Завдання на розвиток ключових компетентностей під час вивчення теми " Фольклорна балада "Король Лір і його дочки"

Про матеріал
Завдання до вивчення балади "Король Лір і його дочки" з курсу «Зарубіжна література, 7 клас», спрямовані на розвиток у здобувачів освіти ключових компетентностей: читацької, математичної, підприємливості та фінансової грамотності. Матеріал розроблений до Модельної навчальної програми «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В.Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.). розроблені завдання можна використовувати як на етапі читання. обговорення балади так і для узагальнення вивченого. Матеріал підійде для використання на інтегрованих уроках за STEAM -освітою. Також можна використати завдання з фінансової грамотності та підприємливості для міні-проєктів та як домашнє додаткове завдання. Матеріал може бути цікавим для вчителів зарубіжної літератури, методистів, студентів філологічних факультетів педагогічних вишів.
Перегляд файлу

Тема: Фольклорна балада

«Король Лір і його дочки»

 

Завдання на розвиток математичної компетентності

 

Точної дати створення балади «Король Лір і його дочки» немає. Оскільки балада написана староанглійською мовою, то можна орієнтуватися на роки функціонування цієї мови. А це в межах 450 – 1100 роках.

        ­Порахуйте, скільки років баладі, якщо припустити, що вона  створена 1100 року. (Відповідь. 924).

 

Завдання на розвиток читацької компетентності

 

  1. Запишіть цифрами ілюстрації до балади у правильному сюжетному порядку. Доберіть цитати із твору для підписів ілюстрацій.

 

1

2

Балада “Король Лір і його дочки” | Тест на 12 запитань. Зарубіжна література

Конспект уроку зарубіжної літератури 7 клас на тему "Староанглійська балада  "Король Лір і його дочки"" та робоча картка до нього

3

4

 

Відповідь. 2, 3, 4, 1.

2 – «Тож по черзі хай кожна скаже, Яку найбільшую любов мені Вона ділами своїми докаже». 3 – «То видно, що твоя любов до мене Не так-то вірна та гаряча. То ж будь прогнана з мого двору!». 4 – «На голові сніжне волосся рвав, І в груди бивсь, і дер лице до крові, І на дочок він помсту визирав За брак у них дитячої любові». 1 – «Дочка, як лиш про горе батька вчула, Сей час йому з підмогою прийшла, Свою зневагу давнюю забула, Йому потіху й радість принесла».

  1. Прослідкуйте за текстом твору, як змінюється образ короля Ліра протягом твору. Запишіть свої текстові спостереження в таблиці.

Орієнтовне виконання завдання:

Образ короля Ліра

 

на початку балади

у фіналі балади

Сильний багатий правитель держави.

Жебрак, якому дочка повернула владу.

Жорстокий несправедливий егоїстичний батько.

Люблячий батько.

Легковірний, нерозважливий.

Обережний, мудрий, картає себе за учинену несправедливість.

 

Завдання на розвиток підприємливості та фінансової грамотності

 

  1. Про короля Ліра в баладі говориться, що він «мав повагу». Як ви гадаєте, за що його поважали піддані і сусідні держави? (Відповідь: не вів воєн, спрямовував кошти на розвиток і збагачення держави).
  2. Чи можна припустити, що сам Лір був достатньо багатим королем? (Так. З огляду на те, як розкішно жили старші доньки, між якими король розділив державу).
  3. Як ви гадаєте, чи багато коштів витрачав король Лір на своїх доньок, поки вони зростали? За що саме він платив? (Відповідь. Напевне, у кожної із доньок була прислуга, праця якої оплачувалася королем; харчування, одяг, прикраси, освіту, захоплення, розваги тощо).

Пояснення вчителя

Інвестування – це вкладення коштів у якусь господарську діяльність (наприклад, у будівництво) або у фінансову діяльність (наприклад, цінні папери), які можуть приносити прибуток у майбутньому. Тобто в інвестуванні є фінансовий зиск.

        А чи доводилося вам чути такий метафоричний, дещо жартівливий  вислів «Інвестувати у своїх дітей»?

Так говорять деякі батьки, які вкладають багато грошей у навчання, всебічний розвиток своїх дітей. Напевне, вони сподіваються, що в майбутньому, коли діти виростуть, здобудуть престижну професію, почнуть працювати, отримувати великі заробітні плати, ці кошти повернуться і примножаться. Або батьки розраховують, що діти «стануть на ноги» і доглянуть їх у старості.

Давайте поглянемо на історію короля Ліра і його дочок під кутом «інвестування в дітей». Це саме той випадок, коли батько ростив доньок, піклувався про них, вкладав кошти і сподівався, що діти забезпечать його спокійну гідну старість.

Проте батько, напевне, не врахував ризики, які є у будь-якому випадку інвестування.

        Знайдіть в Інтернеті значення поняття «ризик інвестиційної діяльності». (Відповідь: «ризики інвестиційної діяльності – це імовірність отримати відмінний від очікуваного результат»).

У випадку короля Ліра був морально-етичний ризик – імовірність того, що діти проігнорують свій моральний обов’язок – доглянути батька до смерті.  Як ми знаємо, так воно і сталося – старші доньки цей обов’язок не виконали.

        Висловіть свою думку, чи можна вважати, що інвестування короля Ліра в дітей було неуспішним і він не отримав очікуваного результату? (Учні можуть відповісти, що воно було вдалим, адже молодша донька Корделія повністю виконала свій моральний обов’язок перед батьком, як і обіцяла: «Свій довг дитячий все сповняти»).

Продовжимо розмову про гроші та майно. Ми вже знаємо, що король Лір віддав державу, владу і все майно старшим донькам – Регані та Гонореллі, поділивши все порівну між ними.

У сучасному українському цивільному законодавстві цей процес передачі майна називається спадкуванням.

        Знайдіть в Інтернеті інформацію про те, що значить «спадкування за заповітом» і «спадкування за законом». (Відповідь. Якщо фізична особа склала заповіт, таким чином розпорядившись своєю власністю на випадок смерті, і не скасувала його, то у разі її смерті спадкування здійснюється за заповітом, який є останньою волею спадкодавця. Якщо фізична особа не залишила заповіту, настає спадкування за законом: спадок переходить до спадкоємців).

        Завдання у парах. Якби події, зображені у баладі, відбувалися у наш час, що б ви порадили зробити королю Ліру, щоб убезпечити свою старість. (Відповідь. Скласти заповіт з умовами (старші доньки отримають спадок за умови, якщо забезпечать гідні умови життя старого короля). 

 

 

 

  

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
25 лютого
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку