Протягом дня навчальні види діяльності організовано навколо теми « Хліб – всьому голова». Матеріал опрацьовується на уроках розвитку зв'язного мовлення, математики, трудового навчання.
Використано інтерактивне навчання: до роботи задіяні всі діти класу, працюють в парах та у змінних групах, кожен має можливість висловити свою думку. Кожна група виконує частину загального завдання. За короткий час опрацьовується значний обсяг матеріалу: складається текст з деформованих речень «Як хліб на стіл прийшов». Розв'язуючи задачі, які пов'язані з реальним життям, в учнів активізується пізнавальна діяльність і вони починають розуміти як треба берегти хліб. В процесі уроків змінюються форми діяльності, акцентується увага на вузлових питаннях теми дня. Учні самостійно доходять висновку: « Треба берегти кожну крихту хліба». День закінчується роботою в групах виготовленням листівок-подяк для пекаря їдальні.
Дітям не потрібні фізкультхвилинки, бо вони постійно рухаються.
Запропонований підхід формує в учнів цілісну картину світу і розвиває емоційний інтелект. Таким чином інтегрується навчання, розвиток і виховання. Процес засвоєння матеріалу усвідомлений, а відтак більш ефективний. Учні активно взаємодіють, що сприяє розвитку комунікативних якостей особистості та формуванню життєвих цінностей.
Тематичний день у 1 класі : « Хліб – наше багатство »
Тематичний день - це систематизований день, в основу якого покладена певна ідея.
Емоційне налаштування. Вступна розповідь.
Нашому народу завжди були притаманні щедрість і доброта. Адже наші пращури були хліборобами, вони сіяли і вирощували хліб, і ця щедрість – від землі-матінки. Найбільшою святинею за всіх часів і у всіх народів був хліб на столі. « Хліб від зайчика» - це частування дітей не використаним у полі сніданком. Батьки ніколи не залишали у полі хліба, не викидали його, несли, як святиню, додому своїм дітям.
Хліб дає людям життя. Без хліба наш народ не уявляв свого життя.
Жоден із українських обрядів не обходився без хліба, тому що хліб – це життя, добробут, багатство.
Види завдань на різних уроках
Навчання грамоти
Б . р . ж . ть к . жн . кр . хт . хл . б .
( Бережіть кожну крихту хліба.)
Скласти слово ( з букв або зі складів): хліб, корж, торт, булка, пиріг, батон, пряник, бублик, хлібець, хлібина, печиво, пиріжок, коровай, ватрушка.
1 2 3
Тарілка 1 – в слові один склад (хліб, корж, торт)
Тарілка 2 – в слові два склади ( булка, пиріг, батон, пряник, бублик, хлібець)
Тарілка 3 – в слові три склади (хлібина, печиво, пиріжок, коровай, ватрушка)
Теплий
Духовий
Свіжий
Смачний
Духмяний
Святий
Що? Який? Яка? Яке? Які? Що робить? Що зробили?
Складання речень ( іменник , прикметник, дієслово)
Проростає золота зернина.
Дозріває золотий колос.
Виростили багатий урожай.
Красується весільний коровай.
Пахне свіжий хліб.
Випекли смачні пиріжки.
Колоситься безмежне поле.
Пахне пухка паляниця.
Лежить пахучий хліб.
Колективно встановлюємо порядок речень, щоб вийшов текст.
Хліб починається із зернини.
Восени зернятко посіяли в землю.
Взимку спочивало під пухким шаром снігу.
Навесні хлібороби доглядають за посівами.
Улітку грає золотим колосом хлібне поле.
Люди збирають урожай і випікають пахучі хлібини.
Містозерноколосокнебоборошнопшеницяниватракторжайворонок
Не страшна біда, коли є хліб та вода.
Посієш упору, будеш мати зерна гору.
Не кожух гріє, а хліб.
Яка пшениця, така й паляниця.
Земля-годівниця аж парує, та хліб людям дарує.
«Колоски у полі дозрівають – хліборобів в поле закликають».
На чорній землі білий хліб родиться.
Без солі й без хліба немає обіду.
Хочеш їсти калачі — не сиди на печі.
Не той урожай, що на полі, а той що в коморі.
Багато снігу – багато хліба.
Зима без снігу – літо без хліба.
Математика
Природа
Тема. Культурні рослини рідного краю
Має колір жовто-синій.
І повинен кожен знати,
Як два кольори єднати:
Синє небо – верхня смуга,
Жовте поле – нижня смуга
Г. Чубач
Робота в групах.
З ромашок (волошок, айстр, жоржин, троянд, гвоздики ) складіть букет, щоб утворилося слово. ( спасибі, дякую, поважаю, пригощаю, ціную)
Труд
Об’єднання в групи і виготовлення листівки.
Підсумок дня.