5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Завдання до уроків літературного читання в 3 класі

Про матеріал
Завдання з літературного читання ( для шкіл з російською мовою навчання) для роботи з учнями третього класу з метою підготовки до державної підсумкової атестації в 4 класі. Матеріал складений відповідно до вимог Програми з літературного читання «Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів зі змінами для 1-4 класів» 2015. Тестові завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді, відкритого типу з короткою письмовою відповіддю та завдання з розгорнутою письмовою відповіддю. Вони спрямовані на удосконалення рівня сформованості умінь і навичок третьокласників з літературного читання, необхідних для державної підсумкової атестації в 4класі.
Перегляд файлу

Завдання до уроків літературного читання

 в 3 класі

Тема  I. Усна народна творчість

  1. Встанови відповідність між назвою усного народного твору та його основною ознакою:

А.  Загадка           

А. народна розповідь із вигаданим, іноді фантастичним   змістом.

 Крім людей, дійовими особами можуть бути рослини, тварини, неживі предмети

 

Б.  Прислів’я         

Б.   короткий опис подій, явищ, рослин, тварин, предметів, які треба впізнати і відгадати за описаними ознаками

 

В.  Казка                    

В. влучний образний вислів, який має повчальний характер

 

 

   2.Встав пропущені слова у прислів’ї:

   - З   добром дружись, а             стережись.

   - На дерево дивись, як     …,   а на людину – як        … .

   - Неправдою весь світ пройдеш, а назад                 … .

   3. Запиши назви дитячих народних ігор. __________________________________________________________________________________________________________________________________

http://razvitiedetei.info/wp-content/uploads/2014/09/narodnie-igri-detym.jpg 

 

 

 

 

 

 

Тема II. Твори українських письменників і народні твори.

Осінь така мила

    1) Заповни таблицю за прочитаними віршами     О. Олеся     «Вишиває   

    осінь»,    Є. Горєвої  «Ходить осінь в дібровоньці» :

          Твори

          О.Олесь                    «Вишиває осінь»

Є.Горєва «Ходить осінь в дібровоньці»

Звуки

 

 

Почуття

 

 

Фарби

 

 

Настрій

 

 

 

        2) Визнач автора кожного віршованого рядка:

Осінь така мила

Яків Щоголів

Білі гуси летять над лугами

Євгенія Горєва

Ходить осінь в дібровоньці

Павло Тичина

Висне небо синє

Олександр Олесь

 

        3) Випиши із тексту І.Прокопенко «Як берізка листя роздарувала» ,

   Г. Демченко «Сонцевик-чарівник і холодний вітер» порівняння:

        - От би мені таку ковдру теплу, як ___________________________

        - Попливли скрізь павутинки, як ____________________________

        - А на столі – хліб пухкий нового врожаю, яблука та груші соковиті, 

        помідори червоні,   мов ____________________________________

 

        4) Вибери правильну відповідь:

http://img-fotki.yandex.ru/get/9171/47407354.c32/0_1275bc_97d7ecb3_orig.png        Текст М. Слабошпицького «Папуга з осінньої гілки» це:

А вірш;

Б оповідання;

В казка

 

http://static.hdw.eweb4.com/media/wallpapers_dl/1/74/734069-bread.jpg

      5) Спробуй записати віршем ту частину тексту Т. 

          Коломієць «Хліб»,   яка тебе  найбільш вразила.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

      6) Чому вчить оповідання М. Слабошпицького «Папуга з осіннього   

           листя» ? Запиши.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

        7) Прочитай уривок вірша О. Олеся «Білі гуси». Відтвори його  

            кінцівку, використовуючи ці слова: лунають, крики, довго-довго, їх.

http://www.agrar-simulator.de/tl_files/AGRAR/Tiere/goose_white.jpg        Білі гуси на озеро впали,

        Тихі води кругом розгойдали,

        Розцвіли, як купави великі…

___________________________________________________________________

 

        8) Поясни значення слів :

        Навшпиньки-  ___________________________________________________

        Вуста-  ­­­­_________________________________________________________

        Пильно- ________________________________________________________

        Кепсько-  _______________________________________________________

        Із скоринкою- ___________________________________________________

        Канапа-  _  ______________________________________________________

        Діброва-  _______________________________________________________

        Вирій-  _________________________________________________________

        9. Поєднай імена та прізвища письменників

Павло

Шоголів

Михайло

Коломієць

Олександр

Слабошпицький

Яків

Олесь

Тамара

Тичина

Тема III. Все  із доброго чи злого -  починається з малого

  1. Прочитай вірш М.Сингаївського «Дощ із краплі починається». Обґрунтуй і запиши  твердження «І роби невтомно, вміло, хоч мале, та добре діло», тому що _____________________________________________________________

_____________________________________________________________

_____________________________________________________________

  1. Поміркуй і запиши 3-5      речень, чому  вчать тебе твори                          О. Буценя «На вулиці» і Я. Пінясова «Ким бути і ким не бути».

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

http://diafilmy.su/uploads/posts/2012-09/1347191567_215-kopiya.jpg

  1. Поміркуй і запиши, які риси характеру притаманні двом Іванам із тексту Ю. Ярмиша «Два Івани».

 

 

          перший Іван

           другий Іван

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  Про що спільне говориться в оповіданнях                                      О.Буценя «На вулиці» і Я. Пінясова «Ким бути і ким не бути». Запиши свої міркування.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Подумай і запиши, як ти розумієш прислів’я                                     «Маленька праця краща за велике безділля» (3-5 речень)

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

http://img-fotki.yandex.ru/get/9229/24302342.b4/0_88c2d_acb85517_orig

  1. Кому  із  дійових  осіб  твору   М.  Трублаїні  «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку» належать слова? З’єднай стрілочками.

Рибка                          Бо лапки мої у воді мерзнуть.

Лебідь                         Рибко срібляста, чого ти плачеш?

Жабка                         Лети швидше – швидше, щоб рибку  врятувати           

Наталочка                  Не їж мене, лебедю, красене білокрилий!

 

  1. Поясни значення слів :

Мерщій-  ______________________________________________________

Невтомно- _____________________________________________________

Випрасуване-___________________________________________________

Чепурна- ______________________________________________________

Не вистачить- __________________________________________________

Насупився –  ___________________________________________________

Пошкодував-  __________________________________________________

Не журися- ____________________________________________________

Не приховуй-  __________________________________________________

Мрійник- ______________________________________________________

 

  1. Докажи, що твої добрі справи приносять користь іншим людям. Запиши 5-6 речень. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

http://www.playcast.ru/uploads/2015/11/12/15850878.pngТема IV. Заходь, заходь, сніжна зимонько!

  1. Знайди і запиши з пам’яті опис синички у тексті                         В.Сухомлинського  «Як синичка будить мене»

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Уяви себе ялинкою і склади розповідь «В  гостях  у  Марійки»                              за казкою Л.Письменної «Чарівна гостя».

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Запиши прізвища українських письменників, з творами яких ти познайомився в цьому розділі.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Поясни значення слів :

        Книш- _______________________________________________________

        Гасати- ______________________________________________________

        Вмить-  ______________________________________________________

        Відрядження-  ________________________________________________

       Скирта -  _____________________________________________________

 

  1. Поєднай імена та прізвища письменників

Василь

Гринько

Грицько

Пчілка

Варвара

Сухомлинський

Олена

Бойко

 

http://www.3bers.com/img/1294_2.jpgТема  V. На щастя, на здоров’я, на Новий рік…

   1.Встанови відповідність між  назвою та її основною ознакою:

А. Колядка          

А добрі побажання господарям у зв’язку з новорічними   святами

Б. Щедрівка

Б . обрядові різдвяні пісні, які прославляють                 Ісуса  Христа, господарів дому

  1. Випиши з тексту « Казка про січень » слова, які б допомогли тобі скласти словничок зимових слів.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Визнач автора кожного віршованого рядка:

 

Вже напряла хуртовин

Т.Коломієць

Ой, які ж вони хороші

Л.Первомайський

Та й подарувала дітям круті гірки…

Л.Костенко

В срібних заметах срібні стежки

П.Бондарчук

В капелюх його вберем, буде в нас він казкарем!

П.Воронько

 

http://www.chitalnya.ru/upload2/625/663356395438313472.gif        4. Запиши свою кінцівку до тексту В.Сухомлинського «Хлопчик і     сніжинка».  ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Придумай свою назву до тексту С. Коляди «Омелюхи». Склади план.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. Поясни значення народних висловів з тексту                                  В.Скуратівського «Чого лютий лютим зветься».

        Лютий – місяць вітрів і кривих шляхів - _____________________________

        Січень міст будує, а лютий руйнує -  ________________________________

        Лютневий сніг весною пахне - _____________________________________

        До весни не один комар носа одморозить - ___________________________

        Як би лютий не лютував, а ведмедеві в барлозі бік пригріває - ________________________________________________________________

 

   7.Кому із дійових осіб оповідання Ю.Старостенко «Лісові розмови»   належать слова? З’єднай стрілочками.

  • http://chytanka.com.ua/ebooks/files/obkl2/lisovi_rozmovy_101013.gifСніг, подивіться, який сніг!                         шишкар
  • Що ви там розбігалися снігом?                   миші
  • А ми вдень сови не боїмося.                        синичка
  • Звичайна ведмежа нечемність.                    ведмідь
  • Це ж просто смішно.                                    сорока
  • Чи ти сказилася, отак горло дерти.             сойка 

 

  1.  Випиши слова-дії, притаманні Стрітенському дню з твору Г.Бондаренко «Коли зима зустрічається з весною».

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.playcast.ru/uploads/2015/03/03/12437672.gif9. Яким персонажем є Василько із твору Є.Гуцало «Зайці»? Визнач.

А) позитивним;

Б) негативним.

 

 

 

Випиши з тексту слова, що підтверджують твою думку.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

http://www.ukrlit.vn.ua/textbook/2klas/2klas.files/image063.jpg10.Запиши текст-розповідь «Баба Віхола» з 3-5 речень,   використовуючи слова з вірша Л.Костенко «Баба Віхола». ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Склади 3-5 правил безпечної поведінки взимку, використовуючи оповідання І.Бондарчука «Зимова пригода» і свої знання.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Поясни значення слів :

   Сувій -   ________________________________________________________

   У високості -   ___________________________________________________

   Діамантові -  ____________________________________________________

   Балачка - _______________________________________________________

   Сінці -  _________________________________________________________

   Нафундьоритися -  _______________________________________________

   Кумедно -  ______________________________________________________

   Сполохатися -   __________________________________________________

   Левада -   _______________________________________________________

   Дереза -   _______________________________________________________

 

  1. Запиши прізвища українських письменників, з творами яких ти познайомився в цьому розділі.

http://www.playcast.ru/uploads/2016/11/16/20550011.jpg________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

Тема  VI. Одвічні цінності

  1. http://www.shag.com.ua/pidgotuvala-gacelyuk-o-m-ositnyajka-2015-gacelyuk-olega-mikola/33281_html_m775d79d.jpgЗі словами – назвами предметів побуту українського народу скласти  і записати  речення різні за метою висловлювання за текстом    М. Романіка  «Як хліб ходить».

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

   2.  Обґрунтуй  і  запиши   твердження  «Хліб  найдорожчий  за все  на  світі»,   тому  що…  ( Використовуй  текст   М. Романіка   «Як хліб ходить»).

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

   3.  З оповідання М.Стельмаха «Мій дідусь» випиши речення , які  розкривають образ  дідуся.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

   4.  Поєднай початок і кінець прислів’я.

Книга вчить,                                                     тому треба менше спати

Хто хоче більше знати,-                                  як на світі жить

Наука для людини  -                                        як сонце для життя

   5.  Поміркуй, чому  твір  О.Моторного «Мудрі порадники» має таку назву. (5-7  речень)

http://bookbox.com.ua/uploads/posts/2012-12/1356182194_31ac8.jpg_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Визнач жанр тексту «Батьковські поради». Докажи.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Постав і запиши 2запитання за змістом тексту «Батьковські поради».

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Поясни значення слів :

   Мисник-  _______________________________________________________

   Горище -  _______________________________________________________

   Ліщинові обручі -   _______________________________________________

   Коцюба -   ______________________________________________________

   Січкарня-  ______________________________________________________

   Драч -  _________________________________________________________

   Крупорушка -   __________________________________________________

   Радитися -   _____________________________________________________

 

  1. Запиши прізвища українських письменників, з творами яких ти познайомився в цьому розділі.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________­­­_________

Тема  VII. Ой, весна, весна, днем красна!

  1. Запиши «ланцюжок» слів, які відтворюють послідовність дій Березня із твору «Березень».

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 

  1. http://img-fotki.yandex.ru/get/9895/16969765.1d3/0_8a60e_12a4030a_orig.pngПрочитай уривок вірша В.Бичка «Підсніжник». Відтвори його кінцівку, використовуючи ці слова:він, до, весну, привів, нас. 

 Отакий малий неначе,

 ледь прокинувся від сну

 тихий – тихий, а одначе,

 ________________________________________________________________

 

  1. Використовуючи слова з  віршу В.Бичка «Підсніжник»,  запиши текст – опис (3-5речень) цієї квітки.

 Слова для довідок:  білий, росяний, малий, тихий-тихий. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Поєднай назву і рядок віршів Т.Г.Шевченка:

У тій хатині, у раю, я бачив пекло

Світає, край неба палає

Тихесенько вітер віє

Тече вода з – під явора

Ловить ряску, розмовляє з дітками своїми

Не називаю її раєм

 

  1. Випиши з віршів Т.Г.Шевченка

      сумні слова

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 

 

 слова радості

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Склади порівняльну характеристику між порядками у старій школі та сучасній, використовуючи твір О. Іваненко «Як Тарас учився в школі»

           Стара школа

Сучасна школа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.   Поясни значення слів :

      Роззирнувся -  ___________________________________________________

      Ярі шати -  ______________________________________________________

      Козубенька - ____________________________________________________

      Жменя - ________________________________________________________

      Бересток -  ______________________________________________________

      Палає - _________________________________________________________

      Мріють  - _______________________________________________________

      Дяк -   __________________________________________________________

      Аз, буки -   ______________________________________________________

      Часослов, Псалтир - ______________________________________________

      Мастак - ________________________________________________________   

 

      8. Запиши прізвища українських письменників, з творами яких ти  

          познайомився в цьому розділі.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тема  VIII. Уже повсюди йде весна

https://ytimg.googleusercontent.com/vi/nCEs1yLE0dQ/0.jpg  1.Склади і запиши план до народної казки

     «Як Квітень до Березня в  гості їздив».

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Запиши назви рослин і ознаки їх пробудження із твору                 С.Носаня «День блакитної весни».

Назва рослини

Ознаки пробудження рослини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Використовуючи    віршовані     твори    К.Перелісної    «Верба»    і українську народну пісню «Весна красна» запиши текст - розповідь                «Весна на порозі» ( 5-7 речень).

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Уяви, що раптом сталося диво і Тарасик зміг зрозуміти мову журавлів. Подумай і запиши ( 3 -5 речень), що вони могли сказати хлопцю. (За В.Чухлібом «Журавлі-веселики»)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Поєднай назву і рядок віршів А.Костецького:

Хвостата мова

Лиш над містом сонце встане

Все не так

Та в мене відповідь проста

Як зробити день веселим

Хай знову стане все хорошим

 

  1. Поміркуй і запиши свою, чому саме іграми, закличками, піснями зустрічається весна. Запиши свою думку. (3-5речень)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.   Поясни значення слів :

       Скаржитися - ____________________________________________________

       Шелюг - ________________________________________________________

       Пустунець - _____________________________________________________

       Здолали - _______________________________________________________

 

  1. Запиши імена та прізвища українських письменників, з творами яких ти познайомився в цьому розділі.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

http://vchilka.in.ua/ippopba/%D0%9D%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%B9+%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA+%D0%B4%D0%BB%D1%8F+1-2+%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%96%D0%B2a/9627_html_m5da0c513.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

Тема  IХ.X.    Край, у якому ти живеш

  1. http://cherkago.com.ua/images/middle/tHbuBdHSA6_cherkago.com.ua.jpgВизнач, що спільного між оповіданням О. Хорошковської «Наша Батьківщина» і віршем В. Латанського «Україна»?

       А основна думка

       Б поведінка героїв;

       В сюжет

       Обгрунтуй свою думку.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Чим саме подобається тобі українська мова? Запиши текст, прочитавши вірш О.Яцуна «Мова» ( 3-5 речень).

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Склади три запитання до тексту О. Хорошковської «Київ – столиця України».

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Спробуй записати віршем ту частину оповідання «Київ – столиця України», яка тебе найбільше зацікавила.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Заповни таблицю на основі легенди з твору В.Скуратівського 

«Народні символи»:

Випиши події,  на основі яких складена легенда

     Твоє ставлення до цих подій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Із вірша М.Чумарної  «З малої насінини» випиши рими до слів:

  Насінини-      ____________________________________________________

  Світ -      ________________________________________________________

  Сонечко -   ______________________________________________________

  Виростаєм - _____________________________________________________

 

  1. Пронумеруй по порядку подані пункти цитатного плану тексту          С. Алексєєва «Плавуча батарея».

___  «Свої кораблі брала під захист батарея».

___  «Багато клопоту завдала батарея фашистам».

___  «Вилетів перший фашистський льотчик».

___  «Не видно, не чути  п’ятого».

  1. http://knigi.tomsk.ru/covers/000/787/869/original.jpgВизнач, що спільного між оповіданням Д.Ткача «Моя мама»  і віршем В.Гринько «Мама»?

       А основна думка;

       Б поведінка героїв;

       В сюжет

       Обгрунтуй свою думку.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Спробуй записати віршем ту частину оповідання Д.Ткача

       «Моя мама»,   яка тебе найбільше зацікавила.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. http://www.playcast.ru/uploads/2015/05/16/13624352.pngПрочитай уривок вірша Л.Костенко «Вербові сережки»». Відтвори його третій рядок, використовуючи ці слова: до, хай, стежки, би, вибігли.

Де ота біленька хата,

Що гарнесенькі дівчатка?

_____________________________

Подарую їм сережки.

  1.  Випиши слова, вжиті у переносному значенні із віршів Л.Костенко «Вербові сережки» та «Польові дзвіночки».

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. http://dnz50.rosvita.rv.ua/images/grupa2/0_94204_946b02f5_L.pngКому із дійових осіб оповідання І.Прокопенко «Сонце, Сонечко та Соняшник» належать слова? З’єднай стрілочками.

 

Сонце

Я тільки олією людей

Джміль

Я тільки попелиць знищую

Сонечко

Кожен день я проміння на землю посилаю…

Дерева

Жарко, але не дуже

Соняшник

А ти можеш землю зігрівати?

 

 

 

 

  1.  Чи   можна  вважати,   що   вірш   О.Лупій   «Дорожчої нема»    та

          М. Чумарної  «З  малої  насінини»  написані  на  одну  тему?

         Запиши свої міркування.(5-7 речень)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Поєднай початок і кінець народних висловів.

У дитини заболить пальчик                                 від рідного рідніш.

Нема краю                                                             а в матері – серце.

 

  1. Поясни значення слів :

              Дружина  - __________________________________________________

              Журба -  ____________________________________________________

              Знищити -  __________________________________________________

              Досвідчений -  _______________________________________________

              Дрібнички -  _________________________________________________

              Ставний -  ___________________________________________________

              Шибайголова - _______________________________________________

 

  1. Запиши імена та  прізвища українських письменників,  з творами яких ти познайомився в цьому розділі.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

http://www.library.dp.ua/img/low/c2b88bf25b33a6a885219007abad7ccdcc1a9473.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2019
Переглядів
2475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку