Урок "Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Способи передачі чужої мови ( пряма і непряма мова, цитата, діалог)»

Про матеріал
Узагальнити та систематизувати знання учнів про способи передачі чужої мови, рівня сформованості мовних умінь і навичок; формувати вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці; розвивати навики самоперевірки, самоаналізу, самооцінки; виховувати любов до краси рідного краю.
Перегляд файлу

Тема. Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Способи передачі чужої мови ( пряма і непряма мова, цитата, діалог)»

Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів про способи передачі чужої мови, рівня сформованості мовних умінь і навичок; формувати вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці; розвивати навики  самоперевірки, самоаналізу, самооцінки; виховувати любов до краси рідного краю.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Методи і прийоми: «незакінчене речення», робота в групах, гра « Хто більше», «Постав питання супернику»

 

                                                       Епіграф уроку

                                                           По садах пустинних їде гордовито

                                                           Осінь жовтокоса на баскім коні.

                                                                                              В. Сосюра

І. Організаційний момент. Психологічне налаштування на урок.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Прочитати речення «ланцюжком»

ІІІ. Повідомлення теми та мети  уроку.

  1. Оголошення теми уроку

        Учням пропонується провести рекламну акцію  ( 1 – 1,5хв.) записаної на дошці теми для зацікавлення класу.

  1. Визначення мети уроку ( прийом «незавершеного речення»)

 Повторити  …

З’ясувати  …

Перевірити …

ІV. Відтворення й узагальнення понять.

  1. Навчальна гра «Хто більше»

Представити якомога більше тверджень, які б характеризували засвоєння учнями матеріалу з теми «Способи передачі прямої мови». Кожна правильна відповідь оцінюється.

  1. Пояснювальний диктант (орфографічна та пунктуаційна робота).

          А на календарі вже жовтень – серце осені. Недарма у народі про жовтень кажуть, що це місяць «голої землі, крижаних дощів, відчутних  заморозків і першого мокрого снігу». Ця його характеристика знайшла своє відображення у народних мудрослів’ях: «Усім жовтень взяв, тільки селянину ходу нема, бо він ані колеса, ані полоза не любить»; «У жовтні не піч, а робота гріє».

 Пояснити орфограми. Зробити синтаксичний розбір 1 речення.

Індивідуальне завдання: розбір за будовою слова – заморозки ( на дошці)

Накреслити схему останнього речення (3 речення).

  1. Графічний диктант (самоперевірка).

         1. У народі кажуть: «Яринин день – журавлине літо». 2. «Вересень пахне яблуками, а жовтень капустою», – говорили наші предки. 3. Відоме таке застереження: «Хто не посіяв до Богослова – не вартий доброго слова». 4. «На Покрову до обіду осінь, – стверджують старожили, – а після обіду – зимонька-зима».

       4. «Синтез думок» (технологія кооперативного навчання)

Один учень складає речення з непрямою мовою, інший перебудовує це речення на речення з  прямою мовою.

5. Тестові завдання.

1. Чуже мовлення, передане дослівно, без змін, з повним збереженням змісту називається:

А) словами автора

Б) непрямою мовою

В) прямою мовою

2. При заміні прямої мови непрямою:

А) пряма мова і слова автора стають рівноправними частинами  складного речення;

Б) слова автора стають головним реченням, а пряма мова – залежним;

В) пряма мова стає головним реченням, а слова автора – залежним.

3. Цитати найчастіше використовуються:

А) в науковому й публіцистичному стилях;

Б) в художньому й офіційно-діловому стилях;

В) конфесійному й розмовному стилях.

4. Діалог – це :

А) дослівний уривок з якогось тексту, що його вживає інша особа для підтвердження або заперечення  своєї думки;

Б) розмова двох або кількох дійових осіб;

В)чуже мовлення, що передається не дослівно, а зі  збереженням   лише основного змісту висловлювання.

      Творча робота  ( робота в парах)

Складіть діалог на тему « Жовтокоса осінь», вживаючи художні засоби.

V. Підсумки уроку.

1. Гра «Постав питання супернику»  на узагальнення й систематизацію вивченого матеріалу.

2. Бесіда  (прийом «мікрофон»)

-  Що мені найбільше запам’яталося на уроці?

VІ. Оцінювання роботи учнів з обґрунтуванням.

VІІ. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.

Творче завдання. Скласти казку про осінь, вживаючи речення з прямою мовою та діалог.

Додаток. Синтаксичний розбір речення.

У народі кажуть: «Сергій ( 20 жовтня) за собою  зиму веде».

doc
Додав(-ла)
Курило Татьяна
Додано
29 листопада 2021
Переглядів
537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку