Збірник методичних матеріалів «Рухома іграшка»

Про матеріал
Збірник рекомендований керівникам гуртків ПТМ, для використання на заняттях і направлений на розвиток творчого уявлення дитини, фантазії, художнього смаку. Адже під час виготовлення рухомих поробок діти активно прагнуть до позитивного результату.
Перегляд файлу

ЦЕНТР ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

Збірник методичних матеріалів

РУХОМА ІГРАШКА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    Підготувала:

                                                                               керівник гуртка ЦПО

                                                                              Хільчук Ж.Є.

 

Луцьк 2023 р.

 

Зміст

1. Анотація…………………………………………………………………. 3

2. Вступ……………………………………………………………………...4

3. Рухома іграшка на нитковій тязі……………………………………..…4

4. Послідовність виготовлення рухомої іграшки на нитковій тязі……...4

5. План-конспект……………………………………………………………6

7. Додатки………………………………………………………………..…10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анотація

Початкове технічне моделювання – це перші кроки дитини до пізнання і розуміння світу техніки, процес опанування певної системи початкових технічних і технологічних знань, вмінь і навичок.

Основна мета початкового технічного моделювання – розвиток творчих здібностей, пізнавальної та розумової активності дитини через залучення її до технічної творчості. Займаючись у гуртку у діток розвиваються конструкторські здібності, винахідливість, просторове і логічне мислення, уява, фантазія, здатність проявити творчу ініціативу та вміння застосовувати отримані знання на практиці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Саморобна іграшка – один із засобів дитячого розвитку. Вона несе в собі радість творчої праці, момент розваги і одночасно навчає та розвиває дитину. У дитячих руках оживають кумедні звірята, птахи, герої казок та мультфільмів, будь-яка фантазія стає реальністю. Скільки щирої радості та захоплення з’являться в очах маленької людини, коли вона бачить зроблену власноруч іграшку, а тим більше, коли ця іграшка рухома.

Проведення практичних робіт по виконанню рухомої іграшки має важливий вплив на розвиток творчої особистості гуртківців. Дивлячись на яскраві роботи, іноді дивуєшся, скільки любові і терпіння докладено до них. Виготовлення роботи потребує посидючості, терпіння, працьовитості. Діти навчаються планувати свою роботу, розподіляти час.

 

Рухома іграшка на нитковій тязі

Рухомі іграшки на нитковій тязі полюбляють і діти і дорослі.

Виготовляються такі іграшки звичайно за шаблонами, оскільки для дітей 6-9 років зробити рухому іграшку самостійно іноді дуже важко. Але при оформлені іграшки, виготовленні додаткових деталей можна виявити фантазію та винахідливість.

Для роботи будуть потрібні такі матеріали та інструменти: цупкий картон, дріт в оболонці, нитки фломастери, шило, ножиці та голка.

 

Послідовність виготовлення рухомої іграшки на нитковій тязі

1.  За шаблонами виготовити деталі з картону.

2.  Розфарбувати деталі фломастерами.

3.  Проколоти отвори в деталях.

4.  Вирізати   ножицями   необхідну   кількість   деталей   майбутньої іграшки.

5.  З’єднати рухомі деталі з основою за допомогою дроту.

6.  Зібрати іграшку за малюнком загального вигляду або за зразком та схемою кріплення ниток.

7.  Перевірити іграшку в дії.

Далі пропоную деякі рухомі іграшки «Дід Мороз», «Сова», «Клоун», «Кізонька», «Півник».

Вирізані деталі з’єднуються за допомогою дроту в точках позначених на малюнку буквою А. Точки, позначені буквою В, з’єднуються ниткою. Спочатку з’єднуються руки, потім – ноги. Через середину кожної з цих ниток протягніть ще одну нитку, зав’яжіть вузлики в місцях з’єднання. Таким чином ми отримуємо шарніри, якими можна управляти іграшкою. Якщо потягнути за ниточку, іграшка «оживає», починає рухатись.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


План-конспект

Тема: поняття про важіль. Виготовлення рухомої іграшки.

Мета: формувати в гуртківців поняття про важільний механізм, ознайомити зі способами з’єднання рухомих деталей, навчити виготовляти рухомі іграшки з картону; розвивати конструктивне мислення; виховувати естетичний смак, культуру праці.

Обладнання: демонстраційний матеріал – зразки рухомої іграшки; для індивідуального користування – ножиці, шило, голка, нитки, фломастери.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

1. Організаційний момент

Перевіримо, чи готові ви до заняття. Сьогодні нам знадобляться картон, на якому ви будете розмічати деталі іграшки, та інструменти – ножиці, шило, голка з ниткою. Подивіться уважно на своє робоче місце. Чи все необхідне ви приготували?

2. Повідомлення теми та мети заняття

Сьогодні на занятті ми ознайомимося з важелем як найпростішим механізмом і навчимося виготовляти рухомі з’єднання та рухомі іграшки.

Подивіться чи знайомі

Вам ці іграшки рухомі?

Вони справді, мов живі,

Роблять рухи ділові.

Пташка жваво і охоче

Легко крильцями тріпоче,

Зайчик ніжкою завзято

Посуває самоката.

А у кролика турбота –

Моркву всунути до рота…

А оці, погляньте, діти,

Ведмежатка працьовиті

Так працюють хоч малі,

Наче справжні ковалі.

Ось і стали вам відомі

Наші іграшки рухомі.

Залишається надалі

Вам назвати механізм

Той, що рухає деталі

Вправо, вліво, вгору, вниз.

Механізм цей, скажемо,

Називають важелем

                                                                (І. Дубинський)

 

3. Вивчення нового матеріалу

Людині часто доводиться переміщати важкі речі. Який вантаж можете підняти ви? А чи може хтось із вас підняти або перемістити вантаж, що важить 50 – 80кг? Ви, мабуть, спостерігали за тим, як дорослі і діти зрушують з місця дуже важкі предмети – верстати, каміння, стовбури дерев тощо. Як же вони це роблять? Для цього ще в сиву давнину люди вигадали простий пристрій – палицю-важіль. Людина – не дуже сильна істота, тому вона змушена конструювати пристрої, за допомогою яких можна, докладаючи відносно невеликих зусиль, піднімати та переміщувати великі вантажі або передавати рух одного тіла іншому. Пристрої, за допомогою яких можна передати або перетворити рух, називають механізмами. До простих механізмів відносять важіль, блок, похилу площину, клин і гвинт.

Важіль – це простий пристрій, що може обертатися навколо нерухомої точки опори і служить для піднімання та відважування чого-небудь.

Якщо ми приб’ємо дошку цвяхом до якої-небудь опори і штовхнемо один із її кінців, то інший кінець дошки прийде в рух, а сама вона почне обертатися навколо цвяха. Це і є важіль (демонстрація моделі важеля).

Ще три тисячі років тому в Єгипті під час зведення пірамід використовували важелі для переміщення і піднімання на велику висоту важких кам’яних брил.

Ножиці – це теж важіль. Вісь обертання цього важеля проходить через гвинт, що з’єднує обидві половини ножиць. Канцелярські ножиці, використовують для різання паперу, мають леза і ручки однакової довжини (демонстрація), бо для різання паперу не треба великих зусиль.

  • Подумайте і наведіть приклади важелів. (Рукоятки лещат і верстатів, ручки швейної чи друкарської машинки; педалі автомобіля або підйомного крана, клавіші піаніно тощо).

4. Аналіз зразка виробу

– Погляньте на ось цю рухому іграшку.

– Із скількох деталей складається іграшка? (Із трьох)

– що це за деталі і як вони називаються? (Одна з цих деталей – основна, а дві інші – рухомі)

– усі три деталі іграшки рухомо з’єднані між собою. Як же виконуються такі з’єднання? Деталі іграшки треба з’єднати дротяними заклепками. (Керівник гуртка демонструє спосіб рухомого з’єднання).

5. Інструктаж

– Ще раз уважно подивіться на іграшку і визначте, у якій послідовності вона виготовляється.

Послідовність виконання роботи є такою.

  1.   Виріжте із заготовки розмічені деталі.
  2.   Проколіть шилом отвори в основі і рухомих деталях.
  3.   Проріжте в основі щілину.
  4.   З’єднайте між собою дві рухомі деталі в точці А.
  5.   Приєднайте рухомі деталі до основи в точці Б.
  6.   Відігніть нижню частину основи під прямим кутом, попередньо підрізавши картон по лінії згину картонажним ножем на 1/3 товщини.
  7.   Перевірте рухливість деталей.
  8. Розфарбуйте іграшку фломастерами.

 

 

 

 

 

 

 

 

             Рухома іграшка «Заєць-музикант»

 

6. Практична робота

Перед початком самостійної роботи керівник гуртка нагадує дітям правила безпечного користування  ручними інструментами та правила різання картону за кривими лініями.

Діти вирізають деталі, а керівник гуртка спостерігає за роботою.

Проводиться фізкультхвилинка.

Керівник гуртка демонструє з’єднання деталей за допомогою дроту, а потім нагадує правила роботи з шилом. Діти з’єднують деталі.

7. Підведення підсумків заняття

–  Що таке важіль?

–  Де використовують важіль?

–  Які способи з’єднання деталей ви знаєте?

8. Прибирання робочих місць

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 









 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Родюк Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Хільчук Жанна
Додано
8 лютого 2023
Переглядів
3111
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку