Завдання І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури на 2020-2021 навчальний рік 9 клас

Про матеріал
Завдання І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури на 2020-2021 навчальний рік 9 клас
Перегляд файлу

Завдання І етапу

Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови та літератури

на 2020-2021 навчальний рік

9 клас

Українська мова

 

  1. Написати есе на тему «Краще жити мріями, чи втілювати їх у життя?»Використати приклади з літератури та мистецтва.

Обсяг – 2,5 – 3 стор.

12б.

 

  1. Записати правильно слова.

 

Щедро/обдарований,   людино/день, пр..ц..дент, (С, с)офійський (С, с)обор, хто/зна/з/котрими, честь/честю,   на/четверо, ес..е,(з, с)переляку, марок..ан..ський, ім..іграція,  дарма/що.

6 б.

 

  1. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте  характеристикувсій конструкції.

 

І тільки тепер викупавшись у річці він знову став сліпучо-білим красенем схожим на древніх предків (В. Дрозд).

10 б.

  1. Виконайте тестові завдання.

 

У завданнях 1-7 оберіть ОДНУ правильну відповідь.

1. Оберіть речення, у якому правильно оформлено цитату в реченні.

А У статті про О. Кобилянську сказано, що "Класичним зразком алегоричної мініатюри є поезія у прозі "Рожі".

Б "Борітеся – поборете!" – цими словами Т. Шевченко став на захист усіх поневолених.       

В В. Сухомлинський вважав, що: "вміння читати – означає бути чутливим до змісту й краси слова, до його найтонших відтінків".

Г Б. Буряк пише, що: "В художній структурі сценаріїв і фільмів О. Довженка завжди присутній сам автор".

Д Важливу композиційну роль відіграє монолог Мавки, що починається такими словами "О, не журися за тіло! Ясним вогнем засвітилось воно, Чистим, палючим, як добре вино, Вільними іскрами вгору злетіло".

 

2. У всіхреченняхміжчастинами ставиться кома, ОКРІМ (розділові знаки пропущено).

АТільки коники сюрчать та виспівують.

БІ наперед не треба ворожити і за минулимплакати не варт.

ВНад Дніпромклубочитьсязадуха і пахне степом сизийдеревій.

ГПливе над світомосінь як медуза і мокрелистяпадає на брук.

ДНовестоліттявже на видноколі і час новітнюстворює красу.

 

3. Букву в треба писати на місціобохпропусків рядка.

          А  ..мова (домовленість, угода, договір), ..мова (вимога, пропозиція)
Б ..лада (керівніоргани), ..лада (право керуватикимосьабочимось)
В ..права (спеціальнезавдання), ..права (адміністративнаустанова)
Г ..ступ (початок навчання в університеті), ..ступ (виїмка, щонагадуєсходинку)
Д..клад (грошова сума, внесена до банку), ..клад (порядок, заведений у родині)

 

4. Оберіть рядок, у якому допущено лексичну помилку.

Аявляється прикладом

Бскасувати конференцію

Внепридатний до вжитку

Гзважати на правила

ДЧи ж неповторне можна повторити?

 

5. Оберіть слово, у якому наголос падає на другий склад.

Аадже

Бспина

Вчарівна

Гзручний

Дначинка

 

6. Оберіть рядок, у якому всі слова утворено префіксальним способом.

Аспівіснування, антициклон, безсмертя

Бпереоблік, узлісся, правнучка

Вприсмак, передчуття, підборіддя

Греорганізація, протидія, неточність

Дсамовідданість, безнадія, контрудар

7. Оберіть рядок, у якому є  зайве за морфемною будовою слово.

А прохід, заміс, прадід, вигін

Бсвіжо, весело, марно,зелено

Вжалюзі, беж, рандеву, пончо

Гдекому, зріжу, помию,нічия

Дпортфоліо, вікно, кіно, бюро

 

У завданнях 8-9 установіть відповідність.

8. Між фразеологізмами-антонімами.

Фразеологізм

Антонім

1 хоч головою об стінку товчи

2 хоч греблю гати

3 хоч у рамку вправ

4 хоч проти шерсті гладь

Аглянути гидко

Бпальця в рот не клади

Вяк заячий хвіст

Гхоч мотузки крути

Дмухи не зачепить

 

       9. Між словом і способом його творення.

Слово

Спосіб творення

1 перехід

2 міжпланетний

3 прочитання

4 контрудар

Апрефіксальний

Бсуфіксальний

Впрефіксально-суфіксальний

Гбезафіксний

Дскладання

 

  1. б.

     5.  Відредагувати речення.

1.Глядачі, сидячи в перших рядах, вітали соліста. 2. По нашим вулицям їздять дуже багато машин. 3. Не можна переходити дорогу перед рухаючимся транспортом проїжджою частиною. 4. В півп’ятого хлопці відправились на рибалку. 5.Микола з Олегом слідкує за літературними  новинками в жанрі фантастики.

5 б.

 

Усього – 44 бали

 

 

 

 

 

 

9 клас

Українська література

 

  1. Зробити ідейно-художній аналіз вірша.  Визначити тему, головну думку, художні засоби, римування, віршовий розмір, особливість змалювання  ліричного героя).             

Задивляюсь у твої зіниці
Голубі й тривожні, ніби рань.
Крешуть з них червоні блискавиці
Революцій, бунтів і повстань.

Україно! Ти для мене диво!
І нехай пливе за роком рік,
Буду, мамо горда і вродлива,
З тебе дивуватися повік…

Одійдіте, недруги лукаві!
Друзі, зачекайте на путі!
Маю я святе синівське право
З матір’ю побуть на самоті.

Рідко, нене, згадують про тебе,
Дні занадто куці та малі,
Ще не всі чорти живуть на небі,
Ходить їх до біса на землі.

Бачиш, з ними щогодини б’юся,
Чуєш — битви споконвічний грюк!
Як же я без друзів обійдуся,
Без лобів їх, без очей і рук?

Україно, ти моя молитва,
Ти моя розпука вікова…
Гримотить над світом люта битва
За твоє життя, твої права.

Ради тебе перли в душу сію,
Ради тебе мислю і творю…
Хай мовчать Америки й Росії,
Коли я з тобою говорю.

Хай палають хмари бурякові,
Хай сичать образи — все одно
Я проллюся крапелькою крові
На твоє священне знамено.

                         В Симоненко

10 б.

  1.               Відповісти на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.

1. Притча – це…

2. Балада – це…                                                                       

3. Ідея легенди  про  Вавилонську вежу ….             

4. Провідний мотив пісні «Цвіте терен, цвіте терен»…

5. Хто з українських культурних діячів перекладав Біблію?Назвіть їх.

6.Записати паспорт твору «Слово о полку Ігоревім».

                                                                                             7 б.

 

3. Напишіть твір за однією із запропонованих тем:

1. «Серце і звичаї людські, а не зовнішні якості мають свідчити про те, хто ти є» (Григорій Сковорода).

2. Роль і місце фольклору в духовному житті українського народу.

3. «Слово о полку Ігоревім» – шедевр давньоруської літератури.

Обсяг – 2,5 – 3 стор.

12 б.

 

 

Усього –  29 балів

 

РАЗОМ – 73 бали

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Проценко Алла Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 жовтня 2020
Переглядів
36234
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку