«Збірка поезій “ Зів’яле листя ”. Автобіографічність поезій.»(Урок)

Про матеріал

План - конспект уроку допоможе вчителю розкрити світ почуттів і пристрастей, створений поетичним словом великого майстра на основі поезій, творчо осмислити й відтворити події, що відбувалися в житті І. Франка

Перегляд файлу

План - конспект відкритого уроку з української літератури на тему:

«Збірка поезій “ Зівяле листя ”. Автобіографічність поезій.»

Викладач :Котляр Т. В.

 

 

 

Тема: Збірка поезій “Зівяле листя ”.  Автобіографічність поезій.

Мета: розкрити світ почуттів і пристрастей, створений поетичним словом великого майстра на основі поезій, творчо осмислити й відтворити події, що відбувалися в житті І. Франка; розвивати вміння учнів досліджувати художні особливості творів; виховувати інтерес до поетичної творчості поета; чистоту й благородство почуттів; збудити бажання краще пізнати  глибинний зміст ліричних творів І. Франка.

Тип: урок аналізу художнього твору

Хід уроку:

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Іван Франко – митець титанічної праці. Видані 50 томів є лише половиною його творчого доробку. А масштаби інтересів, творчих шукань, ідейно-естетичних відкраттів просто вражають. Щоб відповісти на питання: «Хто є Франко?», треба вивчити кожну сторінку його життєвої книги. Вчитель аналізує виставку творів Івана Франка. Ви вже знаєте І. Франка як Великого Каменяра, вічного революціонера, українського Мойсея. Але, як зазначав М. Коцюбинський, «людина, яка б вона сильна не була, не може жити самою боротьбою, самими громадськими інтересами. Трагізм особистого життя часто вплітається в терновий вінок життя народного».Та і сам Франко сказав: Значний вплив на моє життя, а значить, також на мою літературу мали мої зносини з жіноцтвом”.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

І сьогодні на уроці  темою якого є «Збірка інтимної лірики «зів’яле листя І. Франка» ми спробуємо дослідити, який вплив на поета мали відносини з жінками і почнемо читання ще одного розділу життєвої книги поета, з якого Франко постає як людина, чоловік, що кохає і страждає, радіє і тужить, вірить і зневірюється.

 

Проблемне питання нашого уроку: «Що це щастя? Це ж ілюзія? »

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель:Отже жіноцтво це збірне поняття. Отже це не була одна жінка,любов до якої тривала все життя.
Питання до учнів:А як ви думаєте, скільки разів приходить справжнє кохання до людини?

 Іван франко сказав « Тричі мені являлася любов»

Учень розказує вірш «Тричі мені являлася любов»

Отже всю свою любов він вилив у вірші , які увійшли до збірки «Зів’яле листя»

Вчитель розказує історію написання збірки.(Три жмутки)

 Збірка «Зів’яле листя» складається з 3 циклів, які І. Франко називає «жмутками». Спробуємо і ми перевязати хід нашого уроку символічним числом 3, побудуємо його за трьома жмутками:

  •                  біографічний, в якому розкриємо життєву основу збірки;
  •                  ліричний, в якому вивчатимемо поезії;
  •                  критичний, в якому подамо аналіз творчої манери І. Франка як співця кохання.

І . Важко знайти  у світовій літературі більш хвилюючу поетичну розповідь про страждання людської душі, зраненої життєвими негодами і нещасливим коханням, як збірка «Зівяле листя». У 1896 році сорокарічний Франко видає її окремою книжечкою. У передмові до видання І. Франко писав, що вміщені в збірці вірші належать молодому чоловікові, який через любовну трагедію покінчив життя самогубством. Орієнтуючись на таку версію, Франко визначив жанр «Зівялого листя» як ліричну драму і передмову закінчив словами Гетевого Вертера «Будь мужньою людиною і не йди моїм слідом». Але в дійсності вірші належать перу Франка, багато з них мають автобіографічний характер. Згадаймо драму особистого життя І. Франка, що яскраво постає в рядках поезії «Тричі мені являлася любов» О. Рошкевич, Ю. Дзвонковської, Ц. Журавської, О. Хоружинської, учні доповнюють рядки поезії біографічними даними.)

1 жмуток присвячений Ользі Рошкевич.

Учень розказує повідомлення про Ольгу

Вчитель : Їхні стосунки з Франком можна спів ставити з віршем Ліни Костенко « НЕ ЗНАЮ ЧИ ПОБАЧУ ВАС,ЧИ НІ ?»

Розповідь вчителя про Ольгу.

Учні розказують і аналізують вірші

- Не знаю, що мене до тебе тягне

-І ти лукавила зі мною.

-Я не лукавила з тобою.

-Розвійтеся з вітром

2 жмуток.  Цю любов можна співставити з рядками «І полетіло кам’яне слово»- Юзефа Дзвонковська.

Не надійся нічого

Я не надіюсь нічого.

Як почуєш колись…

3 жмуток 

Любов до Евеліни Журовської.

Чого являєшся мені у сні

Надходить ніч.

Вчитель:Прослухавши вірші, які асоціації вони викликають у вас з назвою збірки.

Результати  дослідження

– Яким постає І. Франко на сторінках збірки «Зів’яле листя»? (Це чоловік, що страждає від нерозділеного кохання, але вдячний за це долі; це тонкий лірик, з-під пера якого зявляються перлини, що стають піснями; це людина, яка в особистій трагедії не відрікається від громадянського обов’язку.)

Узагальнення та систематизація

 Для удосконалення своїх знань проведемо тести для перевірки

V.Підсумок уроку.

  •     Що є кохання для Франка?
  •     Чи може бути кохання без страждань?
  •     Чи змогли б ви нерозділено кохати?
  •     В чому загадка любові ми можемо вже сміливо сказати.

Вчитель: В кожного своя історія кохання, не схожа на інші. У Франка любов була схожа на зів’яле листя. Ми недаремно бачимо перед собою свіжі квіти. Я вам бажаю,щоб ваше перше почуття було таким же світлим, щирим, красивим ,як ці квіти і найголовніше, щоб воно ніколи не завяло.

 Читайте Франка, коли вам сумно чи радісно, коли ви переможець чи переможений, бо почуття, вкладені автором у рядки поезій настільки сильні, що «сто тисяч літ горіть готові» і зігрівати нас. Кохайте і будьте коханими.

VI. Домашнє завдання ( на вибір):

  •                  замітка до шкільної газети «І. Франко – співець кохання»;
  •                  міні-твір «Кохання – щастя чи в’язнця, Бог від якої заховав ключі...».

 

docx
Додав(-ла)
Котляр Тетяна
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
3993
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку