Завдання для тематичного контролю

Про матеріал
Матеріал містить різнорівневі завдання для тематичного контролю з української літератури для учнів 10 класів
Перегляд файлу

 

D:\Валя\Емблема 2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РІЗНОРІВНЕВІ ЗАВДАННЯ

З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                    

 

                                                                          Підготувала

                                                                 викладач

                                                         української мови

                                                               та літератури

                                                               Буряк В. В.

 

ТЕМИ: «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького,

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного

 

І варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

1. Провідний напрям української літератури кінця ХІХ ст.:

а) класицизм; б) реалізм; в) романтизм; г) модернізм.

2. За жанром «Кайдашева сім’я»:

а) лірична повість; б) соціальний роман; в) соціально-побутова повість;

г) соціально-побутовий роман.

3. Прототипами Кайдашів стали:

а) сусіди письменника; б) родичі; в) односельці родичів; г) родина Левицьких.

4. Образи братів із повісті побудовані за принципом:

а) схожості; б) паралелізму; в) аналогії; г) контрасту.

5: «Великим артистом зору» І. Нечуя-Левицького назвав (-ла):

а) І. Франко; б) М. Коцюбинський; в)  Леся Українка; г) М. Драгоманов.

6. Основними засобами характеротворення у повісті є:

а) портрет, пейзаж; б) портрет, мова; в) портрет, вчинки; г) усі зазначені.

7.  Справжнє прізвище Панаса Мирного:

а) Кравченко; б) Радченко; в) Рудченко; г) Панченко.

8. Польова царівна - це:

а) Христя; б) Явдоха; в) Оришка; г) Галя.

9. Хто був відрадою Чіпки у дитинстві?:

а) бабуся; б) батько; в) мати; г) сусіди.

10. Максим Гудзь є нащадком:

а) пана; б) козака; в) генерала; г) кріпака.

11. Чіпка для вас:

а) жертва обставин ; б) особистість, що обрала невірний шлях; в) звичайний злочинець; г) борець за справедливість.

12. Що вплинуло на формування характеру Чіпки?:

а) спадковість; б) умови життя; в) ставлення суспільства; г) усі зазначені чинники.

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

 

 

 

ІІІ рівень (3 бали)

Дати відповіді на питання:

  1. Прокоментуйте проблему «батьки і діти» («Кайдашева сім’я»)
  2.  Порівняйте образи Мотрі і Мелашки.
  3. Чому Мотря («Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)  розповіла про злочин сина?

Примітка: ІІІ рівень передбачає обов’язкове виконання завдань І-ІІ рівнів  і дає можливість набрати 9 балів.

 

ІV рівень (3 бали)

Напишіть твір на тему: «Людина – творець своєї долі», використовуючи матеріал твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».

 

 

ІІ варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

1. І. Нечуй-Левицький народився у родині:

а) робітників; б) селян; в) священика; г)  письменника.

2.  Співавтором роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» є:

а) Іван Білик; б) Іван Франко; в) Іван Павлюк; г) Іван Гнатюк.

3.  Родина Мелашки («Кайдашева сім’я») вважалася:

 а) багатою; б)  незаможною; в) козацького роду; г) панського роду.

4. Кульмінацією «Кайдашевої сім’ї» є епізод:

а) одруження Карпа; б) сварка за землю; в) сварка через грушу; г) смерть Омелька.

5.  Розмова братів про можливе одруження старшого свідчить, що Лаврін:

а) похмурий; б) неговіркий; в) брехливий; г) добрий.

6. Марусю Кайдашиху у селі називали:

а) пані економшею; б) пані агрономшею; в) пані отаманшею .

7. Зав’язкою у романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» є епізод, коли:

а) померла бабуся; б) незаконно забрали землю; в) помер Максим; г) зустрів Галю.

8. Поштовхом до написання роману стала реальна історія про злодія:

а) Василя Качку; б) Василя Квітку; в) Василя Гнидку; г) Василя Бичка.

9. Батьком Галі був:

а) Грицько Чупруненко; б) Максим Гудзь; в) Улас; г) пан Польський.

 

10.  Що сталося з Галею у кінці твору?:

а) збожеволіла, повісилася; б) втонула; в) народила дитину; г) втекла.

11. Омелько Кайдаш був::

а) бондарем; б) стельмахом; в) столяром; г) священиком.

12.  Слова «Я знаю, хто ті розбишаки… То мій син, клятий! Ходімо у волость… у волость ходімо!» належать:

а) Галі; б) Оришці; в) Явдосі; г) Мотрі.

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

 

ІІІ рівень (3 бали)

Дати відповіді на питання:

  1. Прокоментуйте проблему  вибору людиною життєвого шляху стосовно роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
  2. Чи вважаєте ви назву «Пропаща сила» більш доречною для твору Панаса Мирного? Поясніть.
  3. Які б поради ви дали батькам і дітям («Кайдашева сім’я»), щоб родинне життя було щасливим?

Примітка: ІІІ рівень передбачає обов’язкове виконання завдань І-ІІ рівнів  і дає можливість набрати 9 балів.

 

ІV рівень (3 бали)

Визначте і прокоментуйте риси ментальності українців у повісті «Кайдашева сім’я», використовуючи матеріал твору.

 

 

D:\Валя\Нечуй -Левицький\Kajdasheva cimja 2.jpg

ТЕМИ: «Мартин Боруля» І. Карпенка-Карого,

«Оборона Буші» М. Старицького

 

І варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

   1. «Мартин Боруля» за жанром:

а) повість; б) трагедія; в) комедія; г) поема.

2. Карпенко-Карий – псевдонім:

а) Шевченка; б) Івана Рудченка; в) Франка; г) Івана Тобілевича.

3. Перший український театр відкрито у :

а) 1872 р.; б)1877 р.; в)1896 р.; г) 1972р.

4. В основі п’єси «Мартин Боруля» історія родини:

а) Франків; б) Тобілевичів; в) Левицьких; г) Старицьких.

5. Націєвський – це:

а) сусід Борулі; б) адвокат; в) жених Марисі; г) повірений.

6. Найкомічніший персонаж «Мартина Борулі»:

а) Боруля; б) Трандалєв; в) Омелько; г) Микола.

7. Буша – це:

а) містечко; б) гора; в) фортеця; г) сотник.

8. Образи завойовників та оборонців Буші побудовані за принципом:

а) паралелізму; б) порівняння; в) зіставлення; г) контрасту.

9. Події повісті «Оборона Буші» відбувалися у :

а) 1665 р.; б)1765 р.; в)1654 р.; г) 1972р.

10. Дочку сотника Завісного звали:

а) Катря; б) Марися; в) Орися; г) Маруся.

11. М. Старицький після смерті батьків жив у родині:

а) Лисенків; б) Косачів; в) Франків; г) Тобілевичів.

12. Антимілітаристське спрямування помітне у творі:

а) «Мартин Боруля»; б) «Оборона Буші»; в) «Наймичка»; г) «Суєта».

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

ІІІ рівень (3 бали)

Дати відповіді на питання:

1. Прокоментуйте розв’язку твору «Оборона Буші».

2. Назвіть позитивні і негативні риси характеру Мартина Борулі.

3. Продовжіть речення  Не чин красить людину, а …Якого твору воно стосується?

Примітка: ІІІ рівень передбачає обов’язкове виконання завдань І-ІІ рівнів  і дає можливість набрати 9 балів.

ІV рівень (3 бали)

  Напишіть твір на тему: «Кожна людина гарна на своєму місці», використовуючи матеріал твору «Мартин Боруля».

 

 

 

ІІ варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

   1. «Оборона Буші» за жанром:

а) історична повість; б) пригодницька повість; в) автобіографічна  повість; г) поема.

2. Сина Борулі звали:

а) Микола; б) Іван; в) Петро; г) Степан.

3. Перший український театр відкрито у :

а)  Павлограді; б) Єлисаветграді; в) Ленінграді; г) Єкатиринославі

4. Марися кохала:

а) Націєвського; б) Миколу; в) Омелька; г) Красовського.

5. Боруля посварився з дружиною через:

а) хрещених для дітей Марисі; б) сусідів; в) женихів для Марисі;

г) повіреного.

6. Антось – це:

а) батько Орисі; б) коханий Орисі; в) сотник; г) священик.

7. Трандалєв – це:

а) повірений; б) адвокат; в) пан; г) сотник.

8. Омелько – це:

а) пан; б) жених Марисі; в) брат Марисі; г) наймит.

9. Бушанці оборонялися від:

а) поляків; б) німців; в) французів; г) козаків.

10. Найяскравіша спільна риса козаків у повісті «Оборона Буші»:

а) почуття гумору; б) патріотизм; в) оптимізм; г) кмітливість.

11. Про пороховий погріб Орисі розповів:

а) батько; б) Антось; в) Катря; г) священик.

12. Чим Антось образив Орисю?:

а) зрадив з іншою; б) перейшов на бік ворогів; в) поранив батька; г) видав їх ворогам.

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

 

 

ІІІ рівень (3 бали)

Дати відповіді на питання:

1.Чи розділяєте ви рішення Орисі у кінці твору? Чому?

2. Комедія «Мартин Боруля» навчила мене…

3. Чи хотіли діти Борулі бути дворянами? Доведіть.

 

ІV рівень (3 бали)

Висловіть свою думку на тему: «Патріотизм і сучасність», використовуючи матеріал твору «Оборона Буші».

 

 

 

 

 

D:\Фото\боруля\IMG_0419.JPG

 

 

 

 

ТЕМИ: «Життя і творчість Івана Франка та Бориса Грінченка»

 

І варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

1. Будинок Франків у Львові було придбано на кошти:

а) зібрані студентами; б) меценатів; в) успадковані дружиною; г) за лекції.

2. Хворому Франкові допомагав(-ла) писати:

а) дочка Анна; б) син Андрій; в) син Петро; г) не допомагав ніхто.

3. Поезії збірки «Зів’листя» викликані:

а) нерозділеним коханням до Целіни Зигмундовської; б) почуттями до Ольги Рошкевич; в) почуттями до Юзефи Дзвонковської; г) взаєминами з дружиною.

4. Найвідомішим драматичним твором І. Франка є:

а) «Сон князя Святослава»; б) «Сойчине крило»; в) «Украдене щастя»;

г) «Перехресні стежки».

5. «Велетнем думки і праці» І. Франка назвав:

а) М. Костомаров; б) М. Драгоманов; в) М. Грушевський; г) М. Возняк.

6. Заголовок «Із записок відлюдника» має твір І. Франка:

а) «Перехресні стежки»; б) «Сойчине крило»; в) «Мойсей»; г) «Борислав сміється».

7. За формою Пролог до «Мойсея» перегукується з:

а) сонетами Шекспіра; б) сонетами Петрарки ; в) «Божественною комедією» Данте; г) «По дорозі в Казку» Олександра Олеся.

8. Найвизначнішою у доробку Б. Грінченка вважають працю:

а) «Пісні та думи»; б) «Українська граматика»; в) «Серед бурі»; г) «Словник української мови».

9. Що для Докії («Каторжна») було відрадою у дитинстві?:

а) калина; б) праця; в) вінок; г) іграшки.

10. Коли Докії відкрилася краса природи, навколишнього світу, життя?:

а) коли знайшла друзів; б) коли помстилася; в) коли вийшла заміж;

г) коли закохалась.

11. Кого пожаліла героїня оповідання «Каторжна», коли підпалила хату:

а) батька; б) Саньку; в) Семена; г)Христю.

12. Кого за типом характеру, умовами формування нагадує Докія?:

а) Лавріна («Кайдашева сім’я»); б) Карпа («Кайдашева сім’я»); в) Чіпку («Хіба ревуть воли, як ясла повні?») ; г) Михайла («Земля»).

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

 

ІІІ рівень (3 бали)

Дати відповіді на питання:

  1. У чому різнобічність таланту І. Франка?
  2. Поясніть значення понять «народ» і «натовп» за поемою «Мойсей».
  3. Які проблеми порушено в оповіданні «Каторжна»? Прокоментуйте.

Примітка: ІІІ рівень передбачає обов’язкове виконання завдань І-ІІ рівнів  і дає можливість набрати 9 балів.

 

ІV рівень (3 бали)

Напишіть твір на тему: «Зображення прагнення народу до національного відродження в поемі І. Франка "Мойсей».

 

 

ІІ варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

1. Дружиною І. Франка була:

а) О. Рошкевич; б) О. Хоружинська; в) О. Кобилянська; г)  О. Косач.

2. І. Франко народився у родині:

а) коваля; б) стельмаха; в) інтелігентів; г) кріпака.

3.  «Мойсей» за жанром:

а) повість; б)  поема; в) новела; г) балада.

4.  Зі скількох «жмутків» складається збірка «Зів’яле листя»?:

а) п’яти; б) чотирьох; в) двох; г) трьох.

5. Своєрідну композицію «твір у творі» має:

а) «Мойсей»; б) «Сойчине крило»; в) «Сікстинська мадонна»;

 г) «Зів’яле листя».

6. «Князь конюхів» це:

а) Датан; б) Авірон; в) Мойсей; г) Єгошуа.

7. Поштовхом до написання поеми «Мойсей» стала:

а) побачена скульптура; б) біблійна історія; в) зустріч з М. Коцюбинським;

г) громадський рух.

8. Головну героїню оповідання «Каторжна» звали:

а) Мотря; б) Докія; в) Оксана; г) Ганна.

9. «Зів’яле листя» вважають зразком:

а) філософської лірики; б) громадянської лірики; в) пейзажної лірики;

г) інтимної лірики.

 

10. За фахом Б. Грінченко був:

а) лікарем; б) учителем; в) видавцем; г) водієм.

11. Яку найболючішу прикрість зробила мачуха Докії? :

а) побила; б) образила; в) зрубала калину; г) вигнала з хати.

12. Що стало поштовхом до злочину («Каторжна»)?:

а) зрада; б) образа на мачуху; в) образа на батька; г) розмова з Пріською.

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

 

ІІІ рівень (3 бали)

Дати відповіді на питання:

  1. Прокоментуйте проблему «народ і вождь» стосовно поеми «Мойсей».
  2. Назвіть улюблений поетичний твір І. Франка. Обґрунтуйте ваш вибір.
  3. Чому у Докії був такий характер? Що вплинуло на його формування?

Примітка: ІІІ рівень передбачає обов’язкове виконання завдань І-ІІ рівнів  і дає можливість набрати 9 балів.

 

ІV рівень (3 бали)

Висловіть міркування на тему: «Людина не може жити без добра», використовуючи матеріал оповідання «Каторжна»

 

 

 

 

 

D:\Валя\грінченко\594461.jpg

 

 

ТЕМИ: «Михайло Коцюбинський, Ольга Кобилянська»

 

І варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

1. У «Тінях забутих предків» йдеться про життя:

а) поліщуків; б) буковинців; в) гуцулів; г) бойків.

2. Палійчуки ворогували з:

а) Гутенюками; б) Прокопчуками; в) Василюками; г) Процюками.

3. Брата, що загинув у зіткненні з ворожим родом, звали:

а) Петро; б) Іван; в) Максим; г) Василь.

4. Маржинка (гуцульське) - це:

а) коні; б) вівці; в) худоба; г) нечиста сила.

5. Чим вразив Юра Палагну :

а) наслав дощ; б) зупинив хмару; в) наслав спеку; г) врятував її.

6. Вівчар - це:

а) пастух овець; б) пастух корів; в) пастух кіз; г) пастух баранів.

7. «Intermezzo» за жанром:

а) оповідання; б) роман; в) повість; г) новела.

8. Із 19 дітей у родині Івана залишилось:

а) шість; б) чотири; в) сім; г) п’ять.

9. Повість «Земля» основана на реальних подіях, що сталися у селі:

а) Колодяжне; б) Семигори; в) Димці; г) Піски.

10. Основна негативна риса характеру Марійки:

а) злість; б) скупість; в) заздрість; г) скромність.

11. Причиною вбивства («Земля») є:

а) кохання; б) зрада; в) образа; г) спадок.

12. Анна вийшла заміж за:

а) Дмитра; б) Петра; в) Івана; г) Михайла.

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

ІІІ рівень (3 бали)

Дати відповіді на питання:

  1. Чи засуджуєте ви Палагну за зраду? Чому?
  2. Чи принесла «жадана» земля щастя героям повісті? Поясніть.
  3. Прокоментуйте вчинок Марічки, коли вона поділилася цукеркою з Іваном.

Примітка: ІІІ рівень передбачає обов’язкове виконання завдань І-ІІ рівнів  і дає можливість набрати 9 балів.

ІV рівень (3 бали)

Напишіть твір на тему: «Краса людських почуттів» за повістю «Тіні забутих предків»

 

 

ІІ варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

1. Іван змалечку почувався краще:

а) вдома; б) серед друзів; в) серед природи; г)  у родичів.

2.  Як Марічка відреагувала на образу при першій зустрічі з Іваном?:

а) поділилася цукеркою; б) вдарила; в) втекла; г) заплакала.

3.  Спорідненість душ Івана і Марічки виявлялася у тому, що він грав, а вона:

 а) танцювала; б)  співала; в) співала і складала коломийки.

4. Як загинула Марічка:

а) втонула; б) впала зі скелі; в) заблукала; г) отруїлася.

5.Чугайстир - це:

а) водяний; б) мольфар; в) сусід; г) міфічна істота.

6. Анна була :

а) панночкою; б) наймичкою; в) кріпачкою.

7. «Intermezzo» за жанром:

а) оповідання; б) роман; в) повість; г) новела.

8. Крейцар - це:

а) монета; б) жандарм; в) наймит; г) міра землі.

9. Події повісті «Земля» відбуваються у родині:

а) Палійчуків; б) Гутенюків; в) Федорчуків; г) Ковальчуків.

10. Символ-попередження нещасливого життя Анни з Михайлом:

а) свічка; б) кров на тілі мертвого Михайла; в) смерть теляти; г) обрив струни.

11. Мольфар - це:

а) пан; б) відьмак; в) лісовик; г) міфічна істота.

12. «Фудульна» означає:

а) добра; б) красива; в) пихата; г) товста.

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

 

 

 

ІІІ рівень (3 бали)

Дати відповіді на питання:

  1. Прокоментуйте проблему «батьки і діти» стосовно повісті «Земля».
  2. Порівняйте кохання Івана і Марічки та Палагни і Юри.
  3. Чи зрозуміла Марійка помилку у ставленні до Анни? Поясніть.

Примітка: ІІІ рівень передбачає обов’язкове виконання завдань І-ІІ рівнів  і дає можливість набрати 9 балів.

 

ІV рівень (3 бали)

Напишіть твір на тему: «Влада землі над людиною», використовуючи матеріал повісті «Земля».

 

 

 

 

 

D:\Валя\нет\леся\vol09-080.jpg

 

 

 

 

D:\Валя\нет\ф.з фільмів\тіні.jpg

 

 

 

ТЕМИ: «Микола Вороний. Олександр Олесь.

Володимир Винниченко. Література рідного краю»

 

І варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

1. У яокму театрі М. Вороний працював режисером?:

а) «Руська бесіда»; б) у трупі Саксаганського; в) «Березіль»; г) у трупі Кропивницького.

2.  Чому Олександра Олеся називають «українським Петраркою»?:

а) перекладав його твори; б) вважав себе учнем Петрарки; в) наслідував поетичні жанри італійського поета; г) був тонким ліриком, співцем кохання.

3. Слова якого вірша М. Вороного стали народним гімном?:

а) «Варшав’янка»; б) «Вічний революціонер»; в) «За Україну!»;

г)  «Марсельєза».

4. Де народився В. Винниченко?:

а) у с.Веселий Кут; б) у Полтаві; в) у Києві; г) у Єлисаветграді.

5: Скільки разів В. Винниченко був ув’язнений у Лук’янівській в’язниці?:

а) один; б) двічі; в) тричі; г) жодного разу.

6. Справжнє прізвище Олександра Олеся:

а) Кандиба; б) Коваль; в) Ковальчук; г) Коваленко.

7.  Невеликий прозовий твір про незвичайну подію із несподіваним фіналом це:

а) оповідання; б) новела; в) роман; г) поема.

8. Автором збірки «Трунок сварожого рога» є:

а) Л. Тараненко; б) Н. Віргуш; в) В. Симоненко; г) В. Коваленко.

9. У якому році Василеві Симоненкові було присуджено Державну премію України імені Т. Шевченка?:

а) 1960; б) посмертно, 1995; в) 1962; г)1984.

10. У драмі «По дорозі в Казку» яскраво виражені риси:

а) неорамантизму; б) неокласицизму; в) неореалізму; г) постмодерну.

11. Першу виховательку Толика («Вовчик») звали:

а) Оксана Сергіївна; б) Ніна Василівна; в) Ангеліна Сергіївна;

г) Галина Андріївна.

12. Чому Толик відмовився від усиновлення?:

а) через зустріч із сестрою; б) не сподобався дядя Коля; в) мати не дала згоди; г) батько не дав згоди.

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

 

ІІІ рівень (3 бали)

Дати відповіді на питання:

  1. Охарактеризуйте образ «людей» із драми «По дорозі в Казку».
  2. Прокоментуйте назву новели «Момент».
  3.  Чому Толик не залишився з матір’ю після зустрічі?

Примітка: ІІІ рівень передбачає обов’язкове виконання завдань І-ІІ рівнів  і дає можливість набрати 9 балів.

 

ІV рівень (3 бали)

Висловіть свою думку щодо проблеми сиріт при живих батьках, використовуючи матеріал повісті «Вовчик».
 

 

ІІ варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

1. У якому році М. Вороний емігрував за кордон?:

а) 1920; б) 1921; в) 1933; г)  1938.

2.  У якому із закордонних університетів навчався М. Вороний? :

а) Празькому; б) Віденському; в) Ризькому; г) Вільнюському.

3.  Як звали дружину В. Винниченка?:

 а) Руслана; б) Романна; в) Роксолана; г) Розалія.

4. Якого року подружжя Винниченків залишило Україну назавжди?:

а) 1920; б) 1933; в) 1919; г) 1941.

5. З якою країною пов’язані останні роки Винниченка:

а) з Італією; б) з Іспанією; в) з Францією; г) з Чехословаччиною.

6. Сином Олександра Олеся був відомий письменник:

а) Олег Ольжич; б) Юрій Клен; в) Олександр Кандиба; г) Григорій Косинка.

7. Роздуми про значення рідної мови висвітлено у вірші Олександра Олеся:

а) «Чари ночі»; б) «О слово рідне, орле скутий»; в) «Лебідь»; г) «Маска».

8. Вірш-послання М. Вороного адресовано:

а) І. Франкові; б) Т. Шевченку; в) Лесі Українці; г) В. Стефанику.

9. Новела «Момент» є зразком:

а) експресіонізму; б) імпресіонізму; в) романтизму; г) реалізму.

 

10.  Єдина прижиттєва збірка віршів В. Симоненка має назву:

а) «Лебеді материнства»; б) «Земне тяжіння»; в) «Тиша і грім»; г) «Вибране».

11.  Тема сиріт при живих батьках порушена у творі:

а) «Приворот-зілля»; б) «Гріх»; в) «Вовчик»; г) «Дід умер».

12. Матір Толика була:

а) глухою; б) німою; в) сліпою.

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

 

ІІІ рівень (3 бали)

Дати відповіді на питання:

  1. Визначте риси характеру лідера за драмою «По дорозі в Казку».
  2. Чому Панна розірвала стосунки з головним героєм новели «Момент».
  3. Порівняйте образи Мами Андріїївни та Ангелочка («Вовчик»). Прокоментуйте.

Примітка: ІІІ рівень передбачає обов’язкове виконання завдань І-ІІ рівнів  і дає можливість набрати 9 балів.

 

ІV рівень (3 бали)

Прокоментуйте проблему «народ і вождь» на матеріалі твору «По дорозі в Казку». Проведіть аналогії із історією України.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Рома\Desktop\8.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Леся Українка»

І варіант

І-ІІ рівень

  1. Вкажіть жанр твору Лесі Українки «Лісова пісня»:

а) драма-феєрія; б) водевіль; в) драматична поема; г) трагедія.

2. Леся Українка народилася на: а) Херсонщині; б) Волині; в) Черкащині; г) Донбасі.

    3. Перша поезія Лесі Українки мала назву:

      а) «Надія»; б) «Думи і мрії»; в) «Конвалія»; г) «Рідний край».

     4. На якому музичному інструменті добре грала Леся Українка:

         а) фортепіано; б) скрипка; в) гітара; г) сопілка.

        5. Хто порівняв Лесю Українку за силою духу з «єдиним мужчиною у літературі»:

            а) І. Франко; б) Ю. Федькович; в) Т. Шевченко; г) М. Драгоманов.

        6. Який навчальний заклад закінчила Леся Українка?

      а) Львівський університет; б) Волинську консерваторію; в) Київський літінститут;

      г) освіту здобула сама.      

    7. Як перекладається назва вірша Л. Українки «Contra spem spero!»:

а)  крізь терни до зірок; б) без надії сподіваюсь; в) чиста дошка; г) о, свята простота

       8. Кому належать слова: «Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає...»: а) Мавці; б) Русалці; в) Килині; в) матері Лукаша

     9. Лукаш грав на: а) фортепіано; б) скрипці; в) гітарі; г) сопілці.

  10. Як покарав лісовик Лукаша:

а) перетворив на собаку; б) перетворив на вовкулаку; в) вигнав із лісу; г) побив.

    11. Леся Українка похована: а) в Україні; б) у Єгипті; в) в Італії; г) у Грузії.

    12. Що завадило поетесі ходити до школи: а) бідність; б) батьки; в) хвороба; в) війна.

ІІІ рівень

Дайте відповіді на питання.

  1. Охарактеризуйте образ дядька Лева.
  2. Прокоментуйте розв’язку «Лісової пісні».
  3. Що символізує дуб у творі. Поясніть.

ІV рівень

Напишіть твір-мініатюру на тему: «Загальнолюдські проблеми у драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня».

Тематичне оцінювання

ІІ варіант

І-ІІ рівень

    1. Скільки поетичних збірок складає творча спадщина Лесі Українки:

   а) дві; б) чотири; в) сім; г) три.

 2. Назва релігійного свята, на якому в дитинстві побувала Л. Українка і потім захворіла:    а) Великдень; б) Трійця; в) Водохрещення; г) Різдво.

   3. З якого вірша Л. Українки взято ці рядки: Так! Я буду крізь сльози сміятись,

                                                                                            Серед лиха співати пісні…

  а) «Стояла я і слухала весну»; б) «І все-таки до тебе думка лине»; в) «Слово, чому ти не твердая криця?»; г) «Contra spem spero!»

   4. Під яким  псевдонімом увійшла в літературу мати Лесі Українки?

а) Марко Вовчок; б) Ганна Барвінок; в) Олена Пчілка; г) Ліна Костенко

   5. Кому належить така оцінка творчості Лесі Українки: «Від часу Шевченківського «Поховайте та вставайте, кайдани порвіте» Україна не чула такого сильного, гарячого та поетичного слова, як із уст сеї слабкої, хорої дівчини….»?

 а) М. Драгоманову; б) І. Франкові; в) М. Старицькому; г) Б. Грінченкові.

   6. В основі інтимної лірики Лесі Українки лежать стосунки поетеси з:

а) К. Квіткою; б) М. Старицький; в) М. Павликом; г) С. Мержинським.

   7. Вкажіть першу збірку поезій Лесі Українки:

а) «Відгуки» б) « На крилах пісень» в) «Думи і мрії» г) «Бояриня».

  8. Як перекладається назва вірша Л. Українки «Contra spem spero!»:

а)  крізь терни до зірок; б) без надії сподіваюсь; в) чиста дошка; г) о, свята простота

  9. Дружину Лукаша звали: а) Оксана; б) Тетяна; в) Килина; г) Марина.

10. Хто із міфічних істот був закоханий у Мавку:

а) Щезник; б) Русалка; в) дядько Лев; в) Перелесник.

11. Яким вчинком Мавка намагалася врятувати Русалку Польову:

а) зламала серпа; б) врізала собі руку; в) відволікла матір; г) відмовилася жати.

12. Зі скількох частин складається «Лісова пісня»:

а) чотирьох; б) трьох; в) двох; в) п’яти.

ІІІ рівень

Дайте відповіді на питання.

  1. Чим імпонує вам образ Мавки?
  2. Прокоментуйте проблему духовного і матеріального у «Лісовій пісні».
  3. Чому Лісовик перетворив Лукаша саме на вовкулаку?

ІV рівень

Напишіть твір-мініатюру на тему: «Загальнолюдські проблеми у драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня».

Результат пошуку зображень за запитом "лісова пісня"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Українська література 20-30-х рр. ХХ ст.»

І варіант

І-ІІ рівень

  1. Термін «розстріляне відродження» ввів у літературу:

а) В. Антонович; б) П. Филипович; в)  Ю. Лавріненко; г) О. Слісаренко.

      2. Піднесення мистецтва відбулося після:

          а) Великої Вітчизняної війни; б) Жовтневої революції; в) скасування кріпацтва;            г) голодомору.

      3. М. Семенко є поетом-:

а) неокласиком; б) футуристом; в)  неоромантиком; г) імпресіоністом.

       4. Разом із О. Слісаренком М. Семенко є засновником літгрупи:

а) «Ланка»; б)  «Аспис»; в)   «Аспанфут»; г) «Марс».

        5. Течія в літературі, що виявлялася у використанні античних сюжетів:

а) неокласицизм; б) футуризм; в)  неоромантизм; г) імпресіонізм.

         6. П. Тичина народився у родині:

а) учителя; б) священика; в)  письменника; г) лікаря.

7. Перша поетична збірка П. Тичини мала назву:

а) «Сонячні кларнети»; б) «Плуг»; в)  «Замість сонетів і октав»; г) «Україна».

8. Перша поетична збірка М. Рильського мала назву:

а) «Далекі небосхили»; б) «Весна»; в)  «На білих островах»; г) «Лебеді».

9. За переклад якого твору М. Рильський отримав Державну премію СРСР:

а) «Війна і мир»; б) «Евгеній Онєгін»; в)  «Пан Енжі»; г) «Пан Тадеуш».

10. Скільки періодів-«цвітінь» виділяють у творчості М. Рильського:

а) один; б) два; в)  три; г) чотири.

11. Перша збірка Є. Плужника називалася:

а) «Дні»; б) «Ночі»; в)  «Вечори»; г) «Пісні».

12. Членом якої літорганізації був Є. Плужник:

а) «Ланка»; б)  «Плуг»; в)   «Молодняк»; г) «Гарт».

 

ІІІ рівень

  1. Прокоментуйте тезу про те, що П. Тичина пережив «еволюцію навпаки».
  2. Провідний мотив поезії «Яблука доспіли…» М. Рильського.
  3. Доведіть, що Є. Плужник – поет-гуманіст.

 

ІV рівень

Напишіть твір-мініатюру на тему: «Безсмертя розстріляного відродження»

 

 

ІІ варіант

І-ІІ рівень

  1. До літоб’єднань 20-30-х р.р. в Україні не входила:

а) «МУР»; б) «Ланка»; в)  «Плуг»; г) «ВАПЛІТЕ».

      2. До представників розстріляного відродження не належить:

          а) М. Ірчан; б) Л. Курбас; в) М. Рильський;  г) В. Підмогильний.

      3. Перша збірка М. Семенка називалася:

а) «Дерзання»; б) «Починання»; в)  «Prelude»; г) «Bloc-notes».

       4. Зміни поглядів М. Семенка на літературу засвідчила збірка:

а) «Європа і ми»; б)  «Європа»; в)   «Ми в Європі»; г) «Європейці».

        5.До «п’ятірного грона неокласиків» не належав:

а) М. Зеров; б) Ю. Клен; в)  М. Рильський; г) П. Тичина.

         6. Крім літературного, П. Тичина мав талант:

а) лікаря; б) будівельника; в)  співака; г) учителя.

7. Про деградацію  П. Тичини як поета свідчить збірка:

а) «Сонячні кларнети»; б) «Плуг»; в)  «Замість сонетів і октав»; г) «Партія веде».

8. Перша поетична збірка М. Рильського вийшла у світ, коли йому було:

а) 20 років; б) 25 років;  в) 15 років; г) 10 років.

9. Скільки разів М. Рильський був арештований органами НКВС:

а) один; б) два; в)  три; г) чотири.

10. Перша збірка Є. Плужника вийшла завдяки:

а)  матері; б) батькові; в)  дружині; г) братові.

11. Скільки прижиттєвих збірок було у Є. Плужника:

а) одна ; б) два ; в) три; г) чотири .

12. М. Рильський народився у родині:

а) учителя; б) етнографа; в)  співака; г) композитора.

 

ІІІ рівень

1.Які події стали поштовхом до написання П. Тичиною поезії «Пам’яті тридцяти»?

  1. Доведіть тезу про ліризм та гуманізм поезій Є. Плужника
  2. Що ви знаєте про київських неокласиків?

 

ІV рівень

Напишіть твір-мініатюру на тему: «Безсмертя розстріляного відродження»

Результат пошуку зображень за запитом "розстріляне відродження"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА: «Творчість Миколи Хвильового, Григорія Косинки,

Юрія Яновського, Валер’яна Підмогильного, Остапа Вишні»

 

І варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

   1. Хвильовий – це псевдонім:

а) Миколи Філіпова; б) Миколи Фітільова; в) Миколи Могильова; г) Миколи Кирилова.

2. Художній прийом «потік свідомості» використано у новелі Хвильового:

а) «Мати» ; б) «Кіт у чоботях»; в) «Я (Романтика)»; г) «Наречений».

3. Справжнє прізвище Григорія Косинки:

а) Стрілець; б) Копилець; в) Коломієць; г) Кострець.

4. Однією з найглибших речей Григорія Косинки М. Рильський назвав новелу:

а) «Постріл»; б) «В житах»; в) «Анархісти»; г) «Мати».

5. Ю. Яновський на Одеській кіностудії працював на посаді:

а) режисера; б) головного редактора; в) актора; г) звукорежисера.

6. «Вершники» - реабілітація після роману:

а) «Чотири броди»; б) «Чотири брати»; в) «Чотири шаблі».

7. «Він світив, як сонце, до нього люди тяглись, як до сонця»

М. Рильський сказав про:

а) В. Підмогильного; б) Г. Косинку; в) М. Хвильового; г) Остапа Вишню.

8. Перший «післятабірний» твір Остапа Вишні:

а) «Зенітка»; б) «Моя автобіографія»; в) «Усмішки»; г) «Чухраїнці».

9. Найвідоміший переклад В. Підмогильного:

а) «Таїс» А. Франса; б) «Кандід» Вольтера; в) «Черниця» Дідро; г) «Батько Горіо» Бальзака.

10. Дівчину, що прибула разом із Степаном Радченком до Києва, звали:

а) Зоська; б) Тамара; в) Рита; г) Надійка.

11. Події новели «Шаланда в морі» (роман «Вершники») відбуваються у родині:

а) Лисенків; б) Половців; в) Степанців; г) Красюків.

12. Як закінчилось життя М. Хвильового?:

а) репресії і розстріл; б) самогубство; в) убивство; г) важка хвороба.

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

 

 

ІІІ рівень (3 бали)

Дати відповіді на питання:

1. Прокоментуйте головну ідею новели «Я (Романтика)».

2. Назвіть та прокоментуйте ідею роману «Вершники».

3. Образи жінок як відображення стану душі Степана Радченка (за романом «Місто»).

Примітка: ІІІ рівень передбачає обов’язкове виконання завдань І-ІІ рівнів  і дає можливість набрати 9 балів.

ІV рівень (3 бали)

  Підготуйте міні-доповідь на тему: «Найяскравіші представники Розстріляного відродження»

 

 

 

ІІ варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

      1. М. Хвильовий був одним із засновників:

а) ВАПЛІТЕ; б) «Ланки»; в) «Гарту»; г) «Молодняка».

2. Головою ревтрибуналу (новела «Я (Романтика)») був:

а) Я; б) Андрюша; в) дегенерат; г) Тагабат.

3. Перша збірка Г. Косинки «На золотих богів» вийшла у:

а)  1924 р.; б) 1932 р.; в) 1922 р.; г) 1931 р.

4. Г. Косинка був представником літоб’єднання:

а) «Гарт»; б) ВАПЛІТЕ; в) «Ланка»; г) «Молодняк».

5. Ю. Яновський мріяв стати:

а) лікарем; б) морським інженером; в) письменником; г) актором.

6. Найяскравіше талант Яновського-драматурга виявився у п’єсі:

а) «Дума про Британку»; б) «Потомки»; в) «Дочка прокурора»;

г) «Завойовники».

7. Справжнє ім’я та прізвище Остапа Вишні:

а) Олексій Павленко; б) Павло Губенко; в) Андрій Кравченко; г) Юрій Сошенко.

8. У родині Остапа Вишні було:

а) двоє дітей; б) семеро дітей ; в)  десятеро дітей ; г) сімнадцятеро дітей.

9. Імпресіоністичні мотиви помітні у творі В. Підмогильного:

а) «Невеличка драма»; б) «Місто»; в) «Третя революція»;

г) «В епідемічному бараці».

 

10. Перше оповідання Степана Радченка називалося:

а) «Бритва»; б) «Ніж»; в) «Стрічка»; г) «Гудзик».

11. Андрій Половець був:

а) махновцем; б) денікінцем; в) петлюрівцем; г) більшовиком.

12. За лікарем для матері Андрій (новела «Мати») поїхав у:

а) Темногаївку; б) Зеленогаївку; в) Великогаївку; г) Густий Гай.

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

ІІІ рівень (3 бали)

Дати відповіді на питання:

1. Прокоментуйте проблему «село і місто» за твором В. Підмогильного. 2. Із новели «Я (Романтика)» я зробив (-ла) такі висновки…

3. У чому причина братовбивства у родині Половців?

ІV рівень (3 бали)

Підготуйте міні-доповідь на тему: «Найяскравіші представники Розстріляного відродження»

D:\Валя\нет\Curbas.jpgD:\Валя\нет\250px-Ланка1924.jpg

 

D:\Валя\нет\хвильов..jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Шістдесятники»

І варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

1. З яким прізвищем пов’язана так звана «Відлига»:

а) Сталін; б) Брежнєв; в) Хрущов; г) Горбачов.

2. У якому фільмі О. Довженка М. Вінграновський зіграв головну роль:

а)  «Земля»; б)  «Щорс»; в) «Повість полум’яних літ»; г) «Аероград».

3. Перша збірка В. Симоненка мала назву:

а) «Лебеді материнства»; б) «Тиша і грім»; в) «Троянди і виноград»; г) «Поезії».

4.У «Баладі про соняшник» сонце є символом:

а) митця; б) мистецтва; в) юності; г) поезії.

5. Кольори у поезії «Два кольори» символізують:

а) переплетіння у житті радощів та горя; б) вишиванку; в)  добро і зло в душі людини.

6. Л. Костенко з відзнакою закінчила:

а) Московський педінститут; б) Московський літінститут ; в) Київський медінститут.

7.  Премію ім. Фр. Петрарки Л. Костенко присудили за книжку:

а) «Берестечко»; б) «Інкрустації»; в) «Маруся Чурай»; г) «Неповторність».

8. Слова «Чужа душа - то тихе море сліз. Плювати в неї – гріх тяжкий, не можна» належать: а) Марусі Чурай; б) Грицеві; в) Івану Іскрі; г) матері Марусі.

9. До якого жанру лірики належить поезія «Українське альфреско»:

а) філософська; б) пейзажна; в) громадянська; г) інтимна.

10.  До поетів-шістдесятників не належить:

а) І. Драч; б) Д. Павличко; в) М. Вінграновський; г) В. Чорновіл.

11. Долю В. Стуса порівнюють з долею :

а) В. Симоненка; б) Т. Шевченка; в) І. Франка; г) М. Вороного.

12. Перша збірка М. Вінграновського називалась

а) «Сто поезій»; б) «Поезії»; в) «Атомні перелюди»; г)  «Цю жінку я люблю»

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

ІІІ рівень (3 бали)

Дати відповіді на питання:

  1. Умови виникнення «шістдесятництва» як соціально-культурного феномену.
  2. Хто із шістдесятників зацікавив вас найбільше? Чим?
  3. Поясніть причини 16-річного «мовчання» Л. Костенко.

Примітка: ІІІ рівень передбачає обов’язкове виконання завдань І-ІІ рівнів  і дає можливість набрати 9 балів.

 

ІV рівень (3 бали)

Напишіть твір на тему: «Явище шістдесятництва як вияв пробудження національної свідомості українців».

 

 

ІІ варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

1. За фахом В. Симоненко був:

а) учителем; б) журналістом; в) юристом; г) лікарем.

2.   Шістдесятники збиралися на квартирі:

а) І. Дзюби; б) В. Стуса; в) І. Світличного; г) Д. Павличка.

3.  М. Вінграновський не був:

 а) кінорежисером; б)  кіноактором; в) сценаристом; г) кінооператором.

4. Перша збірка І. Драча має назву:

а) «Соняшник»; б)  «Сонце»; в) «Протуберанці сонця»; г) «Храм сонця».

5.  Діяльність Д. Павличка у кінці 80-х р.р. пов’язана з політичною партією:

а) соціалістична; б) комуністична; в) Народний Рух України; г) Рух «За Україну».

6. Перша збірка Л. Костенко називалась:

а) «Мандрівки серця»; б) «Проміння землі»; в) «Вітрила»; г) «Княжа гора».

7. Роман «Маруся Чурай» виданий у:

а) 1979 р.; б)1965 р.; в)1985 р; г)1989 р.

8. Слова «Ця дівчина не просто так, Маруся. Це-голос наш. Це-пісня. Це-душа» належать: а) Галі Вишняківні; б) Грицеві; в) Івану Іскрі; г) матері Марусі.

9. До якого жанру лірики належить поезія « Пісенька з варіаціями»:

а) філософська; б) пейзажна; в) громадянська; г) інтимна.

10.  Явище шістдесятництва започаткували:

а) політики; б) художники; в) музиканти; г) письменники .

11. Перша збірка віршів В. Стуса називалась:

а) «Круговерть»; б) «Палімпсести»; в) «Зимові дерева»; г) «Час творчості».

12.  Слова В. Симоненка «Я таку тебе завжди бачу, Образ в серці такий несу» адресовані: а) батьківщині; б) матері; в) коханій; г) дружині.

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

ІІІ рівень (3 бали)

Дати відповіді на питання:

  1. Назвіть передумови виникнення шістдесятництва.
  2. Чому долю В. Стуса порівнюють з долею Т. Шевченка.
  3. Прокоментуйте улюблений твір одного із шістдесятників.

Примітка: ІІІ рівень передбачає обов’язкове виконання завдань І-ІІ рівнів  і дає можливість набрати 9 балів.

 

ІV рівень (3 бали)

Напишіть твір на тему : «Постать Л. Костенко у сучасному письменстві».

ТЕМА: «Орфографія» (велика літера, знак м’якшення, апостроф)

 

І варіант

І завдання (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

 1.У якому рядку на місці крапок у всіх словах потрібно ставити апостроф?

А рум...яніють, арф...яр, з...єднаний, Лук...ян, пів...ящика.

Б без...ядерний, з...економити, Мар...яна, м...ятний, св...ятковий.

В дзв...якнути, п...явка, зор...яний, вітр...як, дерев...яний.

Г духм...яний, з...єднати, дит...ясла, дев...ять, п...юре.

 

2. У якому рядку всі слова пишуться без апострофа?

А моркв...яний, верб...яний, пан...європейський, Мар...яна, м...ясо.

Б горохв...яний, без...ідейний, різдв...яний, дзв...якнути, б...юрократичний.

В возз...єднати, надвечір...я, п...єдестал, роз...ятрити, об...їзд.

Г черв...як, краков...як, полум...яний, прислів...я, верхів...я.

 

3. У якому рядку написання слів з апострофом пояснюється одним правилом?

А пів’ящика, з’юрмитися, п’єдестал, подвір’я, м’яч.

Б рум’яніють, пам’ять, Об’ю, верб’яний, від’їхати.

В солов’ї, кров’ю, ад’ютант, торф’яний, об’єднаний.

Г арф’яр, черв’як, верф’яний, стерв’ятник, верб’я.

 

4. У якому рядку в усіх словах на місці крапок потрібно писати знак м’якшення?

А різ...блений, людс...кіст.., повір...те, павіл...йон, мен...ший.

Б стіл...ці, степ.., Уман...щина, жмен...ка, гол...ка.

В на таріл...ці, тітон...ка, стан...те, нян...ці, Хар...ків.

Г ал...янс, т...мяний, спал...ня, Ковел...щина, слиз...ко.

 

5. У якому рядку в усіх словах на місці крапок не пишеться знак м’якшення?

А біл...ший, печал...ний, корін...чик, міл...йон, порт...єра.

Б Ігор.., стан...те, пробивают...ся, ніжніс...т.., ніч...

В шіст...десят, нен...ка, борют...ся, шампін...йон, на сторін...ці.

Г майбут...нє, Натал...чин, щас...тя, л...лю, у повіс...ті.

 

 

6. У якому рядку всі слова в перекладі українською мовою пишуться без знака м’якшення?

А ночь, зелень, день, огонь, батальон.

Б семь, бульон, тень, молодежь, спишь.

В зверь, Харьков, солью, меньший, степь.

Г третьеклассник, преследуешь, букварь, борьба, Игорь.

 

7. У якому рядку допущено помилку (орфограма – „Велика літера”)?

А Михайло Драгоманов, проспект Перемоги, Велика Ведмедиця, депутати Київської міськради

Б черкаські вулиці, газета „Нова доба”, Андріївська церква, русалка, курорти Закарпаття.

В Хабаровський край, ректор університету, Нептун, Мурзик, Софійський собор.

Г усі варіанти правильні

 

8. У якому рядку допущено помилку (орфограма – „Велика літера”)?

А олімпійська емблема, Національний банк України, адоніс, Мінеральні Води, Будинок артистів

Б абсолютний чемпіон світу з плавання, Монте-Карло, король, Міністерство оборони України.

В Тернопільська обласна філармонія, Угорська Республіка, шейх, рада біологічного факультету,

Г усі варіанти правильні.

 

ІІ завдання (5 балів)

  1. Знак м’якшення не вживається після букв…Наведіть приклади.
  2. Назви громадських організацій пишуться… Наведіть приклади.
  3.    Слова з –пів пишуться… Наведіть приклади.

       4. Доберіть 3 приклади написання великої літери в географічних і топографічних назвах.

      5. Доберіть 3 приклади написання великої літери у назвах художніх та музичних творів.

 

 

 

 

ІІІ завдання (3 бали)

   Написати 10-12 зв’язних висловлювань на тему: «Обрання професії - шлях у майбутнє», використовуючи слова, що ілюструють правила правопису апострофа, знака м’якшення, великої літери. Зазначені слова підкресліть.

 

ІІ варіант

І завдання (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

1. У якому рядку написання слів з апострофом пояснюється одним правилом?

А інтер’єр, б’ються, Лук’ян, з’явитися, міжгір’я.

Б п’єдестал, п’ятірка, полум’я, п’єса, від’їхати.

В без’язикий, об’єднавчий, в’їжджають, роз’ятрити, з’юрмитися.

Г верф’ю, сузір’я, кур’єр, пів’яблука, під’їхати.

 

2. У якому рядку всі слова пишуться з апострофом?

А Амудар...я, підв...ялений, Лук...янченко, Монтеск...є, ін...єкція.

Б дерев...яний, різьб...яр, ад...ютант, медв...яний, без...ядерний.

В черв...як, кав...ярня, в...єтнамка, тьм...яний, зв...язок.

Г звір...ячий, горохв...яний, моркв...яний, варшав...янка, м...ята.

 

3. У якому рядку всі слова пишуться без апострофа?

А солов...ї, слов...яни, дит...ясла, довір...я, без...ядерний.

Б грав...юра, різьб...яр, сер...йозний, моркв...яний, рутв...яний.

В кав...ярня, прем...єра, любов...ю, потьм...яніти, об...єктивний.

Г об...їхати, черв...як, кур...єр, під...язиковий, б...язь.

 

4. У якому рядку в усіх словах на місці крапок не пишеться знак м’якшення?

А біл...ший, печал...ний, корін...чик, міл...йон, порт...єра.

Б тюр...ма, джміл.., повір...те, Гор...кий, емал...ований.

В Ігор.., стан...те, пробивают...ся, ніжніс...т.., ніч...

Г майбут...нє, Натал...чин, щас...тя, л...лю, у повіс...ті.

 

 

 

5.У якому рядку всі слова в перекладі українською мовою пишуться без «Ь»?

А серьезный, Игорь, идешь, тоньше, Сибирь.

Б пишешь, степь, семьдесят, миллион, рысь.

В просьба, семь, отрежь, соль, четырьмя.

Г тенью, ночью, колье, ателье, молодежь.

 

6.У якому рядку всі іменники в давальному відмінку пишуться без знака м’якшення?

А сторін...ці, долон...ці, нен...ці, бал...ці, кізон...ці.

Б сопіл...ці, стеблин...ці, хатин...ці, оболон...ці, циган...ці.

В жін...ці, жмен...ці, авос...ці, Марин...ці, скрин...ці.

Г зозул...ці, лял...ці, нян...ці, зірон...ці, кофтин...ці.

 

7.У якому рядку допущено помилку (орфограма – „Велика літера”)?

А Українська автокефальна православна церква, трипільська культура, спікер, Великдень,

Б Сумщина, Коліївщина, зимова Олімпіада, Антей, Богородиця.

В Благовіщення, Головний інженер, вчена рада, Північна Буковина, Бог.

Г усі варіанти правильні.

 

8. У якому рядку допущено помилку (орфограма – „Велика літера”)?

А Дніпробуд, Ейфелева вежа, герань, сузір’я Діви, Іоанн Богослов.

Б Мурзик, південні степи, курорти Закарпаття, Інститут географії НАН України, дизель

В Донецький металургійний завод, гордіїв вузол, греко-перські війни, Різдво, вчений

Г Волинська Обласна філармонія, Велика Вітчизняна війна, декан факультету.

 

ІІ завдання(5 балів)

  1. Знак м’якшення вживається після букв…Наведіть приклади.
  2. Назви вчених ступенів пишуться… Наведіть приклади.
  3.    Апостроф не пишеться… Наведіть приклади.

       4. Поясніть написання слів Харьков, Игорь, поверь українською мовою.

      5. Доберіть 3 приклади написання великої літери у назвах державних і релігійних свят.

 

 

 

ІІІ завдання (3 бали)

   Написати 10-12 зв’язних висловлювань на тему: «Професії моїх батьків», використовуючи слова, що ілюструють правила правопису апострофа, знака м’якшення, великої літери. Зазначені слова підкресліть.

 

D:\Валя\нет\проц.пр.фото\комп.jpegD:\Валя\нет\проц.пр.фото\свар.jpeg

 

D:\Валя\нет\проц.пр.фото\робоче місце.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА: «Просте речення»

 

І варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

1. Просте речення має:

а) одну граматичну основу; б) один присудок; в) один підмет; г) один другорядний член.

2. За метою висловлювання речення НЕ бувають:

а) розповідні; б) питальні; в) окличні; г) спонукальні.

3. Речення називають двоскладним, коли в ньому є:

а) підмет і додаток; б) присудок і обставина; в) підмет і присудок; г) додаток і підмет.

4.Односкладним називають речення, в якому є:

а) один додаток; б) один присудок; в) один підмет; г) один головний член.

5. Поширені речення – це ті, які мають, крім головних:

а) додаток, б) означення; в) другорядні члени; г) означення і обставини.

6. У кінці окличного речення ставиться:

а) крапка; б) знак питання; в) знак оклику; г) трикрапка.

7. Додаток відповідає на питання:

а) прямого відмінка; б) непрямих відмінків; в) називного відмінка;

г) давального відмінка.

8. Підмети НЕ бувають:

а) прості; б) складні; в) складені.

9. У реченні Я для тебе горів, український народе підмет виражений:

а) іменником; б) прикметником; в) числівником; г) займенником.

10. Складений дієслівний присудок складається з :

а) допоміжного дієслова та іменної частини; б) неозначеної форми та допоміжного дієслова; в) допоміжного дієслова та присудка; г) іменної частини та обставини.

11. Підмет НЕ може бути виражений:

а) іменником; б) числівником; в) субстантивованим прикметником;

г) прислівником.

12. У реченні Вечори стали холодними присудок:

а) складний; б) складений іменний; в) складений дієслівний; г) простий.

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

 

 

ІІІ рівень (3 бали)

Підкреслити члени речення, у дужках дати його характеристику.

  1. Життя без книг – це хата без вікна (Д. Павличко).
  2. Слово – не стріла, а серце пробиває (нар. творчість).
  3. Мені без тебе сумно серед людства (Л. Костенко).

Примітка: ІІІ рівень передбачає обов’язкове виконання завдань І-ІІ рівнів  і дає можливість набрати 9 балів.

 

ІV рівень (3 бали)

   Написати 10-12 зв’язних висловлювань на тему: «Восьме диво світу – доброта», використовуючи різні види підметів та присудків. Підкреслити члени речення, над головними надписати вид.

 

 

-

ІІ варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

  1. За складністю речення бувають:

а) прості і складені; б) прості і складні; в) прості і поширені; г) прості і ускладнені.

2. Другорядним членом речення НЕ є:

а) означення; б) прикладка; в) обставина; г) присудок.

3. Якщо граматична основа речення складається з підмета і присудка, то його називають:

а) односкладним; б) двоскладним; в) повним; г) поширеним.

4. За наявністю другорядних членів речення бувають:

а) поширеними; б) двоскладними; в) ускладненими; г) повними.

5. Обставина місця НЕ відповідає на питання:

а) де?; б) куди?; в) коли?; г) звідки?

6. Прикладка – це:

а) означення; б) додаток; в) обставина; г) підмет.

7. Підмет і присудок – це:

а) головні члени речення; б) другорядні члени речення; в) обов’язкові члени речення; г) основні члени речення .

8. Другорядним членом речення НЕ є:

а) обставина; б) додаток; в) означення; г) присудок.

 

 

9. Складений іменний присудок складається з:

 а) іменної частини та обставини; б) неозначеної форми та допоміжного дієслова; в) допоміжного дієслова та присудка; г) допоміжного дієслова та іменної частини.

10. Якщо у межах простого речення є розділові знаки, його називають:

а) поширеним; б) повним; в) ускладненим; г) складним.

11. У реченні Кохати – нові землі відкривати підмет виражений:

а) іменником; б) числівником; в) прислівником, г) дієсловом.

12. 12. У реченні Ми повинні працювати наполегливо присудок:

а) складний; б) складений дієслівний; в) складений іменний; г) простий.

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

 

ІІІ рівень (3 бали)

Підкреслити члени речення, у дужках дати його характеристику.

  1.  Культура мови – це духовне обличчя людини (О. Федик).
  2. Яке то щастя – в радощах земних трудів і днів спивати кубок повний (М. Рильський).
  3.  Українська пісня — це геніальна поетична біографія українського народу (О. Довженко)  

      Примітка: ІІІ рівень передбачає обов’язкове виконання завдань І-ІІ рівнів  і дає можливість набрати 9 балів.

 

ІV рівень (3 бали)

  Написати 10-12 зв’язних висловлювань на тему: «Світ моїх захоплень», використовуючи різні види підметів та присудків. Підкреслити члени речення, над головними надписати вид.

 

 

ТЕМА: «Ускладнене просте речення»

 

І варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

1.Однорідними можуть бути:

а) лише головні члени речення; б) лише другорядні члени речення; в) головні і другорядні члени речення.

2. Речення з однорідними членами називають:

а) односкладні; б) ускладнені; в) неускладнені.

3. У реченні Все зникло, наче в казці: місто, поле, гори, гай узагальнювальне слово виражене:

 а) іменником; б) займенником; в) прислівником.

4. Між однорідними членами, як правило, ставиться:

а) тире; б) двокрапка; в) кома.

5.Після однорідних членів перед узагальнювальним словом ставиться:

а) крапка; б) тире; в) кома.

6. Другорядні члени, які виділяються інтонацією та розділовими знаками, називаються:

а) однорідними; б) відокремленими.

7. Дієприкметниковий зворот - це :

а) дієприкметник; б) дієприслівник із залежними словами; в) дієприкметник із залежними словами.

8. У реченні  Співаючи про хмари кучеряві, не забувай, поете, про народ      відокремленим членом є:

а) означення; б) обставина; в) додаток.

9. Зазвичай відокремлюються обставини, виражені:

а) прислівником; б) дієприслівником; в) дієприслівниковим зворотом.

10. У реченні Неначе помелом, за три дні змело сніг обставина виражена:

а) дієприслівником; б) порівняльним зворотом; в) дієприкметником.

11. У реченні Я не знаю нічого ніжного, окрім берези відокремленим членом є:

а) додаток; б) означення; в) обставина.

12. Однорідні члени речення поєднуються:

а) сурядним зв’язком; б) підрядним зв’язком.

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

     

 

ІІІ рівень (3 бали)

  1. Запишіть основні правила відокремлення означень.
  2. Розставте розділові знаки та зробіть синтаксичний розбір речень:

а) Увечері до хати посходилась уся сім’я батько мати два старших брати та сестра.

б) Незабаром показалося село мальовничо розкидане над річкою.

Примітка: ІІІ рівень передбачає обов’язкове виконання завдань І-ІІ рівнів  і дає можливість набрати 9 балів.

ІV рівень (3 бали)

Написати 10-12 зв’язних висловлювань на тему: «Зимові свята мого народу», використовуючи ускладнені речення.

 

 

ІІ варіант

І-ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

1. Речення з однорідними членами називають:

а) односкладні; б) ускладнені; в) неускладнені; г) поширені.

2. Однорідними можуть бути:

а) тільки головні члени речення; б) головні і другорядні члени речення;

 в) лише другорядні члени речення; г) відокремлені члени речення. 

3. Якщо другий однорідний член речення протиставляється першому, виражає причину, наслідок, раптову зміну подій, то між ними ставиться:

а) двокрапка; б) крапка з комою; в) тире; г) кома.

4.Після узагальнювального слова перед однорідними членами ставиться:

а) двокрапка; б) кома; в) тире; г) крапка з комою.

5. У ролі узагальнювальних слів НЕ виступають:

а) дієслова; б) іменники; в) займенники.

6. Як правило, другорядні члени речення відокремлюються:

а) двокрапками; б) тире; в) комами.

7. Якщо означення містить у собі причину дії, то воно:

а) відокремлюється; б) не відокремлюється.

  8. Дієприслівниковий зворот – це:

 а) дієприслівник; б) дієприслівник із залежними словами; в) дієприкметник із залежними словами.

9. У реченні Степ, оповитий тишею, дихав пахощами трав відокремленим є:

 а) означення ; б) обставина; в) додаток.

10. Якщо означення стоїть після означуваного слова, перед яким уже є означення,  то воно:

а) не відокремлюється; б) відокремлюється.

11. У реченні  Погулявши біля бджіл, натрапив я на моркву відокремленим є:

 а) означення ; б) обставина; в) додаток; г) прикладка.

 12. У реченні Крім запрошених, на вечір завітали інші гості відокремленим членом є:

 а) прикладка; б) обставина; в) додаток.

     Примітка: виконання завдань І-ІІ рівнів є обов’язковим і дає можливість набрати 6 балів.

ІІІ рівень (3 бали)

  1.  Запишіть основні правила відокремлення обставин.
  2. Розставте розділові знаки та зробіть синтаксичний розбір речень:

а) Із сивої давнини існували на землі класичні доброчесності мудрість правосуддя вірність.

б) Повечерявши гості ще довго не могли заспокоїтись.

      Примітка: ІІІ рівень передбачає обов’язкове виконання завдань І-ІІ рівнів  і дає можливість набрати 9 балів.

 

ІV рівень (3 бали)

Написати 10-12 зв’язних висловлювань на тему: «Звичаї мого народу», використовуючи ускладнені речення.

D:\Валя\s0150_1243069383.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА: «Складне речення»

І варіант

ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала).

   1.У якому рядку подано СПР з’ясувальне?

А Тоді лише пізнається цінність часу, коли він втрачений (Г. Сковорода).

Б Щоб не мучила совість потому, Приїжджайте частіше додому (М. Луків).

В Якщо ти справді вмів любити, навчись забути і забудь (Т. Севернюк).

Г Жорстокість до слабшого засвідчує, наскільки людина боягузлива щодо сильнішого за неї.

 

   2.У якому рядку подано СПР обставинне?                                             

А Додаючи до мовленого, подумай чи варто (В. Брюгген).

Б Не сперечайся з луною: останнє слово все одно скаже вона (Р. де ла Серна).

В Сни не сняться, коли життя схоже на сон (В. Брюгген).

Г Молодість – недолік, який швидко минає (Й. Ґете).

 

   3.Зазначте правильно оформлене безсполучникове речення.

А Якщо не можеш боротися з усіма, здолай себе (В. Брюгген).

Б Хоча знаю – ніщо не дається так легко (І. Цюпа).

В Дивно: в місті люду – два мільйони, а мені тебе не вистача (М. Луків).

Г Істина в дорозі – і ніщо її не зупинить (Е. Золя).

 

   4.Яке речення є ССР протиставним?

А І ніч проминула, і сон не приніс забуття (Л.Костенко).

Б Ні, тобі не дорікаю, а тільки смутно.

В То хмарка набіжить, то сонце вигляне.

Г Хай наше слово не вмирає і наша правда хай живе! (М.Рильський)

 

  5.Вкажіть СПР означальне:

А Я збагнула, що забуття не суджено мені (Леся Українка).

Б Бо красен труд, хоч рясен піт (М.Рильський).

В Добре жить тому, чия душа добро навчилася любить (Т.Шевченко).

 Г Щоб жить – ні в кого права не питаюсь (П.Тичина).

 

 

 

 6.Яке речення є СПР часу?

А Будеш, батьку, панувати, поки живуть люди…(Т.Шевченко).

Б Сонце пекло так, що й уночі степ пашів.

В Бажаний гість прийшов, як місяць зійшов.

Г Бувають дивні на землі діла – серед зими черешня розцвіла.

 

    7.У реченні Мені здається/ твої очі світять з вишини на місці риски має бути:

А тире. Б двокрапка. В кома. Г крапка з комою.

   8.Речення Щоб прийшло на землю сподіване щастя, треба великої праці є:

А БСР. Б СПР часу. В СПР умови. Г СПР мети.

 

    9. У БСР, якщо друга частина доповнює або розкриває зміст першої, ставиться:

А тире. Б двокрапка. В кома. Г крапка з комою.

 

    10. Наведіть приклад СПР з’ясувального.

 

   11. Наведіть приклад ССР єднального.

 

   12. Наведіть приклад БСР, між частинами якого ставилась би двокрапка.

 

ІІІ рівень (3 бали)

                          Зробіть синтаксичний розбір речень:

  1. Було ясне надвечір’я, і сонце ще не сіло за ліс.
  2. Страшні слова, коли вони мовчать.
  3. Безсумнівно: народна пісня була матір’ю Шевченкової поезії.

 

ІV рівень (3 бали)

Напишіть листа другу (10-12 речень), використовуючи різні види складних речень (в дужках вказати вид).

 

 

 

 

ІІ варіант

ІІ рівень (кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

    1.У якому рядку подано СПР означальне?

А Найкращими ліками для душі, що схибила, є любов (О. Воля).

Б Коли ви володієте своїм розумом, ви володієте світом (Б. Провост).

В Брехні приємно, коли її називають „псевдоістиною” (Ц. Меламед).

Г Як нерозумно випрошувати те, чого можеш сам досягти (Г. Сковорода).

 

    2.У якому рядку подано СПР з підрядним обставинним причини?

А Коли цінуєш кожну мить, то й час тоді тебе цінує (М. Сингаївський).

Б Любов до себе – це початок роману який триває все життя (О. Уайльд).

В Ми любимо тих, що знали нас молодими (Л. Костенко).

Г Книгу ми любимо, бо вона наймовчазніший друг (В. Голобородько).

 

3. Яке речення є ССР єднальним?

А І знову степ як щедрий вулик, і сяє золото хлібів (Л.Рубан)

Б Людина смертна, а народ безсмертний.

В Ніч за вікном, та не хочеться спати.

     Г А мати хоче научати, так соловейко не дає (Т.Шевченко).

 

    4. Вкажіть СПР означальне:

А Я збагнула, що забуття не суджено мені (Леся Українка).

Б Бо красен труд, хоч рясен піт (М.Рильський).

В Добре жить тому, чия душа добро навчилася любить (Т.Шевченко).

 Г Щоб жить – ні в кого права не питаюсь (П.Тичина).

 

   5.Вкажіть СПР мети:

А Добре, що маємо силу рідного краю.

Б Лукаш хоче надрізати ножем березу, щоб сточити сік (Леся Українка).

В Товариш підказав, яку мені краватку вибрати.

Г Я в серці маю те, що не вмирає (Леся Українка).

 

   6.Вкажіть СПР місця:

А Забудеш рідний край – тобі твій корінь всохне (П.Тичина).

Б  Де громи гриміли, зливи прошуміли.

В Як парость виноградної лози, плекайте мову (М.Рильський).

Г  Розлягався брязкіт на станції, мигтіли і перебігали вогні.

 

    7.У реченні Природа торжествує/ ялинки стали пластмасовими на місці риски має бути:

А кома. Б крапка з комою. В тире. Г двокрапка.

 

    8.Зазвичай між частинами СПР ставиться:

А тире. Б двокрапка. В кома. Г крапка з комою.

 

 

     9.У БСР, якщо друга частина виражає наслідок або висновок з того, про говориться у першій, ставиться:

А тире. Б двокрапка. В кома. Г крапка з комою.

 

    10. Наведіть приклад СПР означального.

 

   11. Наведіть приклад ССР протиставного.

 

  1. Наведіть приклад БСР, між частинами якого ставилось би тире.

 

ІІІ рівень (3 бали)

Зробіть синтаксичний розбір речень:

  1. Вдалині хиталися дерева і шумів задуманий прибій.
  2. Ти чуєш, як солов’ї весільним співом дзвонять.
  3.  Вірю серцем гарячим: немає землі такої, як у нас.

 

ІV рівень (3 бали)

D:\Валя\нет\зошит\укр..jpegНапишіть листа другу (10-12 речень), використовуючи різні види складних речень (в дужках вказати вид).

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
19 квітня 2022
Переглядів
4783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку