Застосування формул зведення

Про матеріал
Матеріал застосовано в ВНЗ І-ІІ рівня акредитації (медичному училищі). Застосовано для напрямків лікувальна та сетринська справа. Студенти працюють 1 годину та 20 хв, що дещо відрізняє побудову уроку для їхнього заняття порівняно з шкільним курсом.
Перегляд файлу

Навчально – методична карта заняття

Предмет : математика

Тема заняття: формули зведення

Тривалість заняття: 2 год

Тип заняття: комбінований

Група: І курс, «Лікувальна справа», «Сестринська справа»

І. Актуальність теми:

 Тригонометричні функції необхідні для опису різних періодичних процесів. Людину постійно супроводжують явища та процеси, які періодично повторюються:

-         схід та захід Сонця; - зміна фази Місяця;- зміна пір року; розташування зірок на небі;

-         затемнення і рух  планет; биття серця; (кардіограма); цикл життєдіяльності організму;

-         наповнюваність міського транспорту; морські приливи і відливи і т. д.

     Для всіх цих процесів одне спільне – вони періодичні, і описують їх тригонометричні функції.

ІІ. Навчальні цілі заняття:

 Студент повинен:

 Знати:

  • Співвідношення між різними  тригонометричними функціями
  • Формули зведення тригонометричних функцій

    Вміти:

  • Розрізняти основні тригонометричні функції
  • Застосовувати формули зведення тригонометричних функцій

ІІІ. Цілі розвитку особистості (виховні):

  • Виховання в учнів культури математичної мови;
  • Розвивати самооцінку
  • Прививати інтерес до вивчення математики.

ІV. Міждисциплінарна  інтеграція:

 Забезпечуючі дисципліни:

Інформатика, фізика.

V.Зміст теми заняття

 

Зміст теми заняття:

 

 

п/п

 

Основні етапи

заняття, їх функції

та зміст

 

Навчальні цілі в рівнях засвоєння

 

Методи контролю і навчання

Матеріали методичного забезпечення (контролю, наочності, інструктивні)

 

Розподіл часу у хв.

1

2

3

4

5

6

І. Підготовчий  етап

 

1

 

 

 

Організаційний момент

 

Перевірка присутніх, відмітка у журналі

 

     2 хв.

 

 

2.

 

Постановка цілей заняття

 

 

Ознайомлення з планом заняття

 

Методичні матеріали

 

2-3 хв.

ІІ. Перевірка раніше засвоєних знань

 

3.

  1. Які є види тригонометричних функцій?
  2. Чим відрізняються тригонометричні функції?

 

α=ІІ

Індивідуальне та фронтальне опитування,

тестовий контроль

 

Проблемні питання, тести

 

 

10-15хв.

ІІІ. Основний  етап. Вивчення нового  матеріалу

 

 

 

 

 

4.

1. Формули зведення тригонометричних функцій

 

α= ІІ

 

Роз’яснення  актуальності теми, що вивчається  та актуалізація опорних знань студентів

Лекція з елементами пояснення

розв’язування задач

 

Методичні матеріали лекції,

таблиці, слайди

 

 

Таблиці, підручники, задачі

 

40-45хв.

ІV.Закріплення (узагальнення) навчального матеріалу

 

 

 

5.

 

 

Використання формул зведення для розв’язування тригонометричних функцій

 

 

α=ІІ, ІІІ

 

Розв’язування задач під керівництвом  та контролем викладача,  самостійна робота (з корекцієй дій)

Функції

 

15-20  хв.

V. Заключний етап

6.

Підведення підсумків заняття

 

Узагальнення, обговорення та виставляння оцінок

 

2-3 хв.

7.

Домашнє завдання

 

Постановка та роз’яснення домашнього завдання

Методичні рекомендації до  самостійної роботи студентів, список рекомендованої літератури

 

VІ.Зміст заняття

 Сприймання і усвідомлення формул зведення.

Тригонометричні функції чисел виду ± α, π ± α; ± α, 2π ± α можуть бути виражені через функції кута α за допомогою формул, які називаються формулами зведення.

Користуючись формулами тригонометричних функцій суми (різниці) двох чисел, можна довести формули зведення:

для синуса

,   ,  ,

,   ,  .

для косинуса

,   ,  ,

,   ,  .

для тангенса і котангенса

,   , 

,  .

Формули зведення запам'ятовувати необов'язково. Для того щоб записати будь-яку з них, можна користуватися таким прави­лом:

1) В правій частині формули ставиться той знак, який має ліва частина при умові 0 < α < .

2) Якщо в лівій частині формули кут дорівнює ± α, ± α, то  синус замінюється на косинус, тангенс — на котангенс і на­впаки. Якщо кут дорівнює π ± α, то заміна не виконується.

Розглянемо приклади.

Приклад 1. Виразимо tg(πα) через тригонометричну функцію кута α. Якщо вважати, що α — кут І чверті, то πα буде кутом II чверті. У II чверті тангенс від'ємний, отже, у правій частині рівності слід поставити знак «мінус». Для кута πα назва функції «тангенс» зберігається. Тому.

tg (πα) = - tg α.

За допомогою формул зведення знаходження значень триго­нометричних функцій будь-якого числа можна звести до знаходження значень тригонометричних функцій чисел від 0 до .

Приклад 2. Знайдемо значення sіn .

Маємо: .

Виконання вправ______________________________

1. Приведіть до тригонометричних функцій числа а:

а); б);  в) сtg (πα); г) tg (π + α); д) sіn (π + α); є).

Відповідь: а) соs α; б) - sіn α; в) - ctgα; г) tg α; д) - sіn α; є) сtg α.

 

2. Знайдіть:

а) sіn ;     б) соs ;     в) tg ;      г) sіn .

Відповідь: а) ;  б) - ;  в) - ;   г) .

3. Спростіть:

а) ; б) .

Відповідь: а) 1. б) –1.

4. Доведіть, що

а) ,   б) .

VІІ. ЛІТЕРАТУРА

  1. Алгебра і початки аналізу. Підруч. для 10–11 кл. серед, шк. / А. М. Колмогоров, О. М. Абрамов, ІО. П. Дудніцин та ін.; За ред. А. М. Колмогорова. – К.: Освіта, 1992. - 350 с.
  2.  Бевз Г. П. Методика розв'язування алгебраїчних задач. - К.: Рад. шк., 1975. - 240 с
  3. Бевз Г. II., Бевз В. Г., Владимирова II. Г. Геометрія: Проб, підруч. для 10 - 11 кл. загальноосвітніх навч. закл. - К.: Вежа, 2002. - 223 с.

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
28 січня 2019
Переглядів
1519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку