1.Прочитайте. Позначте складнопідрядні речення з підрядними умови
2.Зіставте речення, з`єднані однаковими сполучниками, визначте типи підрядних частин, накресліть схеми
Коли ти будеш здоровим, народяться здоровими й твої діти._________________________
Коли ти підеш у їдальню, пам`ятай про правильне харчування.______________________
Свіжий сік відновлює сили, як жива вода в казці.__________________________________
Як серйозно займешся фізкультурою, будеш менше хворіти._________________________
3.Перебудуйте речення, замінивши дієприслівниковий зворот на підрядне речення умови
Приклад: Навчаючись дистанційно, маємо багато вільного часу.
Коли навчаємось дистанційно, то маємо багато вільного часу.
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
4.Спишіть, розставляючи розділові знаки. Намалюйте схеми
1.Якщо координація навчання з боку тьютора або педагога - наставника високопрофесійна то реалізація можливостей учнів досить висока.
_________________________________________________________________________
2.Не дивним є також те що багато он-лайн студентів жаліються на нехватку в спілкуванні з викладачами у режимі реального часу.
__________________________________________________________________________
5. Експрес-опитування (так/ні)
1.Підрядні умови відповідають на питання як?
2.Сполучники що і ніби не є засобами зв`язку в СПР з підрядними умови.
3. В головній частині може бути слово-частка то.
4.Підрядна частина умови може вказувати на причину здійснення того, про що йдеться в головній частині.
5.Речення "Якщо хочеш жити довго, то будеш вести здоровий спосіб життя" є СПР з підрядним умови.
6.Підрядна частина умови відноситься до всієї головної частини.
1__, 2__, 3__, 4__, 5__, 6__.
6.Установіть відповідність 1__, 2__, 3__, 4__.
1. не спіши приймати ліки
2. це шкідливо для твого здоров`я
3. це може захистити тебе від грипу
4. покращується твій зір
а) якщо ти зробиш щеплення
б) якщо в тебе болить голова
в) коли ти вживаєш чіпси та солодкі напої
г) якщо ти часто п`єш зелений чай
7.Укажіть вид підрядності кожного з цих речень, поясніть свій вибір
|
Речення |
|
Вид підрядного речення |
1 |
Для того, щоб знання отримали конкретний зв'язок з діями, необхідно постійно «навчати себе», поповнюючи й розширюючи свою освіту. |
А |
СПР з підрядним з’ясувальним |
2 |
Дистанційне навчання – запорука розвитку особистості, бо сучасному учневі необхідно оволодіти базовими комп'ютерними навичками, навчитися збирати та аналізувати інформацію, синтезувати нові знання, ефективно співпрацювати з людьми різних культур. |
Б |
СПР з підрядним обставинним часу |
3 |
Дистанційне навчання забезпечує можливість учитися тоді, коли це зручно. |
В |
СПР з підрядним обставинним причини |
4 |
Дистанційне навчання – це вихід і для тих, хто живе у віддалених районах країни. |
Г |
СПР з підрядним обставинним мети |
|
|
Д |
СПР з підрядним означальним |
1__, 2__, 3__, 4__.
8.Перекласти речення, розібрати його синтаксично
Твоё здоровье станет крепче, если ты этого захочешь.
__________________________________________________________________________________________________