"Завдання для роботи із уривком тексту повісті Бориса Комара "Диваки" на основі текстоцентричного підходу"

Про матеріал

Пропоную методичний матеріал для роботи з текстом твору дитячого письменника, що допомагає удосконалювати знання, уміння й навички з тем: "Орфографія", "Синтаксис", "Пунктуація".

Перегляд файлу

Уривок із повісті Бориса Комара «Диваки»

 

 

(1)Сергій знову гучно позіхнув і, не оглядаючись, посунув до скирти, в якій уже раніше обладнав собі для спання невелику, але зручну "печеру".

(2)Миколі і Сашкові вже доводилося бувати на заготівельному пункті "Плодоовоч", що біля залізничної станції, за п’ять кілометрів од їхнього села. (3)Сергій охоче їх брав з собою, коли возив туди з колгоспного саду черешні, абрикоси, яблука. (4)По дорозі майже завжди, як оце й сьогодні, злізав із воза, ішов або спати в скирту, або десь тинявся, а вони вже самі їхали далі. (5)Повертали назад, зупинялися в домовленому місці, і він знову сідав на воза й брав віжки.

(6)Це тільки бригадир дядько Василь боїться довіряти хлопцям коней. (7)Скільки разів просили, щоб поставив їздовими… (8)"Підождіть, — каже, — нехай у вас чуби повідростають, як у Сергія, тоді й коні слухатимуться. (9)А зараз, поки канікули, купайтеся, рибу ловіть, ганяйте духопела (це він так називає футбольного м’яча), батькам дома допомагайте".

(10)Бригадир, мабуть, як ото й Сергій, думає, що Миколі і Сашкові кортить покататися. (11)Ну, й даремно так думає! (12)Хіба це катання… на возі?! (13)Хіба мало для цього в колгоспі всяких машин? (14)Сідай і катайся скільки хочеш. (15)Ні, не тому вони просяться. (16)Хлопцям припали до серця оті поїздки на станцію. (17)Це ж мовби подарунки везеш людям. (18)Набереш у саду повен віз акуратних ящиків з яблуками, або грушами, або сливами, та ще такими красивими, запашними, добрими, що всю дорогу летить слідом цілий рій настирливих ос і бджіл. (19)Здаси на пункт, і помчать вони поїздом чи й літаком кудись далеко-далеко, де, може, й літом свище хуртовина, тиснуть пекучі морози. (20)Смакують там люди чудові плоди, хвалять і дякують тим, хто виростив їх, і тим, звісно, хто привіз.

(21)Наблизившись до крутого спуску, хлопці повставали з воза, наділи на заднє колесо вичовгане залізне гальмо, Буланого взяли з обох боків за вуздечку та й з’їхали з гори.

 

Завдання для роботи з текстом:

  1. Накресліть схему першого речення.
  2. Чим ускладнені 9, 18 й 21 речення. Прості вони чи складні?
  3. Вкажіть типи односкладних речень у 14 та 17 синтаксичній конструкції.
  4. Зробити фонетичну транскрипцію виділених слів.
  5. Назвіть тип присудка в 4 реченні.
  6. Як хлопчики усвідомлювали важливість своєї праці? Як Ви бачите себе в контексті даного питання?

 

docx
Додано
6 листопада 2018
Переглядів
604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку