Завдання для державної підсумкової атестації з української мови і літературного читання.

Про матеріал

Атестаційна контрольна робота з української мови є інтегрованою і містить завдання на перевірку результатів навчання з української мови і літературного читання.

Перегляд файлу

Структура тесту і формати завдань

підсумкової контрольної роботи (ДПА)

 з української мови (мова і читання) (4 клас)

Контрольна робота проводиться у письмовій формі. Кожен учень отримує індивідуальний бланк із завданням зі штампом навчального закладу..

На проведення контрольної роботи відводиться 1 академічна година (один урок): 5 хв. – на пояснення змісту роботи та інструкції щодо її виконання і 35 хв. – на її виконання.

Оцінювання підсумкової контрольної роботи здійснюється відповідно до «Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» (наказ Міністерства від 13.04.2011 № 329, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 року за № 566/19304) та Орієнтовних вимог до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи (наказ Міністерства освіти і науки України від 19.08.2016 № 1009 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222»).

Атестаційна контрольна робота з української мови є інтегрованою і містить завдання на перевірку результатів навчання з української мови і літературного читання. Завдання на перевірку сформованості навички читання, розуміння прочитаного, уміння працювати з текстом, використовуючи визначені програмою літературознавчі поняття; перевірку орфографічних і пунктуаційних умінь, навичок застосування знань про мову і мовлення, мовних умінь; побудову зв’язного висловлювання формуються на основі єдиного художнього або науково-художнього тексту.   

Зміст  підсумкової контрольної роботи з української мови

з/п

Види завдань

Кількість завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна кількість балів

1.

Читання тексту мовчки. Пропонується текст (незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 300-330 слів, (для шкіл з навчанням мовами національних меншин –  220-250 слів). Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2. Речення у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній, науково-художній.

1

По 1 балу*

1 бал

2.

Завдання до тексту для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати з текстом

3

по 1 балу

3 бали

3.

Списування тексту з пропущеними орфограмами обсягом 45-50 слів  і кількістю орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі  2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати. Текст не має містити більше 2 слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою початкової школи**

1

по 3 бали**

3 бали

4.

Завдання до тексту для перевірки мовних знань

3

по 1 балу

3 бали

5.

Творче завдання до тексту: побудова зв’язного висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень

1

  по 2 бали***

2 бали

Разом

9

-

12 балів

 

Контрольна робота

Варіант 1

Прочитай уважно текст.

ЗА ЩО МЕНЕ ЛОПУХОМ ПРОДРАЖНИЛИ


Якось мама принесла з магазину два величезні кавуни. Один одразу розрізала, а другий сховала в комору й побігла на роботу.
Я дивився на кавуна й дивувався: «Як він може вирости отакий великий? Це не лимон, вирощений Андрійком у горнятку».
У мене промайнула думка: «А що, коли прив'язати його хвостиком до якоїсь рослини в садку і сказати, що сам виростив?..»
Я взяв велетня і вибіг у садок. «Потім я зірву його просто при всіх і занесу в комору, — думав я. — Там покладу на місце, щоб мати і не знала».
Але де він росте? Я хотів прив'язати кавун на якомусь деревці, але побоявся, щоб хвостик не перервався і він не розбився. Біля тину я побачив кущ з великим зеленим листям. «Оце те, що потрібно, — сказав я сам до себе. — Якщо кавун великий, то й листя в нього має бути великим».
     Я обережно поклав кавун (на)землю, дістав з к..шені з..лену ниточку і прив..язав хвостик до ст(б,п)ла так, ніби й справді він давно приріс. (З)верху присипав з..млею, щоб замаскувати ниточку, прикрив  л..стком і побіг (до)школи.
     Біля турніка я зустрів хлопців з нашого класу. Вони обступили (А,а)ндрійка і слухали, як він вирощує перець.
— Дрібниці, — перебив я Андрійка, — краще ходімо, побачите, якого я кавуна виростив.
— А ти не обманюєш? — уточнив Андрійко.
— А нам можна подивитися? — запитала Оленка.
— Звичайно, можна. Там таке кавунище виросло!
Через хвилину ми вже були в садку.
— Ой, який великий! — скрикнула Оленка.
Спершу хлопці мені не повірили, крутили кавун туди-сюди, але коли побачили, що кавун міцно тримається за стебло, — відразу переконались, що кавун справді виріс. Я розказував, як вирощував його із зернятка. Аж тут з'явилася старшокласниця Галя.
— Подивися, якого кавуна Яшко виростив!
— Хіба на лопухах кавуни ростуть? — здивувалася Галя.
Вона відірвала стебло і показала, як він був прикріплений. Усі глянули і залилися сміхом. І з тих пір мене всі прозивають Лопухом.

За Панасом Висіканом, 305слів

 

Виконай завдання.

  1. Як хлопчик прилаштував кавуна?

а) прив’язав до куща

б) поклав біля паркана

в) привязав до дерева

  1. З'єднай стрілочками слово та його тлумачення.

Промайнула

 

  маленький горщик.

Горнятко

 

  приміщення у житловому будинку, де зберігають  продукти харчування

Комора 

 

  з'явитися на короткий час і швидко зникнути.

 

  1.  Закінчи речення.

Друзі повірили, що Яшко виростив кавуна, бо ______________________________

_____________________________________________________________________

  1. Спиши виділену  частину тексту. Устав пропущені літери, розкрий дужки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  Познач в якому рядочку записано іменники чоловічого роду в орудному відмінку однини.

а) до куща, листочками, зернятком

б) під лопухом, сміхом, хвостиком

в) на роботу, до дерева, в комору

 

  1. Підкресли головні члени речення. Зазнач частини мови над кожним словом.

Біля  тину  я  побачив  кущ  з  великим  зеленим  листям.

  1.  Утвори від поданих слів прислівники й запиши їх.

Міцний –_________________________________________________________

Сміх – ___________________________________________________________

Мовчати - ________________________________________________________

Кумедний - _______________________________________________________

  1.  Як ти ставишся до вчинку Яшка? Напиши про це 4-5 речень.

 

Контрольна робота

Варіант 2

Прочитай уважно текст.

ДОБРЕ СЕРЦЕ

 

   Небо облягли темні хмари. Не вщухав холодний дощ.

   Жучок сидів під кущем глоду біля хворого коника-стрибунця. Він кутав коника в торішнє листя, щоб той зігрівся. А ще як міг веселив хворого. Жучок кумедно хапав себе за голову, махав червоними в чорну цяточку крильцями, падав на спину ніжками - дриґульками догори. Коник зацікавлено позирав на жучка, сміявся... І незабаром видужав. Він скинув із себе торішнє листя, весело підстрибнув і засюрчав жучкові:

— Ти турботливий. Ти веселий. Ти — наше миле сонечко!

   Почувши слово «сонечко», жучок глянув угору. Але сонечка гам не було, його заховали хмари.

   Жучок подумав: «Коник сказав— сонечко... А сонечка зараз немає. Всім без  нього холодно й незатишно. Полечу-но я до метеликів. Он як вони, бідолашні, дрижать під лопухами! Бояться замочити крильця».

  Жучок чемно попрощався з коником, випурхнув з-під куща й подався до метеликів.

— Не журіться! — гукнув жучок, залазячи до метеликів під лопух. — Дощ скоро мине. А щоб вам було веселіше, я заспіваю пісеньку.

   Жучок тонен..ким, але бад..орим голосочком почав співати. М..телики підбад..орилися, стали виставляти з-під лопушка свої ла(б,п)ки та мити їх під дощ..м. А жучок із ч..рвоними крил..цями в чорну цяточку полетів до дупла, де жили лісові бджоли, і попрохав  у них для м..теликів соло(д,т)кого-пресоло(д,т)кого  ме(д,т)ку. І сказали жучкові метелики:

— Ти прихильний до всіх. Ти не жадібний. Ти — наше ласкаве сонечко.

  Жучок зніяковів, ще більше почервонів від того, що його хвалять, і, тріпнувши крильцями, полетів далі.

     Під високим крислатим дубом він побачив старенького сивого павучка. Павучок спустився на землю по довгій нитці-павутинці. Нитка-павутинка намокла — і павучок не міг повернутися додому.

— Я вам допоможу, — сказав жучок і підняв старенького павучка до його затишної хатинки.

— Ти добрий, уважний. Ти допомагаєш старшим. Ти — наше любе сонечко, — сказав павучок.

— І чому це всі мене називають сонечком? — здивовано запитав жучок, ніяковіючи.

— А тому, — сказав старенький павучок, — що справжнє сонечко зігріває своїм теплом, а ти — своєю турботою, своїм добрим, щирим серцем.

За Юрієм Ярмишем, 331слово

 

 

 

 

Виконай завдання.

  1. Де ховалися метелики від дощу?

а) під кущем глоду

б) під лопухом

в) у дуплі дуба

  1. З'єднай стрілочками слово та його тлумачення.

Засюрчати

 

  ставати слабшим, затихати, припинятися.

Крислатий

 

  видавати різкі короткі й часті звуки

Ущухати 

 

  має розложисте гілля.

 

  1.  Закінчи речення.

Усі називали жучка сонечком, тому що __________________________________

_____________________________________________________________________

  1. Спиши виділену  частину тексту. Устав пропущені літери, розкрий дужки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  Познач в якому рядочку записані іменники в орудному відмінку однини.

а) зеленими, на листочках, почервонів

б) крильцем, сонечком, під кущем

в) під лопухами, до хатинки, теплом

 

  1. Підкресли головні члени речення. Зазнач частини мови над кожним словом.

Жучок  сидів  під  кущем  глоду  біля  хворого  коника-стрибунця.

  1.  Утвори від поданих слів прислівники й запиши їх.

Цікавий –_________________________________________________________

Турбота – ________________________________________________________

Здивуватися - _____________________________________________________

Веселий - _______________________________________________________

  1.  Чи схвалюєш ти вчинки жучка-сонечка? Напиши про це 4-5 речень.

 

doc
Додано
1 травня 2018
Переглядів
3485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку