ЦІКАВІ ВПРАВИ З КОНСТРУКТОРОМ ЛЕГО,
ЯКІ МОЖНА ВИКОРИСТОВУВАТИ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
ВПРАВА №1 Логічна задача.
Робота цієї вправи будується на розумінні послідовності дій,важливості поетапного виконання завдання і послідовності елементів ЛЕГО в підсумковому проекті.
Мета: розвиток логічного мислення, поліпшення уяви і творчого мислення учнів.
Вона розрахована на учнів 3 – 4 класів.
На уроці цю вправу можна застосовувати на етапі актуалізації знань або закріпленні матеріалу. Вона припускає самостійну роботу кожного учня з подальшою взаємоперевіркою і обґрунтуванням власної позиції.
Короткий огляд:
Учитель роздає картки з завданням . Дає час, регламентуючи його ( 5 хв) учням для вирішення завдання та побудови вежі на площині стола. Потім пропонує провести взаємоперевірку. А після цього виводить на екран проектора правильну відповідь, пропонуючи учням зіставити відповідь на слайді зі своєю вежею і виправити помилки колективно, з поясненням.
Завдання для дітей:
Побудуй вежу.
Жовтий стоїть не останнім у вежі ,але і не першим,зелений - між червоним і жовтим. Блакитний - над помаранчевим ,який стоїть останнім знизу . Яким у вежі за рахунком ви поставите синій.
Відповідь:
першим,вгорі.
ВПРАВА № 2 «Дослідник»
Ця вправа вимагає зосередження і терпіння, вміння концентруватись на завданні. Вона розрахована на учнів 4 класу.
Мета: закріпити знання учнів з дій додавання ,віднімання, множення багатоцифрових чисел;цікаво подати матеріал,стимулюючи учнів до активної роботи;зв’язати цю вправу з вивченням наступної теми з природознавства «Євразія - найбільший материк» ; вчити учнів працювати у групі,домовлятись,знаходити спільне рішення.
Короткий огляд:
Вчитель виводить на слайд малюнок з зображенням вежі ЛЕГО, на кожній цеглині якої ( зверху до низу) написані приклади,пропонуючи учням у малій групі розв’язати їх і записати у зошит в один стовпчик, підкреслюючи перше число кожної відповіді. Учитель наголошує,що приклади повинні бути записані у тій послідовності, у якій вони пропонуються на слайді. Тільки у цьому випадку учні зможуть знайти правильну відповідь. Дає учням для вирішення 7 хв і пропонує назвати відповідь: назву об’єкту , який досліджували ,а потім число,яке йому відповідає. Можна перевірити правильність виконання вправи за допомогою сигнальних карток,які показують чи правильно ,а чи ні виконали завдання інші групи.
Завдання для дітей:
Розв’яжіть приклади на цеглинках, і з перших цифр кожної відповіді (читати зверху до низу) складіть шестизначне число і ви дізнаєтесь ,яка площа Каспійського моря.
Додаток.
Приклади : 1) 15*22; 2) 6754+826 ; 3) 12307 – 5742; 4) (10572+4621) – (80186 -64993); 5)347 * 0; 6)(625+ 371) * 0.
Відповідь: 376000 км
ВПРАВА №3 «Математика у космосі»
Працюючи з великими кубиками ЛЕГО,або виконуючи колективну роботу, діти діляться один з одним деталями завдання,щоб виконати його в короткий час.
Колективна робота розвиває навички спілкування,вчить знаходити оптимальний вихід, розвиває пізнавальний інтерес учня. Вправа розрахована на учнів 4 класу.
Короткий огляд:
Учитель на 1 слайді показує цеглинки на яких записані приклади і пропонує учням пограти у гру «Математика у космосі» .А на другому назви планет і кольори цеглинок з якими вони зв’язані, які поєднують у собі математичні дії і вивчення планет сонячної системи. Можна використовувати на етапі закріплення знань. Після виконаної роботи учням пропонується подивитись схему сонячної системи і назвати,який порядок планет в залежності від сонця. ВКІНЦІ ВПРАВИ УЧИТЕЛЬ НАГОЛОШУЄ, що ще з двома найвіддаленішими від сонця планетами у цьому строї вони познайомляться на уроці природознавства.
Завдання для дітей:
Вирішіть приклади записані на цеглинках . Розставте кольори цеглинок на столі у такій послідовності ,щоб відповіді прикладів стояли у порядку зростання. Звірте послідовність поставлених вами цеглинок зі слайдом . Якщо ви виконали завдання правильно ви можете познайомитись із порядком розташування планет залежно від сонця.
Додаток:
Меркурій (32) синій
Венера (64) блакитний
Земля (102) зелений
Марс ( 368) жовтий
Юпітер ( 579) помаранчевий
Сатурн ( 1290) червоний