Завдання для інклюзивної форми навчання з теми "Підрядні обставинні речення (умови, наслідку, допусту)"

Про матеріал
Запропонована картка може бути використана під час інклюзивної форми навчання на уроках української мови в 9 класі з метою перевірки знань учнів, а також при підготовці до ДПА.
Перегляд файлу

1.Прочитайте. Позначте складнопідрядні речення з підрядними умови

  1. Часом, коли читаю паперову книжку, ловлю себе на спокусі натиснути пальцем на якусь із назв у списку літератури чи виділене слово.
  2.  За звичкою, хочеться отримати додаткову інформацію!
  3. Якщо, не втримавшись, я таки «клікну», то помилку усвідомлюю лише за мить.
  4. Потрібну інформацію я швидко розшукав би, якби звернувся до словників на полицях домашньої книгозбірні!

2.Зіставте  речення, з`єднані однаковими сполучниками, визначте типи підрядних частин, накресліть схеми

Коли ти будеш здоровим, народяться здоровими й твої діти._________________________

 Коли ти підеш у їдальню, пам`ятай про правильне харчування.______________________

Свіжий сік відновлює сили, як жива  вода в казці.__________________________________

Як серйозно займешся фізкультурою, будеш менше хворіти._________________________

3.Перебудуйте речення, замінивши дієприслівниковий зворот на підрядне речення умови

Приклад: Навчаючись дистанційно, маємо багато вільного часу.

Коли навчаємось дистанційно, то маємо багато вільного часу.

  • Дітям набагато легше засвоювати новий матеріал, знаходячись  у звичній для них обстановці: у себе в кімнаті, за своїм робочим столом та комп’ютером.
  • Дистанційно навчаючись за кордоном, ви зможете зекономити на додаткових витратах.

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

4.Спишіть, розставляючи розділові знаки. Намалюйте схеми

1.Якщо координація навчання з боку тьютора або педагога - наставника високопрофесійна то реалізація можливостей учнів досить висока.

_________________________________________________________________________

2.Не дивним є також те що  багато он-лайн студентів жаліються на нехватку в спілкуванні з викладачами у режимі реального часу.

__________________________________________________________________________

5. Експрес-опитування (так/ні)

1.Підрядні умови відповідають на питання як?

2.Сполучники що і ніби не є засобами зв`язку в СПР з підрядними умови.

3. В головній частині може бути слово-частка то.

 4.Підрядна частина умови може вказувати на      причину здійснення того, про що йдеться в головній частині.

 5.Речення "Якщо хочеш жити довго, то будеш вести здоровий спосіб життя" є СПР з підрядним умови.

 6.Підрядна частина умови відноситься до всієї головної частини.

1__, 2__, 3__, 4__, 5__, 6__.

6.Установіть відповідність         1__, 2__, 3__, 4__.


1. не спіши приймати ліки

2. це шкідливо для твого здоров`я

3. це може захистити тебе від грипу

4. покращується твій зір

а) якщо ти зробиш щеплення

б) якщо в тебе болить голова

в) коли ти вживаєш чіпси та солодкі напої

г) якщо ти часто п`єш  зелений чай


7.Укажіть вид підрядності кожного з цих речень, поясніть свій вибір

 

Речення

 

Вид підрядного речення

1

Для того, щоб знання  отримали конкретний зв'язок з діями, необхідно постійно «навчати себе», поповнюючи й розширюючи свою освіту.

А

СПР з підрядним з’ясувальним

2

Дистанційне навчання – запорука розвитку особистості, бо сучасному учневі необхідно оволодіти базовими комп'ютерними навичками, навчитися збирати та аналізувати інформацію, синтезувати нові знання, ефективно співпрацювати з людьми різних культур.

Б

СПР з підрядним обставинним часу

3

Дистанційне навчання забезпечує можливість учитися тоді, коли це зручно.

В

СПР з підрядним обставинним причини

4

Дистанційне навчання – це вихід і для тих, хто живе у віддалених районах країни.

Г

СПР з підрядним обставинним мети

 

 

Д

СПР з підрядним означальним

1__, 2__, 3__, 4__.

8.Перекласти речення, розібрати його синтаксично

 Твоё здоровье станет крепче, если ты этого захочешь.

__________________________________________________________________________________________________

 

 

docx
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
898
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку