Збірник "Скарбничка народної мудрості"

Про матеріал
У збірнику містяться цікаві вправи для мовленнєвої розминки на уроках літературного читання Скоромовки, чистомовки та лічилки допоможуть вчителям початкових класів у формуванні навичок виразного читання молодших школярів. Збірник стане у пригоді вчителям початкових класів, учням загальноосвітніх шкіл.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

                      Тетяна Климюк

 

 

 

Скарбничка

народної мудрості

Описание: http://mirgif.com/animacija/sunduk-s-kristallami.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

2016


Климюк Т.П. Скарбничка народної мудрості/Збірник/ Т.П.Климюк – 2016. – 56с.

 

 

 

 

 

 

 

У збірнику містяться  цікаві вправи для мовленнєвої розминки на уроках літературного читання

Скоромовки, чистомовки та лічилки допоможуть вчителям початкових класів у формуванні навичок виразного читання молодших школярів.

 

Збірник стане у пригоді вчителям початкових класів, учням загальноосвітніх шкіл.

 

 

 

 

 

 

 


Описание: http://ds125.dnepredu.com/uploads/editor/2292/97458/sitepage_65/images/sun103_mid.png 

            

Зміст

  1. Вступ…………………………….……4
  2. Скринька чистомовок……………..…7
  3. Скринька скоромовок…………….…23
  4. Описание: https://kolychivskazosh.files.wordpress.com/2013/09/0_7bb45_a291d803_xl.pngСкринька лічилок……………...…….41
  5. Література…………………...……….55


 

 

 

 

          Вступ

Працювати з книгою дитина вчиться з першого шкільного дня на всіх уроках. Особливо важливо, щоб, починаючи з першого класу, діти вміли добре читати.  Отож, мотивація вчителя початкових класів в тому, щоб сформувати молодшого школяра як свідомого читача, що проявив би цікавість до читання, володів міцними навичками читання, способами самостійної роботи з текстом і дитячою книгою (тобто читацькими, мовними, навчальними вміннями).

Читати зі швидкістю дорослого учневі особливо необхідно тоді, коли він закінчує початкову школу і переходить в середні класи. Той навчальний мінімум, яким має оволодіти учень з історії, біології, літератури та інших предметів в цих класах, вимагає, щоб діти добре уміли читати не лише вголос, але й про себе, в темпі, хоча б розмовної мови. Інакше виконання домашнього завдання через недосконалість техніки читання займатиме декілька годин, стане важким тягарем для учнів, викликатиме негативні емоції, негативний результат. Саме тому на уроках читання слід застосовувати різноманітні інноваційні технології, прийоми і вправи, які вдосконалюють зорове сприймання і вимову дають мені змогу з меншою затратою сил досягти кращої результативності своєї праці, добитися глибоких і міцних знань, практичних умінь і навичок учнів.

 «Без високої культури читання,- наголошував В.О.Сухомлинський,- немає ні школи, ні справжньої розумової праці». Читання є основою опанування всіх наук, розвитку людського інтелекту. У цьому складному процесі беруть участь зір, мислення, мовлення, сприйняття, пам’ять, уява, слухові та звукові аналізатори. На швидкість читання впливають багато факторів: рівень мовленнєвого розвитку, кут зору читця, вміння артикулювати, постановка дихання, характер тексту (зміст легкий чи складний, цікавий - нецікавий), образ слова (шрифт, чіткість друкування), розвиток антиципації – вміння передбачити наступні літери, слово. Дітям непросто поєднувати водночас зорове сприйняття букв, слів, речень, усвідомлювати прочитане, визначати ставлення до нього. Не володіючи технікою читання, дитина втрачає до нього інтерес, погано розуміє і засвоює текст, швидко стомлюється. Тому розвиток техніки цього вміння та розуміння прочитаного – слів, словосполучень, речень – взаємопов’язані і мають здійснюватися одночасно.

Працюючи над розвитком мовленнєвої культури школярів, удосконаленням їх дикції, голосового апарату, формування правильної артикуляції,  педагогам і батькам  доцільно використовувати спеціальні ігрові вправи, які допоможуть усунути неправильну та закріпити у дітей правильну вимову найбільш проблемних звуків, сприятимуть чистоті та загальній культурі мовлення. Такими вправами є скоромовки та чистомовки,  лічилки.  Вони зазвичай дуже до вподоби дітям, бо їх вимовляння сприймається як весела забава: той, хто прагне швиденько продекламувати скоромовку, часом припускається смішних помилок, «спотикаючись» чи перекручуючи слова. Під час виконання ігрових вправ для удосконалення мовлення необхідно звертати увагу на те, щоб спочатку діти вимовляли слова чітко та повільно, звертаючи увагу на правильність вимови складних звуків. Згодом скоромовки виконуються у більш швидкому темпі. З метою тренування голосового апарату скоромовки та чистомовки вимовляються з різною голосовою динамікою: пошепки, голосніше, голосно. Доцільно також навчати учнів промовляти ігровий мовленнєвий матеріал з різною мовною інтонацією: питальною, окличною, здивування, суму. У педагогічній практиці скоромовкам та чистомовкам, лічилкам належить також вагома роль ще й тому, що вони у формі цікавої гри розвивають у дітей увагу і повагу до кожного вимовленого звуку, слова, спонукають до чіткості, виразності та ясності мовлення, простіше кажучи, це відмінний спосіб легко і весело   розвивати дитину!

Шановні колеги! Запропоновані у збірнику вправи покликані допомогти педагогові підготувати та провести цікаві й корисні мовленнєві розминки на уроках літературного читання в початкових класах загальноосвітньої школи. Сучасний навчально-виховний процес спрямований на виховання учня – суб’єкта культури і власної життєтворчості.

Школа, учитель, класний керівник мають забезпечити духовний розвиток і саморозвиток особистості, навчити вихованців мистецтва творити себе і своє життя. Велику роль у цьому процесі відіграє книга. Тому пропаганда читання, виховання читацької культури, формування вміння користуватися книгою, розвиток пізнавальних інтересів, формування в учня читацької компетентності – пріоритетні напрями діяльності вчителя. Читацька компетентність молодшого школяра - це володіння комплексом читацьких знань, умінь і навичок, ціннісних ставлень учнів, що набувається у процесі реалізації усіх змістових ліній предмета «Літературне читання». Це дає змогу учневі свідомо здійснювати пошук книжок, відбір потрібної інформації для вирішення навчально-пізнавальних завдань. Читацька компетентність виявляється у процесі сформованості повноцінної навички читання, розуміння текстів різних жанрів, обізнаності з колом читання, сформованості особистісних ціннісних суджень щодо прочитаного. Завдання учителя початкових класів – навчити свідомо, правильно, виразно читати, розуміти, аналізувати твори, усвідомлювати роль засобів виразності, висловлювати власні оцінні судження, використовуючи адекватні мовленнєві засоби.

 

 


Описание: http://mirgif.com/animacija/sunduk-s-kristallami.gifОписание: C:\Users\Tania\Desktop\они\1344857775_lv6je5g0hvfmsmo.jpeg
Описание: http://41.sadik.sumy.ua/wp-content/uploads/2013/03/solntse.pngОписание: http://materinstvo.ru/content/article_images/articles_10289/shablon-blagodarnosti-detskiy-sad-13.jpg
Описание: C:\Users\Tania\Desktop\они\Сказка.jpg
Описание: C:\Users\Tania\Desktop\они\Сказка.jpg
Описание: C:\Users\Tania\Desktop\они\Сказка.jpg

Описание: C:\Users\Tania\Desktop\они\Сказка.jpg
Описание: C:\Users\Tania\Desktop\они\Сказка.jpg
Описание: C:\Users\Tania\Desktop\они\Сказка.jpg
Описание: C:\Users\Tania\Desktop\они\Сказка.jpg
Описание: C:\Users\Tania\Desktop\они\Сказка.jpg

Описание: C:\Users\Tania\Desktop\они\Сказка.jpg
Описание: C:\Users\Tania\Desktop\они\Сказка.jpg
Описание: C:\Users\Tania\Desktop\они\Сказка.jpg
Описание: C:\Users\Tania\Desktop\они\Сказка.jpg

Описание: C:\Users\Tania\Desktop\они\Сказка.jpg
Описание: C:\Users\Tania\Desktop\они\Сказка.jpg
Описание: http://mirgif.com/animacija/sunduk-s-kristallami.gifОписание: C:\Users\Tania\Desktop\они\99438665.jpeg

Описание: C:\Users\Tania\Desktop\они\98f680ecf268.jpg
Описание: http://fotoshops.org/uploads/taginator/May-2012/krasivye-fotoramki-dlya-detej.jpg

Описание: http://fotoshops.org/uploads/taginator/May-2012/krasivye-fotoramki-dlya-detej.jpg
Описание: http://fotoshops.org/uploads/taginator/May-2012/krasivye-fotoramki-dlya-detej.jpg
Описание: http://fotoshops.org/uploads/taginator/May-2012/krasivye-fotoramki-dlya-detej.jpg
Описание: http://fotoshops.org/uploads/taginator/May-2012/krasivye-fotoramki-dlya-detej.jpg
Описание: http://fotoshops.org/uploads/taginator/May-2012/krasivye-fotoramki-dlya-detej.jpg
Описание: http://fotoshops.org/uploads/taginator/May-2012/krasivye-fotoramki-dlya-detej.jpg
Описание: http://fotoshops.org/uploads/taginator/May-2012/krasivye-fotoramki-dlya-detej.jpg
Описание: http://fotoshops.org/uploads/taginator/May-2012/krasivye-fotoramki-dlya-detej.jpg
Описание: http://fotoshops.org/uploads/taginator/May-2012/krasivye-fotoramki-dlya-detej.jpg
Описание: http://fotoshops.org/uploads/taginator/May-2012/krasivye-fotoramki-dlya-detej.jpg
Описание: http://fotoshops.org/uploads/taginator/May-2012/krasivye-fotoramki-dlya-detej.jpg
Описание: http://fotoshops.org/uploads/taginator/May-2012/krasivye-fotoramki-dlya-detej.jpg
Описание: http://fotoshops.org/uploads/taginator/May-2012/krasivye-fotoramki-dlya-detej.jpg
Описание: http://fotoshops.org/uploads/taginator/May-2012/krasivye-fotoramki-dlya-detej.jpg
Описание: http://fotoshops.org/uploads/taginator/May-2012/krasivye-fotoramki-dlya-detej.jpg
Описание: http://mirgif.com/animacija/sunduk-s-kristallami.gifОписание: C:\Users\Tania\Desktop\они\1344857779_dtichzy3nijlqqy (1).jpeg
Описание: http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/4/79/970/79970630_4663906_1.jpg













doc
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
824
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку