Збірник самостійних робіт під час вивчення курсу алгебри 8 класі.

Про матеріал
Збірник призначений для проведення самостійних робіт під час вивчення курсу алгебри 8 класі, складено відповідно до програми з математики для загальноосвітніх навчальних закладів і призначено для поточного й тематичного контролю навчальних досягнень учнів.
Перегляд файлу

 

 

Алгебра 8 клас

 

 

 

 

 

Жмеринка 2017

 

Укладач Підлісна Т.В. – вчитель математики вищої категорії Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 комунальної власності територіальної громади м.Жмеринки Вінницької області.

Посібник складено відповідно до програми з математики для загальноосвітніх навчальних закладів і призначено для поточного й тематичного контролю навчальних досягнень учнів. Збірник призначений для проведення самостійних робіт під час вивчення курсу алгебри 8 класі. Для кожної навчальної теми курсу він містить два-три варіанти самостійних робіт із системами завдань.

Особливості даного посібника є забезпечення варіативності організації контролю. Усі роботи подані у форматі, який дозволяє учням підготуватися до державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання.

Тема1. Раціональні вирази. Допустимі значення змінних

Картка 1-1

  1. Знайти значення виразу:
  1. Вказати значення змінної  , за якого не має змісту вираз:
  1.    2)  .
  1. Знайдіть область допустимих значень змінної для виразу:
  1.   2)  3)
  1. Визначте знак дробу:
  1. при
  2.  

 

 

 

 

−2

  1. Знайти значення виразу:
  1. Вказати значення змінної  , за якого не має змісту вираз:
  1.    2)  .
  1. Знайдіть область допустимих значень змінної для виразу:
  1.   2) 3)
  1. Визначте знак дробу:
  1. при ;
  2.  

 

 

−3

  1. Знайти значення виразу:
  1. Вказати значення змінної  , за якого не має змісту вираз:
  1.    2)  .
  1. Знайдіть область допустимих значень змінної для виразу:
  1.   2)  3)
  1. Визначте знак дробу:
  1. при
  2.  

 

 

 

Тема 2. Раціональний дріб. Основна властивість дробу .

Картка 2-1

  1. Зведіть дріб:
  1. до знаменника  20a;
  1. Скоротити дріб:
  1.         
  1. Звести дріб:
  1. -3a;
  2. .
  1. Скоротіть дріб:
  1. ;   2) .
  1. Знайдіть значення виразу: .

 

Картка 2-2

  1. Зведіть дріб:
  1. до знаменника  27a;
  1. Скоротити дріб:
  1. Звести дріб:
  1. ;
  2. .
  1. Скоротіть дріб:
  1. ;   2) .
  1. Знайдіть значення виразу: .

 

 

Тема  3. Додавання і віднімання раціональних дробів.

Картка 3-1

  1. Виконайте дії:
  1. ;    2)     3)     4)
  1. ;          6)        7);    8).
  1. Подайте у вигляді дробу:
  1.       2)       3)
  1. .
  1. Доведіть тотожність

 .

 

Картка 3-2

  1. Виконайте дії:
  1. ;    2)     3)     4)
  1. ;          6)        7);    8).
  1. Подайте у вигляді дробу:
  1.       2)       3)
  1. .
  1. Доведіть тотожність 

  .

 

 

 

Картка 3-3

  1. Виконайте дії:
  1. ;    2)     3)                4)
  1. ;   6)   

  7)

  8).

  1. Подайте у вигляді дробу:
  1.       2)       3)
  1. .
  1. Доведіть тотожність

    .

 

Тема 4. Множення та ділення раціональних дробів

 

Картка 4-1

  1. Подати у вигляді дробу:

  1.  
  2.  
  1. ;  
  2.  4;
  3. ;  
  4.   ;
  5.  


 

 

 

 

Картка 4-2

  1. Подати у вигляді дробу:

  1.  
  2.  
  1. ;  
  2.  10;
  3. ;  
  4.            ;
  5.           
  6.  

 

 

 

 

 

 

Тема 5. Тотожні перетворення раціональних виразів.

Картка 5-1

  1. Виконайте дії:
  1. .

 

 

 

 

 

 

 

Картка 5-2

  1. Виконайте дії:
  1. .

 

 

 

 

 

 

Тема 6. Дробово-раціональні рівняння

Картка 6-1

  1. Розв’язати рівняння:

  1. ;
  2. ;
  3. .

  1. Розв’язати  задачу за допомогою рівняння.
  1. Знайти дріб, що дорівнює , у якого знаменник на 6 більший від чисельника
  2. Знаменник дробу на 4 більший від його чисельника. Якщо до чисельника дробу додати 11, а від знаменника відняти 1, то отримаємо дріб, обернений даному. Знайти цей дріб.

 

Картка 6-2

  1. Розв’язати рівняння:

  1. ;
  2. ;
  3. .

 

  1. Розв’язати  задачу за допомогою рівняння.
  1. Знайти дріб, що дорівнює , у якого знаменник на 10 менший від чисельника
  2. Знаменник дробу на 5 більший від його чисельника. Якщо до чисельника дробу додати 11, а від знаменника відняти 1, то отримаємо дріб, обернений даному. Знайти цей дріб.

 

 

Тема 7. Степінь з цілим показником.

Картка 7-1

  1. Обчислити:
  1. 2)   3) ;
  1. Подати у  вигляді степеня:

  1. ;
  2. ;

  1. Подати у вигляді степеня з основою 2:


  1. Спростити вираз:

  1. ;

  1. Обчисліть значення виразів:

  1. 16

Картка 7-2

  1. Обчислити:
  1. 2)   3) ;
  1. Подати у  вигляді степеня:

  1. ;
  2. ;

  1. Подати у вигляді степеня з основою 3:


  1. Спростити вираз:

  1. ;

  1. Обчисліть значення виразів:

  1. 100

 

Картка 7-3

  1. Обчислити:
  1. 2)   3) ;
  1. Подати у  вигляді степеня:

  1. ;
  2. ;

  1. Подати у вигляді степеня з основою 3:


  1. Спростити вираз:

  1. ;

  1. Обчисліть значення виразів:

  1. 99

 

Тема 8. Дійсні числа.

Картка 8-1

  1. Порівняти числа:

  1. 0,(7) і 0,77;
  2. 0,445… і .

  1. Зобразити на координатній прямій проміжок (-∞;3].
  2. Подати число у вигляді десяткового дробу й округлити його до сотих.
  3. Записати числа у порядку зростання числа: 0,22; 0,(2); 0,022; .

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка 8-2

  1. Порівняти числа:

  1. 0,(3) і 0,333;
  2. 0,77… і .

  1. Зобразити на координатній прямій проміжок [5; +∞).
  2. Подати число у вигляді десяткового дробу й округлити його до сотих.
  3. Записати числа у порядку зростання числа: 0,888; 0,(8); 0,188; .

Картка 8-3

  1. Порівняти числа:

  1. 0,(4) і 0,444;
  2. 0,3333… і .

  1. Зобразити на координатній прямій проміжок [-3; +∞).
  2. Подати число у вигляді десяткового дробу й округлити його до сотих.
  3. Записати числа у порядку зростання числа: 0,444; 0,(4); 0,044;  .

Тема 9. Арифметичний квадратний корінь.

Картка 9-1

  1. Обчислити:

  1. ;
  2. ;
  3. ;

  1. Знайти значення виразу:

  1. .

  1. Розв’яжіть рівняння:


  1. Обчислити:

  1. ;
  2. ;
  3. ;
  4. ;
  5. .

  1. Спростити вираз:

Картка 9-2

  1. Обчислити:

  1. ;
  2. ;
  3. ;

  1. Знайти значення виразу:

  1. .

  1. Розв’яжіть рівняння:


  1. Обчислити:

  1. ;
  2. ;
  3. ;
  4. ;
  5. .

  1. Спростити вираз:

Тема 10. Перетворення виразів, що містять квадратні корені.

Картка 10-1

  1. Спростіть вираз:


  1. Винести множник з-під знака кореня:


  1. Внести множник під знак кореня:

  1. .

  1. Звільнитися від ірраціональності у знаменнику дробу:


  1. Виконати дії: .
  2. Скоротити дріб: 

Картка 10-2

  1. Спростіть вираз:


  1. Винести множник з-під знака кореня:


  1. Внести множник під знак кореня:

  1. .

  1. Звільнитися від ірраціональності у знаменнику дробу:


  1. Виконати дії: .
  2. Скоротити дріб: 

 

 

 

 

Тема 11. Функція   та її графік

Картка 11-1

  1. Чому дорівнює значення функції  , якщо значення аргументу дорівнює: 0,16; 64?
  2. Через яку з даних точок проходить графік функції : А(36;6), В(4;-2).
  3. Порівняйте числа:

 

  1. .

  1. Запишіть в порядку спадання числа:

7; 

 

 

 

 

 

Картка 11-2

  1. Чому дорівнює значення функції  , якщо значення аргументу дорівнює: 0,25; 81?
  2. Через яку з даних точок проходить графік функції : А(3,6;0,6), В(4;2).
  3. Порівняйте числа:

 

  1. .

  1. Запишіть в порядку спадання числа:

5; 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 12. Квадратні рівняння. Теорема Вієта.

Картка 12-1

  1. Розв’яжіть рівняння:
  1. Складіть квадратне рівняння, у якому старший коефіцієнт -2, другий коефіцієнт дорівнює -5, а вільний член дорівнює 8.
  2. Перетворіть дані квадратні рівняння у зведені:
  1. Розв’яжіть рівняння:

 

 

Картка 12-2

  1. Розв’яжіть рівняння:
  1. Складіть квадратне рівняння, у якому старший коефіцієнт -7, другий коефіцієнт дорівнює -3, а вільний член дорівнює 9.
  2. Перетворіть дані квадратні рівняння у зведені:
  1. Розв’яжіть рівняння:

 

 

Тема 13. Квадратичний тричлен.

Картка 13-1

  1. Розкладіть на лінійні множники квадратний тричлен:
  1. Скоротіть дріб:
  1. ;

 

 

 

Картка 13-2

  1. Розкладіть на лінійні множники квадратний тричлен:
  1. Скоротіть дріб:
  1. ;

 

 

 

 

Тема 14. Квадратні рівняння, що зводяться до квадратних

Картка 14-1

  1. Розв’яжіть рівняння:
  1. .
  1. Різниця двох чисел дорівнює 10, а їх добуток 119. Знайдіть ці числа.
  2. Катер пройшов 40км за течією і 6 км проти течії, витративши на весь шлях 3 години. Яка власна швидкість катера, якщо швидкість течії річки 2км/год?

 

 

 

Картка 14-2

  1. Розв’яжіть рівняння:
  1. .
  1. Різниця двох чисел дорівнює 2, а їх добуток 399. Знайдіть ці числа.
  2. Моторний човен проплив 6км за течією і 4 км проти течії, витративши на весь шлях 1 годину. Яка власна швидкість човна, якщо швидкість течії річки 2км/год?

 

 

 

 

 

 

Картка 14-3

  1. Розв’яжіть рівняння:
  1. .
  1. Сума двох чисел дорівнює 37, а їх добуток 330. Знайдіть ці числа.
  2. Пароплав пройшов 50км за течією і 8 км проти течії, витративши на весь шлях 3 години. Власна швидкість пароплава 18км/год. Яка швидкість течії річки?

 

 

 

 

 

 

 

Використана література

  1. Алгебра: 8 : підруч. для загальноосвіт. навч. закл./ О.Я.Біляніна, Н.Л.Кінащук, І.М.Черевко.- К.:Генеза, 2008.- 304с.: іл.
  2. Капіносов Анатолій. Дидактичні матеріали. Алгебра, 8 клас. Частина І (І семестр). – Тернопіль: Підручники і посібники, 2005._ 240с.

 

 

Алгебра 8 клас  1

 

docx
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку