; малюнки тварин.

  1. Привітання.
  2. Організаційний момент.

             У групі розташовані гаражі (кола) червоного, синього та зеленого кольорів. Неподалік, на столі розкладені вантажівки, такого ж самого кольору (за кількістю дітей), як і кола. Дефектолог каже дітям, що вантажівки виїхали з гаражів на заправочну станцію. І запитує у дітей: «Скільки вантажівок?»(мало, багато). «Які вони за кольором?», «Скільки синіх?», «Скільки червоних?», «Скільки зелених?». У вечері вантажівки повинні повернутися до гаражів. Дефектолог пояснює дітям, що кожен автомобіль повинен повернутися на своє місце, визначити місце допоможе колір вантажівки і колір гаража. Дається команда, що настав вечір і червоним вантажівкам потрібно повернутися до гаража. Діти відображаючи рух вантажівки переміщають її до гаража. Так само виконуються ігрові дії  з вантажівками інших кольорів. По ходу гри вихователь запитує: «Скільки вантажівок у тебе в руці?», «Скільки вантажівок кожного кольору?», «Скільки вантажівок усього?». Гру можна повторювати, міняючи місцями кола.

Гра «Доріжки»

          Дефектолог підводить дітей до розташованих на столі смужок(доріжок) різної довжини, (у кожної дитини довга та коротка), каже що вантажівкам потрібно відправитись у поле, для того, щоб перевезти зібраний вже врожай городини. Запитує: «По якій із двох доріжок найшвидше можливо дістатися до поля?», «Чому ви так вважаєте?». Потім дефектолог каже, що дороги бувають різні завширки. Діти прокатують по кожній з доріжок по одній вантажівки (машині). Після дефектолог пропонує: «Спробуйте проїхати одразу двома машинами, по цій самій доріжці.» Вона підводить дітей до висновку, що по одній доріжці не може проїхати водночас дві машини, тому що вона вузька, а по іншій можуть – вона широка.

 

         Дефектолог запитує у дітей:

  • Скільки машин проїхало по цій доріжці? (показує на вузьку смужку).
  •  Одна! – відповідають діти.
  •  Чому тільки одна? (відповідь дітей)
  • А по цій доріжці скільки? (відповідь дітей)
  • Чому вони помістились разом? (відповіді дітей).

 

  1. Фізкультхвилинка

«Машини»

Є у нас один хлопчина (правою рукою показати на сусіда)

Дуже любить він машини (імітувати руль в руках)

Добре знає марки всі

«Опель», «Вольво», «Ауді» (крокувати по колу)

«Екскаватор» від «Камаза»

Відрізнити може зразу(зупинитись, поставити ноги на ширіні плечів. Руки кулачками в боки)

Їздити не вміє поки (руки схрестити перед собою)

Бо йому лише два роки (показати два пальці на правій руці)

Гра «Парканчик»

           Діти підходять до столів де розташовані свійськи тварини.

  • Діти, подивіться, які це тварини дикі чи свійські? А давайте, щоб вони не розгубились, побудуємо для них парканчики. Однакових тварин потрібно помістити в одне місце. Якщо тварин багато, для них ми побудуємо великий паркан, а для однієї тваринки маленький. Які дощечки знадобляться для великого паркана?
  • А чому довгі? Для чого нам знадобляться короткі дощечки?

          Після будівництва дефектолог запитує: «Скільки тваринок за цим парканчиком?» (багато). «А за цим?» (одна). «Які дощечки ви використали для великого паркана?» (довгі). «А для маленького?» (короткі).

  1. Підсумок.
  • Діти вам сподобалось будувати паркани для тварин? За яким парканом більше тварин – за маленьким чи за великим? У яких тварин великий паркан (перелічити назви тварин). А у кого маленький парканчик?
  • А зараз я пропоную вам пограти із тваринами і пригадати, хто із тварин які звуки іздає? (хто як говорить). Я буду вам показувати тваринку, а ви дружно проголосите, які звуки вона видає.

 

docx
Додано
13 березня 2019
Переглядів
1983
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку