Завдання для тематичного дня " Хліб - всьому голова"для 1 класу

Про матеріал

Протягом дня навчальні види діяльності організовано навколо теми « Хліб – всьому голова». Матеріал опрацьовується на уроках розвитку зв'язного мовлення, математики, трудового навчання.

Використано інтерактивне навчання: до роботи задіяні всі діти класу, працюють в парах та у змінних групах, кожен має можливість висловити свою думку. Кожна група виконує частину загального завдання. За короткий час опрацьовується значний обсяг матеріалу: складається текст з деформованих речень «Як хліб на стіл прийшов». Розв'язуючи задачі, які пов'язані з реальним життям, в учнів активізується пізнавальна діяльність і вони починають розуміти як треба берегти хліб. В процесі уроків змінюються форми діяльності, акцентується увага на вузлових питаннях теми дня. Учні самостійно доходять висновку: « Треба берегти кожну крихту хліба». День закінчується роботою в групах виготовленням листівок-подяк для пекаря їдальні.

Дітям не потрібні фізкультхвилинки, бо вони постійно рухаються.

Запропонований підхід формує в учнів цілісну картину світу і розвиває емоційний інтелект. Таким чином інтегрується навчання, розвиток і виховання. Процес засвоєння матеріалу усвідомлений, а відтак більш ефективний. Учні активно взаємодіють, що сприяє розвитку комунікативних якостей особистості та формуванню життєвих цінностей.

Перегляд файлу

Тематичний день у 1 класі : « Хліб – наше багатство »

Тематичний день - це систематизований день, в основу якого покладена певна ідея.

Емоційне налаштування. Вступна розповідь.

      Нашому народу завжди були притаманні щедрість і доброта. Адже наші пращури були хліборобами, вони сіяли і вирощували хліб, і ця щедрість – від землі-матінки. Найбільшою святинею за всіх часів і у всіх народів був хліб на столі. « Хліб від зайчика» - це частування дітей не використаним у полі сніданком. Батьки ніколи не залишали у полі хліба, не викидали його, несли, як святиню, додому своїм дітям.

      Хліб дає людям життя. Без хліба наш народ не уявляв свого життя.

      Жоден із українських обрядів не обходився без хліба,    тому що хліб – це життя, добробут, багатство.

 

Види завдань на різних уроках

Навчання грамоти

  1. Вставити пропущені букви ( вислів на дошці)

Б . р . ж . ть      к . жн .      кр . хт .      хл . б .   

( Бережіть кожну крихту хліба.)

  • Цей вислів буде лозунгом дня.
  • Що таке хліб? (Це і готовий буханець, і зерно, і пшеничний лан, і колоски, і борошно. )

 

  1. Робота в парах. 

Скласти  слово ( з букв або зі складів): хліб, корж, торт, булка, пиріг, батон, пряник, бублик, хлібець, хлібина, печиво, пиріжок, коровай, ватрушка.

  • Розкладіть  хлібобулочні вироби на тарілки.( Наклеюють слова на тарілку)

  http://tynok.in.ua/wp-content/uploads/2015/07/tarilka-tinok-1-300x300.jpg               http://tynok.in.ua/wp-content/uploads/2015/07/tarilka-tinok-1-300x300.jpg             http://tynok.in.ua/wp-content/uploads/2015/07/tarilka-tinok-1-300x300.jpg   

                1                                          2                                      3   

Тарілка 1 – в слові один склад  (хліб, корж, торт)

Тарілка 2 – в слові два склади ( булка, пиріг, батон, пряник, бублик, хлібець)

Тарілка 3 – в слові три склади (хлібина, печиво, пиріжок, коровай, ватрушка)

  1. Робота в групах. У групах скласти слово.

Теплий

Духовий

Свіжий

Смачний

Духмяний

Святий

  1. Об’єднання в групи. Кожен учень отримує аркуш з одним словом.
  • 1 група: слова, які відповідають на питання що?
  • 2 група: слова, які відповідають на питання який? Яка? Яке? Які?
  • 3 група: слова, які відповідають на питання що робить? Що зробили?

Що?                       Який? Яка? Яке? Які?                  Що робить? Що зробили?

Складання речень ( іменник , прикметник, дієслово)

Проростає золота зернина.

Дозріває золотий колос.

Виростили багатий урожай.

Красується весільний коровай.

Пахне свіжий хліб.

Випекли смачні пиріжки.

Колоситься безмежне поле.

Пахне пухка паляниця.

Лежить пахучий хліб.

 

  1. Робота в четвірках. Скласти  зі  слів – речення.

 Колективно встановлюємо порядок речень, щоб вийшов текст.

 Хліб починається із зернини.  

 Восени зернятко посіяли в землю.

 Взимку спочивало під пухким шаром снігу.

    Навесні хлібороби доглядають за посівами.

    Улітку грає золотим колосом хлібне поле.

    Люди збирають урожай і випікають пахучі хлібини.

  1. « Зростемо дерева». Учні вибирають слова-«родичі» та кріплять до певного дерева: людина, людський, людно, людство, люди, людяність, колос,колосок, заколосився, колосочок,колоски, колосся,  смак, хліб, хлібопекарня, хлібобулочні, хлібороб, хлібний, хлібозавод, праця, працьовитість, працьовитий, попрацювати, працюючий, працівник

 

  1. Дискусія в групах.

 

  • Обведіть слова, які пов’язані зі словом  хліб. Складіть усно з ними речення.

Містозерноколосокнебоборошнопшеницяниватракторжайворонок

 

  • Вибрати ці професії, які потрібні для вирощування хліба. (Шофер, учитель, агроном, тракторист,перукар, комбайнер, робітник, льотчик).

 

  • Який хліб найсмачніший?

 

  • Чому потрібно берегти хліб?

 

  • Коли треба вчитися любові та повазі до хліба?

 

  1. Знайдіть продовження прислів’ я ( висловлювання).   « Броунівський рух».    

 

Не страшна біда, коли є хліб та вода.

 Посієш  упору, будеш мати зерна гору.

Не кожух гріє, а хліб.

Яка пшениця, така й паляниця.

Земля-годівниця аж парує, та хліб людям дарує.

«Колоски у полі дозрівають – хліборобів в поле закликають».

На чорній землі білий хліб родиться.

Без солі й без хліба немає обіду.

Хочеш їсти калачі — не сиди на печі.

Не той урожай, що на полі, а той що в коморі.

Багато снігу – багато хліба.

Зима без снігу – літо без хліба.

 

  1. Складання пам’ятки « Бережу кожну крихту хліба».
  • 1. Пам’ятаю, що хліб – святий.
  • 2. Бережу хліб, не викидаю.
  • 3. Пильную, щоб не падав додолу.
  • 4. Як упаде хліб, підніму його, перепрошу, поцілую і з’їм.
  • 5. Недоїденим хлібом пригощаю пташок.
  • 6. Беру хліба стільки, скільки подужаю з’їсти.
  • 7. Шаную працю людей, які виростили хліб.

 

 

Математика

  • З одного зернятка пшениці можна одержати близько 20 міліграмів борошна. А для приготування одного батона треба змолоти приблизно 10 тисяч зернят. Скільки зернят треба для приготування 3 батонів?

 

  • Батон коштує 8 грн. Моїй родині досить половини батона. Скільки грошей я повинна заплатити за половину батона?

 

  • У нас в шкільній їдальні продають булочки по 3 грн. Сашко купив 2 булочки. Скільки грошей він заплатив? А для кого він міг купити другу булочку?

 

  • Половина мішка зерна  становить 10 кг. Яка маса цілого мішка? (20)

 

Природа

Тема. Культурні рослини рідного краю

  • Багато тисячоліть тому люди навчилися вирощувати жито, пшеницю, овес, просо, ячмінь та інші злаки. Нині зернові займають величезні площі. Найбільшу масу продукції дає пшениця.

 

Прапор нашої Вкраїни

Має колір жовто-синій.

І повинен кожен знати,

Як два кольори єднати:

Синє небо – верхня смуга,

Жовте поле – нижня смуга

                     Г. Чубач

 

 

Робота в групах.

З ромашок (волошок, айстр, жоржин, троянд, гвоздики  ) складіть букет, щоб утворилося слово. ( спасибі, дякую, поважаю, пригощаю,  ціную)

  • Кому ми можемо присвятити ці слова?
  • Тисячу років поряд з людиною хліб. І весь час ми не перестаємо поважати його і віддавати йому належне. Щодня, коли ви берете до рук скибу хліба, згадайте добрим словом усіх тих, хто створює цей продукт.

 

 

Труд

 

Об’єднання в групи і виготовлення листівки.

 

  • Складіть букет із різних квітів. Виготовте листівку для людей, які працювали, щоб у нас був хліб.
  • Кому ви можете подарувати цю листівку?
  • Які слова ви скажете?

 

Підсумок дня.

  • Кругла паляниця нагадувала сонце і була символом сонця, якому вклонялися наші далекі предки.
  • Ми молимося і дякуємо Богові за хліб на столі. Нехай завжди на вашому столі буде запашний хліб.

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
9275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку