Завдання на розвиток ключових компетентностей під час вивчення теми " Літературна балада Ф.Шиллер "Рукавичка"

Про матеріал
У розробці подані зразки завдань з розвитку читацької, математичної компетентності, підприємливості та фінансової грамотності для уроків зарубіжної літератури у 7 класі НУШ з теми «Літературна балада І.Шиллер "Рукавичка"». Вони базуються на використанні змісту баладних творів, а також навколотекстового простору (біографія письменника, історія створення балади, історичне тло тощо).
Перегляд файлу

Завдання до теми:

Літературна балада.

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «Рукавичка»

Завдання на розвиток математичної компетентності

  1. Порахуйте, скільки років прожив Фрідріх Шиллер. (Відповідь. 46 років)
  2. 1797 рік у житті Йоганна Ґете і Фрідріха Шиллера називають «роком балад». Поети неначе вступили у своєрідне змагання. Листуючись, вони обов’язково додавали до своїх листів віршовані твори. Так, у 1797 р. з’явилися чудові балади Ф. Шиллера: «Рукавичка», «Нурець», «Івікові журавлі», «Лицар Тогенбург» та інші.

        Порахуйте, в якому віці Фрідріх Шиллер написав свої відомі балади. (38 років).

 

Завдання на розвиток читацької компетентності

       1.  Чому пам’ятник Шиллеру в німецькому місті Веймарі вважають унікальним? Знайдіть його зображення в Інтернеті і висловіть своє припущення. (Відповідь. На одному постаменті розміщені статуї двох письменників-друзів – Ґете й Шиллера).

2. Порівняйте фрагменти балади «Рукавичка» у перекладах Михайла Ореста та Ольги Ніколенко. Які особливості ви помітили? Які художні засоби вживають перекладачі?

 

Ждучи на грища і забави,
В звіринці своїм величаво
Король Франціск сидів;
Тіснились вельможі при троні
А кругом, на високім балконі
Дам барвистий вінок процвів.
Король дав знак рукою —
І з ґрат сторожкою стопою
Виходить лев;
Але не лунає рев:
Пустелі друг
Зором німим обводить круг
Арени –
І випростав з позіхом лапи,
І гривою стряс густою,
І ліг самотою…

Переклад Михайла Ореста

Перед своїм звіринцем з хижаками,

Чекаючи на бій кривавий скоро,

Король великий Франц сидів з пажами,

Оточений придворними, як псами,

А дами на балконі стали колом.

 

Коли король махає довгим пальцем, Здригнулась брама — вийшов лев величний,

Повільно озирнувся, мов у танці,

І потягнувся, позіхнув на Франца,

І ліг на землю начебто навічно…

 

 

Переклад Ольги Ніколенко

Відповідь.

Переклад Михайла Ореста

«Тіснились вельможі при троні»

Переклад Ольги Ніколенко

«Оточений придворними, як псами», (порівняння)

 

«А кругом, на високім балконі
Дам барвистий вінок процвів».

(метафора)

Більш розгорнутий опис появи на арені лева.

«сторожкою стопою» (епітет)

«зором німим» (епітет).

Створюється образ спокійного врівноваженого мудрого царя звірів.

 

А дами на балконі стали колом.

«лев величний» (епітет)

«озирнувся, мов у танці» (порівняння)

«ліг на землю начебто навічно» (порівняння)

Підкреслюється величність і спокій лева – царя звірів.

  1. Поділіть баладу на частини, дайте їм назви. Складіть план твору. Який момент можна назвати кульмінаційним? Аргументуйте свою думку.
  2. Запишіть цифрами ілюстрації до балади у правильному сюжетному порядку. Доберіть цитати із твору для підписів ілюстрацій.

 

Балада Ф.Шиллера "Рукавичка" | Тест з зарубіжної літератури – «На Урок»

1

2

3

4

(Відповідь. 4, 2, 1, 3.

4 – «Король дав знак рукою – І з ґрат сторожкою стопою Виходить лев…»;

2 ­ – «Тигр жаський З клітки рине тісної Скоком пружним»; 1 – «І лицар Делорж поспішає і враз Збігає вниз безстрашно, І кроком твердим Ступає між звіром тим, І бере рукавичку відважно»; 3 – «Він рукавичку в лице їй кинув: «Подяки, дамо, не треба мені!» – Сказав і її покинув»).

  1. Знайдіть у «Рукавичці» ознаки баладного жанру. (Відповідь. Напружений сюжет, драматична, несподівана розв’язка).

 

 

 

Завдання на розвиток підприємливості та фінансової грамотності

 

Як відомо, сюжет балади «Рукавичка» має історичну основу. Є версія, що подібна історія з лицарем Делоржем насправді відбулася на виставі у придворному звіринці французького короля Франциска І, який жив у ХVІ столітті.

        Зробіть припущення, чи були такі вистави платними для глядачів? Чи дорого коштував квиток? Чи багато було відвідувачів?

        Чи хотіли б ви займатися подібним бізнесом – влаштовувати криваві видовища з використанням тварин? Аргументуйте свою думку.

        Об’єднайтеся в групи. Обговоріть і запропонуйте тим, хто любить тварин, відкрити якусь власну справу, пов’язану з тваринами. Представте свою пропозицію так, щоб вона зацікавила всіх природолюбів у класі. (Можливі варіанти: зоомагазин, ветаптека, ветлікарня, притулок для тварин, перукарня для собак і кішок, зоопарк, дельфінарій тощо).

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
25 лютого
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку